Στο πλαίσιο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των παιδιών σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό, οι μαθητές της Α’ Τάξης συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήρι ,το οποίο έλαβε χώρα στο σχολείο μας.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να δώσει το ερέθισμα στα παιδιά να μπουν στη θέση του Θύτη αλλά και του Θύματος , όπως και των Παρατηρητών και να προσεγγίσουν το συναισθηματικό ,ψυχολογικό , κοινωνικό υπόβαθρο του καθενός από τους εμπλεκόμενους. Με άλλα λόγια, να αποκρυπτογραφήσουν τα αίτια των συμπεριφορών των εμπλεκόμενων, με σκοπό να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τον εκφοβισμό και να βοηθηθούν οι ίδιοι αλλά και όλη η σχολική κοινότητα.
Κάποια από τα βασικά σημεία αναφορικά με το σχολικό εκφοβισμό , που τονίστηκαν στη συζήτηση που προηγήθηκε του βιωματικού εργαστηρίου είναι τα ακόλουθα:
- Το θύμα ‘επιβραβεύει’ το θύτη εκχωρώντας του τον έλεγχο επάνω του.
- Η ανοχή, αδιαφορία και ο ατομισμός ενισχύουν τον εκφοβισμό.
- Η αλληλεγγύη , ο αλληλοσεβασμός και η έννοια του ‘ανήκειν’ αποδυναμώνουν τα εκφοβιστικά φαινόμενα.
- Το θύμα και οι παρατηρητές θα πρέπει να σπάσουν τον κύκλο του εκφοβισμού και να μιλήσουν!
- Το θέμα του εκφοβισμό είναι Διακοινωνικό και όχι Διαπροσωπικό !
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι μαθητές υποδύθηκαν ρόλους (θύματα, θύτες , παρατηρητές) και σχεδίασαν σε χαρτόνι τη φιγούρα του θύτη. Στη συνέχεια έγραψαν γύρω και μέσα στη φιγούρα ,τα συναισθήματα και τις σκέψεις των άλλων για το θύτη και τα συναισθήματα του ίδιου για τον εαυτό του. Τα συμπεράσματα ήταν πραγματικά ενδιαφέροντα , οι μαθητές μας αντιλαμβάνονται αρκετά ξεκάθαρα τι κρύβεται πίσω από τις συμπεριφορές και πράξεις των εμπλεκόμενων και επιθυμούν την αλλαγή προς μία καλύτερη , εποικοδομητική συνύπαρξη στο σχολικό περιβάλλον.
Υπεύθυνη καθηγήτρια για το σχολικό εκφοβισμό και συντονίστρια του βιωματικού εργαστηρίου είναι η κα Παναγιώτα Μαρτάκη .
Επίσης ενημέρωση για το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, έγινε και από την κα Παπαϊωάννου Χάιδω , επίσης υπεύθυνη καθηγήτρια για θέματα σχολικού εκφοβισμού, στο σχολείο μας.
Πρόσφατα σχόλια