Hλεκτρονικός Υπολογιστής

pc2Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και από ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα, και έχει ως σκοπό να επεξεργάζεται πληροφορίες. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι ένα αυτοματοποιημένο, ηλεκτρονικό, ψηφιακό επαναπρο­γραμ­ματιζόμενο σύστημα γενικής χρήσης το οποίο μπορεί να επεξεργάζεται δεδομένα βάσει ενός συνόλου προκαθορισμένων οδηγιών, των εντολών που συνολικά ονομάζονται πρόγραμμα. Κάθε υπολογιστικό σύστημα, όσο μεγάλο ή μικρό κι αν είναι, αποτελείται από το υλικό μέρος (hardware) και το λογισμικό (software).

Τα βασικά στοιχεία του υπολογιστή :

α) η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (CPU)

β)  η κεντρική μνήμη (RAM)

γ)  οι μονάδες εισόδου – εξόδου (πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη κ.α.)

δ)  οι εσωτερικές μονάδες ανάγνωσης και αποθήκευσης δεδομένων όπως σκληρός δίσκος, DVD, SSD (Solid State Drive)

ε)  οι περιφερειακές συσκευές (όπως εκτυπωτής, σαρωτής, μόντεμ κ.α.)

Υπάρχουν διάφοροι τύποι υπολογιστών οι οποίοι διαφέρουν :

–  Κατά μέγεθος

–  τις δυνατότητες

–  την αρχιτεκτονική τους (  δηλαδή τον τρόπο που τα βασικά τους μέρη συνδέονται και συνεργάζονται μεταξύ τους. )

Το λογισμικό του υπολογιστή αποτελείται από τα απαραίτητα προγράμματα που δίνουν τις κατάλληλες εντολές, για να λειτουργεί το υλικό μέρος. Συνίσταται  από το λειτουργικό σύστημα (το βασικό πρόγραμμα για τη λειτουργία του Η/Υ καθώς και για την επικοινωνία του με τον άνθρωπο) και το λογισμικό εφαρμογών (πακέτα εφαρμογών, γλώσσες προγραμματισμού, εκπαιδευτικό λογισμικό, προγράμματα – εργαλεία κ.α.).

pc1Ταξινόμηση του υπολογιστή ως προς τη χρήση :

  – Υπερυπολογιστής (supercomputer)

– Κεντρικός υπολογιστής (mainframe)

– Εξυπηρετητής (server)

– Σταθμός εργασίας (Workstation)

– Προσωπικός υπολογιστής (PC)

– Επιτραπέζιος υπολογιστής (desktop PC)

– Φορητός υπολογιστής (Laptop)

– Tablet (Ταμπλέτα)

– Μικρός υπερυπολογιστής

 

 

Το λογισμικό του υπολογιστή :

Με τον όρο λογισμικό υπολογιστών ή λογισμικό (software) ορίζεται η συλλογή από προγράμματα υπολογιστών, διαδικασίες και οδηγίες χρήσης που εκτελούν ορισμένες εργασίες σε ένα υπολογιστικό σύστημα.

 

Ο όρος περιλαμβάνει:

a.)  το λογισμικό εφαρμογών, όπως οι επεξεργαστές κειμένου, που εκτελούν παραγωγικές εργασίες για τους χρήστες,

b.)  το λογισμικό συστήματος, όπως τα λειτουργικά συστήματα, που παρέχει τις αναγκαίες υπηρεσίες του υλικού στο λογισμικό εφαρμογών,

c.)  το ενδιάμεσο λογισμικό (middleware), που ελέγχει και συντονίζει τα κατανεμημένα συστήματα, και

d.)  το υλικολογισμικό που προγραμματίζει σε χαμηλό επίπεδο το υλικό ενός υπολογιστή ή τα περιφερειακά του.

e.)  Το λογισμικό περιλαμβάνει τα προγράμματα, τους ιστότοπους, τα βιντεοπαιχνίδια και άλλα προγράμματα που έχουν αναπτυχθεί σε μια γλώσσα προγραμματισμού όπως για παράδειγμα η C, η C++ ή η Java. Το λογισμικό είναι κωδικοποιημένο με συγκεκριμένο τρόπο, με τη βοήθεια ενός δυαδικού ψηφιακού συστήματος, ώστε να είναι «κατανοητό» από το υλικό.

 

Κατηγορίες Λογισμικού :

▼  Λογισμικό:

– CRM

– ERP

– Instant messengers

– Microsoft

– Ανάπτυξη λογισμικού

– Λογισμικό αναπαραγωγής πολυμέσων

– Βίκι λογισμικό

– Βιντεοπαιχνίδια

– Διορθωτές κειμένου

– Ελεύθερο λογισμικό

– Κωδικοποιητές ήχου

– Λειτουργικά συστήματα

– Λογισμικό Unix

– Λογισμικό Windows

– Λογισμικό ανοικτού κώδικα

– Λογισμικό με τη χρήση άδειας MIT

– Λογισμικό που χρησιμοποιεί wxWidgets

– Λογισμικό-Εργαλεία τοπικοποίησης

– Μηχανική λογισμικού

– Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου

– Φυλλομετρητές

 

Αφροδίτη Φουρλακίδου

Τμήμα A6

1ο ΓΕΛ Ξάνθης
Σχολικό έτος 2013-2014

 

1 σχόλιο

  1. πολύ κατατοπιστικό, κατανοητό και πλήρες κείμενο για τους υπολογιστές!! 🙂

    Αφροδίτη, όποιος χάνει το μάθημα, θα διαβάζει αυτό το άρθρο 😛

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση