Erasmus +

logo final

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος

https://waytogopathsoflife.wordpress.com/

Erasmus+
“Way to Go-paths of Life”
Μονοπάτια Ζωής
To σχολείο μας συμμετέχει στην υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος
Erasmus+ “Way to Go-paths of Life”  διάρκειας δύο ετών.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά εννέα σχολεία:

 τα σχολεία “Moision koulu” και “PerniönYhteiskoulu” από τη Φινλανδία που είναι και η συντονίστρια χώρα του προγράμματος
 το σχολείο “Hólabrekku skóli” από την Ισλανδία
 το σχολείο “Gymnazium” από τη Σλοβακία
 το σχολείο “Srednja skola Bedekovcina” από την Κροατία
 το σχολείο“ I.T.I.S. A. Volta Perugia” από την Ιταλία
 το σχολείο “IES PROFESOR JULIO PÉREZ” από την Ισπανία
 το σχολείο “Ömer seyfettinortaokulu” από την Τουρκία
 το 1ο Γυμνάσιο Πύργου από την Ελλάδα

Ένα από τα σχολεία είναι Επαγγελματικό ενώ τα υπόλοιπα είναι Γενικά σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα περισσότερα σχολεία-εταίροι έχουν συμμετάσχει σε προηγούμενες διμερείς ή πολυμερείς εταιρικές σχέσεις Comenius, και άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα , ενώ τρία από αυτά συμμετέχουν για πρώτη φορά.

Το θέμα μας ‘Way to Go-paths of  life’

Το πρόγραμμα Erasmus “Way to Go-Μονοπάτια Ζωής» είναι ένα μωσαϊκό από διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης που επικεντρώνονται σε τρία πολύ σημαντικά μονοπάτια-πτυχές της ζωής που είναι η Ιστορία, Πολιτισμός και Φύση και αναλύονται περαιτέρω στις θεματικές ενότητες Τέχνη, Μουσική, Παραδόσεις, Τοπική κουζίνα, Αθλητισμός και Υγιής Διαβίωση. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν το Δέντρο της Ζωής κάθε ανθρώπου, που αρχίζει να αναπτύσσεται από τις ρίζες του δηλαδή το ιστορικό υπόβαθρο της οικογένειάς του, της ιδιαίτερης πατρίδα του και της χώρας του. Οι ισχυροί δεσμοί με τον Πολιτισμό και τη Φύση κάνουν αυτό το δέντρο ακόμη πιο εύρωστο και γόνιμο.

Tree of Life
Τα περιβάλλοντα μάθησης που στοχεύουμε να δημιουργήσουμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος ακολουθούν τις αρχές της ‘Δια βίου μάθησης’ και ‘Μαθαίνω πώς να μαθαίνω’ μέσα από μια νέα οπτική γωνία πιο δυναμικών και ελκυστικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης και με μεθοδολογίες που βασίζονται στις ΤΠΕ. Αυτές οι νέες καινοτόμες μέθοδοι είναι σε ευθυγράμμιση με τις αρχές του ‘νέου προγράμματος σπουδών στη Φινλανδία’.

Μέσα από την αξιοποίηση της κινητής τεχνολογίας και εργαλείων ΤΠΕ τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές θα εμπλέκονται κάθε φορά σε διαδικασίες-παιχνίδια επίλυσης προβλημάτων, σύνθεσης πληροφοριών, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και την κριτική τους σκέψη, προκειμένου να επιτευχθούν κάποια αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μαθητές θα συμμετέχουν ενεργά παίρνοντας πρωτοβουλίες και θα συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους σε διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης και πραγματοποιώντας τις δικές τους διαδρομές μάθησης αντί να τους δίνονται έτοιμες πληροφορίες.
Εκτός από τη δημιουργία της ιστοσελίδας του project, το λογότυπο, το blog ,τη συλλογή φωτογραφιών(picture gallery) από διάφορα ‘μονοπάτια’ σε κάθε χώρα (θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα) και τον διαγωνισμό αφίσας, θα υπάρχει μια ποικιλία από μαθήματα και διδασκαλία ΤΠΕ. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα εξοικειωθούν με νέες μεθόδους που βασίζονται στις ΤΠΕ και νέες αρχές στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως αυτές ενσωματώνονται στο ‘Νέο Πρόγραμμα Σπουδών’ στη Φινλανδία.
Με τη χρήση αυτών των μεθόδων μαθητές και καθηγητές της κάθε χώρας

  • θα περπατήσουν το ‘μονοπάτι από το σπίτι στο σχολείο’ με παρουσίαση αυτών των διαδρομών σε χάρτες με QR-κώδικες, πίσω από τους οποίους θα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για την ιστορία των τόπων αυτών (γεγονότα, εικόνες, βίντεο)
  • θα περπατήσουν σε διαφορετικά μονοπάτια στη φύση, θα συγκεντρώσουν υλικό, όπως φωτογραφίες, ήχους, βίντεο, και τα δείγματα αυτά θα τα επεξεργάζονται για να κάνουν παρουσιάσεις
  • θα υλοποιήσουν παιχνίδια παρουσίασης σχετικά με τη μουσική, το χορό, το φαγητό, τα φυσικά αξιοθέατα, τα αθλήματα και την τέχνη των χωρών τους
  • θα συμμετέχουν στην προετοιμασία παραδοσιακών φαγητών σε κάθε χώρα
  • θα μάθουν τεχνικές για κατασκευές χειροτεχνίας και θα δημιουργήσουν on-line “shop” για τη συγκέντρωση χρημάτων για φιλανθρωπικά ιδρύματα ή άλλες φιλανθρωπικές δραστηριότητες ή εκδηλώσεις
  • θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες γεωαναζήτησης (geocaching) στο ‘μονοπάτι της ιστορίας’ κατά την επίσκεψη σε ιστορικά μνημεία σε κάθε χώρα
  • Θα πάρουν μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες ( “ μονοπάτι αθλητισμού”)
  • Θα συμβάλουν στην τελική έκθεση ζωγραφικής του συνόλου του έργου
  • Θα γράψουν ταξιδιωτικά ημερολόγια μετά από κάθε κινητικότητα
    Μέσω του πολυπολιτισμικού αυτού διαλόγου οι μαθητές θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη επίγνωση του ‘ανήκειν’ σε μια ευρύτερη ευρωπαϊκή οικογένεια με έμφαση στις αξίες της ΕΕ, όπως είναι η ιδιότητα του ενεργού πολίτη , η διαπολιτισμική αλληλεγγύη και ο εξορκισμός της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και της κοινωνικής απομόνωσης.
    Η συμμετοχή τόσο των μαθητών όσο και των καθηγητών θα αυξήσουν τα κίνητρά τους για τη γλώσσα και την ψηφιακή ικανότητα, μέσα από την εκτεταμένη χρήση των ΤΠΕ. Η συνεργασία μας θα ενισχύσει μια πιο ολοκληρωμένη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση επιδιώκοντας τη μαθητο-κεντρική μάθηση με πιο καινοτόμους και ελκυστικούς τρόπους διδασκαλίας. Στόχος μας είναι οι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων και άλλων σχολικών κοινοτήτων να υιοθετήσουν νέες μεθοδολογίες, να αυξήσουν τα κίνητρα των μαθητών τους και να καταπολεμήσουν την επαγγελματική στασιμότητα.
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς