Εργαστήρια δεξιοτήτων

1ος Θεματικός κύκλος : ” Ζω καλύτερα-ευ ζήν”

Τίτλος : ¨Είμαι εγώ,είμαι μοναδικός”

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων, τα παιδιά θα συμμετέχουν σε μια σειρά από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, με στόχο να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να εκφράσουν τη μοναδικότητά τους. Μέσα από παιχνίδι, συζήτηση και καλλιτεχνική δημιουργία, αναδείχτηκε ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό — και αυτό είναι κάτι υπέροχο!

🔹 Συγκεκριμένα, οι στόχοι του εργαστηρίου ήταν:

  • Να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά, ικανότητες και συναισθήματα.

  • Να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, αλλά και πως όλοι έχουμε κοινά στοιχεία που μας ενώνουν.

  • Να ενισχυθεί η θετική εικόνα εαυτού και η αποδοχή της ατομικότητας.

  • Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα στην ομάδα.

  • Να ενισχυθούν οι δεξιότητες επικοινωνίας, έκφρασης και δημιουργικότητας.


📽️ 1. Παρακολούθηση βίντεο και συζήτηση: “Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί”

Η αρχή έγινε με την παρακολούθηση του βίντεο «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί» από το YouTube. Μέσα από εικόνες και απλό λόγο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας, της αποδοχής και της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου.

👉 Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια, όπου τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες:

  • Τι σημαίνει να είμαστε διαφορετικοί;

  • Μπορούμε να είμαστε διαφορετικοί αλλά και φίλοι;

  • Ποια κοινά στοιχεία έχουμε μεταξύ μας;


🧠 2. Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μας και τους άλλους

Με τη βοήθεια  ερωτήσεων, τα παιδιά παρατήρησαν τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά (μάτια, μαλλιά, χρώμα δέρματος, ύψος κ.λπ.), αλλά και μίλησαν για τα αγαπημένα τους πράγματα (φαγητό, παιχνίδι, χρώμα, δραστηριότητες).

🎯 Σκοπός ήταν να αναγνωρίσουν ότι:

  • Όλοι έχουμε μοναδικά χαρακτηριστικά,

  • Ταυτόχρονα μπορούμε να έχουμε κοινά ενδιαφέροντα.


🎨 3. Ζωγραφίζοντας το πορτραίτο μου

Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του πορτραίτο, ζωγραφίζοντας τον εαυτό του όπως τον βλέπει και όπως νιώθει.
✏️ Δίπλα από τη ζωγραφιά, κάθε παιδί ολοκλήρωσε τη φράση:
«Είμαι ξεχωριστός/ή γιατί…»

Οι απαντήσεις ήταν συγκινητικές, αυθόρμητες και γεμάτες φαντασία:

«Είμαι ξεχωριστή γιατί κάνω πολύ καλές κατασκευές!»
«Είμαι ξεχωριστός γιατί τρέχω πολύ γρήγορα!»
«Είμαι ξεχωριστή γιατί κάνω ωραίες ζωγραφιές!»


🖐️ 4. Το αποτύπωμά μου — μοναδικό όπως κι εγώ!

Μία ακόμη δραστηριότητα είχε έναν πολύ συμβολικό χαρακτήρα. Τα παιδιά αποτύπωσαν την παλάμη τους σε χαρτί με τέμπερα. Όταν συγκρίναμε τα αποτυπώματα, διαπιστώσαμε όλοι πως κανένα δεν είναι ίδιο με το άλλο — όπως ακριβώς και οι προσωπικότητές μας!

IMG 20250923 142806

5. Μιλάω διαφορετικά, ακούω διαφορετικά

Σε αυτό το εργαστήριο γνωρίσαμε τη νοηματική γλώσσα. Μέσα από ένα βίντεο, μια όμορφη συζήτηση και ένα τραγούδι στη νοηματική, τα παιδιά ανακάλυψαν τρόπους επικοινωνίας για ανθρώπους που δεν μιλούν ή δεν ακούν. Όλοι μαζί καταλήξαμε πως η νοηματική και η ζωγραφική είναι γέφυρες που μας ενώνουν και μας βοηθούν να εκφραζόμαστε.

 

 

6. 🌈 Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός!

 

Σε επόμενο εργαστήριο  συνεχίσαμε το ταξίδι της αυτογνωσίας, της φιλίας και της αποδοχής μέσα από το όμορφο παραμύθι «Μ’ αυτή την μπάλα παίζουμε όλοι».

Διαβάσαμε την ιστορία, τη συζητήσαμε και σκεφτήκαμε όλοι μαζί τι σημαίνει να μοιράζομαι, να προσκαλώ και να συμπεριλαμβάνω τους φίλους μου στο παιχνίδι. Τα παιδιά εξέφρασαν με δικά τους λόγια και κινήσεις πώς νιώθουν όταν κάποιος τα καλεί να παίξουν, αλλά και τι μπορούν να κάνουν τα ίδια όταν βλέπουν ένα παιδί μόνο του.

Μέσα από δραματοποιήσεις και παιχνίδια ρόλων, δοκιμάσαμε τρόπους να προσεγγίζουμε τους φίλους μας με ευγένεια, θάρρος και καλοσύνη. Γελάσαμε, συγκινηθήκαμε και καταλάβαμε πως όταν “παίζουμε όλοι μαζί”, η χαρά μεγαλώνει και η φιλία ανθίζει! 💛

Κάθε παιδί είναι μοναδικό και πολύτιμο, και μαζί μαθαίνουμε πως οι διαφορές μας μας ενώνουν, δεν μας χωρίζουν.

IMG 20251010 123430IMG 20251010 122854 1

🌟 7. Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός! – Κλείσιμο του Εργαστηρίου

Στο τελευταίο μας εργαστήριο  , τα παιδιά πήραν το δικό τους φύλλο αυτοαξιολόγησης και σκέφτηκαν όλα όσα έμαθαν αυτές τις εβδομάδες.
Μίλησαν για όσα ανακάλυψαν σχετικά με τον εαυτό τους, για τη σημασία της φιλίας, της αποδοχής και της διαφορετικότητας. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν με χρώματα και φαντασία τις στιγμές που τους έκαναν να χαρούν, να συνεργαστούν και να νιώσουν περήφανα για τον εαυτό τους. 🎨

Κάθε ζωγραφιά ήταν μοναδική — όπως και τα ίδια τα παιδιά! Μέσα από αυτή τη διαδικασία, έκλεισε όμορφα το ταξίδι μας, γεμάτο χαμόγελα, συναισθήματα και το μήνυμα πως όταν αγαπάμε και αποδεχόμαστε τον εαυτό μας, μπορούμε να αγαπήσουμε και όλους γύρω μας. 🌈💛

thumbnail 1 thumbnail

 

2ος  Θεματικός κύκλος :” Φροντίζω το περιβάλλον”

Τίτλος : ¨Για αρχή, το έδαφος”

3ος Θεματικός κύκλος :¨Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”

Τίτλος : ¨Συνεργασία στο νηπιαγωγείο¨

🧩 Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Τίτλος Θεματικής: Μαζί μπορούμε!


🧠 1ο Εργαστήριο – «Τι σημαίνει συνεργάζομαι;»

🎯 Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια της συνεργασίας.

  • Να αντιληφθούν τη σημασία της αλληλοβοήθειας στην καθημερινή ζωή.

  • Να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα για στιγμές όπου χρειάστηκαν ή πρόσφεραν βοήθεια.

 Δραστηριότητα:

Με αφορμή μια προσωπική ιστορία («Ήθελα να κουβαλήσω μια βαριά σακούλα από το σούπερ μάρκετ αλλά δεν μπορούσα μόνη μου»), τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν λύσεις.
Μέσα από τη συζήτηση, κατέληξαν πως η καλύτερη λύση είναι να ζητήσουμε βοήθεια και να συνεργαστούμε.
Τα παιδιά εξέφρασαν τι πιστεύουν ότι σημαίνει συνεργασία και μοιράστηκαν εμπειρίες από το σπίτι και το παιχνίδι τους.


⚽ 2ο Εργαστήριο – «Παίζουμε και συνεργαζόμαστε!»

🎯 Στόχοι:

  • Να βιώσουν τα παιδιά τη συνεργασία μέσα από το παιχνίδι.

  • Να εξασκήσουν δεξιότητες επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και συντονισμού.

  • Να συνειδητοποιήσουν ότι η επιτυχία απαιτεί προσπάθεια όλων μαζί.

Δραστηριότητα:

Ξεκινώντας από την ιστορία με τη σακούλα, τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια συνεργασίας με μπάλες.
Έπρεπε να συνεργαστούν για να κρατήσουν τη μπάλα ψηλά, να τη μεταφέρουν χωρίς να πέσει, ή να την κυλήσουν με συντονισμένες κινήσεις. 
Μέσα από το παιχνίδι, ανακάλυψαν πως για να πετύχει μια ομάδα, χρειάζεται επικοινωνία, υπομονή και συνεργασία.

thumbnail 2 1 thumbnail 14 thumbnail 1 1


🕊️ 3ο Εργαστήριο – «Οι Πόλεις της Ειρήνης»

🎯 Στόχοι:

  • Να συνδέσουν την έννοια της συνεργασίας με το θέμα της ειρήνης.

  • Να εκφράσουν δημιουργικά ιδέες για έναν ειρηνικό κόσμο.

  • Να μάθουν να εργάζονται σε ζευγάρια, μοιράζοντας ρόλους και καθήκοντα.

 Δραστηριότητα:

Σε συνδυασμό με το θέμα που επεξεργαζόμαστε για τον πόλεμο και την ειρήνη, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και δημιούργησαν τις δικές τους «Πόλεις της Ειρήνης».
Στις πόλεις αυτές, τα αεροπλάνα δεν πετούν βόμβες, αλλά καρδούλες, ήλιους, καραμέλες, λουλούδια και ουράνια τόξα 🌈.
Κάθε ομάδα ζωγράφισε και παρουσίασε την πόλη της, περιγράφοντας τι κάνει τους ανθρώπους να ζουν χαρούμενα και ειρηνικά.

thumbnail 9 thumbnail 10 zografia


🍂 4ο Εργαστήριο – «Ο σκίουρος που έμαθε να συνεργάζεται»

🎯 Στόχοι:

  • Να κατανοήσουν μέσα από τη λογοτεχνία τη δύναμη της συνεργασίας.

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα από καλλιτεχνική δημιουργία.

  • Να παρατηρήσουν τη φύση και να την αξιοποιήσουν δημιουργικά.

 Δραστηριότητα:

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι «Ένας σκίουρος, μια μέρα…», που μιλάει για τη συνεργασία, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν κατασκευές με φθινοπωρινά φύλλα 🍁.
Έφτιαξαν σχέδια, κολλάζ και πίνακες, συνδυάζοντας τα φύλλα, τα χρώματα και τις ιδέες τους με δημιουργικότητα και ενθουσιασμό.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, κατανόησαν πως, όπως τα φύλλα ενώνονται για να σχηματίσουν κάτι όμορφο, έτσι κι εμείς ενωνόμαστε για να πετύχουμε σπουδαία πράγματα! 🌟

thumbnail 12 thumbnail 13 thumbnail 11