Συμμετοχή του σχολείου μας στην Επιμορφωτική Δράση «Κοινότητα Μάθησης και Πρακτικής στα Μαθηματικά μέσω της Μελέτης Μαθήματος (Lesson Study)» στη Ν. Ζίχνη Σερρών

Στις 14 Μαρτίου 2025 οι μαθηματικοί του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς Σοφία Διαμαντίδου και Αικατερίνη Μητακίδου, επισκέφτηκαν στις Σέρρες, το 3ο ΓΕΛ Σερρών και το ΓΕΛ Ν. Ζίχνης Σερρών, στα πλαίσια της Επιμορφωτικής Δράσης «Κοινότητα Μάθησης και Πρακτικής στα Μαθηματικά μέσω της Μελέτης Μαθήματος (Lesson Study)».

Η συγκεκριμένη Επιμορφωτική Δράση, διάρκειας 30 διδακτικών ωρών, έχει στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την αναβάθμιση της διδασκαλίας των Μαθηματικών. Υλοποιείται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Σερρών, κ. Γιώργο Καραβασίλη,  σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Αχαΐας και Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, κ. Αθανασία Μπαλωμένου και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Ανατολικής Αττικής, κ. Κωνσταντίνο Κορρέ. Κεντρικό στοιχείο του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η δημιουργία ομάδων εκπαιδευτικών (κοινότητες μάθησης και πρακτικής)  με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό, την υλοποίηση και αποτίμηση διδασκαλιών και συνδιδασκαλιών με τη μεθοδολογία της Μελέτης Μαθήματος (Lesson Study).

Κατά την διάρκεια της επίσκεψης, αρχικά στο 3ο ΓΕΛ Σερρών και κατόπιν στο ΓΕΛ Ν. Ζίχνης, οι εκπαιδευτικοί μας απόλαυσαν τη ζεστή και πλούσια φιλοξενία, τόσο από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Σερρών, κ. Γιώργο Καραβασίλη, όσο και από τη Διευθύντρια κ. Αθηνά Χριστοδούλου και  τους/τις συναδέλφους του ΓΕΛ Ν. Ζίχνης και τη Διεύθυνση και τους/τις συναδέλφους του 3ου ΓΕΛ Σερρών.

Στο ΓΕΛ Ν. Ζίχνης οι εκπαιδευτικοί μας παρακολούθησαν τη διδασκαλία της μαθηματικού κ. Θεώνης Πετράτου, στο μάθημα της Άλγεβρας της Α΄Λυκείου. Η διδασκαλία αφορούσε στην επίλυση ανισώσεων, μέσα από ένα διασκεδαστικό μαθηματικό παιχνίδι, αποσπάσματα του οποίου δίνονται παρακάτω.

Episkepsh sth N Zichnh anarthsh min

Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ομαδικά: έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούσαν στην επίλυση ανισώσεων, ώστε να βρουν τον ένοχο από το πλήθος των σωστών του απαντήσεων. Μέσα από το φύλλο εργασίας που τους δόθηκε, έλυσαν ανισώσεις μέσω πολλαπλών αναπαραστάσεων (γραφήματα τριωνύμων, ανισώσεις με απόλυτα, πρόσημο τριωνύμου). Στη συνέχεια συνεργάστηκαν για να βρουν, όσο το δυνατόν ταχύτερα ώστε να κερδίσουν το παιχνίδι, ποιος ένοχος είχε το πλήθος των σωστών απαντήσεων που έπρεπε. Όλοι οι μαθητές/τριες είχαν ενεργό συμμετοχή στη στρατηγική της κάθε ομάδας για γρήγορη απάντηση και ανακάλυψη του δολοφόνου.

Σε ένα ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον και σε πολύ θετικό κλίμα συνεργασίας, οι ομάδες προσπάθησαν να απαντήσουν σωστά και με ταχύτητα στις δοσμένες ασκήσεις. Η ελευθερία που δόθηκε στις ομάδες τις οδήγησε να αναπτύξουν τη δική τους τακτική και τρόπο εργασίας. Στο τέλος οι μαθητές, σε ρόλο ερευνητή, ανακάλυψαν τον ένοχο και εξιχνίασαν τη δολοφονία.

Τη διδασκαλία παρακολούθησαν, εκτός από τον κ. Γ. Καραβασίλη, συνάδελφοι από το γειτονικό Γυμνάσιο Ν. Ζίχνης, ενώ ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και προτάσεις καλών πρακτικών σε σχέση με τη διδασκαλία των Μαθηματικών, αλλά και με γενικότερα εκπαιδευτικά θέματα.

Κατηγορίες: Αξιολόγηση του Έργου της Σχολικής Μονάδας, Διαθεματικές διδασκαλίες. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.