Σχολική Μονάδα: 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ – ΠΑΛΑΜΑΪΚΗ ΣΧΟΛΗ – 0152010
Στόχος Βελτίωσης:1) Η ανάληψη πρωτοβουλιών για την δημιουργική συνεργασία του σχολείου με άλλα σχολεία
2) Η επιδίωξη συνεργασίας με φορείς της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας
3) Η διαμόρφωση μηχανισμών για την επίτευξη της εξωστρέφειας με τη διάχυση στην κοινότητα καλών πρακτικών
Σχέδιο Δράσης: Η ενίσχυση και δημιουργία ποιοτικών σχέσεων και συνεργασίας του 1ου ΓΕΛ Μεσολογγίου με εκπαιδευτικούς και φορείς ως παράγοντας εξωστρέφειας
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Το 1ο ΓΕΛ Μεσολογγίου «Παλαμαϊκή Σχολή» στο πλαίσιο της ενίσχυσης του κοινωνικοποιητικού ρόλου του σχολείου και της διάχυσης στην κοινότητα καλών πρακτικών προχώρησε στις κάτωθι δράσεις: Επίσκεψη σε Μουσεία και χώρους Πολιτισμού: Κτήριο Χρυσόγελου (Μεσολόγγι) Αρχαιολογικό Μουσείο – Ξενοκράτειο (Μεσολόγγι) Μουσείο Άλατος (Μεσολόγγι) Βυρώνειο (Μεσολόγγι) Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων Οι παραπάνω επισκέψεις συνδυάστηκαν με σχετικές συζητήσεις επι των εμπειριών και των γνώσεων που αποκόμισαν οι μαθητές. Επίσης ενισχύθηκε η διαθεματικότητα με αντίστοιχα μαθήματα Π.Χ. ιστορία και προωθήθηκε η υγιής ψυχαγωγία, η επαφή με πολιτιστικά «αγαθά» του τόπου μας, καλλιεργήθηκε η φιλία μεταξύ των μαθητών και οι ποιοτικές σχέσεις μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων. Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή σύνδεση, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης, με την Κρατική Ορχήστρα Βορείου Ελλάδος, στα πλαίσια της δημιουργικής συνεργασίας του σχολείου μας με άλλους φορείς καθώς και της ηθικής και αισθητικής τους τελείωσης μέσω του εκπαιδευτικού αγαθού της μουσικής. Μετά από πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας το Σχολείο μας πήρε μέρος σε διαδικτυακή ημερίδα με θέμα «Σχολικός Εκφοβισμός». Οι μαθητές επέδειξαν αξιοθαύμαστο ενδιαφέρον, προσοχή και ευαισθητοποιήθηκαν σε ένα θέμα που δυστυχώς παραμένει φλέγον και δυσεπίλυτο. Σχολικά Προγράμματα Ξεκινήσαμε μια σειρά εκπαιδευτικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων σε συνεργασία με τοπικούς φορείς. Πιο αναλυτικά υλοποιήσαμε τις παρακάτω ενεργείς: Σχετικά με το πρόγραμμα «Και εμπνέεται από τη λίμνη την ήρεμη και γίνεται δημιουργός» συνεργαστήκαμε με την Αστική μη Κερδοσκοπική εταιρεία «Το Μεσολόγγι των Ντόπιων – Messolonghi by Locals» και προσκαλέσαμε στο σχολείο μας διακεκριμένη περιβαλλοντολόγο η οποία ενημέρωσε εμπεριστατωμένα τους μαθητές για την αξία των υδροβιότοπων Μεσολογγίου – Αιτωλικού και τους ευαισθητοποίησε για την προστασία τους. Επίσης συμμετείχε σε βιωματικές δράσεις ώστε οι μαθητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου και την οικολογική της αξία. Συγκεκριμένα, επισκεφτήκαμε με παραδοσιακή γαϊτα, «Πελάδες» (πασσαλόκτιστη κατοικία ψαράδων πάνω από την επιφάνεια της λιμνοθάλασσας) και παρακολουθήσαμε δραστηριότητες των ψαράδων, όπως ψάρεμα, πάστωμα ψαριών, παρασκευή του Μεσολογγίτικου αυγοτάραχου. Στόχος των παραπάνω δράσεων να έρθουν οι μαθητές μας σε επαφή, να ανακαλύψουν, να καταγράψουν και να αναδείξουν στοιχεία της τοπικής πολιτισμικής ταυτότητας της περιοχής μας. Στα πλαίσια του προγράμματος «Οδοιπορικό στη Μουσική» πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε Φιλαρμονική της πόλης και ανατέθηκε στους μαθητές να εκπονήσουν εργασία με θέμα: Η μουσική στην αρχαία Ελλάδα» Στα πλαίσια του προγράμματος: «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια πραγματοποιήθηκαν οι κάτωθι ενέργειες: Ενημέρωση των μαθητών από τον Διευθυντή Τροχαίας Μεσολογγίου, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης, για τον Κ.Ο.Κ. Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής αγωγής του Δήμου Ιερής Πόλης Μεσολογγίου, κατόπιν επικοινωνίας με αρμόδιους φορείς, ώστε να αποκτήσουν οι μαθητές –με βιωματικό τρόπο-την ενδεδειγμένη οδική συμπεριφορά…
Σχολική Μονάδα: 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ – ΠΑΛΑΜΑΪΚΗ ΣΧΟΛΗ – 0152010
Στόχος Βελτίωσης:Συνειδητοποίηση εκ μέρους των μαθητών-τριών της σοβαρότητας του προβλήματος της σχολικής βίας και εκφοβισμού.Ανάπτυξη υγειών διαπτοσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών-τριών στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος. Ανάγκη να διδαχθούν οι μαθητές-τριες ένα ”μάθημα ζωής”, εφόσον οι γνώσεις και η εμπειρία που θα αποκομίσουν θα είναι οδηγός στη ζωή τους, όταν πλέον θα φύγουν από το σχολείο και θα ενταχθούν στην κοινωνία.
Σχέδιο Δράσης: Σχολείο που νοιάζεται και φροντίζει
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Συντονιστής Δράσης: ΚΑΝΔΗΛΙΩΤΗ ΘΕΟΔΩΡΑ
Στα πλαίσια της υλοποίησης της δράσης μας ” Σχολείο που νοιάζεται και φροντίζει”, έχουμε υλοποιήσει μέχρι τώρα κάποιους απ’ τους σχεδιασμούς μας. α) Η πρώτη φροντίδα μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να σκεφτούν, να προβληματιστούν πάνω στο φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Γι’ αυτό οργανώσαμε μέσα στην τάξη μία σειρά συζητήσεων, δίνοντας έντυπο υλικό σχετικά με το θέμα και παροτρύνοντας τους μαθητές να βρουν και μόνοι τους τέτοιες περιπτώσεις στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο, καθώς και στο internet. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλη προθυμία, φέρνοντας και παρουσιάζοντας μέσα στην τάξη το οπτικό και το έντυπο υλικό που συγκέντρωσαν. Έτσι, παίρνοντας ερεθίσματα από πρόσφατες περιπτώσεις βίας στα σχολεία, τα παιδιά εξέφρασαν τον προβληματισμό τους – όπως επίσης και τον αποτροπιασμό τους – για το φαινόμενο αυτό. Ερευνήσαμε τα αίτια του φαινομένου, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των θυτών και των θυμάτων, τις συνέπειες και για τις δύο πλευρές και επισημάναμε το τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών στα πλαίσια του σχολείου. β) Η δεύτερη φροντίδα μας, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς μας, ήταν μία επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών, γιατί πιστεύουμε ότι οι γονείς μπορούν να μας βοηθήσουν αλλά και να βοηθηθούν και οι ίδιοι σχετικά με τέτοιες περιπτώσεις. Ανταποκρίθηκαν ορισμένοι γονείς – όχι όλοι – , τους οποίους ενημερώσαμε για τη δράση και τους στόχους μας. Τους ζητήσαμε να μας ενημερώνουν εγκαίρως αν βλέπουν κάποιο σημάδι στα παιδιά τους που να υποδηλώνει ότι βιώνουν πρόβλημα εκφοβισμού στο σχολείο μας. Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε τη συνεργασία και τη βοήθειά τους. γ) Ζητήσαμε από τους μαθητές να καταρτίσουν έναν ”δεκάλογο” καλής συμπεριφοράς μέσα στο σχολικό περιβάλλον, τον οποίο θα αναρτήσουμε σε λίγες μέρες στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας. Θέλουμε να δούμε, μέσα από τις προτάσεις τους, την ανταπόκρισή τους στα ερεθίσματα που έχουν λάβει μέχρι τώρα. δ) Καλέσαμε τους μαθητές μας να γράψουν μία ”σελίδα ημερολογίου” με τις προσωπικές τους σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το φαινόμενο της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, αν έγιναν ποτέ μάρτυρες κάποιου τέτοιου περιστατικού, πώς νιώθουν για όλα αυτά που συζητήσαμε μέχρι τώρα. Φυσικά, οι ΄΄σελίδες΄΄ αυτές θα είναι ανώνυμες, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να εκφραστούν πιο ελεύθερα. Αυτά τα ( ανώνυμα) κείμενα στη συνέχεια θα τα μελετήσει ο ψυχολόγος τον οποίο έχουμε ήδη ενημερώσει και καλέσει, για να συζητήσει με τους μαθητές μας, έτσι ώστε να γίνει ένας όσο το δυνατόν πληρέστερος και γόνιμος διάλογος πάνω στα θέματα που θα θίξουν οι δύο πλευρές. Έτσι θα ολοκληρώσουμε αυτή την προσπάθεια που κάναμε όλη τη χρονιά, ελπίζοντας ότι προσφέραμε στα παιδιά μας μία καλή ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν για το σοβαρότατο αυτό πρόβλημα…
Σχολική Μονάδα: 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ – ΠΑΛΑΜΑΪΚΗ ΣΧΟΛΗ – 0152010
Στόχος Βελτίωσης:1.Να ενημερωθούν οι γονείς για τις βασικές αρχές που διέπουν το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου μας και τις γενικότερες δραστηριότητές του ώστε να παρέχουν την ανάλογη στήριξη.
2.Να αποκτήσουν γνώση για όσα λαμβάνουν χώρα καθημερινά στη σχολική τάξη ώστε να έχουν σαφή εικόνα για την εκπαίδευση των παιδιών τους μέσω ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας[τακτικές πρωινές συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς σε προκαθορισμένες από τη διεύθυνση του σχολείου ημέρες και ώρες,απογευματινές συγκεντρώσεις για έκτακτα ή επείγοντα θέματα,σύσταση Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων].
3.Διάλογος γονέων και εκπαιδευτικών σε κλίμα αλληλοσεβασμού,αλληλοκατανόησης κι αμοιβαίας εμπιστοσύνης για τον εντοπισμό ιδιαίτερων περιπτώσεων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλα προβλήματα,που χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης.
4. Ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της κάκιστης κτιριακής υποδομής του σχολείου μας και τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, επιμορφωτικών δράσεων και ενεργειών στο πνεύμα του εθελοντισμού,που θα εξασφαλίσουν το άνοιγμα του Σχολείου στην κοινωνία.
Σχέδιο Δράσης: ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ:ΔΙΑΥΛΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Συντονιστής Δράσης: ΣΤΕΦΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Η ομάδα μας στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης της Σχολικής μονάδας εστίασε στη δράση: «Σχολείο και οικογένεια: Δίαυλοι για μια πολύτιμη συνεργασία» και έθεσε τις βάσεις για τη στενότερη και ουσιαστικότερη προσέγγιση ανάμεσα στους δύο πιο σημαντικούς φορείς αγωγής προς όφελος των μαθητών μας. Οι πρωτοβουλίες που αναλάβαμε ήταν οι εξής: Το Δεκέμβριο του 2021 εστάλησαν ενημερωτικά e-mail στους γονείς και κηδεμόνες όπου καθορίζονταν συγκεκριμένες ώρες προσέλευσης τους στο χώρο του σχολείου ώστε να συζητήσουν με τους εκπαιδευτικούς και να ενημερωθούν για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Κατά τη διάρκεια των μηνών Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2022 έγιναν πολλές συζητήσεις στα πλαίσια των μαθημάτων, όπου τονίστηκε η τεράστια αξία του ρόλου της οικογένειας στην ηθικοπνευματική ανάπτυξη του παιδιού και ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει η ενθάρρυνση των γονιών στις πρωτοβουλίες, τις δράσεις και γενικότερα στη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Ως αποτέλεσμα αυτού του γόνιμου και εποικοδομητικού διαλόγου κατά τη διάρκεια του μηνός Απριλίου 2022 δόθηκαν σχετικά ερωτηματολόγια στους μαθητές στα οποία οι ερωτηθέντες επικρότησαν τη σχετική πρωτοβουλία του 1 ου ΓΕΛ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ κι εξέφρασαν την άποψη ότι η επικοινωνία σχολείου και οικογένειας πρέπει να είναι συνεχής μέσω τηλεφώνου, τακτικών επισκέψεων των γονιών στο σχολείο ώστε να υπάρξει κοινή προσπάθεια για σύσταση συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων, η οποία θα διαδραματίσει ενεργό ρόλο στα δρώμενα της σχολικής μονάδας. Γιά το σκοπό αυτό εστάλη και πρόσκληση στους κηδεμόνες των μαθητών για σχετική συζήτηση την Τετάρτη 4 Μάιου και ώρα 11.30 π.μ…