Στo πλαίσιo της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων δημιουργούνται οι Όμιλοι δημιουργικότητας και καινοτομίας ώστε να αξιοποιηθούν οι κλίσεις, τα ταλέντα, τα ενδιαφέροντα και οι ιδιαίτερες ικανότητες των μαθητών και μαθητριών. Οι Όμιλοι λειτουργούν μετά τη λήξη των μαθημάτων του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος και αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, τη γλώσσα/λογοτεχνία, τις ξένες γλώσσες, την ρομποτική , τα εικαστικά, τον αθλητισμό κ.α. ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν δημιουργικά με θέματα τα οποία θεωρούν ενδιαφέροντα, αλλά δεν περιλαμβάνονται στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα. Η συμμετοχή των μαθητών στους ομίλους είναι προαιρετική.
Η λειτουργία των Ομίλων ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το τέλος του διδακτικού έτους. Το ωράριο λειτουργίας των ομίλων είναι 2 διδακτικές ώρες την εβδομάδα και μετά το πέρας των μαθημάτων, ενώ κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθεί έως 2 Ομίλους. Οι μαθητές/τριες μπορούν να δηλώσουν κατά σειρά προτεραιότητας σε ποιον Όμιλο επιθυμούν να συμμετάσχουν. Η επιλογή των μαθητών/τριών είναι δυνατόν να γίνεται με δοκιμασίες ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων ανάμεσα στους μαθητές ή με άλλον τρόπο που ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί (π.χ. κλήρωση). Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία ενός ομίλου ορίζεται στους δέκα (10) και ο μέγιστος στους είκοσι (20).
Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε μαθητής/τρια συμμετέχει υπεύθυνα και δημιουργικά σε όποιες δραστηριότητες συντελούνται. Σε κάθε όμιλο προβλέπεται τόσο η προαιρετική συμμετοχή των μαθητών/τριών σε μαθητικούς διαγωνισμούς(τοπικούς ή πανελλήνιους) όσο και η πραγματοποίηση διδακτικών επισκέψεων εντός ή εκτός νομού.
Με την ολοκλήρωση της συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον ο μαθητής/τρια δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών λαμβάνει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης.
Σε περίπτωση διακοπής της δια ζώσης εκπαίδευσης οι όμιλοι θα λειτουργήσουν εξ αποστάσεως.
Οι προσφερόμενοι όμιλοι του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2021-22 είναι :
1.Όμιλος Κλασσικού Αθλητισμού : Η εφηβεία συναντά τον αθλητισμό
ΣΤΙΒΟΣ, μια λέξη με τεράστιο περιεχόμενο. Δρόμος-Άλματα-Ρίψεις
Οι μαθητές-τριες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν αυτά τα παραπάνω αντικείμενα μέσα από παιχνίδια δρομικά-αλτικά-ριπτικά, ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες. Λαχανιάζω σημαίνει γυμνάζομαι και όχι κουράζομαι. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.
Υπεύθυνος Καθηγητής: Δημήτριος Μυλωνάς ΠΕ11, προπονητής στίβου.
2.Όμιλος Ρητορικής και Αντιλογίας
« Η λογική και ρητορική κάνει τους ανθρώπους να ξεχωρίζουν από τους άλλους» Ρότζερ Μπέικον.
Με την συμμετοχή στον όμιλο αυτό οι μαθητές θα καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, τις ηγετικές τους ικανότητες, την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από την παιγνιώδη μάθηση και τις ομαδικές δραστηριότητες θα εξασκηθούν στην εκφραστική ανάγνωση, τα παιχνίδια ρόλων, τον αυθόρμητο και προτρεπτικό λόγο και τέλος τον διττό λόγο (debate). Στόχος είναι να ασκηθούν οι μαθητές στην δημοκρατική παιδεία, στην επιχειρηματολογία και τέλος να συμμετάσχουν σε επίσημους αγώνες Ρητορικής για Γυμνάσια που διοργανώνονται κάθε χρόνο. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Ραϊτσίνη Χριστίνα ΠΕ02,Φιλόλογος
- Όμιλος Θεατρικής Αγωγής: Ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο του θεάτρου
Με όχημα τον σεβασμό μας στην Τέχνη και με χάρτη την απαράμιλλη ανθρωπιστική της αξία, θα ταξιδέψουμε φέτος στον μαγικό χώρο του θεάτρου για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας και να διευρύνουμε την αντίληψή μας για τον κόσμο. Σταθμοί μας κείμενα λογοτεχνικά και θεατρικά που κάθε φορά θα μας καλούν να τα διαβάσουμε και να αναζητήσουμε σε αυτά αξίες αισθητικές και πολιτισμικές. Γνωρίζοντας πολλούς και διαφορετικούς μικρόκοσμους, θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τη συμπεριφορά των ηρώων τους ενισχύοντας , έτσι, την έννοια της ενσυναίσθησης στην καθημερινότητά μας. Θα απολαύσουμε την τέχνη του θεάτρου μέσα από την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων αλλά θα προσπαθήσουμε να γίνουμε και οι ίδιοι σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και ηθοποιοί. Σε κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας και αλληλοσεβασμού και εμπνεόμενοι από την υψηλή αισθητική και ανθρωπιστική αξία της τέχνης του θεάτρου , θα επιχειρήσουμε να ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας στον μαγικό αυτό κόσμο, στήνοντας τη δική μας θεατρική παράσταση που θα παρουσιάσουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ασημακοπούλου Ανδριάνα ΠΕ02, Φιλόλογος και Μπαντίκου Ευαγγελία ΠΕ05, Γαλλικής Φιλολογίας
- Όμιλος Τοπικής Ιστορίας
Σκοπός του συγκεκριμένου ομίλου είναι η απόκτηση γνώσεων, η καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και η κατανόηση του παρελθόντος του τόπου μας. Συγκεκριμένα, μέσα από δημοσιευμένες πηγές, προφορικές μαρτυρίες και οπτικοακουστικό υλικό θα προσπαθήσουμε να ανασυνθέσουμε την ιστορία της πόλης όπου ζούμε και να ανιχνεύσουμε την ιστορία της περιοχής της Καρδίτσας μέσα στο πέρασμα των αιώνων.Επιμέρους στόχοι του ομίλου είναι η εξοικείωση με την ιστορική έρευνα και η ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος. Οι δράσεις του ομίλου περιλαμβάνουν ομάδες εργασίας στον σχολικό χώρο, επισκέψεις σε βιβλιοθήκες καθώς και σε αρχαιολογικά και λαογραφικά-ιστορικά μουσεία της περιοχής μας. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Κατσίκα Ιουλία ΠΕ06 και Αντωνίου Δήμητρα ΠΕ06, Αγγλικής Φιλολογίας
- Όμιλος Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού: Βάζοντας θεμέλια για το μέλλον σου: σπουδές, υποτροφίες, γνώσις αυτόν, εργασιακή επιτυχία.
Η συμβουλευτική σταδιοδρομίας βοηθά τον υποψήφιο μαθητή να αποκτήσει αυτογνωσία, να γνωρίσει ποιος είναι, τι θέλει, τι μπορεί και τι επιθυμεί να μάθει και να κάνει, τι του ταιριάζει, να ανακαλύψει τις κλίσεις του και τα ιδιαίτερα ταλέντα του μέσα από δομημένα και σύγχρονα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, να μετρήσει τις δυνάμεις και τις ικανότητές του, λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και γενικότερα να προσδιορίσει τη θέση του στη σύγχρονη αγορά εργασίας. Στόχος του ομίλου είναι η γεφύρωση της απόστασης μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, με συνεχή επαναπροσδιορισμό και προσαρμογή στα νέα δεδομένα.. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και κατά προτεραιότητα της Γ΄ τάξης.
Υπεύθυνες Καθηγήτριες : Σταυρούλα Κουρκάκη ΠΕ80, Οικονομολόγος και Ποταμίτου Νίκη ΠΕ04.02, Χημικός.
- Όμιλος Ρομποτικής
Στόχος είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν στο online πρόγραμμα Tinkercad για κατασκευή ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και εξαγωγή σχεδίου σε αρχείο κατάλληλου για 3D εκτυπωτή. Στην συνέχεια οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν το ρομπότ LEGO MINDSTORMS EV3 με χρήση της αντίστοιχης επέκτασης του scratch 3. Ο προγραμματισμός συνεχίζεται με τη χρήση του λογισμού της lego EV3 classroom για περισσότερες δυνατότητες στη χρήση αισθητήρων και για μεγαλύτερη ακρίβεια στην κίνηση. Οι μαθητές αξιολογούνται στην απάντηση ερωτημάτων σχετικά με την ακρίβεια στην κίνηση του ρομπότ. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 15. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄ τάξης.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Παπατριανταφύλλου Κων/νος ΠΕ86 , Πληροφορικής.
Μέχρι την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021 οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών μπορούν να υποβάλλουν (είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή) τις αιτήσεις συμμετοχής στους ομίλους .
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ