Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων που εκπονεί  η σχολική μονάδα  είναι τα εξής:

1)ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ

Κοινωνική συναίσθηση – Ευθύνη – Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα”

ΤΙΤΛΟΣ: “Νηπίων Παιδεία, το πρώτο βήμα στη δημοκρατία.”

 Όλοι μαζί μία αγκαλιά, διαφορετικοί με ίσα δικαιώματα
0b8c5428 5e5f 4d28 a10a 8a08b7474d6a
d176e554 614a 455e b996 b6d5fa49b80f 046ba568 0654 4c99 bd71 0f90d3cb5592Ο Πολύχρωμος διαφορετικός Ελέφαντας 3bbc24ce bb78 4f4b a455 032dd68a1f91

73ee92d0 4af8 4a1b 8005 3881b7e1d16c fc915ff2 ed82 4f04 adca 0b38ec450974

 

 

2)ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην- Γνωρίζω το σώμα μου –

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση”

ΤΙΤΛΟΣ: ” Παίζω-μεγαλώνω, τον εαυτό μου διαμορφώνω”

Αφού φτιάξαμε το βιβλίο: “37f2312f f283 4f25 a3f0 8f034197bb16

-Παρατήρησαν σε ζευγάρια και προφορικά αναφέρθηκαν στα εξωτερικά   χαρακτηριστικά του συμμαθητή/τριας τους. Σκοπός, η αναγνώριση της μοναδικότητας των χαρακτηριστικών του κάθε ατόμου, ανεξάρτητα από το φύλο τους.

-Μάθαμε τα εσωτερικά και εξωτερικά όργανα (εγκέφαλος, πνεύμονες, καρδιά, στομάχι, νεφρά, σκελετός κλπ.,) και τις λειτουργίες τους. Το ίδιο κάναμε και με τα εξωτερικά όργανα του σώματος.

-Διαβάσαμε τα βιβλία: “Το σώμα μου” και ” Πώς είμαστε φτιαγμένοι” Χωρίς τίτλο

Και με βάση το σώμα, πραγματοποιήσαμε μία ευρύτερη αναζήτηση σημασιών μίας λέξης :IMG 1724

-Δείξαμε τα Video που προτείνονται και στο αποθετήριο του ΙΕΠ, με βάση το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων: “Η Κίκο και το χέρι” και “Το μυστικό της Νίκης” (για τον κανόνα του εσώρουχου”

-Τους δείξαμε πίνακες ζωγραφικής με πρόσωπα,  για να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα (Μόνα Λίζα, Το γελαστό κορίτσι,  Ο νεαρός, Κραυγή,  κ.α. Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε τις ερωτήσεις:

-Πώς νιώθει αυτός/ή που βλέπετε στον πίνακα; Εσείς πώς αισθάνεστε όταν βλέπετε αυτόν τον πίνακα:  /Συζητήσαμε για συναισθήματα (θυμός, λύπη, σεβασμός) και μετά ζωγραφίσαμε (θυμώνω όταν …κλπ) IMG 1720 IMG 1721 IMG 1723

-Ζωγραφίσαμε πρόσωπα με συναισθήματα IMG 1710

-Παρατηρήσαμε φωτογραφίες (άνδρες που κλαίνε, που φορούν σκουλαρίκια, με μακριά μαλλιά, με κιλτ και γυναίκες με κοντά μαλλιά, με τατουάζ, που θυμώνουν κλπ)

-Από το alfavita.gr παρατήρησαν και συζητήσαμε για τις  “30 γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο”

-Συζητήσαμε για το αν οι άντρες και οι γυναίκες έχουν τα ίδια συναισθήματα και παρατήρησαν φωτογραφίες.

“Επαγγέλματα”

-Στη συνέχεια, παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα : “Επαγγέλματα”

-Συζητήσαμε για τα επαγγέλματα του βιβλίου :”Εικόνες από επαγγέλματα” και δραματοποιήσαμε πολλά από τα επαγγέλματα του βιβλίου

-Καλέσαμε στο σχολείο και μίλησαν δύο γονείς για τα επαγγέλματά τους

-Φτιάξαμε βιβλία :1) “Τι επάγγελμα θέλεις να κάνεις;”

                                 2)- ” Τι επάγγελμα θα κάνεις όταν μεγαλώσεις;”

                                     – “Tι επάγγελμα νομίζεις ότι θα κάνει ο\η φίλος\η σου;”IMG 1941 IMG 1939

-Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι “Ωραία κοιμωμένη” και κάναμε αντιστροφή των ρόλων , φτιάχνοντας τον “Ωραίο Κοιμωμένο”IMG 1940

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3)ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:  “Φροντίζω το περιβάλλον – Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική προστασία”

ΤΙΤΛΟΣ: ” Το ουράνιο τόξο είναι εδώ , μέσα του κρύβει θησαυρό”

 

Διαβάσαμε το βιβλίο: “Φωτιά” και ακολούθησε συζήτηση για τους κινδύνους και τη χρησιμότητα της φωτιάς.

Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο :”Καμένο Δάσος” και συζητήσαμε για το πώς μπορεί να καεί ένα δάσος, τι επιπτώσεις έχει για τα ζώα και τους ανθρώπους και  τι πρέπει να κάνουμε μετά το κάψιμο του δάσους.(Δασοφύλακας, δενδροφύτευση, κλπ)

Φτιάξαμε μία ομαδική εργασία :”Πίνακας με πράσινο Δάσος και καμένο δάσος”

Έπειτα παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τα οφέλη του Δάσους, και το κάψιμο των δασών (Προστατέψτε το δάσος, είναι πηγή ζωής) και δείξαμε φωτογραφίες για τις αιτίες μίας πυρκαγιας στο δάσος (εμπρησμός, αναμμένο τσιγάρο, κεραυνός κ.α)

Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε βλέποντας απο το youtube.gr

“Μία βόλτα στο δάσος” https://www.youtube.com/watch?v=Sxt-J49SZrA , το οποίο τραγούδι, το διασκέδασαν πάρα πολύ!! στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις για όλα τα παραπάνω.

Την επόμενη ημέρα, διαβάσαμε το βιβλίο:” Γη” και συζητήσαμε για το πώς μπορούμε να προστατέψουμε   τα δάση.

Φτιάξαμε ένα φυλλάδιο, “Προστατέψτε το Δάσος, το Δάσος είναι υγεία” και στο εσωτερικό του γράψαμε τις οδηγίες της προστασίας του δάσους.

Διαβάσαμε το βιβλίο :” Πώς μεγαλώνει ένα φυτό” και καταγράψαμε τις ερωτήσεις και   τις οδηγίες.

Κάθε παιδί ζωγράφισε ένα ηλιοτρόπιο και καταγράψαμε τα μέρη του φυτού (ρίζες, βλαστός, φύλλα, πέταλα)

Την επόμενη ημέρα βγήκαμε στον διάδρομο του σχολείου, και συζητήσαμε για τα διάφορα είδη δέντρων (πεύκο, ευκάλυπτος) και συλλέξαμε υλικά του δάσους, αλλά και σκουπίδια.

(πίνακας υλικών του δάσους-σκουπίδια)

Συζητήσαμε για το τι μαζέψαμε και δίνουμε έμφαση στα υλικά του δάσους. Πήγαμε μία μικρή βόλτα και είδαμε τους μπλε και πράσινους κάδους και συζητήσαμε για την ανακύκλωση.

-Τι είναι ανακύκλωση? Τι ανακυκλώνουμε? Γιατί ανακυκλώνουμε?

Στη συνέχεια, η καλή μας κυρία Αργυρώ, μας ΄έφτιαξε κάδο ανακύκλωσης!

 

……………………………………………..

 

4)ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: “Δημιουργώ – Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία – Ψηφιακές δεξιότητες”

ΤΙΤΛΟΣ: ” Steam και η Γη γυρίζει”

 

……………………………………………..