1ο Γενικό Λύκειο Τυρνάβου

Εκ των γραμμάτων γεννάται η προκοπή με την οποίαν λάμπουν τα ελεύθερα έθνη. Ρήγας Φεραίος 1757 – 1798

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

Μάι 202210

Μία σημαντική έρευνα για τα αίτια και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί η κλιματική αλλαγή, αλλά και για τον περιορισμό των αίτιων που την προκαλούν, έκαναν μέσω ερωτηματολογίου που μοίρασαν μαθητές του ΓΕΛ Τυρνάβου που μετέχουν στη συντακτική ομάδα της εφημερίδας “σχολική πένα” του σχολείου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα κατά τη διάρκεια ενδοσχολικής δράσης από τη μαθήτρια μέλος της ομάδας Βασιλική Μπαλιάφα και τη βοήθεια των συντονιστριών καθηγητριών Κωνσταντινιάς Πατσή, Διευθύντριας του ΓΕΛ Τυρνάβου, Φιλολόγου, Ευπραξίας Μάνθου, Φιλολόγου και Αννας Χωματά, Μαθηματικού, αλλά και της βιολόγου του σχολείου Σοφίας Καλύβα.

Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής δράσης στους μαθητές μίλησαν για την κλιματική αλλαγή και τις δράσεις της Ε.Ε. οι εκπρόσωποι του Europe direct Θεσσαλίας Απ. Γούλας και Φ. Κατσάκου, ενώ για θέματα διαδικτύου, ενημέρωσης, ΜΜΕ και fake news μίλησε ο δημοσιογράφος μέλος της Ενωσης Συντακτών Θεσσαλίας Στερεάς και Εύβοιας Γιάννης Παιδής.

Στο πλαίσιο της δράσης στην οποία συμμετείχαν και οι ομάδες της Βουλής των Εφήβων και των Πρεσβευτών Σχολεία Πρέσβεις) του ΓΕΛ Τυρνάβου, η κ. Πατσή αναφέρθηκε σε εισήγησή της στους κινδύνους του διαδικτύου με τους οποίους έρχονται αντιμέτωποι οι έφηβοι.

Η ΕΡΕΥΝΑ

Το ερωτηματολόγιο που μοίρασαν οι μαθητές για την έρευνα που έκαναν σχετικά με την κλιματική αλλαγή ήταν:

Για το θέμα της κλιματικής αλλαγής πώς ενημερωμένος αισθάνεστε;
Πολύ
Λίγο
Καθόλου

Γνωρίζετε για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής;
Ναι
Όχι

Πιστεύετε ότι η κλιματική αλλαγή είναι κάτι για το οποίο οι επιστήμονες υπερβάλλουν;
Ναι
Όχι

Πόσο ενημερωμένος/η θεωρείτε ότι είστε αναφορικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;
Πολύ
Λίγο
Αρκετά
Καθόλου

Ποιες είναι οι κύριες πηγές ενημέρωσης σας για θέματα κλιματικής αλλαγής;
Τηλεόραση
Ραδιόφωνο
Εφημερίδες/Περιοδικά
Διαδίκτυο
Ημερίδες/Σεμινάρια
Εγχειρίδια/ Οδηγοί/ Επιστημονικές δημοσιεύσεις
Κοινωνικά δίκτυα/ Social media
Άλλη πηγή

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε κλιματική αλλαγή;
Άνοδος της στάθμης της θάλασσας
Άνοδος της θερμοκρασίας
Ακραία καιρικά φαινόμενα
Δεν ξέρω, δεν απαντώ

Βαθμολογήστε τα παρακάτω υπερβολικά προβλήματα ως προς τη σημασία τους στην Ελλάδα και τον κόσμο, κατά την άποψή σας από το 1=ελάχιστα σημαντικό έως 5=πολύ σημαντικό
1 2 3 4 5
Κλιματική αλλαγή
Εξάντληση αποθεμάτων νερού
Εξάντληση ορυκτών/ φυσικών πόρων
Ατμοσφαιρική πίεση
Εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Τρύπα του όζοντος
Διαχείριση αποβλήτων
Μεγάλη αστική ανάπτυξη
Καταστροφή οικοσυστημάτωνκαι εξαφάνιση ειδών
Δασικές πυρκαγιές, καταστροφή δασικών εκτάσεων
Ερημοποίηση
Ρύπανση υδατικών πόρων
Ρύπανση θαλάσσιου περιβάλλοντος
Ρύπανση ακτών
Ηχορύπανση
Φωτορύπανση
Κλιματική αλλαγή
Εξάντληση αποθεμάτων νερού
Εξάντληση ορυκτών/ φυσικών πόρων
Ατμοσφαιρική πίεση
Εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Τρύπα του όζοντος
Διαχείριση αποβλήτων
Μεγάλη αστική ανάπτυξη
Καταστροφή οικοσυστημάτωνκαι εξαφάνιση ειδών
Δασικές πυρκαγιές, καταστροφή δασικών εκτάσεων
Ερημοποίηση
Ρύπανση υδατικών πόρων
Ρύπανση θαλάσσιου περιβάλλοντος
Ρύπανση ακτών
Ηχορύπανση
Φωτορύπανση

Ποιο από τα παρακάτω φαινόμενα σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή;
Λιώσιμο πάγων
Τσουνάμι
Σεισμός
Άνοδος της θερμοκρασίας
Κάτι άλλο

Πού πιστεύετε οφείλεται η κλιματική αλλαγή;
Στον άνθρωπο
Σε φυσικά αίτια
Συνδυασμός και των δύο παραπάνω
Δεν ξέρω

Ποιος πιστεύετε ευθύνεται για την κλιματική αλλαγή;
Όλοι
Τα εργοστάσια
Οι κυβερνήσεις
Κανένας
Μπορεί να λυθεί το πρόβλημα;
Ναι
Όχι
Δεν ξέρω

Ποιους θεωρείτε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής;
Χρήση ΜΜΜ (Μέσων Μαζικής Μεταφοράς) και ποδηλάτου
Ανακύκλωση
Χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Συνολική λήψη μέτρων από όλες τις κυβερνήσεις

Θεωρείτε ότι τα μέτρα αντιμετώπισης και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα είναι επαρκή;
Πολύ
Λίγο
Καθόλου
Δεν ξέρω/ Δεν απαντώ

Είστε ενήμερος για την Εθνική Στρατηγική για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή;
Πολύ
Λίγο
Καθόλου
Δεν ξέρω/ Δεν απαντώ

Πότε πιστεύετε ότι θα γίνουν ορατές οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στις δραστηριότητές σας;
Είναι ήδη ορατές
Σε 10 έτη
Σε 20 έτη
Σε 30 έτη
Μετά το 2050
Στο τέλος του αιώνα (2100)

Για να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας που αναδεικνύει την αναγκαιότητα άμεσης λήψης μέτρων από τις κυβερνήσεις και την καλύτερη ενημέρωση του κόσμου πατήστε ΕΔΩ

Στην έρευνα έκανε η συντακτική ομάδα της μαθητικής πένας που απαρτίζεται από τις μαθήτριες:

Γκαρλέμου Ευαγγελία
Τσιολέκη Μαρία
Σακούτσιου Ανθή
Τεγούση Ευαγγελία
Τσιάρα Θεοφανία
Σουτζούκη Αρετή
Ταντσιούρα Κατερίνα
Αναστασοπούλου Σοφία
Σαπουνά Έλενα
Φεϊζούλα Ελίσα
Μπαλιάφα Βασιλική

Στην ομάδα Βουλή των Εφήβων συμμετέχουν οι μαθήτριες:

Φούντα Ναταλία
Σιρδένη Μαρία
Φεϊζούλλα Ελίσα
Γκόβαρη Χρυσούλα
Γκόγκουρα Ζωή
Γκαντζηρούλη Μαριάνθη
Αναστασοπούλου Σοφία
Κουτσίνα Αναστασία
Τεγούση Ευαγγελία
Μπαλιάφα Βασιλική

Τέλος στην ομάδα Μαθητές σε ρόλο πρεσβευτών  (Σχολεία Πρέσβεις) συμμετέχουν οι μαθήτριες:

Τριανταφύλλου Αθηνά
Σακούτσιου Ανθή
Τζαφέρη Ηλιάνα
Σιρδένη Μάρω
Τεγούση Ευαγγελία
Μπαλιάφα Βασιλική.

https://blogs.sch.gr/european-parliament-ampassador-schools/

ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ “ΒΙΡΓΙΝΙΑ”

Μάι 20226

278943282 10222810246379004 62102019814816122 n

Μία σπουδαία θεατρική παράσταση που βασίστηκε στο έργο “Βιργινία” του αξιόλογου συγγραφέα Τάσου Κυρτάσογλου, ανέβασαν σήμερα στο Μαξίμ, τα μέλη της θεατρικής ομάδας του ΓΕΛ Τυρνάβου που δικαιολογημένα απέσπασαν το χειροκρότημα τυ κοινού που γέμισε ασφυκτικά την αίθουσα του ΜΑξίμ.

Το έργο κινείται σε δύο χρόνους: τον χρόνο του δράματος που τοποθετείται κάπου στην εποχή του Σαίξπηρ, και τον χρόνο της παράστασης που τοποθετείται στο τώρα.

Δύο οικογένειες, οι Καμίνο και οι Μαρίνο, ανταγωνίζονται μεταξύ τους με κάθε τρόπο.

Όταν λοιπόν ο Δον Καμίνο σκοτώνει τον καλύτερο ταύρο του Δον Μαρίνο, αρχίζουν αντίποινα.

Ο Οράτιος στην προσπάθειά του να μη γίνει το κακό, μεθυσμένος, δίνει υπόσχεση γάμου για την κόρη του Δον Μαρίνο. Όμως είναι ήδη ερωτευμένος με την Βιργινία, την αρχηγό των Απελευθερωτριών.

Πως θα εξελιχθεί η συνέχεια ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι και να σταματήσουν οι διαμάχες;

Συντελεστές της παράστασης
Παίζουν:

Γιώργος Μίχης: Οράτιος

Βασιλική Φαρδέλα: Βιργινία

Μανώλης Μπακαής: Δον Καμίνο

Θεοφανία Τσιάρα: Άννα Λουίζα

Κατερίνα Κωνσταντινίδη: Ντορέτα

Αριάδνη Χαρχαντή: Μαριάννα

Αθηνά Τριανταφύλλου: Ευτύχιος

Ελπίδα Νώτα: Φωτάκης

Στέλλα Νάκα: Στέφανος

Μαρία Χατζή: Τελετάρχης

Αναστασία Κουτσίνα: Ευθυμία/Εργάτης

Ιωάννα Γούλα: Σιορ Τσιτσιολίνι/Παραμάνα

Άντζελα Νεστόρι: Μοιρολέτα 1

Σοφία Γκόγκουρα: Μοιρολέτα 2

Σοφία Αναστασοπούλου: Μοιρολέτα 3

Σκηνοθεσία: Έλενα Γραβάλου

Κοστούμια: Βάνα Καταραχιά, Ελένη Ψύρρα, Φωφώ Χαλούλη

Έπιπλα: Αλεξία Πατσιαούρα, Έλενα Γραβάλου

Μουσική επιμέλεια: Έλενα Γραβάλου

Μουσική επεξεργασία: Βασιλική Φαρδέλα

Φώτα – Ήχος: Βασίλης Σαμουλαδάς

Hair styling: Αλέξης Μπεκίρης

Make up artist: Αγλαϊα Εξάρχου

Αφίσα – πρόγραμμα: Μαρία Βαρδιοπούλου.

Στη σημερινή πρεμιέρα χαιρετισμό απηύθυνε η διευθύντρια του ΓΕΛ Τυρνάβου Κ. Πατσή που έκανε μία αναδρομή στα πρώτα χρόνια του ομίλου θεάτρου του σχολείου, στη στήριξη που παρείχε διαχρονικά ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, ενώ εξήρε και τις προσπάθειες των μαθητών που πήραν μέρος στη σημερινή παράσταση αλλά και τη δουλειά που έκαναν όλοι οι συντελεστές.

279197874 447530553800444 3555336574417976542 n

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η πρόεδρος του συλλόγου γονέων κ. Κ. Καρασούλα.

πηγη paidis.com

ΤΟ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ eTwinning

Μάι 20224

 

b39ae9659 opt

Το φαγητό παίζει σημαντικό ρόλο στον πολιτισμό μας. Kάθε χώρα έχει διάφορα πιάτα και φαγητά. Μπορούμε να δούμε αυτή την ποικιλία και τον πλούτο σε κάθε τομέα της κοινωνικής μας ζωής. Στην κουλτούρα μας, το φαγητό έχει την ικανότητα να φέρνει κοντά τους ανθρώπους. Τόσο στις πιο χαρούμενες στιγμές (γαμήλιες τελετές, γεννήσεις, κάποιες πολιτιστικές εκδηλώσεις, εθνικές γιορτές, θρησκευτικές ημέρες κ.λπ.) όσο και στις πιο θλιβερές στιγμές (κηδεία), οι άνθρωποι ενώνονται γύρω από τα πιάτα. Όταν αναλύουμε τα προφορικά μας έργα της λαϊκής λογοτεχνίας, βλέπουμε ότι το φαγητό επηρεάζει τα δημοτικά μας τραγούδια, τραγούδια και νανουρίσματα. Στόχος μας με αυτό το έργο είναι να ερευνήσουμε την γαστρονομική κουλτούρα, να αποκαλύψουμε πόσο αποτελεσματικά είναι τα προφορικά έργα μας στη μετάδοση αυτής της κουλτούρας και να κατανοήσουμε τη λειτουργία του φαγητού στον πολιτισμό μας για να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά.

be67b5dd7

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές θα αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και θα μάθουν να εργάζονται συλλογικά.

Θα παράγουν ένα προϊόν προετοιμάζοντας τα πιάτα που θα ερευνήσουν.

Θα κατανοήσουν τα στοιχεία που συνθέτουν την γαστρονομική κουλτούρα.

Θα αποκτήσουν την ικανότητα να παρουσιάζουν μαζί ιστορία, πολιτισμό και φαγητό.

Θα αποκτήσουν την ικανότητα να εκφράζονται ενώ αναπτύσσονται κοινωνικά μοιράζοντας τη δουλειά τους μεταξύ τους.

Ενώ μοιράζονται τα προϊόντα που έχουν ετοιμάσει, θα επωφεληθούν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη φωτογραφία, το βίντεο και τα εργαλεία Web 2.0.

b5b581d97 thumb

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το έργο μας θα πραγματοποιηθεί μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου. Η διάρκεια εργασίας του έργου θα κοινοποιηθεί στο Twinspace και οι εταίροι θα ενεργήσουν σύμφωνα με αυτό το σχέδιο εργασίας. Θα επιλεγούν οι συμμετέχοντες και θα καθοριστεί το σύνθημα, το λογότυπο και η αφίσα του έργου. Τα προϊόντα που αποκαλύφθηκαν θα κοινοποιηθούν στο twinspace. Οι μαθητές κάθε σχολείου θα εργαστούν σε συνεργασία με μαθητές άλλων συνεργαζόμενων σχολείων.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Οι μαθητές κατάλαβαν τα ίχνη του φαγητού στον πολιτισμό μας.

Οι συμμετέχοντες έμαθαν για την εμφάνιση των πιάτων που ετοίμασαν και την ενοποιητική επίδραση του φαγητού στον πολιτισμό μας.

Οι εικόνες που προετοιμάστηκαν στο τέλος του έργου κοινοποιήθηκαν σε λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης του twinspace και των συνεργαζόμενων σχολείων.

ba9653281 opt

Οι μαθητές απέκτησαν την ικανότητα να δημιουργούν ένα προϊόν.

Στο τέλος του έργου σχεδιάστηκε να δημοσιευτεί ένα ηλεκτρονικό περιοδικό.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν μαθητές/τριες  από 14 σχολεία από τις παρακάτω χώρες:

ΕΛΛΆΔΑ (1), ΙΣΠΑΝΊΑ (1),
ΠΟΛΩΝΊΑ (2), ΤΟΥΡΚΊΑ (8)

b465b0141 opt

Υπεύθυνη του προγράμματος για το ΓΕΛ Τυρνάβου είναι η διευθύντρια του σχολείου, Πατσή Κωνσταντινιά.

bbb107381 opt

Η Ευαγγελία Λιακούλη και ”Η  Γυναίκα του Πολέμου”, ταξίδεψε στο Γενικό Λύκειο Τυρνάβου…

Μαρ 202229

 

 

 

     

                                                                     ΒΟΥΛΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΑΚΟΥΛΗ

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

Γραμματέας Κ.Ο.

Βουλευτής Ν. Λάρισας

 

Λάρισα, 24/3/2022

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

  4

Στο Γενικό Λύκειο Τυρνάβου βρέθηκε  η Γραμματέας της ΚΟ και βουλευτής Λάρισας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, Ευαγγελία Λιακούλη, αποδεχόμενη πρόσκληση μαθητών και εκπαιδευτικών, προκειμένου να συμμετάσχει στην σχολική γιορτή της επετείου του Ευαγγελισμού , αλλά και για να πραγματοποιήσει εισήγηση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου που υλοποιούν το πρόγραμμα « Σχολεία –Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» καθώς και του προγράμματος « Βουλή των Εφήβων».

Η βουλευτής, παρουσίασε μέρος της εκδήλωσης που με δική της πρωτοβουλία και σε συνεργασία με φορείς και συλλόγους της Λάρισας, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα , στο Μύλο του Παππά, με θέμα «Η Γυναίκα του Πολέμου, μιλά για την Ειρήνη», μιας διαδραστικής  πρωτοβουλίας, που άφησε έντονο αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία.

Η εισήγηση της κας Λιακούλη, πλαισιώθηκε από βιντεοσκοπημένες ομιλίες των γυναικών που έλαβαν μέρος στην εκδήλωση, αφηγήσεις – μαρτυρίες γυναικών που βίωσαν τον πόλεμο από την Ουκρανία  και την Γιουγκοσλαβία, Εβραίες του Ολοκαυτώματος, Γυναίκες της Μικρασιατικής καταστροφής και Γενοκτονίας των Ποντίων, Γυναίκες της Κύπρου που έζησαν την Τουρκική εισβολή .

1

Στη συνέχεια, η κα Λιακούλη , απευθυνόμενη σε εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές του προγράμματος « Σχολεία –Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»  καθώς και σε μαθητές του προγράμματος « Βουλή των Εφήβων» που υλοποιείται παράλληλα στο Γενικό Λύκειο του Τυρνάβου, ανέφερε σε σχέση με το θέμα «Η Γυναίκα του Πολέμου, μιλά για την Ειρήνη» , μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Δυστυχώς, εδώ και περίπου 1 μήνα, από τις 24 Φεβρουαρίου, γινόμαστε μάρτυρες  ενός  βάρβαρου πόλεμου που μαίνεται, αυτή τη φορά στην καρδιά  της Ευρώπης και που αποτελεί τη σκληρότερη απόδειξη ότι τα αρχέγονα ένστικτα πολεμοχαρών ηγετών,  παραμένουν ζωντανά. Οι συγκλονιστικές εικόνες που παρακολουθούμε, τις τελευταίες εβδομάδες, στο μέτωπο του πολέμου της Ουκρανίας, επανέφεραν μνήμες χαραγμένες βαθιά στο συλλογικό ασυνείδητο της ανθρωπότητας. Διότι ο πόλεμος αποτελεί την πιο ακραία έκφραση των καταστροφικών και βίαιων παρορμήσεων του ανθρώπινου είδους, ως αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας, υπό την έννοια ότι «η ιστορία επαναλαμβάνεται».

6

Για αιώνες, η πολεμική δραστηριότητα αποτελούσε καθαρά μια αντρική δραστηριότητα, παρουσιάζοντας, ανάμεσα στα πολλά έντονα χαρακτηριστικά της, και μια βαθιά έμφυλη διάσταση, ενώ ο βασικός ρόλος που διαχρονικά αποδιδόταν στη γυναίκα, στο εξελισσόμενο πολεμικό δράμα, είναι αυτός του θύματος, καθώς είναι αυτή που σηκώνει το βάρος του πολέμου, κυρίως  στα μετόπισθεν.

Με  αφορμή τη σημερινή μας συνάντηση και τη συμμετοχή σας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα και  στο πρόγραμμα « Βουλή των Εφήβων», θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω τα δεδομένα της ανθρωπιστικής κρίσης που καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα η Ευρώπη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, περίπου 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι από την Ουκρανική γη ,αναγκάστηκαν να φύγουν από τις πατρογονικές εστίες τους, με τις μετρήσεις να κάνουν λόγο ότι ο τελικός αριθμός θα ανέλθει στα 10 εκατομμύρια. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανθρωπιστική κρίση μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο!

8

Σε εσάς παιδιά, που θα αποτελέσετε τους αυριανούς Ευρωπαίους πολίτες, θα ήθελα να εστιάσω την προσοχή σας, για τη στάση που οφείλουμε όλοι μας να έχουμε , απέναντι στις τραγωδίες του πολέμου. Η Ευρώπη έχει υποχρέωση  να σχεδιάσει και αποφασίσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη μετεγκατάσταση των προσφύγων και να παρέχει τη βοήθεια σε όλους τους ξεριζωμένους Ανθρώπους που έχασαν την πατρίδα τους, τα σπίτια τους , τις ζωές τους…

Αυτό είναι το αίτημα και η δυνατή συλλογική φωνή μας .

Γιατί καταλαβαίνουμε τί σημαίνει να σου κλέβουν την πατρίδα σου.

Περισσότερο όμως , τι σημαίνει να σου κλέβουν τον ουρανό σου…» κατέληξε η κ Λιακούλη.

2

Ο ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ PΙΕRCE

Μαρ 202214

 

20220201 114423 1 1

Σημαντική διάκριση πέτυχε ο  Όμιλος Ρητορικής του ΓΕΛ Τυρνάβου που συμμετείχε για 2η συνεχή χρονιά στους Ρητορικούς Αγώνες του Αμερικανικού Κολλεγίου Pierce  κατακτώντας την Τρίτη θέση στο Αγώνισμα του Προτρεπτικού Λόγου. Οι Αγώνες διοργανώθηκαν διαδικτυακά στις 11 – 13 Μαρτίου και συμμετείχαν σε αυτούς δεκάδες σχολεία από όλη την Ελλάδα. Ο  Όμιλος Ρητορικής του ΓΕΛ Τυρνάβου πραγματοποίησε μια σπουδαία εμφάνιση στο Αγώνισμα των Διτττών Λόγων και του Προτρεπτικού Λόγου με τους μαθητές Αρλέτου Σωτηρία, Γκαγκανιάρα Στέργιο, Εξάρχου Θεοφανώ, Πλιάτσικα Αικατερίνη, Σιρδένη Μαρία και Μπαλιάφα Βασιλική, με την τελευταία να «σκαρφαλώνει» στην τρίτη θέση. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές, τους γονείς, τη Δ/ντρια του σχολείου και φυσικά στις καθηγήτριες – προπονήτριες κ. Νασιάρα Ε,  Αποστολάκη Κ και Τάχατου Δ.

ΣΤΟ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ Η ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΙΖΙΟΥ

Μαρ 202210

«Δεν μπορώ να κρύψω τη χαρά και την ικανοποίησή μου, που αυτή τη μέρα που γιορτάζεται σε ολόκληρο τον πλανήτη η Γυναίκα, εγώ βρίσκομαι εδώ, ανάμεσα σε νέα παιδιά, προκειμένου να ακούσω και να μάθω τις απόψεις της νέας γενιάς στα ζητήματα ισότητας των φύλων. Και το λέω επειδή πιστεύω ακράδαντα πως όλα είναι ζήτημα παιδείας. Χαίρομαι λοιπόν ιδιαίτερα που βρίσκομαι στον κατ’ εξοχήν χώρο της παιδείας, σε ένα σχολείο, ανάμεσά σας».

Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στη βουλευτή Λάρισας της ΝΔ κα Στέλλα Μπίζιου, η οποία βρέθηκε στο Γενικό Λύκειο Τυρνάβου και συμμετείχε σε συζήτηση με μαθητές και μαθήτριες του σχολείου στο πλαίσιο του Προγράμματος «Σχολεία – Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».

«Αυτό το μήνα γιορτάζουμε την ημέρα της γυναίκας και είναι σωστό να μνημονεύουμε και να τιμούμε αυτές τις γυναίκες, τις πρώτες φεμινίστριες, που έθεσαν τις βάσεις προκειμένου να απολαμβάνουμε τις ελευθερίες και τα δικαιώματα, που χάρη στους δικούς τους αγώνες θεσμοθετήθηκαν και αποτελούν σήμερα αδιαπραγμάτευτο κεκτημένο. Το δικαίωμα ψήφου, το δικαίωμα στην εργασία και το δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν ήταν πάντα αυτονόητα για τις γυναίκες», σημείωσε η κα Μπίζιου, αναφερόμενη στους ιστορικούς αγώνες του φεμινιστικού κινήματος.

«Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η σύγχρονη γυναίκα, δεν είναι η διείσδυση στο χώρο της εργασίας, αλλά η ισορροπία ανάμεσα στους πολλούς και διαφορετικούς ρόλους που καλείται να υπηρετήσει. Μητέρα, σύζυγος εργαζόμενη. Οι πολλαπλοί ρόλοι και οι ευθύνες της σύγχρονης γυναίκας συνεπάγονται και αυξημένες πιέσεις, ενώ η διαχείριση του χρόνου μεταξύ οικογένειας – καριέρας γίνεται όλο και πιο δύσκολη», τόνισε η ίδια χαρακτηριστικά.

«Η εξισορρόπηση δεν αποτελεί ζητούμενο μόνο για τις γυναίκες είναι και για τους άντρες γι’ αυτό και η Ελλάδα όπως και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για δράσεις που προωθούν την ίση μεταχείριση στον τομέα αυτό», επεσήμανε η κα Μπίζιου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΓΕΛ Τυρνάβου, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα φαινόμενα της βίας που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε ολόκληρο τον κόσμο.

«Η βία κατά των γυναικών είναι ένα φαινόμενο παγκόσμιο, επίμονο και καταστροφικό για τα θύματα. Είναι χρέος μας να διδάξουμε στα νεαρά μας κορίτσια ότι δεν πρέπει ποτέ να επιτρέπουν σε κανέναν να υπονομεύει τα θεμελιώδη δικαιώματά τους, να βλάπτει το σώμα την ψυχή και την αξιοπρέπειά τους. Και στα αγόρια ότι η βία είναι ανεπίτρεπτη και ασυγχώρητη. Είμαι πολύ χαρούμενη που το Λύκειο σας, το Γενικό Λύκειο του Τυρνάβου συμμετέχει σε προγράμματα και δράσεις που μας δίνουν ελπίδα πως θα μεγαλώσουμε παιδιά με αξίες, που σέβονται τη ζωή και τις επιλογές του καθενός, ανεξαρτήτως φύλου», κατέληξε η κα Μπίζιου.

Η ΑΘΗΝΑ ΣΙΑΦΑΡΙΚΑ ΣΤΟ ΓΕΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Μαρ 202210

2 598x381 1

Αγαπητοί μαθητές και Καθηγητές,

Είναι μεγάλη η χαρά και η συγκίνηση για μένα να μπορώ σήμερα να απευθύνομαι στους μαθητές τους παλιού μου σχολείου, από το οποίο με συντροφεύουν οι πιο όμορφες αναμνήσεις. Με χαρά και συγκίνηση επιστρέφω πάντα εδώ, έστω και διαδικτυακά, με την ελπίδα να μπορώ να ανταποδώσω έστω κι ένα μικρό μέρος όσων μου έδωσε το σχολείο και οι καθηγητές του.

Ευχαριστώ θερμά τις δύο κυρίες που εκτιμώ και αγαπώ εξίσου, την Διευθύντρια του Σχολείου μας κα Πατσή και την Καθηγήτρια κα Φακή, για αυτή την πολύ τιμητική για μένα πρόσκληση.

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω και όλους εσάς που σήμερα είστε εδώ, με αφορμή τον εορτασμό της γιορτής της Γυναίκας, και αφιερώνετε λίγο από τον χρόνο σας για να με ακούσετε. Δεδομένης της συμμετοχής σας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», Διαισθάνομαι ότι το κοινό μου σήμερα είναι γεμάτο ανησυχίες, προβληματισμούς και διάθεση συμμετοχής στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Ειλικρινά σας θαυμάζω και σας χαίρομαι! Γιατί κόντρα στον καταιγισμό εικόνων, πληροφοριών και παραπληροφόρησης, αλλά και  κάθε λογής διαστρεβλωμένων προτύπων  τα οποία σας κατακλύζουν στα κοινωνικά δίκτυα, επιλέξατε τη συμμετοχή, τον προβληματισμό, την ανταλλαγή απόψεων αλλά και την αναζήτηση διαφορετικών προτύπων μέσα στην πραγματική ζωή και όχι στην οθόνη του κινητού σας.

Λίγα λόγια για μένα: είμαι η Αθηνά Σιαφαρίκα, μεγάλωσα στον Τύρναβο και αποφοίτησα 1η από το σχολείο μας, το τότε Ενιαίο Λύκειο Τυρνάβου. Μάλιστα είχα την μεγάλη τύχη να έχω την κα Φακή στο μάθημα αρχαίων ελληνικών κατεύθυνσης. Αποφοίτησα 3η από τη Νομική Αθηνών, με υποτροφίες του ΙΚΥ και των Κληροδοτημάτων του Παν/μιου Αθηνών, κατέχω δυο μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, από τη Νομική Αθηνών και από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης με υποτροφία του ιδρύματος Ωνάση. Για μένα η μάθηση δεν σταματά ποτέ, καθώς συνεχίζω τις σπουδές και την εξειδίκευσή μου είτε με ερευνητικές εργασίες είτε με πιστοποιήσεις στον χρηματοπιστωτικό τομέα, στον οποίο εξειδικεύομαι. Έχω εργασθεί σε Ευρωπαϊκά όργανα και δικηγορικές εταιρίες στις Βρυξέλλες, απ’ όπου επέστρεψα το 2014. Αυτή τη στιγμή εργάζομαι σε μία από τις πιο καινοτόμες και εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις του χρηματοπιστωτικού τομέα, στο τμήμα Κανονιστικής Συμμόρφωσης και Νομικών Υποθέσεων.

H σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στον εορτασμό, σε παγκόσμιο επίπεδο, των κοινωνικών, οικονομικών, πολιτιστικών και πολιτικών επιτευγμάτων των γυναικών. Ταυτόχρονα, ο εορτασμός της Ημέρας της Γυναίκας αποτελεί μια αφορμή να αναλογιστούμε, σε κάθε γενιά, ποιοι είναι οι τομείς εκείνοι στους οποίους πρέπει ακόμα να γίνουν βήματα προόδου και ποια είναι η δράση που πρέπει να αναλάβει ο καθένας μας.

Με αφορμή τον σημερινό Εορτασμό της Γιορτής της Γυναίκας, στη σημερινή μου ομιλία θα ήθελα να αναδείξω θεματικές που ευρύτερα αφορούν τη Σύγχρονη Γυναίκα- τη Γυναίκα της γενιάς μου και της δικής σας:

Α. Έμφυλη Βία

Β. Εξίσωση δικαιωμάτων γυναικών – ιδίως μητρότητας- στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα

Γ.  Προκαταλήψεις ως προς την επιλογή επαγγέλματος των γυναικών, ιδίως στους τομείς των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας.

 

Ειδικότερα:

Α. Ως προς τη θεματική της Έμφυλης Βίας:

Τα δεδομένα είναι αποκαρδιωτικά. Μία στις 10 γυναίκες έχει πέσει θύμα κάποιας μορφής σεξουαλικής βίας από την ηλικία των 15 ετών και άνω, και μία στις 20 γυναίκες έχει πέσει θύμα βιασμού από την ηλικία των 15 ετών και άνω. Θα μπορούσε να είναι μία από εμάς, η αδερφή μας, η φίλη μας. Ιδίως οι νέες γυναίκες, είναι οι πιο ευάλωτες λόγω οικονομικών, οικογενειακών και άλλων εξαρτήσεων κοινωνικοοικονομικής φύσεως.

Στην τοποθέτησή μου, δεν θα σταθώ στο πλήθος υποθέσεων που έχουν τον τελευταίο μόνο χρόνο σοκάρει την κοινή γνώμη, ούτε θα αναλύσω τα κοινωνικά και προσωπικά αίτια που μπορεί να οδήγησαν σε κάθε ένα από τα εγκλήματα. Θα ήθελα όμως να γνωρίζουμε όλοι την πρόοδο που γίνεται σε θεσμικό επίπεδο στο κομμάτι αυτό – γιατί εμείς -εσείς είναι αυτοί που μπορούμε να συμβάλλουμε στην περαιτέρω πρόοδο και εξέλιξη του θεσμικού αυτού πλαισίου.

Τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί θετικές εξελίξεις σε επίπεδο ΕΕ, αλλά και κρατών μελών, ως προς την αναγνώριση της «ενδοοικογενειακής» βίας ή τη βίας «από στενό σύντροφο» όχι ως ζητήματα ιδιωτικής φύσεως, αλλά ως ζητήματα που χρήζουν παρέμβασης από την οργανωμένη Πολιτεία, καθώς συνιστούν παραβιάσεις των θεμελιωδών δικαιωμάτων των γυναικών όσον αφορά την αξιοπρέπεια, την ισότητα και την πρόσβαση στη δικαιοσύνη.

Η αντιμετώπιση της βίας, που έχει τις ρίζες της στο φύλο, αλλά και σε κάθε είδους άλλη διάκριση, έχει επίπεδα νομικά, θεσμικά αλλά και κοινωνικά.

Σε νομικό επίπεδο η σύμβαση της Κωνσταντινούπολης του Συμβουλίου της Ευρώπης και η οδηγία της ΕΕ για τα θύματα της εγκληματικότητας αποτελούν το βασικότερο διεθνές πλαίσιο για την αντιμετώπιση των θυμάτων της βίας λόγω φύλου. Η υιοθέτηση, εφαρμογή κι επέκταση της προστασίας αυτής κρίνεται αναγκαία και απόρροια της παραδοχής ότι η βία κατά των γυναικών αποτελεί παραβίαση θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων στην ΕΕ.

Σε θεσμικό επίπεδο, η ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές στους τομείς της απασχόλησης, της εκπαίδευσης, της υγείας, της τεχνολογίας πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την προστασία των γυναικών από φαινόμενα σεξισμού, βίας και θυματοποίησης στους αντίστοιχους τομείς, αλλά και να στοχεύουν στην προληπτική δράση και ενημέρωση της κοινωνίας για τις δυσμενείς συνέπειες της έμφυλης βίας στο κοινωνικό σύνολο.

Καταλήγοντας, ας μην ξεχνάμε ότι η κάθε αλλαγή ξεκινάει από το άτομο και τον πρώτο κοινωνικό πυρήνα, αυτόν της οικογένειας. Ας καλλιεργήσουμε τη συνείδηση ότι η συσχέτιση άνδρα-γυναίκας, δεν χρειάζεται να είναι σχέση επιβολής, αλλά σχέση ισοτιμίας, υποστήριξης και ενθάρρυνσης.

 

Β. Εξίσωση δικαιωμάτων γυναικών – ιδίως μητρότητας- στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα

 

Το δεύτερο σημείο το οποίο θα ήθελα να αναδείξω στη σημερινή μου τοποθέτηση αφορά ένα άλλο κοινωνικό ζήτημα, το οποίο οι νέες γενιές γυναικών στην Ελλάδα οφείλουν να διεκδικήσουν σε θεσμικό επίπεδο, δεδομένου και του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος της χώρας μας. Το ζήτημα αυτό αφορά άμεσα τη Γυναίκα και την προστασία της Οικογένειας, αν και δεν συνδέεται άμεσα με το ζήτημα της ισότητας των φύλων -αφορά όμως μια άλλη «ισότητα» , αυτή μεταξύ γυναικών εργαζομένων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Ομολογώ ότι, είναι ευτύχημα, αλλά και αποτέλεσμα μακροχρόνιων αγώνων, το γεγονός ότι οι γυναίκες της ηλικίας μου θεωρούν δεδομένο ότι, κατά κανόνα, ότι αμείβονται το ίδιο με τους άνδρες συναδέλφους τους.  Μας απασχολεί όμως βαθιά ένα άλλο θέμα: αναρωτιόμαστε, όσες εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα, πώς θα κάνουμε οικογένεια, πώς θα γίνουμε μάνες και πώς θα μεγαλώσουμε τα παιδιά μας όταν, μία μητέρα εργαζόμενη ιδιωτική υπάλληλος οφείλει να επιστρέψει στη δουλειά της μερικούς μόλις μήνες μετά τη γέννηση του παιδιού της. Πώς θα αποφασίσει να κάνει εξαρχής παιδιά όταν το μεγαλύτερο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος διοχετεύεται στη φύλαξη των παιδιών.

Παράλληλα, λοιπόν, με τον αγώνα για ίσα δικαιώματα, όχι μόνο αμοιβής, αλλά και πρόσβασης σε θέσεις λήψης αποφάσεων, επιχειρηματικών και πολιτικών, τα οποία μονοπωλούνται ακόμα από άνδρες, δίνεται και ένας άλλος αγώνας. Ο αγώνας της νέας εργαζόμενης του ιδιωτικού τομέα να γίνει μάνα και να κρατήσει την οικογένειά  της. Και γι’ αυτό απαιτούνται θεσμικές τομές. Ως κόρη δημοσίων υπαλλήλων και εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα, δεν μπορώ να σκεφτώ μεγαλύτερη μεταρρύθμιση, προς αυτή την κατεύθυνση, από την εξίσωση των δικαιωμάτων μητρότητας (και πατρότητας) μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Όλοι έχουμε το ίδιο δικαίωμα να βρισκόμαστε δίπλα στα παιδιά μας. Ας το κατοχυρώσουμε.

 

Γ.  Προκαταλήψεις ως προς την επιλογή επαγγέλματος των γυναικών, ιδίως στους τομείς των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας.

 

Στις περισσότερες ομιλίες που θα ακούσει κανείς με αφορμή τον εορτασμό της Γιορτής της Γυναίκας, δίδεται μεγάλη έμφαση στην – ακόμα περιορισμένη – πρόσβαση γυναικών σε θέσεις ευθύνης αλλά και στην υπο-εκπροσώπηση των γυναικών σε συλλογικά όργανα, είτε του ιδιωτικού τομέα (βλ. διοικητικά συμβούλια επιχειρήσεων) είτε του δημοσίου τομέα και των δημοκρατικών θεσμών (βλ. κοινοβούλιο, κυβερνητικές θέσεις κλπ.). Ορθά οι περισσότερες ομιλίες επικεντρώνονται στα ζητήματα αυτά – καθώς ακόμα φαίνεται ότι δεν έχουμε αντιμετωπίσει όλες εκείνες τις αιτίες και τις συνθήκες που, είτε αποθαρρύνουν τις γυναίκες από τη διεκδίκηση τέτοιων θέσεων, είτε ακόμα διατηρούν ξεπερασμένες αρνητικές προκαταλήψεις  εις βάρος των γυναικών ως προς την ικανότητα και την αποτελεσματικότητά τους σε θέσεις ευθύνης. Στη σημερινή μου ομιλία θα προτιμήσω να μην επαναλάβω αυτόν τον προβληματισμό. Όχι μόνο γιατί πιστεύω ότι έχουν γίνει πολύ σημαντικά θετικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση – όχι μόνο γιατί όσες γυναίκες κατέχουν ήδη θέσεις ευθύνης «διαλύουν» δημόσια και συστηματικά κάθε προκατάληψη εις βάρος της ικανότητας των γυναικών, αλλά γιατί αισθάνομαι την ανάγκη να αναδείξω μία άλλη προκατάληψη εις βάρος των γυναικών που καμία φορά πιστεύουμε και αναπαράγουμε και οι ίδιες οι γυναίκες.

 

Ακόμα και σήμερα, ιδίως στην επαρχία, υπάρχει ακόμα η αντίληψη ότι υπάρχουν ανδρικές και γυναικείες δουλειές, και ότι ο κλάδος των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας  δεν είναι για τις γυναίκες – ακόμα χειροτέρα δε ακούγεται ακόμα ότι οι γυναίκες δεν είναι «καλές» στους τομείς αυτούς. Κλάδοι όπως η κυβερνοασφάλεια, η ασφάλεια δικτύων, η ανάπτυξη λογισμικού, η μηχανική, τα μαθηματικά, θεωρούνται ακόμα και από τις ίδιες τις γυναίκες ως «ανδρικά» επαγγέλματα.

 

Η προκατάληψη αυτή είναι αναγκαίο να σταματήσει. Όχι μόνο γιατί είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι οι γυναίκες είναι εξίσου ικανές με τους άνδρες στους τομείς των Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, αλλά πρωτίστως γιατί αυτοί είναι οι κλάδοι με τις περισσότερες θέσεις εργασίας και τις μεγαλύτερες δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης. Υπολογίζεται ότι στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας υπάρχουν αυτή τη στιγμή παγκοσμίως περί τα 4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που παραμένουν κενές λόγω έλλειψης κατηρτισμένου στην τεχνολογία προσωπικού.

 

Η εκθετική πρόοδος της τεχνολογίας θα αλλάξει παντελώς το πλαίσιο στο οποίο ζούμε μέσα σε μια μόλις δεκαετία. Θέσεις εργασίας δεδομένες στο τώρα, σύντομα θα εξαλειφθούν, ενώ η τεχνολογική κατάρτιση θα αποτελεί τον βασικό δείκτη αλφαβητισμού. Το δε χάσμα μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών, πλούσιων και φτωχών, υψηλών μεσαίων και χαμηλών στρωμάτων θα μεγαλώνει με εκθετικούς ρυθμούς, ακολουθώντας την τεχνολογική επανάσταση σε όλους τους τομείς.

 

Σας καλώ, ήδη σήμερα, να ξεπεράσουμε την προκατάληψη ότι οι κλάδοι των Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, των Μαθηματικών, είναι κλάδοι που δεν αφορούν τις γυναίκες. Η προκατάληψη και ο δισταγμός των γυναικών να εισέλθουν σε αυτούς τους κλάδους θα τους στερήσουν πολλές και καλά αμειβόμενες δουλειές στο μέλλον, αυξάνοντας τις υφιστάμενες ή δημιουργώντας νέες κοινωνικές ανισότητες. Ήδη σήμερα, αφιερώστε μισή ώρα λιγότερη στα social media και επενδύστε την στο να αναζητήσετε στο διαδίκτυο πληροφορίες για το τι σημαίνει κυβερνοασφάλεια, τεχνικός δικτύου, developer, εκμάθηση κώδικα, προγραμματισμός εφαρμογών. Ξεκινήστε ακόμα και με μερικά διαδικτυακά μαθήματα να χτίζετε τις γνώσεις σας στην τεχνολογία και τις τεχνολογικές εφαρμογές. Κι ακόμα κι αν έχετε κλίση στις θεωρητικές και ανθρωπιστικές επιστήμες ή στις τέχνες, πάντα επιλέξτε να μελετήσετε εκείνη την πτυχή τους που αφορά, συνδέεται ή επηρεάζεται από την τεχνολογία και την επίδρασή της (θετική και αρνητική) στο άτομο, την κοινωνία, τις σχέσεις, την κοινωνική διαστρωμάτωση, την ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων μέχρι και την ψηφιακή δημοκρατική διακυβέρνηση. Είμαι βέβαιη ότι η επένδυσή σας αυτή θα σας δικαιώσει!

 

Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τον χρόνο και την προσοχή σας! Εύχομαι τα σημεία της ομιλίας μου να σας φανούν χρήσιμα! Είμαι πάντα στη διάθεση του σχολείου, των καθηγητών αλλά και του καθενός από εσάς ατομικά σε οτιδήποτε μπορώ να σας συνδράμω!

 

Με εκτίμηση και φιλικούς χαιρετισμούς,

Αθηνά Π. Σιαφαρίκα

Απόφοιτη Ενιαίου Λυκείου Τυρνάβου, 2006

Μαθήτριες του ΓΕΛ Τυρνάβου που συμμετέχουν σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ενημερώθηκαν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Μαρ 20223

Mαθήτριες του ΓΕΛ Τυρνάβου που συμμετέχουν σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα  (Βουλή των εφήβων, Σχολεία πρέσβεις ) ενημερώθηκαν σήμερα, Τρίτη, 3/3/2022 για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, παρακολουθώντας εκδήλωση της Βουλής των Ελλήνων σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

20220303 103556

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09.30: Έναρξη Εργασιών από τον Α’ Αντιπρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων και Πρόεδρο της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, κ. Νικήτα Κακλαμάνη.
Εισαγωγικά σχόλια από τον κ. Δημήτριο Καιρίδη, Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και συντονιστή της ελληνικής αντιπροσωπείας στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης.
10.00 – 11:30 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ I
«Η Διαμόρφωση του Ψηφιακού μας Μέλλοντος, προκλήσεις και προοπτικές»
Ομιλητές:

  • κα Margrethe Vestager, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για την προετοιμασία της Ευρώπης για την ψηφιακή εποχή
  • κος Κυριάκος Πιερρακάκης, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

20220303 123106

11.30 – 13.30 ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ II
«Ψηφιακή οικονομία και καινοτομία, ψηφιακός μετασχηματισμός της παιδείας και
ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων»
Ομιλητές:

  • κα Εύα Καϊλή, Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
  • κος Μάριος Κάτσης, Εκπρόσωπος Κ.Ο. ΣΥΡΙΖA
  •  κος Αθανάσιος Κυριαζής, Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Καινοτομίας
  • κος Μάρκος Βερέμης, Ταμίας ΔΣ ΣΕΒ, Συν-Πρόεδρος Επιτροπής Καινοτομίας ΣΕΒ, Συνιδρυτής και Πρόεδρος ΔΣ Upstream
    Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης
    Συντονισμός: Αλεξία Κουλούρη, Δημοσιογράφος20220303 123100

13:30 Καταληκτικά σχόλια από τον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων κ.
Δημήτριο Καιρίδη

20220303 111118

Πράξη αγάπης από μαθητές/ριες του ΓΕΛ Τυρνάβου

Μαρ 20223

 

275109155 319293810169486 4102729214959905980 n

Οι μαθητές/τριες του  ΓΕ.Λ Τυρνάβου μετά από πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού, Τζιγάνη Αγλαΐας , συγκέντρωσαν τρόφιμα  τα οποία παρέδωσαν στον πατέρα, Ιάκωβο Καλκούλη, για να διανεμηθούν σε άπορες οικογένειες της ενορίας του Αγίου Γεωργίου Τυρνάβου.

        275119248 319293863502814 4886280862677355660 n  275117936 319293766836157 5795803231532368602 n

Η πρωτοβουλία αυτή ήταν μια πράξη αλληλεγγύης ενόψει των εορτών της αποκριάς και του Πάσχα  με στόχο να μη μείνει κανένας συνάνθρωπός μας μόνος του, ήταν μια πράξη αγάπης των μαθητών/ριών προς τους συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά.  

274882779 319293926836141 1937298322299230524 n

Διάκριση μαθητή ΓΕΛ Τυρνάβου: Επιλέχθηκε για τη στελέχωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδος

Ιαν 202212

598x381

Η διευθύντρια, Πατσή Κωνσταντινιά και ο σύλλογος διδασκόντων στο ΓΕΛ Τυρνάβου συγχαίρει τον μαθητή της Β τάξης , Ντέλλα Ανδρέα [Committee on Security and Defense I (SEDE I)], ο οποίος μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών της 42ης Εθνικής Συνδιάσκεψης Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδος επιλέχτηκε για τη στελέχωση των επιμέρους αποστολών του ΕΚΝΕ σε Διεθνή Φόρουμ καθώς και σε Περιφερειακές και Εθνικές Συνόδους άλλων Εθνικών Επιτροπών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, σε όλη την Ευρώπη. Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων κ. Kilian Tranchant (LU) ως Πρόεδρο, κα. Σοφία-Καλυψώ Σδράλη (GR), κα. Ελισάβετ Σιδηροπούλου (GR), κ. Amar Rahic (BH) και κ. Jaša Levstik (SI).

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων είναι ένας οργανισμός με στόχο την προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση, στον οποίο συμμετέχουν σαράντα μία (41) ευρωπαϊκές χώρες. Δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, ενώ λειτουργεί ανεξάρτητα από κομματικά συμφέροντα. Ετησίως, εμπλέκει στις δράσεις του περισσότερους από 20.000 νέους από όλη την Ευρώπη, προβάλλοντας την κοινοβουλευτική συζήτηση και ενθαρρύνοντας το διαπολιτισμικό διάλογο επί επίκαιρων ευρωπαϊκών θεμάτων. Με τον τρόπο αυτό, εξοπλίζει τους νέους με αρχές όπως αυτές της ειρηνικής γειτνίασης, του διαλόγου, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού στον άνθρωπο, στη διαφορετικότητα και στο περιβάλλον, εφόδια τα οποία προετοιμάζουν τους πολίτες του αύριο.

Οι Εθνικές Συνδιασκέψεις του ΕΚΝΕ, τα τελευταία χρόνια, τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όλες οι δράσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων τελούν υπό την αιγίδα του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Γενικού Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης.

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

    Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

    Σαν σήμερα

    27/12/1834: Με νόμο συνιστώνται για πρώτη φορά Δήμοι στην Ελλάδα.

    European SchoolRadio Logo


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων