1ο Γενικό Λύκειο Τυρνάβου

Εκ των γραμμάτων γεννάται η προκοπή με την οποίαν λάμπουν τα ελεύθερα έθνη. Ρήγας Φεραίος 1757 – 1798

Γεώργιος Καλακαλλάς: Ο Τυρναβίτης γλύπτης .

Δεκ 202116

Γράφει η μαθήτρια Κατερίνα Ταντσιούρα (Β Λυκείου).

Ο Γεώργιος Καλακαλλάς ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς και πολυβραβευμένους γλύπτες στην χώρα μας . Έχει φιλοτεχνήσει μεγάλα και σπουδαία έργα που βρίσκονται εκτεθειμένα σε όλο το πανελλήνιο. Γεννήθηκε στον Θεσσαλικό κάμπο και συγκεκριμένα στον Τύρναβο, στις 26 Ιουνίου του 1938. Ήταν το όγδοο παιδί του Ανδρέα και της Χαρίκλειας Καλακαλά. Μεγάλωσε σε μία πολύτεκνη και αγροτική οικογένεια , έχοντας ακόμη εφτά μεγαλύτερα αδέρφια. Τα χρόνια τότε ήταν δύσκολα για την οικογένεια Καλακαλά , καθώς το σπίτι τους είχε καταλυφθεί από Γερμανούς και λειτουργούσε ως μαγειρείο. Από πολύ μικρή ηλικία έδειχνε μια ιδιαίτερη συμπάθεια για τα γράμματα. Τελείωσε το Δημοτικό σχολείο στον Τύρναβο και έπειτα συνέχισε την μαθητική του πορεία σε Γυμνάσιο στην Λάρισα. Την πρώτη του χρονιά στο Γυμνάσιο πρόσθεσαν στα ελληνικά σχολεία το μάθημα των καλλιτεχνικών. Έτσι σε ηλικία μόλις δώδεκα ετών δημιούργησε το πρώτο του γλυπτό και σύμφωνα με τα λεγόμενα  του, τότε ήταν που αποφάσισε ότι θα γίνει γλύπτης.

    Το 1957 άρχισε τις σπουδές του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και συγκεκριμένα στο εργαστήρι του Γιάννη Παππά. Εκεί ασχολήθηκε με θεωρητικές και ιστορικές σπουδές. Επιπλέον παρακολούθησε κάποια μαθήματα χαλκοχυτικής και γυψοτεχνίας στο εργαστήριο της σχολής. Από το 1959 και για τα επόμενα τρία χρόνια, έλαβε υποτροφία από το Υπουργείο Παιδείας και το τότε Βασιλικό Ίδρυμα για την μελέτη της Μεταβυζαντινής και λαϊκής τέχνης στο Πήλιο και στα Ζαχαροχώρια. Το 1965 διορίστηκε καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μετέπειτα έγινε επιμελητής στην έδρα γλυπτικής. Το 1984 εντάχθηκε στην βαθμίδα του λέκτορα και το 1997 έγινε καθηγητής του τμήματος αρχιτεκτονικής . Ενώ το 1980 έλαβε την Διεθνή ταυτότητα Καλλιτέχνη . Επιπλέον υπήρξε βοηθός του ζωγράφου Χατζηκυριάκου Γκίκα, όπου το 1969 παντρεύτηκε με την ανιψιά του Θεοφανώ Γκίκα.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΛΑΚΑΛΛΑΣ: Ο ΤΥΡΝΑΒΙΤΗΣ ΓΛΥΠΤΗΣ - Paidis.com

Έχει φιλοτεχνήσει πολλά σπουδαία έργα όπως ο ‘’Ιπποκράτης’’ (βρίσκεται στο κενοτάφιο του Ιπποκράτη στην Λάρισα), ‘’Η κόρη της Φιλοθέης’’ του 1978, τον ‘’Κένταυρο’’ του 2006 (βρίσκεται στην συλλογή της Βουλής των Ελλήνων) όπως και άλλα πολλά έργα που κοσμούν εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Επιπρόσθετα αξίζει να σημειωθεί πως έχει πραγματοποιήσει 38 ατομικές και 280 ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έχει λάβει σημαντικά βραβεία και για διακρίσεις για το έργο και τα δημιουργήματα του, όπως:

  • Έπαινος σε έκθεση του Υπουργείου Παδείας.
  • Πρώτο βραβείο στην Έκθεση Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης.
  • Πρώτο βραβείο Αργυρού ECU από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
  • Δίπλωμα Τιμής στην Ιταλία για την Τέχνη του στην Ευρώπη (1975) από το Associazione Libery Professionisti Europei.

Ενώ το πρώτο του  βραβείο το έλαβε ύστερα από διαγωνισμό το 1962 για το μνημείο του Αυξεντίου στην Κύπρο, όπου πήρε το Α’ βραβείο.

 Επίσης έχει ασχοληθεί με την ποίηση, έχει γράψει κείμενα για την τέχνη , την παιδεία και τον πολιτισμό αλλά, έχει εκδώσει και βιβλία σχετικά με την γλυπτική. Τελευταίο του έργο ήταν η προτομή του Παύλου Μπακογιάννη, η οποία θα εκτεθεί σύντομα.

Κατοικούσε στον Γέρακα Αττικής όπου εκεί βρισκόταν το αγαπημένο του εργαστήριο , δημιουργώντας μέχρι την τελευταία στιγμή. Απεβίωσε στις 17 Σεπτεμβρίου του 2021.

Ευχαριστούμε πολύ τον Ανδρέα Καλακαλλά για τις πληροφορίες και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

 

 

 

 

 

 

 

Η μαθήτρια Κατερίνα Ταντσιούρα.

ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ…….ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 2019 -ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

Δεκ 202114

Πήραν δύο βραβεία στην 4η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Για πρώτη φορά το ΓΕ.Λ Τυρνάβου  συμμετείχε στην εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας, 4η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με τίτλο «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη», η οποία διεξήχθη από 13 ως 15 Δεκεμβρίου 2019 στη Θεσσαλονίκη και απέσπασε δύο βραβεία.

Ο μαθητής της Β τάξης του ΓΕ.Λ Τυρνάβου Γεώργιος Μακαγιός απέσπασε το πρώτο  βραβείο καλύτερου αγορητή  της επιτροπής  για την εξάλειψη των  φυλετικών διακρίσεων  και η μαθήτρια της Α τάξης, Δέσποινα Τριανταφύλλου, το τρίτο βραβείο  της  ίδιας  επιτροπής.

Πρόκειται στην πραγματικότητα για μια πανελλήνια μαθητική προσομοίωση Επιτροπών του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του Ανθρώπου. Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου και επιστημονικά υπεύθυνη είναι η Παρούλα Νάσκου – Περράκη, αφ. Καθηγήτρια Διεθνούς Δικαίου, και Διεθνών Οργανισμών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και δημιουργός του ThessIsMUN, του μοναδικού φοιτητικού Μοντέλου Προσομοίωσης των Ηνωμένων Εθνών στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την κ.Νάσκου – Περράκη, ο σκοπός της προσομοίωσης είναι καθαρά εκπαιδευτικός, σε μια προσπάθεια να γνωρίσουν οι μαθητές τα δικαιώματά τους κι αυτά των συμμαθητών τους ,να ανταλλάξουν απόψεις και να προσπαθήσουν να προβούν σε ερμηνεία,όπου χρειαστεί. Αυτός είναι και ο λόγος που εγκρίθηκε και τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ). Η γλώσσα εργασίας της προσομοίωσης είναι η Ελληνική.

Από το ΓΕΛ Τυρνάβου, συμμετείχαν τρεις μαθητές: Τριανταφύλλου Δέσποινα, Κουγιαγκάς Γεώργιος και Μακαγιός Γεώργιος . Την προετοιμασία των μαθητών έκαναν οι εκπαιδευτικοί , Νασιάρα Ευανθία (εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ02, Υποδιευθύντρια ΓΕΛ Τυρνάβου), Αποστολάκη Κωνσταντίνα  (εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ02 ) και η Κακαρόντζα Εβελιν (εκπαιδευτικός κλ.ΠΕ02).

ΔΥΟ Διακρίσεις για το ΓΕΛ Τυρνάβου στη Μεγαλύτερη Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ

Δεκ 202114

Το Γενικό Λύκειο Τυρνάβου συμμετέχοντας για 2 η χρονιά στη 6 η Πανελλήνια Μαθητική
Προσομοίωση του ΟΗΕ «Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη» που διοργανώθηκε διαδικτυακά από
τις 10 έως τις 12 Δεκεμβρίου και τελεί υπό την αιγίδα τόσο του Υπουργείου Παιδείας και
Θρησκευμάτων, όσο και του Περιφερειακού Κέντρου Πληροφόρησης του ΟΗΕ απέσπασε το
2 ο και 3 ο βραβείο (Εύφημος Μνεία) εκπροσωπώντας τη χώρα της Κύπρου για τα δικαιώματα
των ΑΜΕΑ.
Οι μαθήτριες Τριανταφύλλου Αθηνά, Μπαλιάφα Βασιλική (2 ο και 3 ο βραβείο αντίστοιχα) και
Αναστασοπούλου Σοφία, υπό την καθοδήγηση της υποδιευθύντριας κ. Νασιάρα Ευανθίας,
συμμετείχαν στην εν λόγω διοργάνωση ως εμπειρογνώμονες για θέματα των ΑΜΕΑ,
κατορθώνοντας να αποσπάσουν μια σημαντική διάκριση για το ΓΕΛ Τυρνάβου και το
Δημόσιο Σχολείο γενικότερα.

     

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές μας, τους γονείς, τους
εκπαιδευτικούς και στη δ/ντρια κ. Πατσή Κ. για την αμέριστη αρωγή της στην υλοποίηση της
πιο πάνω δράσης.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΙΚΟ ΚΟΜΒΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ

Δεκ 20219

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος <<Σχολεία-πρέσβεις του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου>> στο οποίο συμμετέχει το Γενικό Λύκειο Τυρνάβου, αντιπροσωπεία μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επισκέφθηκαν το δήμαρχο Τυρνάβου, κ. Κόκουρα, προκειμένου να ενημερωθούν για τον κυκλικό  κόμβο που ολοκληρώθηκε στην βορειοανατολική πλευρά  της πόλης  μας. Στόχος του προγράμματος είναι να βελτιώσει τη γνώση των μαθητών γύρω από την Ευρωπαϊκή Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τις ευρωπαϊκές αξίες. Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτής της ενημέρωσης τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν να ενημερωθούν για το έργο αυτό που χρηματοδοτήθηκε εξολοκλήρου από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας. Τα παιδιά θα ασχοληθούν με έργα ευρωπαϊκά που έχουν ολοκληρωθεί στην πόλη μας αρχικά και στη συνέχεια στην ευρύτερη περιοχή. Για το λόγο αυτό κρίθηκε σκόπιμο η αρχή να γίνει από το σημαντικό αυτό έργο της πόλης μας.

Ο κ. Δήμαρχος δέχτηκε με ιδιαίτερη χαρά τα παιδιά, πρόθυμος να απαντήσει στις ερωτήσεις τους σχετικά με το κομβικής σημασίας αυτό έργο της πόλης του Τυρνάβου. Τα ερωτήματα που τέθηκαν αφορούσαν στη σημαντικότητα της υλοποίησης ενός τέτοιου έργου για την περιοχή, τη χρηματοδότηση, το ρόλο των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τη σημασία παρόμοιων έργων τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες της πόλης και τους διερχόμενους. Και, βέβαια, δε θα μπορούσε να μην ερωτηθεί ο κ. Δήμαρχος αν το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνονταν στις προγραμματικές του δηλώσεις και με ποιο τρόπο θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης από τα βαρέα οχήματα, όπως, επίσης, με ποιο τρόπο θα μπορούσε να μειωθεί η διέλευση βαρέων οχημάτων μπροστά από το σχολείο .

Ο κ. Δήμαρχος τόνισε με τη σειρά του τη σημασία της έγκρισης και υλοποίησης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και πως χωρίς την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δυστυχώς, δε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί ένα τόσο σημαντικό έργο . Εξήγησε με τρόπο εύληπτο τη διαδικασία εκπόνησης μελετών από τις δημόσιες υπηρεσίες του Δήμου -με έξοδα του Δήμου- έγκρισής τους από την Περιφέρεια και ένταξής τους, ώστε να ακολουθήσει η χρηματοδότηση. Σαφώς και απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις, εφόσον προηγείται μια ιεράρχηση των προτάσεων για την τελική έγκρισή τους, προκειμένου οι προτάσεις αυτές να συμφωνούν με τα αντίστοιχα προγράμματα που εκπονούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένα έργο δεν υλοποιείται άμεσα. Υπάρχουν στάδια που είναι ανάγκη να ακολουθηθούν και ο χρόνος έγκρισης και υλοποίησης εξαρτάται από το έργο.

Η συζήτηση εστιάστηκε και στην έμφαση που δίνει η Ευρώπη στη χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Στο πνεύμα αυτό κινείται η δημοτική αρχή καθώς ήδη έχει ενεργήσει ώστε να υπάρχουν κτίρια ενεργειακά στην πόλη, ένα από τα οποία θα είναι και το Γενικό Λύκειο, το οποίο, σύμφωνα πάντα με τους σχεδιασμούς θα γίνει ενεργειακά αυτόνομο-με φωτοβολταϊκά σκεπής, θερμομόνωση τοίχων, αντικατάσταση φωτιστικών για εξοικονόμηση ενέργειας, αντικατάσταση της θέρμανσης του σχολείου και του γυμναστηρίου. Και αυτά εντάσσονται στα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.

Εκτός των άλλων, ο κ. Δήμαρχος τόνισε τη σημασία της συνεργασίας και της συνέχειας των σημαντικών έργων που στόχο έχουν να αλλάξουν μια περιοχή και να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων δίνοντας έμφαση στην ποιότητα ζωής. Εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να μην ακυρώνονται οι προσπάθειες των προηγούμενων, όταν , μάλιστα, αυτές είχαν πάρει το δρόμο της υλοποίησης, γιατί τα μεγάλα έργα απαιτούν χρόνο και δεν είναι εύκολο να ολοκληρωθούν στη διάρκεια της θητείας μιας δημοτικής αρχής.

Πριν ολοκληρωθεί η ενδιαφέρουσα αυτή συνάντηση, τα παιδιά πήραν απαντήσεις και για το μεγάλο πρόβλημα που χρόνια ταλαιπωρεί την πόλη και αφορά στη διέλευση βαρέων οχημάτων από το κέντρο. Ο κ. Δήμαρχος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι και αυτό το ζήτημα μπορεί να αντιμετωπισθεί, αν υλοποιηθεί η νότια παράκαμψη σε συνδυασμό με τη δημιουργία δεύτερης γέφυρας- παράλληλα με την ήδη υπάρχουσα που αποτελεί μνημείο για την πόλη- καθώς και με παρεμβάσεις για αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων, αν αναλογιστεί κανείς τις επιπτώσεις και της κλιματικής αλλαγής.

Χωρίς αμφιβολία , ήταν μια ιδιαίτερα διαφωτιστική συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως Ευρώπη, ΕΣΠΑ, πράσινο ταμείο, μελέτες, χρηματοδότηση, υλοποίηση… Μια απλή απόδειξη ότι οι νέοι δεν είναι αδιάφοροι για ό,τι συμβαίνει γύρω τους. Είναι πολιτικοποιημένοι, ενδιαφέρονται η πόλη τους να είναι φιλική προς τους πολίτες της, γι΄αυτό και ο κ. Δήμαρχος ζήτησε από τα παιδιά να ξανασυναντηθούν και να του καταθέσουν τις απόψεις τους και τους προβληματισμούς τους για ό,τι τους απασχολεί.

Τις μαθήτριες συνόδευσε η κ. Φακή Ευαγγελία, φιλόλογος του ΓΕΛ Τυρνάβου.

Εκδήλωση για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

Δεκ 20219

Συγκλονιστική ήταν η παράσταση των μαθητών του ΓΕΛ Τυρνάβου για την Παγκόσμια Ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών.

Με επιτυχία και σημαντική συμμετοχή, τηρουμένων παράλληλα όλων των υγειονομικών μέτρων, πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Τυρνάβου, η εκδήλωση-διάλεξη του Δήμου Τυρνάβου με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών.


Την εκδήλωσε χαιρέτισε ο δήμαρχος Τυρνάβου, Γιάννης Κόκουρας, ο οποίος εξήρε τον ρόλο της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία.
Συγκίνηση προκάλεσε ο χαιρετισμός-τοποθέτηση του εμπνευστή της εκδήλωσης, του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Γιώργου Σακούτσιου, ο οποίος αναφέρθηκε με ιδιαίτερη ευαισθησία στο φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών και των πρόσφατων γυναικοκτονιών. Συγχρόνως, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τόσο όλες τις ομιλήτριες, όσο και το πλήθος κόσμου που παρευρέθηκε.
Οι εισηγήσεις υπήρξαν εξόχως ουσιαστικές και άκρως παραγωγικές, βοηθώντας να εξαχθούν σημαντικότατα συμπεράσματα στην προσπάθεια για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών. Τέλος, συγκλονιστική ήταν η παράσταση των μαθητών του ΓΕΛ Τυρνάβου για την Παγκόσμια Ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών.

Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ έτους 2022.

Δεκ 20211

Η προθεσμία για φέτος ορίζεται από Τετάρτη 1-12-2021 ως και Δευτέρα 13-12-2021 για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

panel

ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ WEBEX ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

Νοέ 202111

webbex_adress_3

Ευχαριστίες του Συλλόγου διδασκόντων στο ΓΕΛ Τυρνάβου

Νοέ 202111

Ευχαριστίες του Συλλόγου διδασκόντων στο ΓΕΛ Τυρνάβου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Νοέ 20219

Η διευθύντρια και ο  Σύλλογος διδασκόντων στο ΓΕΛ Τυρνάβου ευχαριστεί τις : Ψύρρα Θεοδώρα -Λογοθεραπεύτρια και Κλωστράκη Άννυ -Εργοθεραπεύτρια για την δίωρη επιμορφωτική ενημέρωση τους με θέμα:

Τεχνικές Παρέμβασης και Διαχείρισης Εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες Μέσα στην Τάξη

 

Διαβάστε αναλυτικά στο αρχείο  :    ΕΥΧΑΡΙΣΤΉΡΙΟ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Νοέ 20218

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

 

 

Διαδικτυακή επίσκεψη του ΓΕΛ Τυρνάβου στο Μουσείο Ολοκαυτώματος Καλαβρύτων

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

    Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

    Σαν σήμερα

    27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

    European SchoolRadio Logo


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων