1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ

Η πραγματική παιδεία είναι αγωγή ωφέλιμη για την ψυχή, που την καθαρίζει από ελαττώματα, πολλές φορές με κόπο και πόνο.

1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017
Τη σχολική χρονιά 2016-2017 διενεργήθηκε στο σχολείο μας το πολιτιστικό πρόγραμμα “Οδυσσέας”.Εικόνα1 Είχε στόχο την εκμάθηση της ανεκτικότητας και το σεβασμό στη διαφορετικότητα, που είναι αναγκαίες συνθήκες για την ειρηνική συμβίωση των ανθρώπων.inclusion
Γι’ αυτό, με αφορμή το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ «ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ», ξεκίνησαν από το σχολείο μας δύο συνεργασίες.
1)με το Εργαστήρι Λίλιαν Βουδούρη 14528234_1788373191430733_591677843_nκαι 2)με το Ίδρυμα «Θεοτόκος».θεατρι Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος
  • Προσεγγίζουν και ευαισθητοποιούνται στη συνεκπαίδευση με άλλους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Παίρνουν αποφάσεις, σχεδιάζουν δράσεις, κινητοποιούνται και μέσα από την ομαδική εργασία αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας και αλληλεγγύης.
  • Αναπτύσσουν ικανότητα να παρατηρούν, να ερευνούν ένα θέμα, να συζητούν, να αναζητούν και να διασταυρώνουν πληροφορίες, να εκφράζονται και να δημιουργούν πρωτότυπες εργασίες.
  • Για την παρουσίαση των εργασιών τους βελτιώνουν τις επιδόσεις τους στη χρήση των νέων τεχνολογιών
……………………………………………………………………………………………………………..
Τη σχολική χρονιά, 2015-2016, διενεργήθηκε το Πολιτιστικό Πρόγραμμα του σχολείου “Σχολική Ηλεκτρονική Εφημερίδα”. Τα παιδιά που συμμετείχαν παρουσίασαν την ηλεκτρονική τους εφημερίδα,Τη Δευτέρα 29 Μαΐου 2017, στις 19:30 μ.μ. στο κλειστό γυμναστήριο έγινε η παρουσίαση των σχολικών προγραμμάτων. Η εφημερίδα έχει τίτλο “Μέσα από τα μάτια μας- Σχολ (ιαστ) ική Εφημερ ΕΙΔΑ”( www.schoolpress.sch.gr/1gymkamaterou ) κάνοντας εισαγωγή με τη σημασία, που έχει γι’αυτούς το μέσο αυτό, αφού μπορούν να εξασκήσουν από το πρώιμο αυτό ακόμη στάδιο την έφεση για τη δημοσιογραφία και την έρευνα.

μέσα από τα μάτια μας

Μας είπαν λίγα λόγια για το τελευταίο τεύχος, που είχε ως κύριο θέμα τα άτομα με ειδικές ανάγκες και άλλα κοινωνικά θέματα, όπως η σχέση μας με τους ηλικιωμένους, η παρακολούθηση εκπομπών, όπως το Survivor. To video που ετοίμασαν σε ωραίο ρυθμό μας έδειξε μια μικρή ιστορία της εφημερίδας, τα εξώφυλλα και τους καλλιτεχνικούς δημιουργούς τους, με τι καταπιάστηκαν σε κάθε τεύχος, εικόνες των οποίων προβάλλονταν στο βίντεο και τις δράσεις της δημοσιογραφικής ομάδας, όπως το πλέξιμο, με κασκόλ, σκουφιά που έφτιαξαν και φόρεσαν κάποιοι. Τα είδαμε κιόλας αυτά που δημιούργησαν.
IMG_4719
Μια καλή πρακτική που ανέπτυξαν ήταν η ανταλλακτική βιβλιοθήκη με τίτλο “Το βιβλίο ταξιδεύει” σε κάθε τμήμα. Μάζευαν, επίσης,  όλοι καπάκια, για να προμηθευτούν τα άτομα με κινητικές δυσκολίες το μεταφορικό τους μέσο.
Όπως φαίνεται ήταν μια πλούσια κι εποικοδομητική χρονιά με τα άρθρα που γράφτηκαν. Κι απ’ό,τι φαίνεται θέλουν και αυτοί να συνεχίσουν. Ταυτόχρονα, μας καλούν όλους να μπούμε “στην κούρσα της είδησης”
Ακόμη, είδαμε μια παρουσίαση – video  του πολιτιστικού προγράμματος

IMG_4724…………………………………………………………………………………………………………
Το σχολικό έτος 2016-2017 διενεργήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Γαλλοφωνία – Ταξίδι στις πέντε ηπείρους”.Εικόνα7 Είχε στόχο να δώσει στους μαθητές του σχολείου μας την αναγκαία υποστήριξη και την ευκαιρία να παρουσιαστούν στις εξετάσεις του ΚΠγ ( http://rcel2.enl.uoa.gr/kpg/index.htm) και να πιστοποιήσουν τις γνώσεις της γαλλικής γλώσσας που αποκτούν στο γυμνάσιο.Εικόνα1 Από το 2001 ισχύει η δέσμευση των αρχηγών των χωρών μελών της Ε.Ε.  «κάθε Ευρωπαίος να μιλά τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες πέραν της μητρικής του». Η Κομισιόν διακηρύσσει« η γλωσσική πολυμορφία θα συμβάλει στην αλληλεγγύη και την ευημερία»

Εικόνα8

Η ξενόγλωσση εκπαίδευση στο ελληνικό σχολείο περιλαμβάνει στο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) ένα πρόγραμμα κοινό για όλες τις ξένες γλώσσες. Έτσι το σχολείο προσπαθεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που προκύπτουν από τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (2014-2020) για την προώθηση της πολυγλωσσίας.Εικόνα2 Έτσι
  • Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της γαλλοφωνίας είχαν τη δυνατότητα να παρουσιαστούν στις εξετάσεις του ΚΠγ για το επίπεδο Α1-Α2.
  • Διεύρυναν και βελτίωσαν τις γνώσεις τους στη γαλλική γλώσσα.
Εικόνα5
  • Προσέγγισαν τα κοινά στοιχεία και κατανόησαν τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους λαούς λόγω κουλτούρας, ιστορίας, γεωπολιτικής θέσης κλπ. καταρρίπτοντας ως ένα βαθμό τα κοινωνικά στερεότυπα.
  Εικόνα3
……………………………………………………………………………….
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016
Τη σχολική χρονιά, 2015-2016, διενεργήθηκε το Πολιτιστικό Πρόγραμμα του σχολείου “Σχολική Ηλεκτρονική Εφημερίδα”. ………………………………………………………………………………………………………..
Τη σχολική χρονιά, 2015-2016, διενεργήθηκε το Πολιτιστικό Πρόγραμμα του σχολείου μας «ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ». “ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ