17 Νοέμβρη, ημέρα μνήμης

17 Νοέμβρη, ημέρα μνήμης, τιμής και αγώνα!

Τα παιδιά γιόρτασαν τη Δημοκρατία και έμαθαν γι’ αυτήν μέσα από το παραμύθι Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακινού. Έπαιξαν κουκλοθέατρο με κούκλες που έφτιαξαν τα ίδια από ντενεκεδάκια και ζωγράφισαν σε πανό το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον τοίχο” της Τάνιας Τσανακλίδου

17 Νοέμβρη Ημέρας μνήμης.

Ελεύθερο παιχνίδι

Στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, εκτός από τις οργανωμένες δραστηριότητες, εξέχουσα θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει το ελεύθερο παιχνίδι, δηλαδή η ελεύθερη απασχόληση των παιδιών στα κέντρα ενδιαφέροντος –τις γωνιές της τάξης.

Ένα σωστά οργανωμένο μαθησιακά σχολικό περιβάλλον, με γωνιές- κέντρα μάθησης -ενδιαφέροντος, εξοπλισμένo με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, συντελεί στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και αποτελεί μορφή οργάνωσης της μάθησης και της καλλιέργειας γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.

Μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι τα παιδιά:

Μαθαίνουν να δημιουργούν με τον δικό τους τρόπο
-Έχουν ευκαιρίες για αυτόνομες δραστηριότητες
-Πειραματίζονται με ποικιλία υλικών
-Δίνουν λύσεις σε διάφορες καταστάσεις προβληματισμού
-Συνεργάζονται αρμονικά και επιχειρηματολογούν
-Αλληλεπιδρούν, συμφωνούν ή διαφωνούν
-Αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα τους
-Καλλιεργούν τη φαντασία τους
-Βελτιώνουν τις λεπτές και αδρές κινητικές τους δεξιότητες
-Κοινωνικοποιούνται, δημιουργούν φιλίες, αποκτούν φίλους
-Μαθαίνουν δηλαδή παίζοντας!
Σύμφωνα με τον Piaget, η κατάκτηση της γνώσης είναι μια ενεργητική διαδικασία και τα παιδιά οικοδομούν σταδιακά τη γνώση μέσα από τη δική τους δραστηριότητα.

Ταυτόχρονα το ελεύθερο παιχνίδι αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού. Του δίνει την ευκαιρία να παρατηρεί καλύτερα τους μαθητές, να τους ενθαρρύνει, να λειτουργεί ενισχυτικά όπου κρίνει ότι είναι απαραίτητο. Είναι ένα άρτιο βοήθημα παρατήρησης και αξιολόγησης.

Γνωρίζοντας την αξία του ελεύθερου παιχνιδιού στο σχολείο, σας παρουσιάζουμε μέσα από φωτογραφίες, στιγμές, κατασκευές, ιδέες και δημιουργίες των μαθητών μας από τη ελεύθερη ενασχόληση τους στις γωνιές.

Θέλουμε με αυτόν τον τρόπο να μοιραστούμε μαζί σας την υπέροχη δημιουργικότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας, των δικών μας παιδιών!

Ανώνυμο σχέδιο

Οι νέες γωνιές της τάξης και νέοι αποθηκευτικοί χώροι

Στην αρχή της χρονιάς γίνανε πολλές αλλαγές στην τάξη και στο υλικό του σχολείου. Δημιουργήθηκαν πολλές γωνιές που δεν υπήρχαν, όπως γωνιά υπολογιστή, ειδικής αγωγής (μπάλες, στεφάνια, επιτραπέζια, βιβλία, κάρτες, υλικό αισθητηριακής ολοκλήρωσης), κουκλόσπιτο και μια γωνιά χαλάρωσης με χαλί, μαξιλάρια και βιβλία, ώστε τα παιδιά να ηρεμούν και να παίρνουν το χρόνο τους όταν το χρειάζονται. Ακόμα μπήκαν ράφια, φτιάχτηκαν νέοι αποθηκευτικοί χώροι και μπήκε αλλαξιέρα στην τουαλέτα για να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα παιδιά που δυσκολεύονται στην αυτοεξυπηρέτηση. Τέλος επισκευάστηκε ο διαδραστικός πίνακας, πολύτιμο και χρήσιμο εργαλείο Νέων Τεχνολογιών που βοηθά στη μαθησιακή διαδικασία

Νέες γωνιές και αποθηκευτικοί χώροι

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2023-2024

Σας ενημερώνουμε οτι οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία
θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.

Δικαίωμα εγγραφής έχουν οι μαθητές που είναι γεννημένοι το 2019.

Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της σελίδας του Υπουργείου Παιδείας

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο

που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια

της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του

Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020

(Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας  Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που

θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την  επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και

εντός της προσθεμίας που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο

Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015

Εγκύκλιο  (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται

ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα

Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε

με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή

ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο
Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες.

Οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά

την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της.

Η εγγραφή του προνηπίου στην επόμενη βαθμίδα (Νήπιο) γίνεται αυτεπάγγελτα.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ:  15035/2023 έγγραφο   του Υπουργείου Παιδείας

Λογιαριασμός στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε οτι η δημιουργία μαθητικού λογαριασμού μαθητών προνηπίων και όσων μαθητών δεν διαθέτουν ήδη λογαριασμό μπορεί να γίνει άμεσα από τους γονείς/κηδεμόνες με εγγραφή από τη σελίδα https://register.sch.gr/students/.

 

Ο διαχειριστής μαθητικών λογαριασμών του σχολείου, σε περίπτωση που ο κηδεμόνας αδυνατεί να δημιουργήσει λογαριασμό μαθητή , μπορεί να δημιουργήσει το λογαριασμό αυτός μέσω του https://register.sch.gr/students/admins.

Για τη δημιουργία απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα/γονέα που θα πρέπει να λαμβάνεται με το ‘Εντυπο γονικής συναίνεσης (Διαθέσιμο και στην σελίδα https://register.sch.gr/students/docs.php)

Πολλά “Ευχαριστώ”!!!

Μαζί με το βασιλικό, ποτίζεται και η γλάστρα!!!

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Αγροκηπίου και συγκεκριμένα την πρόεδρο Μαρία Ντινιόζου και τη Γιάννα Μπεϊνόγλου, που είχαν την καλοσύνη έπειτα από το βάψιμο όλου του σχολείου, να μας ανανεώσουν τις ντουλάπες, τα τραπέζια, τις κρεμάστρες, τους φελοπίνακες, και τα ξύλινα έπιπλά μας!!!!

Κορίτσια να είσαστε πάντα καλά και πάντα δημιουργικές!!!

             

                                      

Ήρθαν τα Έντομα!!

Τώρα παιδιά μου που έχει ζεστάνει ο καιρός και έχουν ανθίσει τα λουλούδια, “ήρθαν” και τα έντομα. Είναι μικρά και ζουζουνίζουν συνέχεια δίπλα στα αυτιά μας. Τα έντομα έχουν 6 ποδαράκια και συνήθως 4 φτερά !!Όλα τα έντομα είναι χρήσιμα στο ζωικό βασίλειο και αποτελούν μέρος της τροφικής αλυσίδας.Μπορεί κάποια να μας τρομάζουν (όπως ο μπούμπουρας και η μέλισσα), αλλά είναι πολύ χρήσιμα!

Για παράδειγμα, η μέλισσα κάνει το γλυκό μέλι που αρέσει σε όλους μας και μας γεμίζει ενέργεια. Ο μεταξοσκώληκας φτιάχνει το μετάξι, από το οποίο μπορούμε να φτιάξουμε υφάσματα-ρούχα.

Εδώ μπορούμε να παρακολουθήσουμε ένα βίντεο για τα έντομα

Παρακάτω είναι μερικά  έντομα που ξέρουμε (μπορείτε να ανοίξετε την εικόνα για να τα δείτε από κοντά).

Από κάτω είναι το πρώτο τους γράμμα και το όνομά τους.

Butterfly on Thistle

Π,π

Πεταλούδα

 

7-spot ladybug

Π,π

Πασχαλίτσα

bee

Μ,μ

Μέλισσα

Bumblebee

Μ,μ

Μπούμπουρας

Mosca / Fly no Parque Laje - Rio de Janeiro - Luc_Armaroli

Μ,μ

Μύγα

Giant Mosquito Model

Κ,κ

Κουνούπι

DamselflyΛ,λ

Λιβελούλα

Praying mantisΑ,α

Αλογάκι της Παναγίτσας

Κάνω ασκήσεις….. πολύ πολύ εύκολες

Γλώσσα-Ένωσε το έντομο που έχει το ίδιο αρχικό γράμμα με το λουλούδι

Γλώσσα-Βάλε στο σωστό γράμμα το έντομο

Γλώσσα- Ομαδοποίησε Αρσενικά-Θηλυκά-Ουδέτερα

Μαθηματικά-Βρες το άλλο μισό της πεταλούδας

Φυσικές επιστήμες-Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

 

Ακούμε: Μια ωραία πεταλούδα 

Ζωγραφίστε όμορφες, πολύχρωμες πεταλούδες, να μας τις δείξετε σε λίγες μέρες!!!

Είστε έτοιμοι για φρουτοσουβλάκια;

Γεια σε όλα τα παιδάκια μας!!!

Ήρθε η άνοιξη και μαζί της έφερε τα έντομα, τα λουλούδια, τα χελιδόνια από τις άλλες χώρες, τον όμορφο ήλιο και πολλά νόστιμα φρούτα. Φρούτα της Άνοιξης.

Όταν τρώμε σωστά  και υγιεινά, έχουμε δύναμη  για να μπορούμε να τρέχουμε και να παίζουμε. Γεμίζουμε το σώμα μας με πολλές βιταμίνες και θρεπτικά στοιχεία, που μας κρατάνε υγιείς και πολύ δυνατούς. Έτσι δεν κρυολογούμε εύκολα το χειμώνα και είμαστε γεμάτοι ενέργεια.

Θυμάστε που το φθινόπωρο είχαμε στύψει χυμό πορτοκάλι στην τάξη μας, που έχει βιταμίνη C για να μην αρρωστήσουμε;

Τώρα λοιπόν που έχουμε Άνοιξη, έχουν βγει πολλά φρούτα που δεν υπάρχουν τους άλλους μήνες του χρόνου.

Εδώ έχουμε μερικά φρούτα της άνοιξης:

Ξέρετε ποια είναι; Η Φράουλα, το Κεράσι, το Βερύκοκο και τα Μούρα

Ευκαιρία λοιπόν να φτιάξουμε τα πιο  τέλεια σουβλάκια που έχετε φάει ποτέ!


Αγοράστε ή κόψτε από κάποιο δικό σας δέντρο διάφορα φρούτα.

Διαλέξτε τα φρούτα της άνοιξης, όπως φράουλες, βερίκοκα, κεράσια αλλά και όποια άλλα φρούτα σας αρέσουν!

Πλύνετε τα πολύ πολύ καλά με κρύο νεράκι και στην συνέχεια πάντα με την βοήθεια κάποιου μεγάλου κόψτε τα σε κομμάτια έτσι ώστε να μπορούν να περαστούν στα ξυλάκια από τα σουβλάκια!

Μπορείτε να τα βάλετε ανάλογα με το χρώμα ή επίσης να σχηματίσετε μοτίβα!

Θυμηθείτε πως είχαμε κάνει τα μοτίβο και στην τάξη μας! Μοτίβο είναι κάτι που επαναλαμβάνεται!

Για παράδειγμα βάλτε ένα κομμάτι φράουλας, μετά ένα κομμάτι βερίκοκο και μετά μισό κερασάκι. Και μετά πάλι φράουλα, βερίκοκο, κεράσι!

Είμαστε σίγουρες πως δεν θα έχετε ξαναφάει πιο νόστιμα σουβλάκια και φυσικά θα σας δώσουν πολλή δύναμη για άφθονο παιχνίδι!

Περιμένουμε τις φωτογραφίες με τα δικά σας φρουτοσουβλάκια!

Μετά όποιο παιδί θέλει μπορεί να παίξει και να θυμηθεί λίγο τα μοτίβο:

https://www.ixl.com/math/kindergarten/color-patterns

https://www.ixl.com/math/kindergarten/size-patterns

και λίγο πιο δύσκολα:

https://www.ixl.com/math/kindergarten/complete-a-pattern

Σας φιλάμε γλυκά και φρουτένια!