Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολικής μονάδας

Αγαπητοί γονείς, με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζουμε στο νηπιαγωγείο μας.

Ελπίζοντας σε μία στενή συνεργασία, η οποία θα είναι προς όφελος των παιδιών, σας παρουσιάζουμε τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου μας.

Σημείωση: Κάποια από τα παρακάτω ενδέχεται να διαμορφωθούν\ αναπροσαρμοστούν λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών πανδημίας που ζούμε, προκειμένου να συμφωνούν με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η σχολική ζωή θα πρέπει να ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και συνεπώς το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης.

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Σκοπός του νηπιαγωγείου είναι να δημιουργήσει στα νήπια τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίσουν τη μελλοντική τους μάθηση. Το σύγχρονο ελληνικό νηπιαγωγείο προσφέρει μαθησιακές εμπειρίες, που θα επιτρέψουν στα παιδιά, σε όποιο αναπτυξιακό και μαθησιακό στάδιο κι αν βρίσκονται, να αναπτυχθούν ομαλά και ολόπλευρα, δηλαδή σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά και να θεμελιώσουν τις βάσεις πάνω στις οποίες θα οικοδομήσουν την εκπαιδευτική τους πορεία.

Το νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Επιπλέον, το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές.

Η εμπειρία του παιδιού από τη φοίτηση του στο νηπιαγωγείο είναι σημαντική γιατί εδραιώνει μια πορεία με πολυετή διάρκεια και μπορεί να επηρεάσει τη μετέπειτα σχέση του με το σχολικό πλαίσιο. Γι’ αυτό στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προσαρμογή των παιδιών. Μπορεί μάλιστα να θεωρηθεί όλη η φοίτηση στο νηπιαγωγείο ως μια διαδικασία προσαρμογής στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Καταληκτικά, το νηπιαγωγείο είναι το μέρος εκείνο, που καθορίζει το αν το παιδί μας θα αποκτήσει θετική ή αρνητική στάση για το σχολείο και τη γνώση γενικότερα. Είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης που θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει βιωματικά, να κοινωνικοποιηθεί, να μάθει παίζοντας και κυρίως να μάθει πώς να μαθαίνει. Να κάνει λάθη χωρίς να φοβάται και να μαθαίνει από αυτά.

Αυτό λοιπόν είναι με πολύ απλά λόγια το νηπιαγωγείο… Ένας χώρος που γίνεται πραγματική δουλειά με αγάπη και σεβασμό για το παιδί. Και εμείς οι νηπιαγωγοί κάνουμε ό ,τι πιστεύουμε καλύτερο για  το κάθε παιδί και το δικό σας παιδί…

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ

Η εγγραφή των προνηπίων γίνεται ηλεκρονικά με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας gov.gr .

Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την προϊσταμένη.

Οι γονείς υποχρεούνται να προσκομίσουν:

  • Το βιβλιάριο υγείας του παιδιού ή άλλο στοιχείο στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια.
  • Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).
  • Υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.
  • Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), (πχ.

λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, ή άλλο έγγραφο) από το οποίο, κατά την κρίση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

  • Υπεύθυνη Δήλωση του έτερου γονέα σύμφωνα με την οποία συναινεί στην εγγραφή και φοίτηση του παιδιού του στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ – ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΓΙΕΣ

Το σχολικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου. Το διδακτικό έτος ξεκινά την  1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν την 11η Σεπτεμβρίου (Αγιασμός) και λήγουν την 15η Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια, οι βεβαιώσεις φοίτησης και ο ατομικός φάκελος εργασιών. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.

Το σχολείο παραμένει κλειστό στις επίσημες αργίες, δηλαδή:

  1. Την 28η Οκτωβρίου
  2. την 4η Δεκεμβρίου (τοπική Αργία)
  3. Από 24 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου
  4. Την Καθαρή Δευτέρα,
  5. Την 25η Μαρτίου
  6. Από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά
  7. Την εορτή του Αγίου Πνεύματος

ΤΜΗΜΑΤΑ – ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Αγίας Βαρβάρας το τρέχον σχολικό έτος λειτουργούν δύο (2) τμήματα

Υποχρεωτικού Πρωινού Ωραρίου και ένα (1) τμήμα Ολοήμερου Προαιρετικού. Σε αυτά διδάσκουν:

Τμήμα 1: Τζουνάρα Παναγιώτα

Τμήμα 2: Σαριγιάννη Ευαγγελία

Ολοήμερο τμήμα : Κλώκοζα Αικατερίνη (Προϊσταμένη)

Παράλληλη Στήριξη : Κωστή Κατερίνα

 

Καθηγήτρια  Αγγλικών :Πυρινού Στυλιανή

Διευρυμένο ολοήμερο :

Κοινωνική λειτουργός :

Η προσέλευση των νηπίων γίνεται από τις 08:15 έως τις 08:30. Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι σε καμία περίπτωση η πόρτα δεν θα ανοίγει πριν από τις 08:15. Θα κλείνει, δε, στις 08:30 αυστηρά.

Για την ασφάλεια των παιδιών μετά από αυτή την ώρα η πόρτα παραμένει κλειστή.

Τα παιδιά κατά την προσέλευση πρέπει να παραδίδονται στη νηπιαγωγό τους από τον υπεύθυνο συνοδό τους. Παρακαλούμε οι αποχαιρετισμοί να είναι σύντομοι και αποφασιστικοί, ώστε να διευκολύνουμε το παιδί να συνηθίσει στο καινούριο περιβάλλον του.

Η πόρτα για την αποχώρηση ανοίγει στις 13:00 για τα πρωινά τμήματα και στις 16.00 για το ολοήμερο. Σας παρακαλούμε να τηρείτε αυστηρά το ωράριο παραμονής στο σχολείο. Τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν τυχόν καθυστερήσεις και να αγχωθούν.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

  1. Τα παιδιά δεν μπορεί να τα παραλάβει ανήλικο άτομο.
  2. Δεν παραδίδονται σε πρόσωπα που δεν έχετε δηλώσει.
  3. Η αποχώρηση νωρίτερα του ωραρίου απαγορεύεται. Γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις μετά από συνεννόηση με την εκπαιδευτικό και με τη συμπλήρωση υπεύθυνης δήλωσης.

ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου έχουν στόχο να αποτελέσουν πρότυπα για τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες με το ήθος τους, το ύφος της γλώσσας και την εν γένει στάση ζωής που ακολουθούν. Συνεισφέρουν στη δημιουργία ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος στο σχολείο. Οι μεταξύ τους σχέσεις, καθώς και οι σχέσεις τους με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου είναι σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού, συναδελφικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας.

Ειδικότερα:

α. Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που επικρατούν,

εφαρμόζουν δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των νηπίων στη μαθησιακή διαδικασία σεβόμενοι τα ενδιαφέρονται, τις κλίσεις και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, το μαθησιακό τους προφίλ και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους.

β. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας τα εποπτικά μέσα και τις νέες τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

γ. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα συνεργάζονται, τόσο στον προγραμματισμό και στην εφαρμογή των διαθεματικών δραστηριοτήτων και συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη και επιλέγουν από κοινού τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.

δ. Διδάσκουν στους μαθητές τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ. και τις οδηγίες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης, μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με τη συνεργασία των Σχολικών Συμβούλων και των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.

ε. Συμμετέχουν στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.

στ. Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα, εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τηρούν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Καταγράφουν καθημερινά τις απουσίες των μαθητών. Λαμβάνουν μέρος σε όλα τα προγράμματα και στις εκδηλώσεις του σχολείου, και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και αρμοδιότητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

ζ. Εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται στην τάξη, με παιδαγωγικό τρόπο. Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο, τα διαλείμματα, την παραμονή και την αποχώρησή τους από το σχολείο.  Επιμελούνται την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ό,τι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών. Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία, καθώς και την ευκοσμία του σχολείου γενικά. η. Ενημερώνουν τους γονείς προγραμματισμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, γνωστοποιώντας τους τον χρόνο κατά τον οποίο μπορούν να δέχονται τους γονείς για λεπτομερή ενημέρωση για την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Για θέματα που αφορούν την τάξη τους (επισκέψεις, εκδηλώσεις) προβαίνουν σε ανακοινώσεις προς τους μαθητές και τους γονείς με τη σύμφωνη γνώμη της Προϊσταμένης και του Συλλόγου Διδασκόντων.

θ. Ενημερώνονται από τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου, και από την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ Αθήνας  για τα διατάγματα, τις οδηγίες, τις ανακοινώσεις και τις εγκυκλίους. Αναλαμβάνουν εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη συλλογική λειτουργία του. Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης απουσίας τους από το σχολείο ενημερώνουν έγκαιρα τη Διεύθυνση του σχολείου.

ι. Τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και τυχόν συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για την εν γένει πορεία κάποιων μαθητών και ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα. Επικοινωνούν με τους γονείς όταν απουσιάζει ο μαθητής πλέον των τριών (3) ημερών και δεν έχουν ενημερωθεί για την αιτία της απουσίας. ια. Αντιμετωπίζουν τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών ως συνεργάτες, αρωγούς στο έργο τους για

την καλύτερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Ακούν με σεβασμό τους όποιους προβληματισμούς τους και προσπαθούν να δώσουν λύσεις ως ειδικοί του χώρου, οι οποίες θα βελτιώσουν τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών.

ιβ. Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/ υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς. ιγ. Για την εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου έχουν διανεμηθεί αρμοδιότητες σε κάθε

εκπαιδευτικό:  διαχείριση αναλώσιμων υλικών, σχολικής βίας, εκπαιδευτικών επισκέψεων, σχολικού φαρμακείου, διαχείρισης κρουσμάτων covid-19 ( Υπεύθυνη εκπαιδευτικός διαχείρισης πιθανού κρούσματος covid-19  έχει οριστεί η Κλώκοζα Αικατερίνη, με αναπληρώτρια αυτής την εκπαιδευτικό Σαριγιάννη Ευαγγελία) κ.λ.π.

Η Προϊσταμένη του Σχολείου ενδιαφέρεται για την οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο, καθώς και για την διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού και γι’ αυτό έχει και τις περισσότερες ευθύνες. Οι εντολές και οι οδηγίες της είναι σύννομες και απορρέουν από τη νόμιμη εξουσία της . Η Προϊσταμένη οφείλει να έχει όραμα για τη σχολική μονάδα που προΐσταται και να συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να κάνει πραγματικότητα το όραμα αυτό που έχει ως μοναδικό σκοπό και στόχο το καλό των μικρών μαθητών και μαθητριών.

Ειδικότερα η προϊσταμένη:

α. Έχει ως πρωταρχικό της μέλημα την καλύτερη δυνατή παροχή εκπαίδευσης και παιδείας στους μαθητές, βάσει του αναλυτικού προγράμματος. Προτείνει και υποστηρίζει καινοτόμες δράσεις, οι οποίες προάγουν τη μάθηση και παρέχουν κίνητρα τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Ενημερώνει για τις εγκυκλίους και φροντίζει για την εφαρμογή τους.  Διαχειρίζεται με σύνεση τα οικονομικά του σχολείου, ιεραρχώντας τις ανάγκες και συνεργαζόμενη με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας σχετικά με την προτεραιότητα ικανοποίησης των αναγκών αυτών.

β. Καταβάλλει προσπάθειες για να αναπτύξει διαύλους ουσιαστικής επικοινωνίας και σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Δημιουργεί κλίμα ομάδας, την οποία εμπνέει με την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά της, δημιουργώντας σε κάθε εκπαιδευτικό αίσθημα αφοσίωσης στην αποστολή του σχολείου. Ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να μιλούν ανοικτά για οποιοδήποτε θέμα τους απασχολεί.

γ. Έχει τακτική επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος

συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια για την αποτελεσματικότερη επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Προσπαθεί να αποκαθιστά την επικοινωνία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς, όταν υπάρχουν προβλήματα. Δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε ο καθένας να ασκεί σωστά τον ρόλο του εξασφαλίζοντας την έντιμη διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, αναγνωρίζοντας και κατοχυρώνοντας τον ρόλο της κάθε πλευράς με δικαιοσύνη απέναντι σε όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς.

δ. Δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου να ικανοποιούν την ανάγκη τους για

αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους από το περιβάλλον με τη συμμετοχή τους στη σχεδίαση και την οργάνωση της εργασίας τους και τη λήψη αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν. Παροτρύνει τους εκπαιδευτικούς να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές, να αναπτύσσουν πνεύμα συλλογικότητας, να έχουν όραμα για το σχολείο και την εκπαίδευση και να συνειδητοποιούν ότι η σωστή λειτουργία του σχολείου είναι υπόθεση όλων.  Κατανοεί τον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, παραδέχεται και εκτιμά την προσωπικότητα του άλλου και προσπαθεί να αναπτύξει θετικές στάσεις απέναντι στους συναδέλφους, τους γονείς και όλους τους εμπλεκομένους.

ε. Συνεργάζεται με τις δημοτικές αρχές και υπηρεσίες και προσπαθεί να δώσει λύσεις στα

προβλήματα του σχολείου. Προσπαθεί να αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και σύνεση έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν. Εφαρμόζει ασκήσεις ετοιμότητας, όποτε χρειαστεί. Αξιοποιεί κάθε δυνατότητα συνεργασίας με την τοπική κοινωνία, προκειμένου να επιτύχει το καλύτερο για τη σχολική μονάδα.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

  1. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Για την καλύτερη προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο είναι καλύτερο η προετοιμασία να γίνεται από το προηγούμενο βράδυ. Συγκεκριμένα:

  • Τηρούμε σταθερό ωράριο ύπνου για το παιδί, έχοντας υπόψη ότι το παιδί αυτής της ηλικίας έχει ανάγκη από τουλάχιστον 10 ώρες ύπνου την ημέρα.
  • Καλό θα ήταν να διαλέγετε μαζί με το παιδί τα ρούχα που θα φορέσει την επόμενη ημέρα στο σχολείο. Προτιμήστε ρούχα απλά και άνετα. Αποφύγετε ζώνες και τιράντες γιατί δημιουργούν δυσκολία όταν το παιδί επείγεται να πάει στην τουαλέτα. Σας τονίζουμε ότι στο σχολείο το παιδί αυτοεξυπηρετείται τόσο στην τουαλέτα (ξεκουμπώνει και κουμπώνει μόνο του τα ρούχα του, σκουπίζεται μόνο του) όσο και στο φαγητό. Προτιμήστε παπούτσια με βέλκρο και αποφύγετε κορδόνια και ανοιχτά παπούτσια γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε τα κοσμήματα. Αφενός μπορεί να χαθούν, αφετέρου να προκαλέσουν τραυματισμούς σε ενδεχόμενο τράβηγμα.
  • Ξυπνήστε το παιδί αρκετά νωρίς ώστε να έχει χρόνο να πλυθεί, να πλύνει τα δόντια του, να ντυθεί και να φάει πρωινό χωρίς να αγχωθεί.
  1. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

Η σχολική τσάντα του παιδιού πρέπει να περιέχει: 1. Ένα μπουκαλάκι-παγουρίνο νερό

  1. Το δεκατιανό του φαγητό.
  2. Μία πετσέτα για το τραπέζι
  3. Ένα πακέτο μωρομάντηλα (χωρίς οινόπνευμα) και ένα πακέτο χαρτομάντηλα.
  4. Μία αλλαξιά ρούχα.

Επιπροσθέτως, για τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο:

–           Το μεσημεριανό φαγητό το φέρνουν το πρωί με την προσέλευση.

  • Τόσο στο σκεύος όσο και στο καπάκι αναγράφεται τον όνομα του παιδιού.
  • Το φαγητό είναι σε ξεχωριστή σακούλα, εκτός της σχολικής τσάντας.
  • Κάθε παιδί φέρνει κάθε βδομάδα καθαρά κλινοσκεπάσματα κ μαξιλάρι.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

  • Επιτρεπόμενα είδη κολατσιού: τοστ, σάντουιτς, σπιτικές πίτες, σπιτικά κέικ, κουλούρια, φρούτα, γιαούρτι, δημητριακά, αυγό.
  • Απαγορευμένα είδη κολατσιού: κρουασάν, σοκολατοειδή, γαριδάκια, πατατάκια, καραμέλες, τσίχλες, έτοιμα γλυκά, τυποποιημένες τροφές, αναψυκτικά, χυμοί.
  • Καλό θα είναι στα προσωπικά αντικείμενα του παιδιού να υπάρχει το όνομά του.
  • Δεν επιτρέπονται τα παιχνίδια και οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο από το σπίτι, εκτός και αν προηγουμένως το έχει εγκρίνει η νηπιαγωγός.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά, εκτός από το φαγητό και το διάλειμμα, παίρνουν μέρος σε ομαδικές και ατομικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες . Σταδιακά, τα παιδιά αναπτύσσουν την αυτοεκτίμησή , την πολιτιστική τους ταυτότητα, την ανεξαρτησία τους και την προσωπικότητά τους. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν τον έλεγχο της δικής τους συμπεριφοράς με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των νηπιαγωγών. Τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας έχουν πρόσβαση σε διάφορων ειδών δραστηριότητες όπως χτίσιμο με τουβλάκια, παιχνίδια ρόλων, διάβασμα βιβλίων, ζωγραφική, επιτραπέζια παιχνίδια με κανόνες και πάζλ, μαθαίνουν τους αριθμούς (συνήθως μέχρι το 20), να αριθμούν και να απαριθμούν, να προσθέτουν και να αφαιρούν –κυρίως- εμπειρικά. Επίσης, εξερευνούν τον κόσμο των γραμμάτων και αποκτούν μια πρώτη επαφή με την αλφαβήτα και αρχίζουν να γράφουν λεξούλες και το όνομά τους όπως μπορούν και χωρίς πίεση.

Στα πλαίσια της επεξεργασίας των διαφόρων θεματικών ενοτήτων οργανώνονται και πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους ιδιαίτερου πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, όπως και φιλοξενία παραστάσεων, εργαστηρίων κ.α. στο χώρο του σχολείου. Καλό θα ήταν τα παιδιά να συμμετέχουν στις παραπάνω επισκέψεις κ δράσεις ώστε να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, να ψυχαγωγούνται αλλά και να αντιλαμβάνονται τον τρόπο που κινούμαστε και λειτουργούμε σε πραγματικές συνθήκες. Τέλος, σας επισημαίνουμε ότι εμείς οι νηπιαγωγοί ενθαρρύνουμε τον εορτασμό των ονομαστικών εορτών και γενεθλίων στην τάξη. Ωστόσο, καθώς το νηπιαγωγείο είναι χώρος εκπαίδευσης το παιδαγωγικό πρόγραμμα δε μπορεί να διαταράσσεται με κοπή τούρτας και διοργάνωση γενέθλιου πάρτυ. Επομένως, στην περίπτωση που το παιδί στα γενέθλιά του επιθυμεί να κεράσει τους συμμαθητές του μπορεί να φέρει ατομικά, συσκευασμένα γλυκά και πάντα σε συνεννόηση με τη νηπιαγωγό.

Στο Νηπιαγωγείο μας, μετά την πρώτη περίοδο προσαρμογής των παιδιών, ξεκινάει η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης. Κάθε τέλος της εβδομάδας κάθε παιδί δανείζεται ένα βιβλίο\παραμύθι απο το Σχολείο. Κατά την διάρκεια του Σ\Κ το διαβάζει\ επεξεργάζεται με τους γονείς του και το επιστρέφει στο σχολείο μαζί με μία εργασία που έχει δοθεί (προαιρετικά). Σε περίπτωση που το βιβλίο χαθεί\σκιστεί, την ευθύνη της αναπλήρωσής του, φέρει η οικογένεια.

Από το σχ. έτος 2021-22 στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εισάγεται και η διδασκαλία των αγγλικών, ( ΦΕΚ 3311/Β/26-7-2021) με τρόπους κ μεθόδους κατάλληλες για την ηλικία των προνηπίων-νηπίων. Δύο φορές την εβδομάδα, η δασκάλα της αγγλικής γλώσσας σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του κάθε τμήματος, απασχολεί τα παιδιά για μία διδακτική ώρα.

Επίσης, εντάσσονται στο πρωινό υποχρεωτικό τμήμα τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΦΕΚ

3791/Β/13-8-2021), τα οποία και καταλαμβάνουν 3 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση και στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες.

  1. ΧΡΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές δραστηριότητες των παιδιών που θα αναρτηθούν από τους εκπαιδευτικούς στον ιστότοπο του σχολείου, θα έχουν υποστεί επεξεργασία και θα γίνονται μόνο μετά την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των νηπίων.

  1. ΑΠΟΥΣΙΕΣ, ΙΩΣΕΙΣ

ΑΠΟΥΣΙΕΣ: Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική. Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου. Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του myschool , για αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της. Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε  κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό. Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία. Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού).

Η παρουσία των παιδιών στις γιορτές του σχολείου είναι, επίσης, υποχρεωτική.

ΙΩΣΕΙΣ: Οι ιώσεις είναι μια αναπόφευκτη δυσάρεστη πραγματικότητα για την πλειοψηφία των παιδιών- ιδιαιτέρως αν είναι η πρώτη τους χρονιά στο σχολείο. Αν το παιδί εμφανίσει συμπτώματα αδιαθεσίας – έστω και ελαφριάς μορφής- θα πρέπει να μένει στο σπίτι και να επιστρέφει στο σχολείο μετά από την συμπλήρωση δύο (2) 24ώρων απύρετο, δίχως την χορήγηση αντιπυρετικού, και την ύφεση των λοιπών συμπτωμάτων, αφού στο σχολικό περιβάλλον η ασθένειά του θα επιδεινωθεί αλλά και θα μεταφέρει μικρόβια στα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.

  1. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης. Για το λόγο αυτό οι συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών θα είναι τακτικές.

Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου του σχολείου και στη σχολική ιστοσελίδα και τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές.

Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους δυο γονείς έχει την κηδεμονία.

Οφείλουν να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης και στην Προϊσταμένη κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό κ.λπ.), προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει πάνω σ’ αυτές.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο..

Οι γονείς\κηδεμόνες προσκομίζουν στο σχολείο τους αριθμούς τηλεφώνων τους για άμεση επικοινωνία μαζί τους και ενημερώνουν το σχολείο για κάθε αλλαγή του αριθμού τηλεφώνου τους.

Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό ή την Προϊσταμένη του σχολείου ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στον χώρο του σχολείου. Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα, πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και στη συνέχεια – αν δεν επιλυθεί- με την Προϊσταμένη.

Μην ξεχνάτε ότι είμαστε στη διάθεσή σας για τυχόν απορίες, προβλήματα και διευκρινίσεις.

Κοινό μας μέλημα είναι η σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία των παιδιών. Μοιραστείτε μαζί μας οποιοδήποτε θέμα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το παιδί. Οι συζητήσεις μας είναι εμπιστευτικές και στοχεύουν αποκλειστικά στην παροχή εξατομικευμένης υποστήριξής του.

  1. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς και σε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, δημιουργείται μία ομάδα διαμόρφωσης σχεδίου αντιμετώπισης κρίσεων που αποτελείται από τα ίδια τα μέλη του ΣΔ με επικεφαλής την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου, ενημερώνονται οι μαθητές για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση πιθανών ακραίων φυσικών φαινομένων και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

.jpg

 

 

Εικόνα 1: Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης.

  1. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας είτε στα τηλέφωνα του νηπιαγωγείου, 2105445039 και 2131300621 , είτε ηλεκτρονικά στο mail@1nip-ag-varvar.att.sch.gr.

Επίσης, στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για γονείς και μαθητές.

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημη ιστοσελίδα blogs.sch.gr/1nipagvar/ Η Προϊσταμένη και το προσωπικό του σχολείου δε φέρουν καμία ευθύνη για κάθε άλλο ιστολόγιο ή ιστοσελίδα που εμφανίζεται με τα στοιχεία του σχολείου μας στο Διαδίκτυο.

Υπεύθυνοι για τη διαχείριση του παραπάνω ιστότοπου είναι τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.

Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά, σε συνεννόηση με την Προϊσταμένη, στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο του σχολείου.

Η Προϊσταμένη και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο.

Αγία Βαρβάρα 11 Σεπτεμβρίου 2024

Η Προϊσταμένη

Κλώκοζα Αικατερίνη

 

Εγκρίνεται
Σχολική Σύμβουλος (έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου): Τρίγκα Ελένη