Ζωγραφίζοντας την Αμυγδαλιά μας

Αφού μιλήσαμε για τη λαογραφική ιστορία της αμυγδαλιάς τη ζωγραφίσαμε!

Η ιστορία που διαβάσαμε:

Η Αμυγδαλιά ήταν ένα νέο, πανέμορφο, ροδαλό κορίτσι. Η μητέρα της την αγαπούσε πολύ, φοβόταν όμως τις κρύες μέρες του χειμώνα να την αφήσει να βγει έξω για να μην κρυώσει.Γι’ αυτό το χειμώνα την κλείδωνε στο δωμάτιό της. Μια μέρα όμως ο Βοριάς πέρασε έξω από το παράθυρό της, την είδε και την ερωτεύτηκε.

Πώς όμως θα ερωτεύονταν και αυτή το Βοριά; Τριγυρνούσε θλιμμένος έξω από το παράθυρό της. Ώσπου μια νύχτα σκέφτηκε να μεταμορφωθεί σε πρίγκηπα. Ο βοριάς παρουσιάστηκε στην Αμυγδαλιά σαν όμορφος νεαρός άντρας και της ζήτησε αμέσως να παντρευτούν. Εκείνη μόλις τον αντίκρισε τον ερωτεύτηκε και δέχτηκε την πρότασή του.

Μια μέρα λοιπόν, που έλειπε η μητέρα της από το παλάτι, βγήκε έξω τρέχοντας και αγκάλιασε το Βοριά. Δεν άντεξε την παγωνιά και απ’ το κρύο του ξεψύχησε. Από τότε ντύνεται νυφούλα και δέχεται το άγγιγμα του αγαπημένου της Βοριά κάθε χειμώνα.

Η αμυγδαλιά ανθίζει νωρίτερα από όλα τα δέντρα, μέσα στον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο. Παλιότερα θεωρούσαν πως αν η αμυγδαλιά ανθίσει τον Ιανουάριο ο χειμώνας θα συνεχιστεί βαρύς και με χιόνια.

 

Ποιήμα για την αμυδαλιά απο τον Γ. Δροσίνη


Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλια
με τα χεράκια της
κι εγέμισ’ από άνθη η πλάτη
η αγκαλιά και τα μαλλάκια της.
Κι εγέμισ’ από άνθη…

Αχ, σαν την είδα χιονισμένη την τρελή
γλυκά τη φίλησα
της τίναξα όλα τ’ άνθη από την κεφαλή
κι έτσι της μίλησα:
Της τίναξα όλα τ’ άνθη…

Τρελή, σαν θες να φέρεις στα μαλλιά σου τη χιονιά
τι τόσο βιάζεσαι;
Μονάχη της θε να `ρθει η βαρυχειμωνιά,
δεν το στοχάζεσαι;
Μονάχη της θε να `ρθει…

Του κάκου τότε θα θυμάσαι τα παλιά
τα παιχνιδάκια σου
σκυφτή γριούλα με τα κάτασπρα μαλλιά
και τα γυαλάκια σου.
Σκυφτή γριούλα…

20250218 102336 20250218 102515  IMG 85da91eb90055af4a11c42cc8bb220f2 V IMG bf00bdb31d38f72ab3c8b99ebdd240d2 V IMG 28df04c035cd88b3a76f0d19975b2064 V 1

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ 2025

Κοπή βασιλόπιτας για το νέο έτος 2025

Οι μαθητές και το προσωπικό του 1ου Ειδ. Ν/Γ Αθηνών (ΕΛΕΠΑΠ), έκοψαν τη βασιλόπιτα για το νέο έτος στέλνοντας σε όλους ευχές για υγεία και πρόοδο!! Καλή Χρονιά!

basilopita 25

 

Χρωματίζοντας το ΄΄Κουτί Αγάπης΄΄

Το Σωματείο ”Ειρήνη” μας έδωσε την ευκαιρία, μαζί με τους αγαπημένους μας μαθητές, να χρωματίσουμε και να δώσουμε άλλη πνοή στο ”Κουτί Αγάπης” που δεχτήκαμε.

http://www.irene.org.gr

Ορίστε και οι κάρτες των παιδιών μας.

Επέτειος 17ης Νοεμβρίου

Για να τιμήσουμε τον αγώνα όσων πάλεψαν για τη Δημοκρατία στη χώρα μας την 17η Νοεμβρίου του 1973, φτιάξαμε το δικό μας γαρύφαλλο και ζωγραφίσαμε τον δικό μας ήλιο  υπό τον ήχο του τραγουδιού, ‘ Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο’

.IMG d946bdcccc588a694cec10cb36e192de V IMG a6ab9ca376316ca2fbb7eaa1780b2bdd V 20241120 083132

IMG d59307d5afb5a65ac720ea3661eb7af2 VΦΤΙΆΧΝΟΝΤΑς ΤΟ ΓΑΡΎΦΑΛΛΟ IMG 9211322d6f0184faa839b339d2ac6851 V IMG 24957e249cd5e1c7e1f6f5a6f1adce4f V

 

 

Το Περιστέρι της Ειρήνης

Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μέσα από ομαδική εργασία φτιάξαμε το περιστέρι του Πικάσο,   ( με τη μέθοδο ζωγραφικής με το σφουγγάρι) εμπνευσμένοι από το έργο του ‘Το Περιστέρι’  που φιλοτέχνησε  και απεικονίζονταν στην αφίσα του Πρώτου Παγκόσμιου Συνέδριου Ειρήνης.

 

 

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 28ΗΠΕΡΙΣΤΕΡΙ28Ηseseheeaxmosca1957

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ’

20241120 092603

Στα πλαίσια του προγράμματος Ενεργός Πολίτης

Παρακολουθήσαμε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI

Και συζητήσαμε για τις κατηγορίες τροφίμων. Χωρίσαμε τα 3d τρόφιμα στα καλάθια μας φρούτα-λαχανικά, κρέας, αυγά, ζυμαρικά, γλυκά – σνακ και στη συνέχεια δημιουργήσαμε τη δική μας Πυραμίδα της διατροφής.

Επιπλέον, μιλήσαμε για την ιστορία της Δόνας Τερηδόνας με αφορμή το ομώνυμο παραμύθι του Ευγένειου Τριβιζά και τη βοήθεια της Νοσηλεύτριας του σχολείου μας και παρακολουθήσαμε

https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

Ενώ με βιωματική δράση βουρτσίσαμε παρέα τα δόντια μας.

Τέλος, με οπτικοποιημένο πρόγραμμα (το οποίο και εφαρμόστηκε σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 24-25) τα παιδιά εξοικειώθηκαν σταδιακά με τους κανόνες υγιεινής δηλ. πλένω χέρια πριν και μετά το φαγητό και μετά την τουαλέτα.

Σε αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές/τριές μας ήρθαν σε επαφή με τη ρουτίνα εφαρμογής κανόνων υγιεινής με απώτερο στόχο της γενίκευση αυτών και εκτός σχολικού πλαισίου.