ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2021-2022
Τα παιδιά κατακλύζονται από συναισθήματα γιατί αποτελούν κομμάτι του εαυτού τους. Τα συναισθήματα αυτά, ακόμα κι αν δε γίνονται με άμεσο τρόπο αντιληπτά, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μάθηση και τη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος. Η αναγνώριση, η κατανόηση (αίτια και συνέπειες), η αποδοχή και η διαχείριση των συναισθημάτων αλλά και η εκτόνωση των εντάσεων με δημιουργικό τρόπο, αποτελούν δεξιότητες, οι οποίες μπορούν και πρέπει να διδαχθούν στο σχολικό πλαίσιο.
Αυτές τις δεξιότητες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενισχύσουν και να βελτιώσουν μέσα από τους στόχους
που τέθηκαν στο Σχέδιο Δράσης
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ
Ενημέρωση γονέων για τους στόχους του σχεδίου δράσης αλλά και για την εμπλοκή και τη συνεργασία τους στην πορεία του σχεδίου.
Διερεύνηση με ερωτηματολόγιο κατά πόσο τα παιδιά είχαν εμπλοκή στο σπίτι τους με τις διαδικασίες ανάγνωσης βιβλίων.
Ξεκινήσαμε με το πως γεννιέται ένα βιβλίο: Από τη φύση στην γνώση.
Μιλήσαμε για τα είδη των βιβλίων, τα μέρη τους,
γιατί υπάρχουν τα βιβλία…
ποιοι οι φόβοι των βιβλίων, ποια τα δικαιώματα των βιβλίων και τι μπορούμε να κάνομε εμείς για αυτά.
Συνεχίσαμε με την ιστορία της γραφής
Ασχοληθήκαμε με το αγαπημένο είδος παιδικών βιβλίων – Τα παραμύθια και τους μύθους :
Τι είναι – Ήρωες των παραμυθιών και τοποθεσίες – Προετοιμασία παιδιών για το παραμύθι- Πως αρχίζει και πως τελειώνει ένα παραμύθι – Γνωριμία με μεγάλους παραμυθάδες.
Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς αξιοποιήθηκαν διδακτικά, παραμύθια, ιστορίες και μύθοι
με ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες (παιχνίδια, κατασκευές, φύλλα εργασίας).
Καθιερώσαμε ”Ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού” για γονείς και γιαγιάδες που μας επισκέφτηκαν
και διάβασαν παραμύθια στα παιδιά.
Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες για το σχεδιασμός και την οργάνωση της βιβλιοθήκης όπως την ήθελαν και την προτιμούσαν τα παιδιά: Τακτοποίηση των βιβλίων σε κατηγορίες με ταμπελίτσες γραμμένες από τα παιδιά.
Μετά την οργάνωση της μεγάλης βιβλιοθήκης ( γραφείο) διαμορφώθηκε η δανειστική βιβλιοθήκη μέσα στην τάξη μας :
Ενημερωτικό φυλλάδιο προς τους γονείς όπου αναφέρουμε τον σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης
Ονομαστική καρτέλα δανεισμού – Ταυτότητα δανεισμού
Κανόνες δανεισμού και υπογραφή συμβολαίου ότι θα τηρούνται
Πίνακες αναφοράς για το τρόπο δανεισμού και επιστροφής των βιβλίων
Φύλλο εργασίας για το σπίτι – Φακέλους με κουμπί για τη μεταφορά των βιβλίων που δανείζονται
Επιλογή των βιβλίων – Κατασκευή σελιδοδείκτη
Ιδιαίτερα αξιοποιήθηκε η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, όπου καλεσμένη ήταν η συγγραφέας του βιβλίου ”Το Δάσος της Μοναδικότητας”. Μας συστήθηκε και μας παρουσίασε την ιστορία του βιβλίου της σε θεατρική παράσταση. Μια κωμική περιπέτεια για την διαφορετικότητα και την αποδοχή του εαυτού.
Στο τέλος όλα τα παιδιά πήραν έπαινο Φιλαναγνωσίας…



















































