ΘΕΜΑΤΙΚΗ | Η πολυδιάστατη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου ως φορέας άυλου πολιτισμού και η απεικόνισή της μέσα από την τέχνη της χαρακτικής. |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ-
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ |
Να εμβαθύνουν τα παιδιά στον υλικό και άυλο πολιτισμό της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου.
Να μελετήσουν, να καταγράψουν, να παρατηρήσουν. Να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες και στην τέχνη της χαρακτικής και να εκφραστούν ελεύθερα μέσα από αυτή. Να γνωρίσουν νέους και δημιουργικούς τρόπους ψυχαγωγίας. |
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ | ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ:Συζήτηση-αφόρμηση-χωρισμός σε ομάδες.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ:Επισκεψη στα ιβάρια, επικοινωνία με τους ψαράδες και υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων ψαρέματος και παστώματος. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Οικοπεριήγηση στη λιμνοθάλασσα με οδηγό εξειδικευμένη περιβαλλοντολόγο(παρατήρηση,συζήτηση για προβλήματα) ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ:Βιωματικά εργαστήρια χαρακτικής με στόχο οι μαθητές να εκφράσουν με δημιουργικό τρόπο την λιμνοθάλασσα. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Μελέτη υλικού που θα αφορά στον άυλο πολιτισμό της λιμνοθάλασσας και στην τέχνη της χαρακτικής. ΜΑΡΤΙΟΣ:Επίσκεψη στο Μουσείο της Βάσως Κατράκη και στο εργαστήριο του χαράκτη Μιχάλη Κότσαρη. ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Παραγωγή έργων χαρακτικής από τους μαθητές. ΜΑΪΟΣ: Παρουσίαση-Αποτίμηση-Διάχυση αποτελεσμάτων. |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ | Υλικό από τους εκπαιδευτικούς, παρατήρηση,συνεντεύξεις. |
ΤΑΞΗ | Β3 |
ΗΜΕΡΑ-ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ | Δευτέρα:2-4 |
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ | Αξιολόγηση |
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ | Έργα χαρακτικής των μαθητών.
Ψηφιακή αφίσα -κολαζ |
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ | Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία ‘Messologhi by locals’
Σύλλογος ψαράδων λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου. Μουσείο Βάσως Κατράκη Εργαστήρι χαρακτικής Μιχάλη Κότσαρη. |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ | Υπεύθυνη:Ανθούλα Τσιγγερίδη
Βασιλική Καλπουζάνη |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
ΒΙΣΒΙΚΗ | ΕΛΙΣΑΒΕΤ |
ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΣ | ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ | ΡΕΒΕΚΚΑ |
ΠΑΥΛΑΚΗ | ΜΑΡΙΑ |
ΠΕΛΕΚΑΝΟΥ | ΧΡΥΣΟΥΛΑ |
ΡΑΠΤΗΣ | ΑΓΓΕΛΟΣ |
ΣΑΚΚΑΡΕΛΗ | ΣΟΦΙΑ |
ΣΙΑΜΗΤΡΟΣ | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ |
ΣΙΑΜΗΤΡΟΣ | ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΑΝΔΡΕΑΣ |
ΣΟΥΓΙΑ | ΕΛΕΝΗ |
ΣΤΕΦΟΣ | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗΣ | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΗΛΙΑΣ |
ΤΣΑΠΑΤΩΡΗ | ΑΝΝΑ – ΑΓΓΕΛΙΚΗ |
ΤΣΑΠΑΤΩΡΗΣ | ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
ΧΡΑΣ | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
ΧΤΕΝΑ | ΑΝΝΑ |
ΕΡΓΟ 1 ΕΡΓΟ 2 ΕΡΓΟ 3 ΕΡΓΟ 4 ΕΡΓΟ 7
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί της συγκεκριμένης δράσης αφού συγκέντρωσαν και κατέγραψαν τις προτεραιότητες της συγκεκριμένης δράσης προχώρησαν στις παρακάτω ενέργειες.
Τον Οκτώβριο του 2022 μετά τη δημοσίευση της εγκυκλίου Το άρθρο 89 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση τωνεκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (Α΄ 136) για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων ,πραγματοποιήθηκαν εκ μέρους των καθηγητών ενημερωτικές συναντήσεις με τους μαθητές για τον κανονισμό αυτών των ομίλων. Κατόπιν συγκροτήθηκε ένας εκπαιδευτικός όμιλος με τίτλο <<Η πολυδιάστατη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου ως φορέας άυλου πολιτισμού και η απεικόνισή της μέσα από την τέχνη της χαρακτικής>>. Το θέμα συμφωνήθηκε από κοινού με τους μαθητές και καταγράφηκε στο πρακτικό του σχολείου με όλες τις λεπτομέρειες του εκπαιδευτικού ομίλου.
Ο εκπαιδευτικός όμιλος λειτούργησε κάθε Πέμπτη από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο. Σε κάθε συνάντηση υπήρχε σχετική καταγραφή σε ηλεκτρονικό ημερολόγιο που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί. Εκεί καταγράφονταν πέρα από τις παρουσίες των μαθητών οι σχετικές δράσεις, το χρονοδιάγραμμα και η αποτίμηση της κάθε δράσης και παρουσιάζονταν στην ολομέλεια. Η εξέλιξη των ενεργειών πιστοποιείται από την καταγραφή των αναρτήσεων στην ιστοσελίδα του σχολείου , το παρουσιολόγιο και τις δράσεις.
Πιο συγκεκριμένα τον Οκτώβριο οι μαθητές αφού συζήτησαν για το θέμα του ομίλου χωρίστηκαν σε ομάδες και κατέγραψαν τις ενέργειες στις οποίες θα έπρεπε να προβεί η κάθε ομάδα. Τον Νοέμβριο οι μαθητές με τη καθοδήγηση των καθηγητών ήρθαν σε επαφή με τοπικούς φορείς (ΜΚΟ το Μεσολόγγι των ντόπιων, σύλλογος ιχθυοκαλλιεργειών Μεσολογγίου, μουσείο χαρακτικής Βάσω Κατράκη) και οργάνωσαν τις δράσεις. Οι δράσεις περιλαμβάνουν επισκέψεις και οικοπεριήγηση στην λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, σε επικοινωνία με ντόπιους ψαράδες και υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων πάνω στο θέμα του ομίλου. Τα παιδιά παρακολούθησαν επιμορφώσεις και σεμινάρια χαρακτικής απο τοπικούς φορείς (ΜΚΟ <<Το Μεσολόγγι των ντόπιων περιβαλλοντολόγων, ξεναγών>>), συνέλεξαν στοιχεία για το θέμα και δημιούργησαν έργα χαρακτικής τα οποία στο τέλος χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία μιας ψηφιακής αφίσας. Καθ΄ολη την διάρκεια των δράσεων οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν φύλλα αυτοαξιολόγησης για τους μαθητές. Με αυτό το τρόπο οι μαθητές μπορούσαν να ελέγχουν τη πρόοδο των εργασιών τους. Επιπροσθέτως τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους στα social media και στον τοπικό τύπο.
Τα έργα που δημιούργησαν στα εργαστήρια χαρακτικής εκτέθηκαν σε μια εκδήλωση πολιτιστικού περιεχομένου όπου οργανώθηκε από κοινού με άλλα σχολεία ενισχύοντας την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η παρακάτω ψηφιακή διαδραστική αφίσα που δημιούργησαν οι μαθητές χρησιμοποιώντας το δωρεαν λογισμικό https://www.thinglink.com/ ,καλλιεργώντας παράλληλα τον ψηφιακό γραμματισμό τους.
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ (κάντε κλικ στην εικόνα)