Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, 2 Απριλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Γεννήθηκε στις 2 Απριλίου 1805 στο Όντενσε, της Δανίας. Ο Χανς ήταν ένα περίεργο παιδί με εξαιρετική φαντασία. Πολλές φορές τον έβλεπαν να περπατά στο δρόμο σαν ονειροπαρμένος και το μυαλό του δεν το είχε πουθενά αλλού, παρά μόνο στα ποιήματα και στο διάβασμα. Ήταν δεκατεσσάρων χρονών, όταν, κυνηγώντας μια καλύτερη τύχη, έφθασε στην Κοπεγχάγη, με μόνη του περιουσία 30 φράγκα με σκοπό να γίνει ηθοποιός. Έδωσε εξετάσεις στη Βασιλική Σχολή θεάτρου, αλλά ήταν τόσο άσχημος και αδύνατος, που δεν τον δέχτηκαν. Ευτυχώς είχε ωραία φωνή κι άρχισε να σπουδάζει μουσική, αλλά αρρώστησε ξαφνικά και έχασε τη φωνή του. Έτσι, το μόνο ταλέντο που του έμεινε ήταν το ταλέντο της ποίησης. Αφού εξέδωσε αρκετά βιβλία, άρχισε τα ταξίδια του. Απόκτησε μεγάλη δόξα και η μεγαλύτερη ευτυχία του ήταν η υποδοχή που του έκανε η ιδιαίτερη πατρίδα του, το Όντενσε, που τον κάλεσε το 1867. Πέθανε στις 4 Αυγούστου 1875 στην Κοπεγχάγη.

Μερικά από τα πολύ γνωστά παραμύθια του είναι:

  • Η Μικρή γοργόνα
  • Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα
  • Οι Αγριόκυκνοι
  • Η Βασιλοπούλα και το ρεβίθι
  • Η Τοσοδούλα
  • Το Ασχημόπαπο
  • Τα κόκκινα παπούτσια
  • Χόλγκερ ο Δανός
  • Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
  • Το μολυβένιο στρατιωτάκι
  • Η δύναμη της αγάπης
  • Ένα τριαντάφυλλο από τον τάφο του Ομήρου

            Αυτά είναι λίγα λόγια για τον εξαίρετο παραμυθά, που ακόμη και σήμερα τα παραμύθια του μας «ταξιδεύουν».

Μπορείτε να μπείτε στα  LINK:

http://www.mikrosanagnostis.gr/ &  http://www.paramithia.net/kastro.html

Εδώ τα παιδιά μπορούν να δουν και να ακούσουν διάφορα παραμύθια.

Στον «Μικρό Αναγνώστη» μπορείτε να ακούσετε την ιστορία: «Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί» . Μια ιστορία που θα τα προβληματίσει, καθώς θα δουν τα πράγματα από την πλευρά των βιβλίων… (Mikrosanagnostis: θα σου πω μια ιστορία), και να συζητήσετε με τα παιδιά για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα βιβλία (το γνωρίζουν από τις συζητήσεις μέσα στην τάξη, αλλά καλή είναι και μια επανάληψη).

Ενδεικτικές δραστηριότητες

  • Βαλίτσα φιλαναγνωσίας: Σε κάποιο κουτί, βαλίτσα ή οτιδήποτε έχετε, μπορείτε να βάλετε:
  • Χαρτί, χαρτόνια χρωματιστά, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές,  ψαλίδι, κόλλα, ανακυκλώσιμα υλικά που έχετε σπίτι και ένα παραμύθι (όποιο θέλετε)

Αφού διαβάσετε το παραμύθι, μπορεί το παιδί να κάνει κάτι σχετικό με αυτό όπως:

  1. μια ζωγραφιά,
  2. ένα κολάζ (χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά),
  3. μια καινούρια ιστορία,
  4. ένα διαφορετικό τέλος,
  5. ένα ποίημα… ή ότι άλλο θέλει.

Συζητάμε τι του άρεσε πιο πολύ, ποιος ήρωας θα ήθελε να είναι και γιατί, τι τίτλο θα έδινε το ίδιο στο βιβλίο κ.λ.π.

  • Μπορούμε να μπερδέψουμε τα παραμύθια: π.χ. μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα κοριτσάκι που το έλεγαν Κιτρινοσκουφίτσα….
  • Παραμυθοσαλάτα
  • Η Κοκκινοσκουφίτσα συναντά στο δάσος τον Κοντορεβιθούλη και τα αδέλφια του….
  • Αν ο Πινόκιο βρεθεί στο σπιτάκι των 7 νάνων και θα είναι ο 8ος από τους φίλους της Χιονάτης
  • Τι θα συμβεί αν η Σταχτοπούτα παντρευτεί έναν φανταστικό ήρωα (π.χ. το τέρας) ή αν ο Παπουτσωμένος Γάτος μπει μέσα σε διάφορες ιστορίες…

 Ενδεικτικά φύλλα εργασιών 

Πηγές: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com, e-children.blogspot.com, elenimamanou.blogspot.com

Μπορείτε από τα παραπάνω φύλλα να επιλέξετε εκείνο που θέλετε για να το κάνετε μαζί με το παιδί:

-Σελιδοδείκτες

-Αγαπημένοι ήρωες παραμυθιών

– Ερωτήσεις για τη γνώση των  παραμυθιών

Καλή Διασκέδαση!!

Καλή Ανάγνωση!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *