Πώς ζούσε άραγε ένας βυζαντινός πολίτης; Τι έτρωγε; Πώς διασκέδαζε; Υπήρχε ανάπτυξη των επιστημών στο Βυζάντιο ή είναι «σκοτεινοί αιώνες»;

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα  σε σχέση με την καθημερινή ζωή και τη δράση των Βυζαντινών βρίσκουν απάντηση μέσα από τις ερευνητικές εργασίες μαθητών της Β΄ Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2021-2022. Η Βυζαντινή Ιστορία ζωντανεύει μέσα απ’ τα μάτια των παιδιών που εργάστηκαν μεθοδικά, αναζήτησαν κριτικά τις πληροφορίες και τις πηγές και συνέγραψαν άρτια κείμενα που διερευνούν πτυχές της περιόδου αυτής άγνωστες και παραμελημένες από τα παραδοσιακά αναλυτικά προγράμματα. Τα παιδιά όμως ως «μικροί ιστορικοί» αποφάσισαν να βγάλουν από την αφάνεια την καθημερινότητα ενός βυζαντινού και να μας την παρουσιάσουν απλά αλλά τεκμηριωμένα, αποδεικνύοντάς μας έτσι ότι, όταν αναζητάς ο ίδιος την γνώση, την κατακτάς καλύτερα.

Ξεκινώντας από την γέννηση ενός παιδιού, την βάπτισή και την εκπαίδευσή του, παρακολουθούμε όλη του τη ζωή ως τον γάμο, διερευνώντας ταυτοχρόνως και τη θέση της γυναίκας σε μια μεσαιωνική κοινωνία. Τα κατάλοιπα της ιστορίας όπως  τάφοι, κοσμήματα, λουτρά και αθλητικοί χώροι, όπως ο Ιππόδρομος, μας βοηθούν να ανασυνθέσουμε την ιστορία, να αποκτήσουμε ενσυναίσθηση και να προσεγγίσουμε βιωματικά τους προγόνους μας. Νιώθουμε την δυσκολία της επιβίωσης, την σκληρότητα της αγροτικής ζωής, την συνεχή ανασφάλεια λόγω των εχθρικών επιδρομών που οδήγησαν σε μία μόνιμη εγρήγορση του βυζαντινού στρατού και στην ανάγκη για νέα όπλα, όπως το αινιγματικό «υγρόν πυρ».  Φανταζόμαστε τους ηρωικούς ακρίτες που εξυμνήθηκαν μέσα από τα ακριτικά  τραγούδια να διακινδυνεύουν τη ζωή τους μέσα στα δύσβατα μονοπάτια και να κάνουν παράτολμα ταξίδια σε χαραγμένους δρόμους, όπως η Εγνατία, αλλά και μέσα από  απόκρημνα βουνά για να αποφύγουν τους εχθρούς.

Δεν είναι όμως μόνο πόλεμος το Βυζάντιο…είναι και η δόξα του Χριστιανισμού! Είναι το Αγιον Όρος. Είναι τα Μετέωρα Είναι οι υπέροχες εκκλησίες και τα μοναστήρια του που αποτελούν τους θεματοφύλακες της Ορθοδοξίας.

Το έντονο θρησκευτικό αίσθημα βέβαια δεν σημαίνει μία παραγκώνιση των επιστημών. Το έργο των αρχαίων Ελλήνων το συνεχίζουν οι Βυζαντινοί. Αναπτύσσουν επιστήμες όπως η Αστρονομία, η Φιλοσοφία, η Ρητορική, η Βοτανολογία, η Φυσική και η Μηχανολογία.

Όπου και να ταξιδέψεις η ιστορία είναι εκεί και σε περιμένει να την ανακαλύψεις. Κωνσταντινούπολη, Θεσσαλονίκη, Μυστράς, Βυζαντινή Κρήτη και Φανάρι Καρδίτσας με το καλοδιατηρημένο κάστρο του μαρτυρούν το μεγαλείο μιας άλλης εποχής που, τελικά, δεν είναι και τόσο μακριά από εμάς…

 

Οι επιτυχόντες εισακτέοι μαθητές-τριες  στην Α΄ Τάξη του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας  για το σχολικό έτος 2022-23,  εμφανίζονται στον πίνακα που ακολουθεί  σύμφωνα με τον κωδικό αίτησής τους.

https://blogs.sch.gr/1gymkard/files/2022/05/Επιτυχόντες-2.xlsx

Οι επιλαχόντες  μαθητές-τριες  για την Α΄ Τάξη του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας  για το σχολικό έτος 2022-23,  εμφανίζονται στον πίνακα που ακολουθεί 

https://blogs.sch.gr/1gymkard/files/2022/05/επι.xlsx

Οι μαθητές/τριες εισάγονται στα Πειραματικά Σχολεία με Δημόσια Ηλεκτρονική Κλήρωση η οποία για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 6 Μαΐου 2022 στις 16:30. 

Η διαδικασία θα μεταδοθεί ζωντανά

από το κανάλι της Κρατικής Τηλεόρασης  ertnews.gr ,

από το κανάλι You Tube  https://youtu.be/JOKq03VxfEo   και

τη σελίδα Facebook  https://www.facebook.com/MinEduGR του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Μπορείτε να διαβάσετε  αναλυτικά όλες τις πληροφορίες για τη διαδικασία της κλήρωσης στα Πειραματικά Σχολεία   εδώ .

Ο πίνακας  που ακολουθεί είναι ο τελικός πίνακας υποψηφίων της ηλεκτρονικής κλήρωσης ,η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 6 Μαΐου 2022. για την εισαγωγή στην Α΄ Γυμνασίου το σχολικό έτος 2022-23 και περιέχει:

  • τον εξαψήφιο κωδικό μαθητή (κατά αύξουσα σειρά)
  • τις ειδικές κατηγορίες.

Αφού οι γονείς/κηδεμόνες ενημερωθούν από τον αναρτημένο τελικό πίνακα, πρέπει να εκτυπώσουν εκ νέου την οριστικοποιημένη αίτησή τους από την πλατφόρμα των αιτήσεων (https://www.iep.edu.gr/services/pps) για να αντιπαραβάλουν τα στοιχεία της αίτησης με αυτά που έχουν ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα.

Επισημαίνεται ότι σε ισχύ είναι μόνο η αίτηση που μπορεί να ανακτηθεί και να εκτυπωθεί από την πλατφόρμα.

Τελικός πίνακας υποψηφίων κλήρωσης για την Α΄Γυμνασίου

Οι όμιλοι ‘’Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού’’ και ‘’Τοπικής Ιστορίας’’ του  1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσα επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Διαχρονικό Μουσείο στη Λάρισα, τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Όμιλος ‘’Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού’’

Μια πολύ σημαντική εμπειρία, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές του Ομίλου ‘’Συμβουλευτική & Επαγγελματικός Προσανατολισμός’’ του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας, με την επίσκεψή τους στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στη Λάρισα.

Οι μαθητές του ομίλου ενημερώθηκαν για τις σχολές, την επαγγελματική σταδιοδρομία που προσφέρει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας καθώς και τις επαγγελματικές ευκαιρίες που δίνονται στους αποφοίτους, ενώ είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε συζήτηση και να λύσουν απορίες σχετικά με έννοιες του επαγγελματικού προσανατολισμού.

Οι μαθητές, οι μαθήτριες, η υπεύθυνη του Ομίλου ‘’Συμβουλευτική & Επαγγελματικός Προσανατολισμός’’ Σταυρούλα Κουρκάκη και το σχολείο μας, ευχαριστούμε θερμά την Πρόεδρο του τμήματος Συστημάτων Ενέργειας, Ελπινίκη Παπαγεωργίου καθώς και όλους τους εξαίρετους Καθηγητές Πανεπιστήμιου για τη ζεστή φιλοξενία, την ακούραστη προσπάθεια για ενημέρωση και  παροχή εξηγήσεων. Τέλος να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Νταφόπουλο που συντόνισε την επίσκεψη και τη συνεργασία με το σχολείο.

Όμιλος  ‘’Τοπικής Ιστορίας’’

Οι μαθητές του ομίλου ‘’Τοπικής Ιστορίας’’ και η υπεύθυνη του Ομίλου, Ιουλία Κατσίκα, επισκέφτηκαν το Διαχρονικό Μουσείο στη Λάρισα καθώς και της αρχαιότητες του κέντρου της Λάρισας στα πλαίσια της βιωματικής προσέγγισης της Ιστορίας της Θεσσαλίας.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Στον πίνακα που ακολουθεί , μπορείτε να δείτε  τον κωδικό αίτησης, τον εξαψήφιο κωδικό του μαθητή – τριας , τις Ειδικές Κατηγορίες (Δίδυμα/Τρίδυμα-Αδέλφια-Παιδιά Εκπαιδευτικών).

Αφού  ενημερωθείτε  από τον αναρτημένο προσωρινό πίνακα, πρέπει να εκτυπώσετε την αίτηση σας από την ιστοσελίδα των αιτήσεων και να ελέγξετε προσεκτικά τα στοιχεία που έχετε δηλώσει.

Εφόσον διαπιστώσετε κάποιο λάθος, ενημερώνετε το Σχολείο με Υπεύθυνη Δήλωση για το λάθος και την διόρθωση που επιθυμείτε μέχρι την Παρασκευή, 08/04/22 και ώρα 11 π.μ.

Για να δείτε τον προσωρινό πίνακα αιτήσεων κλήρωσης για την Α΄Γυμνασίου του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας κάντε κλικ εδώ.

Το Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας καλλιεργώντας την εξωστρέφεια των μαθητών του, την ευγενή άμιλλα και την ορθή χρήση του Λόγου συμμετείχε στους Ζ΄ Αγώνες Λόγου που διοργανώθηκαν από το Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης «Ανατόλια» στις 1-3 Απριλίου. Η εγκυρότητα των Αγώνων, ο υγιής συναγωνισμός και το υψηλό επίπεδο της διοργάνωσης αποτέλεσαν πρόκληση για τους μαθητές του  Όμιλου Ρητορικής – Αντιλογίας, που δημιουργήθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος, ώστε να δείξουν τις ρητορικές τους ικανότητες.

Το αποτέλεσμα…παραπάνω από ικανοποιητικό! Η μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου, Ελένη Μογιάννου, κέρδισε «Έπαινο» για την εξαιρετική της επίδοση στο αγώνισμα του Αυθόρμητου Λόγου, αλλά και οι υπόλοιποι μαθητές εντυπωσίασαν με τη ρητορική τους δεινότητα τους Κριτές. Πέρα όμως από τα βραβεία πιο σημαντικό θεωρείται ότι τα παιδιά καλλιέργησαν τον Λόγο, συμμετείχαν σε ομαδικά και ατομικά αγωνίσματα και αποκόμισαν μια νέα εμπειρία. Συγχαρητήρια λοιπόν σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες καθώς και στην συντονίστρια φιλόλογο  κ. Ραϊτσίνη και ελπίζουμε σε νέες διακρίσεις στο μέλλον!

Μαθητές της Β ΄και Γ΄ τάξης με την καθοδήγηση του μαθηματικού τους κ. Κατσαρή  συμμετέχουν στο  2ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ 2022 με τις παρακάτω εργασίες :

Μέτρηση ύψους σχολείου με χρήση Εφαπτομένης οξείας γωνίας:

Το έργο αφορά μία πειραματική δραστηριότητα και χαρακτηρίζεται ως ειδική περίπτωση της βιωματικής μάθησης στα Μαθηματικά η οποία αποκαλείται «μεταφορά προβλήματος στην πραγματικότητα». Οι μαθητές της Β΄ τάξης Γυμνασίου εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με στόχο τον υπολογισμό του ύψους του κτιρίου της σχολικής τους μονάδας με τη βοήθεια της Τριγωνομετρίας και κάνοντας χρήση γωνιομέτρων που οι ίδιοι τους κατασκεύασαν με απλά χειραπτικά υλικά.

Το τρίγωνο του Pascal :

Το έργο αφορά ένα γνωστό τρίγωνο στον κόσμο των μαθηματικών, το «Τρίγωνο του Pascal». Πρόκειται για μία απλή κατασκευή, έχει πάρα πολλές ενδιαφέρουσες ιδιότητες και κρύβει μέσα της υπερβολικά πολλές αρχές των μαθηματικών. Οι ιδιότητές αυτές το έχουν καταστήσει ως ένα σημαντικό καθώς και εύχρηστο εργαλείο σε πολλούς κλάδους των μαθηματικών. Το έργο εκπόνησε 6–μελή ομάδα μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου. Στην αρχή γίνεται μία σύντομη αναφορά στον Γάλλο Μαθηματικό Blaise Pascal και στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά 20 ιδιότητές του, αρκετές εκ των οποίων δεν συναντώνται εύκολα στην ελληνική δικτυογραφία!

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις εργασίες μαθητών-τριών της Β και Γ τάξης του σχολείου μας αντίστοιχα στους παρακάτω συνδέσμους :

https://www.youtube.com/watch?v=oax1ePfCNtU&list=PLzr21r4id6ILTSKxPhz-CiyPdh2g6Qet3&index=23

 

https://www.youtube.com/watch?v=PLF7VxbpUwY&list=PLzr21r4id6ILTSKxPhz-CiyPdh2g6Qet3&index=21

Επιβραβεύστε την προσπάθεια των παιδιών με το like σας !!! στο video.

Τα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ) στοχεύουν στην καλλιέργεια και στη διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών και μεθόδων. Ο μαθητής-τρια βρίσκεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς προάγεται μέσα από δράσεις η καινοτομία, η συνεργατική και η βιωματική μάθηση αλλά και η δημιουργική ενασχόληση τους με τα γνωστικά αντικείμενα. Ταυτόχρονα, καλλιεργείται η αυτενέργεια, η υπευθυνότητα, η δημιουργικότητα και η κριτική τους σκέψη.

Το Ωρολόγιο και το  Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Πειραματικού Σχολείου είναι  το ίδιο με αυτό των υπόλοιπων σχολείων της δημόσιας εκπαίδευσης, δηλαδή οι μαθητές παρακολουθούν τα ίδια μαθήματα με τους μαθητές που φοιτούν στα άλλα σχολεία ( ωράριο λειτουργίας 8:15 π.μ. – 13:50 μ.μ.). Μετά τη λήξη του κανονικού ημερήσιου προγράμματος, όσοι μαθητές το επιθυμούν, μπορούν να συμμετέχουν σε τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και σε ομίλους δημιουργικότητας και καινοτομίας  σκοπός των οποίων είναι η κοινωνικοποίηση, η αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών σε ποικίλους γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η γλώσσα, η λογοτεχνία αλλά και πεδία όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά.

Ενδεικτικά, κατά το τρέχον σχολικό έτος στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας υλοποιούνται οι όμιλοι:  Κλασικού Αθλητισμού, Ρητορικής και Αντιλογίας, Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Θεατρικής Αγωγής, Τοπικής Ιστορίας και Ρομποτικής. Παράλληλα λειτουργούν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στα Μαθηματικά και Φιλολογικά μαθήματα, καθώς και Τμήματα Ένταξης .

Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που ενδιαφέρονται να εγγραφούν για  το σχολικό έτος 2022-2023 στην Α΄ τάξη του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Καρδίτσας καλούνται να καταθέσουν αίτηση η οποία θα υποβληθεί  μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) από τις 15 Μαρτίου έως τις 31 Μαρτίου 2022 και ώρα 15:00,ακολουθώντας τον σύνδεσμο:

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/aitese-eisagoges-matheton-kai-mathetrion-sta-protupa-kai-peiramatika-skholeia

Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στην Α’ τάξη γίνεται με κλήρωση η οποία θα διενεργηθεί  ηλεκτρονικά στις 6 Μαΐου 2022. Οι διαθέσιμες θέσεις εισαγωγής μαθητών/τριών στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας για το σχολικό έτος 2022-2023 είναι 72. Ειδικότερα το 80% των προκηρυσσομένων θέσεων πληρώνεται με την συμμετοχή όλων των υποψηφίων μαθητών/τριών, με ισοκατανομή ως προς το φύλο. Το 20% των προκηρυσσομένων θέσεων πληρώνεται με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών της ειδικής κατηγορίας που την αποτελούν:

α) δίδυμα ή τρίδυμα αδέλφια ή αδέλφια (υιοθετημένα ή μη) μαθητών/τριών γεννημένα το ίδιο έτος και εφόσον ένας/μία εκ των αδελφών κληρώθηκε στην πρώτη κλήρωση.

β) αδελφοί/ές μαθητών/τριών που ήδη φοιτούν στο 1ο  Πειραματικό Γυμνάσιο Καρδίτσας και το συνδεδεμένο  1ο Πειραματικό Λύκειο Καρδίτσας αλλά όχι στην τάξη αποφοίτησης.

γ) τέκνα εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο ή το 1ο Πειραματικό Λύκειο Καρδίτσας.

Οι κενές θέσεις της ειδικής κατηγορίας πληρώνονται κατά την σειρά προτεραιότητας ως εξής: προηγούνται οι μαθητές/τριες της κατηγορίας α, έπονται οι μαθητές/τριες της κατηγορίας β, εφόσον υφίστανται κενές θέσεις και ακολουθούν οι μαθητές/τριες της κατηγορίας γ, εφόσον ομοίως υφίστανται κενές θέσεις.

Προσοχή: Οι γονείς και οι κηδεμόνες θα πρέπει να οριστικοποιήσουν την αίτηση. Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής της αίτησης αποδίδεται ο μοναδικός κωδικός της αίτησης και ο μοναδικός εξαψήφιος αριθμός του μαθητή, που είναι απαραίτητα στοιχεία για την παρακολούθηση της διαδικασίας από τους/τις αιτούντες/ούσες, οι οποίοι επίσης μπορούν να εκτυπώσουν τη βεβαίωση υποβολής της αίτησης .

Επισημαίνεται ότι  θα λειτουργούν και Τμήματα Ένταξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Το ΦΕΚ στο οποίο περιγράφεται η διαδικασία των ηλεκτρονικών αιτήσεων εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2022-2023 είναι διαθέσιμο εδώ.

Δείτε την ανακοίνωση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. εδώ.

Η Υπουργική Απόφαση με τις λεπτομέρειες και τις ρυθμίσεις της διαδικασίας εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2022-2023 είναι διαθέσιμη εδώ.

Για απορίες σχετικά με την υποβολή αίτησής, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας  στα τηλέφωνα 2441022198 και 2441025848 κατά τις ώρες λειτουργείας του σχολείου .

Η Διευθύντρια του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου

Στo πλαίσιo της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων δημιουργούνται οι Όμιλοι  δημιουργικότητας και καινοτομίας ώστε να αξιοποιηθούν οι κλίσεις, τα ταλέντα, τα ενδιαφέροντα και οι ιδιαίτερες ικανότητες των μαθητών και μαθητριών. Οι Όμιλοι λειτουργούν μετά τη λήξη των μαθημάτων του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος και αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, τη γλώσσα/λογοτεχνία, τις ξένες γλώσσες, την ρομποτική , τα εικαστικά, τον αθλητισμό κ.α. ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν δημιουργικά με θέματα τα οποία θεωρούν ενδιαφέροντα, αλλά δεν περιλαμβάνονται στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα. Η συμμετοχή των μαθητών  στους ομίλους είναι προαιρετική.

   Η λειτουργία των Ομίλων ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το τέλος του διδακτικού έτους. Το ωράριο λειτουργίας των ομίλων είναι 2 διδακτικές ώρες  την εβδομάδα και μετά το πέρας των μαθημάτων, ενώ κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθεί έως 2 Ομίλους. Οι μαθητές/τριες μπορούν να δηλώσουν κατά σειρά προτεραιότητας σε ποιον Όμιλο επιθυμούν να συμμετάσχουν. Η επιλογή των μαθητών/τριών είναι δυνατόν να γίνεται με δοκιμασίες ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων ανάμεσα στους μαθητές ή με άλλον τρόπο που ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί (π.χ. κλήρωση). Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία ενός ομίλου ορίζεται στους δέκα (10) και ο μέγιστος στους είκοσι (20).

   Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε μαθητής/τρια συμμετέχει υπεύθυνα και δημιουργικά σε όποιες δραστηριότητες συντελούνται. Σε κάθε όμιλο προβλέπεται τόσο η προαιρετική συμμετοχή των μαθητών/τριών σε μαθητικούς διαγωνισμούς(τοπικούς ή πανελλήνιους) όσο και η πραγματοποίηση διδακτικών επισκέψεων εντός ή εκτός νομού.

      Με την ολοκλήρωση της συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον  ο μαθητής/τρια δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών λαμβάνει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης.

Σε περίπτωση διακοπής της δια ζώσης εκπαίδευσης οι όμιλοι θα λειτουργήσουν εξ αποστάσεως.

Οι προσφερόμενοι όμιλοι του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2021-22 είναι :

1.Όμιλος Κλασσικού Αθλητισμού : Η εφηβεία συναντά τον αθλητισμό

ΣΤΙΒΟΣ, μια λέξη με τεράστιο περιεχόμενο. Δρόμος-Άλματα-Ρίψεις

Οι μαθητές-τριες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν αυτά τα παραπάνω αντικείμενα μέσα από παιχνίδια δρομικά-αλτικά-ριπτικά, ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες. Λαχανιάζω σημαίνει γυμνάζομαι και όχι κουράζομαι. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Δημήτριος Μυλωνάς ΠΕ11, προπονητής στίβου.

2.Όμιλος  Ρητορικής και Αντιλογίας

« Η λογική και ρητορική κάνει τους ανθρώπους να ξεχωρίζουν από τους άλλους»  Ρότζερ Μπέικον.

Με την συμμετοχή στον όμιλο αυτό οι μαθητές θα καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, τις ηγετικές τους ικανότητες, την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από την παιγνιώδη μάθηση και τις ομαδικές δραστηριότητες θα εξασκηθούν στην εκφραστική ανάγνωση, τα παιχνίδια ρόλων, τον αυθόρμητο και προτρεπτικό λόγο και τέλος τον διττό λόγο (debate). Στόχος είναι να ασκηθούν οι μαθητές στην δημοκρατική παιδεία, στην επιχειρηματολογία και τέλος να συμμετάσχουν σε επίσημους αγώνες Ρητορικής για Γυμνάσια που διοργανώνονται κάθε χρόνο. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Ραϊτσίνη Χριστίνα ΠΕ02,Φιλόλογος

  1. Όμιλος Θεατρικής Αγωγής: Ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο του θεάτρου

   Με όχημα τον σεβασμό μας  στην  Τέχνη και με χάρτη την απαράμιλλη  ανθρωπιστική της αξία, θα ταξιδέψουμε φέτος στον μαγικό χώρο του θεάτρου για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας και να διευρύνουμε την αντίληψή μας για τον κόσμο. Σταθμοί μας κείμενα λογοτεχνικά και θεατρικά που κάθε φορά θα μας καλούν να τα διαβάσουμε και  να αναζητήσουμε σε αυτά αξίες αισθητικές και πολιτισμικές. Γνωρίζοντας πολλούς και διαφορετικούς μικρόκοσμους,   θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε τη συμπεριφορά των ηρώων τους ενισχύοντας , έτσι, την έννοια της ενσυναίσθησης  στην καθημερινότητά μας. Θα απολαύσουμε την τέχνη του θεάτρου μέσα από την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων  αλλά θα προσπαθήσουμε να γίνουμε και οι ίδιοι σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και ηθοποιοί.  Σε κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας και αλληλοσεβασμού   και εμπνεόμενοι από την υψηλή αισθητική και ανθρωπιστική  αξία της τέχνης του θεάτρου , θα επιχειρήσουμε να ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας στον μαγικό αυτό κόσμο, στήνοντας τη δική μας θεατρική παράσταση  που θα παρουσιάσουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ασημακοπούλου Ανδριάνα ΠΕ02, Φιλόλογος και  Μπαντίκου Ευαγγελία ΠΕ05, Γαλλικής Φιλολογίας

  1. Όμιλος Τοπικής Ιστορίας

Σκοπός του συγκεκριμένου ομίλου είναι η απόκτηση γνώσεων, η καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και η κατανόηση του παρελθόντος του τόπου μας. Συγκεκριμένα, μέσα από δημοσιευμένες πηγές, προφορικές μαρτυρίες και οπτικοακουστικό υλικό θα προσπαθήσουμε να ανασυνθέσουμε την ιστορία της πόλης όπου ζούμε και να ανιχνεύσουμε την ιστορία της περιοχής της Καρδίτσας μέσα στο πέρασμα των αιώνων.Επιμέρους στόχοι του ομίλου είναι η εξοικείωση με την ιστορική έρευνα και η ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος. Οι δράσεις του ομίλου περιλαμβάνουν ομάδες εργασίας στον σχολικό χώρο, επισκέψεις σε βιβλιοθήκες καθώς και σε αρχαιολογικά και λαογραφικά-ιστορικά μουσεία της περιοχής μας. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Κατσίκα Ιουλία ΠΕ06 και Αντωνίου Δήμητρα ΠΕ06, Αγγλικής Φιλολογίας

 

  1. Όμιλος Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού: Βάζοντας θεμέλια για το μέλλον σου: σπουδές, υποτροφίες, γνώσις αυτόν, εργασιακή επιτυχία.

 Η συμβουλευτική σταδιοδρομίας βοηθά τον υποψήφιο μαθητή να αποκτήσει αυτογνωσία, να γνωρίσει ποιος είναι, τι θέλει, τι μπορεί και τι επιθυμεί να μάθει και να κάνει, τι του ταιριάζει, να ανακαλύψει τις κλίσεις του και τα ιδιαίτερα ταλέντα του μέσα από δομημένα και σύγχρονα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, να μετρήσει τις δυνάμεις και τις ικανότητές του, λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και γενικότερα να προσδιορίσει τη θέση του στη σύγχρονη αγορά εργασίας. Στόχος του ομίλου είναι η γεφύρωση της απόστασης μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, με συνεχή επαναπροσδιορισμό και προσαρμογή στα νέα δεδομένα.. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄, Β΄και κατά προτεραιότητα της Γ΄ τάξης.

Υπεύθυνες Καθηγήτριες : Σταυρούλα Κουρκάκη ΠΕ80, Οικονομολόγος και Ποταμίτου Νίκη ΠΕ04.02, Χημικός.

  1. Όμιλος Ρομποτικής

Στόχος είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν στο  online πρόγραμμα Tinkercad για κατασκευή ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και εξαγωγή σχεδίου σε αρχείο κατάλληλου για 3D εκτυπωτή. Στην συνέχεια οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν το ρομπότ LEGO MINDSTORMS  EV3  με χρήση της  αντίστοιχης επέκτασης  του scratch 3. Ο προγραμματισμός συνεχίζεται με τη χρήση του λογισμού της lego EV3 classroom για περισσότερες δυνατότητες στη χρήση αισθητήρων και για μεγαλύτερη ακρίβεια στην κίνηση. Οι μαθητές αξιολογούνται στην απάντηση ερωτημάτων σχετικά με την ακρίβεια στην κίνηση του ρομπότ. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 15. Απευθύνεται σε μαθητές-τριες της Α΄ τάξης.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Παπατριανταφύλλου Κων/νος ΠΕ86 , Πληροφορικής.

Μέχρι την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021 οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών μπορούν να υποβάλλουν (είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή) τις αιτήσεις συμμετοχής  στους ομίλους .

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ