Στις 3 Απριλίου 2013, 2 ομάδες μαθητών του σχολείου μας συμμετείχαν στην Προσυνεδριακή εκδήλωση του 5ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου.

Η 1η ομάδα μαθητών, πού αποτελούνταν από 6 μαθητές από τα τμήματα Γ3 και Γ4, παρουσίασε την συνεργασία eTwinning “What about a greener school?” την οποία υλοποίησαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος οι 24 μαθητές του περσινού τμήματος Β4 με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την κ. Άννα Μονέφτση, την κ. Μαγδαληνή Νικολαΐδου και την κ. Πηγή Τσιούντου. Η συνεργασία αυτή πραγματοποιήθηκε στα Αγγλικά μέσω του Διαδικτύου, ανάμεσα στο σχολείο μας και το σχολείο College Pasteur της πόλης Vrigne Aux Bois της Γαλλίας και απέσπασε το 1ο βραβείο στον 7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό e-Twinning. Στόχος της ήταν να συνεργαστούν εξ αποστάσεως οι Έλληνες και Γάλλοι μαθητές πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα, να ανταλλάξουν πληροφορίες και να συγκρίνουν δεδομένα σχετικά με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και τους τρόπους αντιμετώπισής του, για να κάνουν τα σχολεία τους πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η 2η ομάδα μαθητών, πού αποτελούνταν από 9 μαθητές του τμήματος Β4, παρουσίασε την εργασία «Learning by six Thinking Hats-Ταξιδεύω με ασφάλεια στο Διαδίκτυο», την οποία υλοποίησαν οι μαθητές του τμήματος Β4 με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την κ.Παναγιώτα Μαλλιαρού, την κ. Χαρούλα Καραγιαννακίδου και την κ. Ειρήνη Χριστοφορίδου. Στόχος της εργασίας αυτής ήταν να μάθουν οι μαθητές με έναν διαφορετικό τρόπο ενεργητικής μάθησης για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, χρησιμοποιώντας ως κύριο εργαλείο τα 6 καπέλα μάθησης του de Bono. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν ως βασικό εργαλείο την πλατφόρμα Wikispaces όπου κατασκεύασαν ένα wiki μέσα από το οποίο συγκέντρωσαν υλικό για να δημιουργήσουν ένα e-book.

Τα παιδιά παρακολουθήσαν και χειροκρότησαν και τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων και γενικά αποκόμισαν πολύ θετικές εντυπώσεις από την εκδήλωση αυτή.

Το Ευρωπαϊκό Συνέδριο eTwinning 2013, πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας μεταξύ 14 και 16 Μαρτίου 2013. 500 εκπαιδευτικοί, πρεσβευτές και μέλη των Εθνικών Υπηρεσιών Στήριξης από 33 χώρες καθώς και μέλη της Κεντρικής Υπηρεσίας eTwinning συναντήθηκαν για να παρακολουθήσουν το συνέδριο με θέμα «Citizenship & school collaboration», να βραβεύσουν τα καλύτερα έργα eTwinning της χρονιάς και να συζητήσουν για την επίδραση των συνεργασιών eTwinning στη διαμόρφωση ενεργών Ευρωπαίων πολιτών.

Από το σχολείο μας, στο συνέδριο συμμετείχε η καθηγήτρια Πληροφορικής Μονέφτση Άννα. Η κ. Μονέφτση είπε για τις εντυπώσεις της από τη συμμετοχή της στο συνέδριο, τα εξής: «Η συμμετοχή μου στο συνέδριο αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα, τόσο μέσα από την παρακολούθηση των διαφόρων ομιλιών και των εργαστηρίων όσο και μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων με άλλους εκπαιδευτικούς, να ανανεώσω τις γνώσεις μου και τις διδακτικές μου πρακτικές πάνω σε διάφορα θέματα, αλλά και να ενημερωθώ και να προβληματιστώ σχετικά με τη διαμόρφωση ενεργών Ευρωπαίων πολιτών. Ήταν η πρώτη συμμετοχή μου σε ένα τέτοιας ευρείας κλίμακας Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό συνέδριο, μια μοναδική εμπειρία».

Στις 25 Ιανουαρίου 2013 πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1ου Γυμνασίου Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς», η τελετή βράβευσης των μαθητών που υλοποίησαν το eTwinning έργο «What about a greener school». Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οι μαθητές, αφού παρέλαβαν τα βραβεία τους από το Διευθυντή του σχολείου κ. Καραμουζά, την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Οικονομίδου και το μέλος του Συλλόγου κ. Σαρρή, στη συνέχεια παρουσίασαν τη δουλειά τους.

Το έργο “What about a greener school?” ήταν μια συνεργασία μέσω του Διαδικτύου με γλώσσα επικοινωνίας την Αγγλική ανάμεσα στο 1ο Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» και στο σχολείο College Pasteur της πόλης Vrigne Aux Bois της Βορειοανατολικής Γαλλίας. Στόχος ήταν να συνεργαστούν εξ αποστάσεως οι Έλληνες και Γάλλοι μαθητές πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα, να ανταλλάξουν πληροφορίες και να συγκρίνουν δεδομένα σχετικά με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και τους τρόπους αντιμετώπισής του, για να κάνουν τα σχολεία τους πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η μαθήτρια Χρηστόφ Ελεονώρα ανέφερε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα εξής: «Η συνεργασία μας με το Γαλλικό σχολείο ήταν πολύ πετυχημένη! Με τις δραστηριότητες που κάναμε ανακαλύψαμε καινούρια και ενδιαφέροντα πράγματα για το περιβάλλον και τη γη μας, και είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τα παιδιά από το Γαλλικό σχολείο. Το μόνο μειονέκτημα του προγράμματος ήταν το γεγονός ότι όλη η δουλειά ήταν απαραίτητο και αναγκαστικό να γίνει στα Αγγλικά, πράγμα που για ορισμένα παιδιά και από τα δύο σχολεία αποτέλεσε σοβαρή δυσκολία. θα πρότεινα το eΤwinning και σε άλλα σχολεία να το δοκιμάσουν!».