Το νερό, πηγή ζωής.
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να συνδυάσουμε νερό και περιβαλλοντική ευαισθησία ήταν η εκπαίδευση των αυριανών, ενεργών πολιτών στο μουσείο Ύδρευσης ΕΥΑΘ. Η βιωματική προσέγγιση.βοηθησε τα νήπια μας να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα του νερού, να αναλογιστούν πόσο πολύτιμο είναι και να ευαισθητοποιηθούν στο κρίσιμο θέμα της λειψυδρίας.Με χαρά μας πραγματοποιήσαμε αυτή την επίσκεψη και γνωρίσαμε τη ζωντανή ιστορία του νερού.
Η αυλή μας: Από έναν απλό χώρο σε έναν χώρο έμπνευσης και δράσης!
Στο σχολείο μας, πιστεύουμε ακράδαντα ότι το περιβάλλον στο οποίο μαθαίνουν και αναπτύσσονται τα παιδιά παίζει καθοριστικό ρόλο. Για αυτόν τον λόγο, αποφασίσαμε να αναλάβουμε ένα φιλόδοξο σχέδιο: τη μεταμόρφωση της αυλής μας σε έναν χώρο που ξεπερνά τα όρια ενός απλού προαυλίου – σε ένα ζωντανό περιβάλλον μάθησης και δημιουργίας!
Το “Πριν”: Μια αυλή με δυνατότητες
Θυμάστε τους αύλειους χώρους της σχολικής μονάδας; Ήταν χώροι που εξυπηρετούσαν απλά το
διάλειμμα και την ενασχόληση με συγκεκριμένα παιχνίδια. Στο Παράρτημα μάλιστα ήταν και
επικίνδυνος για ατυχήματα καθώς το δάπεδο δεν ήταν ασφαλές για τους/τις μαθητές/τριες. Εκτός
λοιπόν από το θέμα της ασφάλειας, αναγνωρίσαμε ότι οι δυνατότητές ήταν πολύ μεγαλύτερες. Ήταν
ένα σημείο συνάντησης, αλλά χωρίς συγκεκριμένα κέντρα ενασχόλησης για δημιουργικό παιχνίδι,
για χαλάρωση ή για δραστηριότητες που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη μάθηση εκτός της τάξης.
Ουσιαστικά, ήταν ένας “άδειος καμβάς”, έτοιμος να δεχτεί χρώματα και ιδέες.

“Επι το έργον…!!”
Το “Μετά”: Ένας χώρος που εμπνέει
Και τώρα, περάστε να δείτε τους αύλειους χώρους μας: Με πολλή δουλειά, ενθουσιασμό και τη
συμβολή όλης της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών, γονέων και του Δήμου) οι
αυλές μας έχουν μεταμορφωθεί σε χώρους όπου:
•Διασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών/τριών με την τοποθέτηση χλοοτάπητα και
προβολέων στην αυλή του παραρτήματος, συμβάλλοντας παράλληλα στη βελτίωση της
αισθητικής του χώρου.
• Ενθαρρύνεται το παιχνίδι και η φαντασία: Έχουμε δημιουργήσει θεματικές γωνιές, με
επιδαπέδια παιχνίδια.
• Προωθείται η μάθηση στη φύση: Ο σχολικός κήπος μας δεν είναι απλώς όμορφος, αλλά και
ένα ζωντανό εργαστήριο! Οι μαθητές μας μαθαίνουν για τα φυτά, την καλλιέργεια, τον κύκλο
της ζωής, αναπτύσσοντας παράλληλα περιβαλλοντική συνείδηση και την αγάπη τους για τη
φύση. Σε συνδυασμό με το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
ΦΥΤΕΥΩ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΟΥ” στο πλαίσιο του Τοπικού Θεματικού Δικτύου Π.Ε. Δυτικής
Θεσσαλονίκης, έχουμε δημιουργήσει έναν αρωματικό κήπο, με λουλούδια και αρωματικά
φυτά.
• Προσφέρει χώρους χαλάρωσης και δημιουργίας: Υπάρχουν πλέον σκιερά σημεία με
παγκάκια, ιδανικά για διάβασμα, συζήτηση ή απλά για να απολαύσουν οι μαθητές/τριες τον
καθαρό αέρα. Έχουν δημιουργηθεί επίσης χώροι για καλλιτεχνικές δραστηριότητες,
ενθαρρύνοντας την έκφραση και τη δημιουργικότητα.
• Ενισχύεται η κοινωνική αλληλεπίδραση: Ο νέος σχεδιασμός ενθαρρύνει τα παιδιά να αλληλεπιδρούν
με διαφορετικούς τρόπους, να συνεργάζονται και να αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες μέσα από
το παιχνίδι και τις κοινές δραστηριότητες.
Ένα έργο αγάπης και συνεργασίας
Αυτή η μεταμόρφωση δεν θα ήταν εφικτή χωρίς την αφοσίωση και τη συνεργασία όλων. Στην
υλοποίηση του οράματός μας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά:
• Τους/τις μαθητές/τριες μας, για τις ιδέες τους, τον ενθουσιασμό τους και τη συμμετοχή τους
στις εργασίες διαμόρφωσης.
• Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της σχολικής μας μονάδας, για την αμέριστη στήριξη
και την πολύτιμη βοήθειά τους, με την ευγενική δωρεά των αρωματικών φυτών και λουλουδιών, τα παγκάκια, τις τέντες , τις ζαρτινιέρες, τις γλάστρες και το χώμα για τη φύτευση των φυτών και την παροχή των υλικών υλικά για τη δημιουργία των επιδαπέδιων παιχνιδιών στον αύλειο χώρο.
• Τον Δήμαρχο Κορδελιού-Ευόσμου, κ. Ελευθέριο Αλεξανδρίδη, για την έμπρακτη στήριξή
του.
• Τον Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας και Υποδομών και Πρόεδρο της Πρωτοβάθμιας
Σχολικής Επιτροπής, κ. Θεόδωρο Κατσούκα, για την καθοριστική του υποστήριξη στην
υλοποίηση των παρεμβάσεων στον αύλειο χώρο του Παραρτήματος και τη γενικότερη
αμέριστη συμβολή του.
• Την Αντιδήμαρχο Παιδείας, Σχολικής Στέγης, Προσχολικής Αγωγής και Δραστηριοτήτων, κ.
Σύμινα Καλού για τη συμβολή της στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.
• Τις υπηρεσίες του Δήμου μας (Τμήμα Συντήρησης Έργων και Τμήμα Πράσινου για την
πολύτιμη τεχνική και πρακτική τους υποστήριξη.
• Την εικαστικό Ελένη Χιλπέρτοβα, η οποία φιλοτέχνησε τα επιδαπέδια παιχνίδια του αύλειου χώρου, αφιλοκερδώς.
• Όλους/ες όσοι/ες συνέβαλαν με κάθε τρόπο στην υλοποίηση αυτού του Σχεδίου Δράσης,
αποδεικνύοντας πως όταν η σχολική κοινότητα, οι φορείς και η τοπική κοινωνία
συνεργάζονται, μπορούν να επιτύχουν σπουδαία πράγματα.
Είμαστε πλέον περήφανοι/ες για τους αύλειους χώρους μας, όχι μόνο για το πόσο όμορφες και
καλαίσθητες έγιναν, αλλά κυρίως για το ότι αποτελούν πλέον έναν ζωντανό χώρο μάθησης,
παιχνιδιού και δημιουργίας για όλους/ες τους μαθητές/τριες μας.
Πάσχα Αγάπης Πάσχα!
Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Μικροί Γεωργοί!!
Την Παρασκευή 4/4 το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε τους μικρούς Ήρωες.
Παρακολουθήσαμε το βιωματικό πρόγραμμα “μικροί Γεωργοί” . Μάθαμε για την σπορά, την επικονίαση και στο τέλος, φοραλέσαμε τα καπελάκια μας και τις ποδιές μας και σπείραμε λαχανικά!
Παράλληλα με το πρόγραμμα αυτό παιξαμε πολλά αθλητικά παιχνίδια!
Περάσαμε μια όμορφη μέρα με πολλές διαφορετικές εμπειρίες!!!
Τα βιβλία μας γιορτάζουν!
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Παιδικής Λογοτεχνίας επισκεφτήκαμε τη δημοτική βιβλιοθήκη Ελευθερίου Κορδελιού.
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την αφήγηση ενός παραμυθιού από τον ίδιο τον δημιουργό του!
Τα τμήματα 1 και 2 γνώρισαν τον συγγραφέα Δημήτρη Μπογδάνο, ο οποίος τους αφηγήθηκε τον “Φοβιτσιάρη Γίγαντα”. Τα τμήματα 3 και 4 γνώρισαν τη συγγραφέα Αθηνά Γάτσου , η οποία τους αφηγήθηκε το παραμύθι “Κρύφτηκε ο Χειμώνας”
‘Θελει Αρετήν και τόλμη η Ελευθερία *. Α. Κάλβος
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ για το σχολικό έτος 2025-2026
Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 9:30- 11:30
Πληροφορίες: κα. Σοφία Γεωργιάδου
Τηλέφωνο: 2310764007
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:proti-eggrafi.services.gov.gr/
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου
Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου μπορείτε να τα δείτε εδώ:
ΌΡΙΑ 1oυ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ- ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ
Οδοί ή τμήματα οδών σε αλφαβητική σειρά:
Αγίου Γεωργίου (μονά 1 έως 15, ζυγά 2 έως 26)
Βάρναλη Κωνσταντίνου (όλη)
Βενιζέλου Ελευθερίου (μονά 1 έως τέλος, ζυγά 2 έως 52)
Γρηγορίου Ε΄(όλη)
Δυτικής Μακεδονίας (ζυγά 2 έως 10)
Εθνικής Αντίστασης( ζυγά 58 έως 88)
Ειρήνης (όλη)
Ζακύνθου (μονά 1 έως 15, ζυγά 2 έως 14)
Ζερβίδη (όλη)
Ιασωνίδου Λεωνίδα (μονά 1 έως 53)
Καραβαγγέλη Γερμανού(όλη)
Καραϊσκάκη Γεωργίου (μονά 1 έως 17, ζυγά 2 έως 12)
Καραμανλή Κωνσταντίνου-πρώην Τσαλδάρη (μονά 1 έως 7)
Κατσαντώνη – πρώην Αναπαύσεως (μονά 1 έως 33, ζυγά όλα)
Καυκάσου (μονά 1 έως 17, ζυγά 2 έως 22)
Κερασούντος (όλη)
Κομνηνών (όλη)
Κοτυώρων (όλη)
Κρήτης (ζυγά 16 έως τέλος)
Κυδωνιών(όλη)
Λαχανά (μονά 1 έως 15, ζυγά 2 έως 12)
Λαχανά – πάροδος (όλη)
Μεγάλου Αλεξάνδρου (μονά 1 έως 31, ζυγά 2 έως 16)
Μερκούρη Μελίνας (μονά από 25 έως τέλος, ζυγά 30 έως τέλος)
Μοναστηρίου (ζυγά 22 έως 58)
Μπουμπουλίνας (όλη)
Παπαδιαμάντη Αλέξανδρου (ζυγά 2 έως 10)
Παπανδρέου Ανδρέα – πρώην Πέτρου Λεβαντή(μονά 1 έως 19, ζυγά 2 έως 56)
Παρατσικόγλου (όλη)
Παύλου Μελά (μονά 1 έως 17, ζυγά 2 έως 28)
Παύλου Μελά – πάροδος όλη)
Πλαστήρα Νικολάου (όλη)
Πολυτεχνείου (μονά 1 έως 25, ζυγά 2 έως 26)
Σαμψούντος (μονά 1 έως 17, ζυγά 2 έως 18)
Σεφέρη Γεωργίου (όλη)
Σουρμένων (μονά 1 έως 13, ζυγά 2 έως 14)
Τραπεζούντος (όλη)
Χρυσοστόμου Σμύρνης(όλη)
ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:
Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) Θα απαιτηθεί υπεύθυνη δήλωση από τους γονείς.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ”
Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
·Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους, τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να επιλέξει την Πρωινή Ζώνη αλλά να έρχεται δύο μέρες την εβδομάδα αντί για πέντε.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με
την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ/ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 (σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου). Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.







































































