Οι σχολικοί περίπατοι (δεν) πρέπει να καταργηθούν

Στο φύλλο της εφημερίδας της κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ 206 Β), για τον σχολικό περίπατο, ορίζονται τα εξής:

  • Ως σχολικός περίπατος ορίζεται η οργανωμένη, από το σχολείο, ομαδική μετάβαση μαθητών σε τόπους που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τη σχολική μονάδα. Γίνεται συνήθως πεζή, εντός του διδακτικού ωραρίου και έχει στόχο κοινωνικοποιητικό, ψυχαγωγικό, παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό.
  • Για την πραγματοποίηση περιπάτου λαμβάνεται απόφαση από το Σύλλογο των Διδασκόντων Καθηγητών σε συνεδρία του. Κριτήριο για την επιλογή της τοποθεσίας προορισμού αποτελεί η πολιτιστική ή περιβαλλοντική αξία της και η ψυχαγωγική δυνατότητα που προσφέρει.
  • Ακόμη, οι διδάσκοντες καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να συνοδεύσουν τους μαθητές στον περίπατο κτλ.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα παραπάνω, ο θεσμός του σχολικού περιπάτου έχει ήδη καταργηθεί διότι σύμφωνα πάλι με την σημερινή πρακτική, έχει μετατραπεί σε χάσιμο διδασκόντων ωρών επειδή, εκτός από το γεγονός ότι πραγματοποιείται εντός της σχολικής μονάδας, δεν προσφέρει κανένα ψυχαγωγικό όφελος τόσο σε μαθητές όσο και σε καθηγητές και επιπλέον έχει καταντήσει ανούσιος λόγω όχι μόνο της αδιαφορίας των μαθητών αλλά ακόμη χειρότερα λόγο της αδιαφορίας των εκπαιδευτικών για την ουσιώδη εφαρμογή του.

Μπορεί η απόφαση μαθητών και καθηγητών, όσον αφορά στην πραγματοποίηση του σχολικού περιπάτου εντός σχολείου, να ήταν ομόφωνη όμως τι συνέβαινε μέχρι να παρθεί αυτή η λανθασμένη απόφαση; Ο σχολικός περίπατος των σχολείων της Ξάνθης, γινόταν μέχρι πρότινος στο «λιμνίο» απέναντι από πολυάριθμες καφετέριες. Τι όφελος μπορεί να έχει αυτή η τοποθεσία; Γιατί ένας καφές να αποτελεί αξία για μαθητές Λυκείου απ’ ότι μια βόλτα σε ένα πάρκο όπου ενδεχομένως να πραγματοποιούνταν κάποιες αθλητικές δραστηριότητες με συμμετέχοντες καθηγητές και μαθητές; Αυτό θα είχε και ψυχαγωγικό χαρακτήρα και θα βοηθούσε στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών.

Ίσως, ως μαθητές, η τάση μας να μένουμε άπραγοι στις αποφάσεις των δεκαπενταμελών συμβουλίων, σε αποφάσεις που νομίζουμε ότι μας αποφέρουν κέρδος, μας καθιστούν τα τέλεια πρόβατα. Ας σταματήσουμε επιτέλους να συμβάλουμε οι ίδιοι στην κακομεταχείριση του χρόνου μας και της ψυχαγωγίας μας. Καλό θα ήταν μετά από συνεννόηση και αλληλοσυνεργασία με τους καθηγητές μας να επαναφέρουμε τον θεσμό των σχολικών περιπάτων όπως αυτός αναλύεται στο (Φ.Ε.Κ 206 Β), αλλιώς θα είναι προτιμότερο να καταργηθεί πλήρως.

Mαρία Βαρελτζίδου
Τμήμα Α1
1ο ΓΕΛ Ξάνθης
Σχολικό έτος 2012-2013

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση