ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ , ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ,ΒΡΑΒΕΥΣΗ!

Το σχολείο μας, το 1ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, έχοντας θέσει ως έναν από τους βασικούς εκπαιδευτικούς στόχους του την περιβαλλοντική ευ-αισθητοποίηση των μαθητών, εδώ και μια δεκαετία καταβάλλει συστημα-τική προσπάθεια σε δύο άξονες: αφενός να βοηθήσει τους μαθητές να αγαπήσουν το φυσικό περιβάλλον και αφετέρου να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη προστασίας του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος.
Η προσπάθεια αυτή γίνεται μέσα από ποικίλες δράσεις για τις οποίες το σχολείο μας έχει επανειλημμένως βραβευτεί από διάφορους φορείς, όπως τον Σύνδεσμο 21 ΟΤΑ ΒΑ Αθήνας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και τον Δήμο Χαλανδρίου, βράβευση που συνοδεύτηκε από τη χορήγηση ποδηλάτων και άλλων δώρων στους μαθητές.

βραβειο 002

βραβειο 001
Συνεχίζοντας την παραπάνω προσπάθεια και κατά το σχολικό έτος 2014-2015 το σχολείο μας προέβη στις ακόλουθες δράσεις:
Ως προς τον πρώτο άξονα:
α) Με την ακάματη καθοδήγηση του υποδιευθυντή κ. Γ. Δημητρόπου-λου δημιουργήθηκε με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων περι-βαλλοντική ομάδα, στην οποία ενεπλάκη ικανός αριθμός μαθητών, που ασχολήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με τον καθαρισμό, τη φροντίδα, τον καλλωπισμό και τον εμπλουτισμό του κήπου με ποικίλα φυτά. Οι δράσεις αυτές έφεραν τα παιδιά της πόλης εγγύτερα στη φύση καλλιεργώντας τους κηποτεχνικές δεξιότητες, πού τα βοήθησαν να δουν το φυσικό περιβάλλον με άλλο μάτι.

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5576 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5589 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5592 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5593 (19.05.2015)

??????????
Η προσπάθεια αυτή κορυφώθηκε με μια πανηγυρική δράση την Κυριακή 10 Μαΐου 2015, με αφορμή τον ερχο-μό της άνοιξης και τη γιορτή της μητέρας, που σύσφιγξε τις σχέσεις των γονέων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών και βοήθησε τους τελευταί-ους να δουν το χώρο του σχολείου ως προέκταση του σπιτιού τους, φυτεύ-οντας ο καθένας από ένα τουλάχιστον φυτό.
β) Το σύνολο των μαθητών δραστηριοποιήθηκε με ενδιαφέρουσες ιδέ-ες στον καθαρισμό, στον ευπρεπισμό και στη διακόσμηση των σχολικών αιθουσών και των τοίχων του σχολείου γενικότερα, δράση που τους βοή-θησε να αντιληφθούν την άμεση εξάρτησή τους από το δομημένο αστικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν και πόση σημασία έχει ο σεβασμός του δημόσιου χώρου.
Ως προς τον δεύτερο άξονα:
α) Καταβλήθηκε συντονισμένη προσπάθεια από εκπαιδευτικούς δια-φόρων ειδικοτήτων να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω οι μαθητές ως προς την ανάγκη προστασίας του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό οι σπουδαστές σχεδίασαν σχετικές με την προστασία του περιβάλλοντος αφίσες, με τις οποίες διακοσμήθηκαν οι σχολικές αίθουσες.
β) Οργανώθηκε σε ακόμα καλύτερη βάση η διαλογή των ανακυκλώ-σιμων υλικών στους δύο μπλε κάδους του σχολείου, διαχωρίζοντας το χαρτί από το πλαστικό και συγκεντρώνοντας χωριστά τις μπαταρίες και τα πλαστικά καπάκια των συσκευασιών. Η διαλογή αυτή γινόταν σε κάθε τμήμα χωριστά με αρκετή επιτυχία και βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν τον ενδεικνυόμενο τρόπο διαλογής των ανακυκλώσιμων υλικών. Ο μεγάλος όγκος υλικού που συγκεντρώθηκε παραδόθηκε είτε στο Δήμο Χαλανδρίου είτε σε φορείς που επιτελούν κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο, όπως η αγορά αμαξιδίων για άτομα με ειδικές ανάγκες ή η συμπαράσταση σε πάσχοντες ή ευρισκόμενους σε οικονομική αδυναμία συνανθρώπους μας. Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη απετέλεσε η διάθεση των μα-θητών να εμπλακούν στη διαδικασία με ζήλο και έκδηλο ενδιαφέρον.
γ) Ικανός αριθμός των εκπαιδευτικών επισκέψεων που οργάνωσε το σχολείο μας είχαν περιβαλλοντικό χαρακτήρα. Οργανώθηκαν επισκέψεις: 1) στις εγκαταστάσεις των Διυλιστηρίων Ασπροπύργου, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις υπερσύγχρονες φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους λειτουργίας ενός εργοστασίου, 2) στο εργοστάσιο της ΔΕΗ στό Λαύριο, όπου το ενδιαφέρον εστιάστηκε και στις επιπτώσεις της λειτουργίας των βιομηχανικών μονάδων στο περιβάλλον και 3) στις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ στο Γαλάτσι, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον κύκλο του νερού, την αξία του και τους τρόπους εξοικονόμησής του.

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN0104 (15.01.2015)
Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN0115 (15.01.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5590 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5587 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5584 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5583 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5580 (19.05.2015)

Ι. Μ. ΠΕΡΡΑΚΗΣ DSCN5588 (19.05.2015)

Περιβαλλοντικό χαρακτήρα είχαν και οι εκδρομές που οργάνωσε το σχολείο μας. Η τριήμερη περιήγηση στην ΄Ηπειρο εστίασε το ενδιαφέρον και στα περιβαλλοντικά προβλήματα της λίμνης Παμβώτιδας, ενώ η ολοήμερη εκδρομή στον Ορχομενό της Βοιωτίας έφερε τους μαθητές σε επαφή με τα πρωτοποριακά για τη μυκηναϊκή εποχή έργα αποστράγγισης της λίμνης Κωπαΐδας.
Βασιζόμενοι στη μεγάλη εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τις προσπάθειες όλων αυτών των ετών σχεδιάζουμε ήδη καινοτόμες περιβαλλοντικές δράσεις και για το ερχόμενο σχολικό έτος 2015-2016.
Η Διευθύντρια,
Αργεντούλα Πάσχαρη

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/1gymchal/2015/06/12/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%cf%85%ce%ba%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%b2%ce%b1%ce%bb/

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση