“My sustainable way of life-Climate Change”

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος  ERASMUS+, δράση ΚΑ2/”Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών”, το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος στη στρατηγική σύμπραξη με τίτλο “My sustainable way of life” με συντονιστή το σχολείο Jokirannan koulu, Ylivieska της Φινλανδίας. Οι υπόλοιποι εταίροι είναι τα σχολεία: Instituto de Educación Secundaria de Candás της Ισπανίας και Ernst-Ludwig-Schule της Γερμανίας.

Το θέμα του προγράμματος αφορά ένα σημαντικό θέμα της εποχής μας, την κλιματική αλλαγή, συνέπειες της οποίας βιώνουμε καθημερινά ( ακραία καιρικά φαινόμενα, υψηλές θερμοκρασίες, πλημμύρες, πυρκαγιές, αύξηση της στάθμης του νερού των θαλασσών)

Οι στόχοι του είναι η ανάδειξη της κρισιμότητας του φαινομένου που απασχολεί, όχι μόνο την Ευρώπη αλλά και όλον τον πλανήτη, η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των αυριανών πολιτών σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η υιοθέτηση πρακτικών κι ενός τρόπου ζωής φιλικού στο περιβάλλον, η γνωριμία με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την ιστορία και τον πολιτισμό τους, η εξοικείωση με τις πολιτισμικές διαφορές, η επίσκεψη σε σχολεία του εξωτερικού και η γνωριμία με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και επικοινωνίας ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές, η βελτίωση της αγγλικής γλώσσας και η απόκτηση δεξιοτήτων σε ποικίλες εφαρμογές της πληροφορικής, η ενίσχυση της ταυτότητας του ευρωπαίου πολίτη.

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει δύο διδακτικά έτη, 2019-20 και 2020-21 και σε αυτό το χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο της συνεργασίας και της ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών θα πραγματοποιηθούν τρεις εκπαιδευτικές μετακινήσεις (Φινλανδία, Ισπανία, Γερμανία)

Σε κάθε ταξίδι θα ταξιδέψουν έξι μαθητές. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Eυρωπαικη Eνωση.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκε  το Φεβρουάριο του 2020 μετακίνηση στη  Φινλανδία

________________________________________________________________________

ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

 

Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά  που συνέβαλαν με τις ιδέες και την εργασία τους στην επιτυχία και των φετινών μας προγραμμάτων!

Καλό καλοκαίρι!

Η παιδαγωγική ομάδα του erasmus

__________________________________________________________________________________

ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ στις μαθήτριες που αποτελούν την NEGT ( nutrie eco growth team):

Τριάντου Βασιλική

Παπανικολάου Μαρία Φραντσέσκα

Σαράτση Μαρία

Πορτέλλου Χαρά

και Ρούσσου Κρυσταλία

για τη βράβευσή τους σε πανευρωπαικό επίπεδο από τη WWF για τη φετινή τους δράση

Κορίτσια μας κάνετε πολύ περήφανους!

Αυτό σημαίνει ενεργός πολιτειότητα!

 

_______________________________________________________________________________

Το σχολικό έτος 2020-21 υπήρξε ξεχωριστό και απρόβλεπτο. Οι δυσκολίες πολλές αλλά για την ομάδα erasmus του σχολείου μας αποδείχθηκε ιδιαιτέρως δημιουργικό!

Ενημερώσεις, ευαισθητοποίηση της σχολικής μονάδας πάνω στη διατροφή και τη βιώσιμη μόδα.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές δημιούργησαν

Α) ένα ηλεκτρονικό βιβλίο συνταγών χωρίς κρέας στοχεύοντας στη μείωση κατανάλωσης κρέατος και στη μεσογειακή διατροφή

https://www.canva.com/design/DAEi27qKGEI/R1y-_Z7-nAP5l3fvZqupaw/view?utm_content=DAEi27qKGEI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

και

Β) μία εναλλακτική επίδειξη μόδας (green catwalk) από ρούχα που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι ίδιες οι μαθήτριες από ρούχα που δε φορούσαν πια, δίνοντάς τους μια δεύτερη ζωή, και ανακυκλώσιμα υλικά.

https://1drv.ms/u/s!AkvW8FOIZWz1iQsCuknl7SXDYBxY?e=FAuHP

Τη δράση μας αυτή σχετικά με τη βιώσιμη μόδα την παρουσιάσαμε

στην εξ Αποστάσεως Ημερίδα με θέμα  ‘‘Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Οικοσυστήματα και βιοποικιλότητα’’ για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 2021 την Πέμπτη 17 Ιουνίου  2021 που συνδιοργάνωσαν οι Δ/σεις Β΄/θμιας Εκπ/σης Β΄& Γ΄ Αθήνας, Κυκλάδων, Ημαθίας, Ρεθύμνου,  Ηρακλείου & Δ/σεις Α΄/θμιας Εκπ/σης Κερκύρας και Ζακύνθου

https://padlet.com/iodinou/f0dpsbst423vv520

_______________________________________________________________________

 

ΜΑΙΟΣ 2021

Προετοιμασίες μέσα στις διακοπές του Πάσχα!

  1. Οι μαθητές με τη βοήθεια της γιαγιάς , του παππού, της μαμάς , του μπαμπά δημιουργούν ένα σύντομο βιντεάκι μιας συνταγής χωρίς κρέας φαγητού, γλυκού, σαλάτας, ποτού….

2. Προετοιμασία και της επίδειξης μόδας δίνοντας «δεύτερη ζωή» σε ρούχα που δε φοράμε πια.

Τον Ιούνιο θα ολοκληρωθούν οι δύο αυτές εργασίες. Για να δούμε τι θα δούμε……

 

________________________________________________________________________

ΜΑΡΤΙΟΣ 2021

  1. Συμμετοχή στην «ώρα της γης» το Σάββατο 27 Μαρτίου με συζήτηση σε κάθε τμήμα για ευαισθητοποίηση και με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

#EarthHour  #Connect2Earth #WWFGreece #Eat4Change #Restart_eat_repeat

2. Συμμετοχή στη διαδικτυακή Ευρωπαική συνάντηση νέων  με θέμα «motivated and inspiring youth from around Europe and the world for 3 days of powerful sharing, deep connections, & action planning.»

Hosted by the Eat4Change International Youth Team and supported by WWF and AIESEC

φωτογραφία από την ευρωπαική συνάντηση νέων που συμμετείχαν οι 5 μαθήτριες NEGT

Μπράβο κορίτσια !

________________________________________________________________________________

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Διαγωνισμός αφίσας με θέμα «μειώνω την κατανάλωση κρέατος και βοηθώ τον πλανήτη»

17 συμμετοχές είχαμε τις οποίες βλέπετε ακριβως παρακατω

Μετά από διαδικτυακή ψηφοφορία μαθητών και καθηγητών ξεχώρισε η δημιουργία της μαθήτριας Ευαγγελίας Ανευλαβή από το Γ1

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν!

_________________________________________________________________________________

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Οι influencers μας συμμετειχαν σε δύο ενημερωσεις πάνω στο θέμα διατροφή και κλιματική αλλαγή (στα πλαίσια του προγράμματος E4C (Eat for Change)) που διοργάνωσε η WWF, παρουσιάζοντας τη δουλειά τους και εμπνέοντας μαθητες και καθηγητες από όλη την Ελλαδα!

Ειναι μεγάλη τιμή για το σχολείο μας αυτή η συνεργασία!

 

Τα κορίτσια μας ενημερώνουν ανά τμήμα και ευαισθητοποιούν όλο το σχολείο για την επίδραση της διατροφής στο περιβάλλον

Στόχος να μειώσουμε την εβδομαδιαία κατανάλωση κρέατος κατά μία μερίδα έκαστος. Αυτό και μόνο έχει μεγάλο θετικό αντίκτυπο!

Ακολουθούν ερωτήσεις από ένα kahoot παιχνίδι ερωτησεων που έφτιαξαν

Οι μαθητές μαθαίνουν διασκεδάζοντας!

________________________________________________________________________

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2020

Τα κορίτσια «Influencers» του σχολείου μας εργάζονται με ζήλο!

Ακολουθούν τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου που σχεδίασαν μόνες τους και συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά σχεδόν όλοι οι μαθητές του σχολείου:

Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου



Λήψη αρχείου

ΚΑΙ

ακολούθως έφτιαξαν ένα  φυλλάδιο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης:

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2020

  1. Τελευταίο Σάββατο του Νοεμβρίου 28 του μηνός και ενώ έχουν περάσει τρεις εβδομάδες καραντίνας δεν εφησυχάζουμε! Συζητάμε διαδικτυακά για το θέμα:

    fast fashion vs slow fashion

    Ευχαριστώ τις μαθήτριες :Ρομποτή Λιάνα (Β3), Φουστέρη Εβελίνα (Β3), Σαράτση Μαρία (Γ3), Τριάντου Βασιλική (Γ3) και Παπανικολάου Μαρία-Φραντσέσκα (Γ3) που αφιέρωσαν λίγη από τη σαββατιάτικη ξεκούρασή τους για να επικοινωνήσουμε και να κατασκευάσουν διαδικτυακά και συνεργατικά ταυτόχρονα την παρακάτω αφίσα ευαισθητοποίησης

    https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/11/fast-fashion-vs-slow-fashion.pdf

https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/11/fast-fashion-vs-slow-fashion.pdf

2. Οι influencers  του σχολείου μας εν μέσω καραντίνας εργάζονται και σχεδιάζουν τις επόμενες δράσεις τους!

Εφτιαξαν  το logo τους!!!! Μπράβο κορίτσια! Επαγγελματική δουλειά!!!

Σχεδίασαν ερωτηματολόγιο που προωθήθηκε σε όλους τους μαθητές ηλεκτρονικά για να βγάλουν στατιστικά στοιχεία των γνώσεων τους για τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή που δεν θωρακίζει μόνο την υγεία μας, αλλά και την υγεία του πλανήτη!!

Η WWF δηλώνει περήφανη που σας έχει για συνεργάτες!!

Σύντομα τα αποτελέσματα!

 

_______________________________________________________________________

ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2020

Ξεκινάμε δυναμικά τη νέα σχολική χρονιά 2020-21 διότι το περιβάλλον δεν μπορεί να περιμένει!

Τρίωρο σεμινάριο της WWF με τίτλο «eat for change» και ψάχνουμε τους influencers  του σχολείου μας!

Τους μαθητές που είναι αποφασισμένοι να κάνουν τη διαφορά!

Τους μαθητές που έχουν διάθεση και θάρρος να κινηθούν ενάντια στο ρεύμα, να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν τη σχολική κοινότητα να τρώει τοπικά και εποχικά προιόντα, μη επεξεργασμένα και λιγότερο κρέας!

Και η ομάδα των influencers  του σχολείου μας βρέθηκε! Εξι κορίτσια από το Γ3 !

Εκαναν ήδη την πρώτη τους συνάντηση και αρχισαν να καταστρώνουν το σχέδιο δράσης τους!

Σύντομα θα έχουμε νεότερα…..

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κυρία Σβορώνου Ελένη απο τη WWF που  επιμόρφωσε την κυρία Ρουμπή και την κυρία Φέλλιου ώστε να είμαστε το πρώτο σχολείο στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί αυτό το εκπαιδευτικό υλικό πιλοτικά.

Αισιοδοξούμε πως αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί!

________________________________________________________________________

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Καλησπέρα παιδιά!
Σας στέλνω έναν σύνδεσμο
στον οποίο μπορείτε να βρείτε με πολύ ομορφο και κατανοητό τρόπο στατιστικά στοιχεία παγκόσμια σχετικά με το οικολογικό μας αποτύπωμα.
Αν υπάρχουν άγνωστες λέξεις χρησιμοποιείστε το google translate.
Επίσης επισυνάπτω
https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/05/our-planet-our-future-greek1.pdf
ένα ευκολοδιάβαστο άρθρο/μελετη σχετικά με την κλιματική αλλαγή. ¨οποιος δυσκολεύεται να το διαβάσει όλο ας διαλέξει μία σελίδα και να μου στείλει με μέηλ τις σκέψεις του για τομθέμα της σελίδας που διάλεξε και ίσως μια ζωγραφία σχετική.
¨ολοι θα μελετήσετε τη σελίδα 28 που γραφει «η σειρα σου τώρα»
Ακολουθούν οι σκέψεις της Βασιλικής Τριάντου:
Ο πλανήτης μας, το μέλλον μας!
Ο πλανήτης μας, το μέλλον μας, πρέπει να γίνει το slogan όλων μας. Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία εξελίσσεται και όλα γίνονται με μεγάλη ευχέρεια σε σχέση με το παρελθόν…όμως αυτή η άνεση όλα να γίνονται με μηχανήματα βλάπτει σε μεγάλο βαθμό τον πλανήτη μας. Και όπως είπα πριν, δεν είναι ότι θα καταστραφεί ο πλανήτης και δεν θα είναι όμορφος, είναι ότι δεν θα υπάρχει πια ζωή.
Γι΄αυτό και το δικό μας slogan πρέπει να γίνεται τρόπος ζωής, να κινητοποιούμε τους υπόλοιπους, να κάνουν το σωστό. Κάποιος διαβάζοντας αυτό μπορεί να αναρωτηθεί : «εγώ τι μπορώ να κάνω για τα μηχανήματα; Δεν γίνεται να σταματήσουν να λειτουργούν…» Σε αυτό πράγματι δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά…όμως υπάρχουν άλλα μικρά και απλά πράγματα στην καθημερινότητα που είμαι σίγουρη πως πολλοί από εμάς δεν τα βάζουν σε λειτουργία παρόλο που δεν κοστίζει τίποτα, παρά μόνο μικρές κινήσεις.
Η υπερθέρμανση του πλανήτη, οι πλημμύρες, οι ισχυροί άνεμοι, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και άλλα πολλά είναι πολλές από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Με την υπερθέρμανση του πλανήτη είναι σαν οι τέσσερις εποχές του χρόνου να γίνονται μία εποχή χωρίς χειμώνα, χωρίς φθινόπωρο, χωρίς άνοιξη…οι πάγοι λιώνουν, πολλά από τα ζώα που ζουν εκεί θα πεθάνουν. Με τις πυρκαγιές καίγονται τα δάση με αποτέλεσμα να χάνεται το οξυγόνο και να εξαφανίζονται πολλά ζώα.
Ποτέ δεν είναι αργά, όλα μπορούν να διορθωθούν στο χέρι μας είναι, αρκεί να πειθαρχήσουμε και όπως είπα να κάνουμε τα απλά πράγματα.
Βασιλική Τριάντου B3
 και η ζωγραφιά της Βασιλικής:
Ακολουθεί η απάντηση της Μαρίας-Φραντσέσκας Παπανικολάου
Και η απάντηση της Εβελίνας Φουστέρη
Και η άποψη του Παναγιώτη Καμπάνη:
Είμαι ο Παναγιώτης Καμπάνης. Σας γράφω για να σας εξέφρασω τη γνώμη μου σχετικά με την σελίδα 28 του άρθρου που στείλατε. Καταρχήν, πρέπει να πω ότι εκπλάγηκα με κάποιες πληροφορίες που περιείχε η σελίδα. Για παράδειγμα, δεν ήξερα ότι το να τρώμε πιο πολύ λαχανικά από κρέας είναι υγιές προς το περιβάλλον. Επιπλέον, σοκαρίστηκα με το γεγονός ότι ο μέσος άνθρωπος παράγει 7 τόνους Co2 ανά χρόνο. Δεν φαντάστηκα ότι μπορεί να είναι τόσοι άνθρωποι τόσο καταστροφικοί προς το περιβάλλον! Αλλά πιο πολύ εκπλάγηκα με το ότι γίνεται να μειώσει κανείς το 10 τοις εκατό του λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας της οικογένειας του μειώνοντας 1 βαθμό κελσίου τον θερμοστάτη. Σκέφτηκα ότι, έφ όσον είναι τόσο απλό, άμα ο κόσμος αρχίσει να μειώνει την θερμοκρασία του θερμοστάτη έστω και λίγο, θα υπάρχει τεράστιο οικονομικό, καθώς και περιβαλλοντικό κέρδος και συμφέρει όλους μας. Τέλος, σχετικά με τις ερωτήσεις της σελίδας, πιστεύω το προφανές. Ότι ναι, με απασχολεί ιδιαίτερα το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και για αυτό προσπαθώ όσο μπορώ και πρέπει ο καθένας να προσπαθεί να το καταπολεμήσει όσο δύσκολο κι αν είναι. Ο καθένας μπορεί να βοηθήσει πιστεύω στην καταπολέμηση του. Κι επιπλέον, πιστεύω όπως και οι περισσότεροι ότι πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα αρκετά. Μάλιστα, έχω ακούσει ότι η υπερβολική μόλυνση του περιβάλλοντος ήταν ένας από τους κύριους λόγους που δημιουργήθηκε ο κοροναϊος. Και αυτός ο ιός προκάλεσε φόβο στις ζωές δισεκατομμυρίων ανθρώπων και είναι πολύ φονικός. Αυτό πιστεύω ότι είναι ένα καλό παράδειγμα για να καταλάβει κανείς ότι πρέπει να σέβεται και να προστατεύει το περιβάλλον, αντί να το μολύνει.

_________________________________________________________________________

Μάτια που δε βλέπονται ΔΕ  λησμονιούνται!!!!

Το σχολείο είναι κλειστό. Είμαστε μακριά ο ένας από τον άλλον αλλά οι μαθητές του erasmus καταφέρνουν να γιορτάσουν μαζί!

Με αφορμή τα γενέθλια της Βασιλικής της Τριάντου,  Ισπανοί μαθητές της έκαναν έκπληξη  με βιντεικλήση!

Χρόνια πολλά Βασιλική!!!!

_________________________________________________________________________

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

14η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 🙁

Ομως κάποιοι μαθητές ανταποκρίνονται στο κάλεσμα και εργάζονται απο το σπίτι.

Ετσι ακολουθούν δύο εργασίες με θέμα την ηλιακή ενέργεια που έκανε η μαθήτρια Τριάντου Βασιλική

Η μία εργασία χρησιμοποιεί την εφαρμογή Padlet  και η άλλη την εφαρμογή  Thinglink

Made with Padlet

και

__________________________________________________________________________

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

13η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 🙁

Οι πρωτόγνωρες, παγκόσμιες συνθήκες οδήγησαν στο επ’ αόριστον κλείσιμό των σχολείων. Οσο δελεαστικό φαίνεται αυτό στην αρχή, πολύ γρήγορα γίνεται ξεκάθαρο πως ο ελεύθερος χρόνος πρέπει να επενδυθεί με σύνεση. Γιαυτό το λόγο συνεχίζουμε τις συναντήσεις μας διαδικτυακά! Ηδη σας έχει σταλεί μνμ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τρεις μαθητές απάντησαν άμεσα! Με πολλή χαρά περιμένω και τους υπόλοιπους μαθητές να ανταποκριθούν καθώς ιδίως σε αυτές τις μέρες χρειαζόμαστε την επικοινωνία, την αλληλουποστήριξη και την εκτόνωση της έμφυτης ανθρώπινης δημιουργικότητας!

Το επόμενο θέμα  που καλούμαστε να μελετήσουμε είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης.
Reuse, recycle, repaire
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, εντελώς πρακτικά , θέλουμε να πάρετε ένα παλιό ρούχο που δε φοράτε πια και να του δώσετε καινούρια ζωή. Να φτιάξετε ένα άλλο ρούχο ή χρηστικό αντικείμενο. Ακολουθεί  λινκ με ιδέες ξεκινώντας από ένα τζην παντελόνι.
Στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα ιδεών.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε παλιό ρούχο/ύφασμα θέλετε , όχι απαραίτητα τζην.  Είμαι σίγουρη πως θα μας εκπλήξετε με τις δικές σας ιδέες!
Παρακαλώ στείλτε εδώ τις ιδέες σας ή στο mail, ή στο viber ή στο whatsup .
Πρώτα να φωτογραφίσετε το ρούχο στο οποίο θα δώσετε καινούρια ζωή. Και στη συνέχεια σε κάθε στάδιο πάλι να βγάζετε φωτογραφίες.
Περιμένω με αγωνία τις ιδέες σας!
1. Ακολουθεί η εργασία της Θεοδώρας!

Πρώτη ανταποκρίθηκε στην πρόκληση της μετατροπής ενός παλιού ρούχου σε κάτι καινούριο και χρηστικό! Ξεκίνησε από ένα παλιό t-shirt, το έκοψε σε λωρίδες και το έπλεξε σε κορδόνι. Στη νέα ζωή του το t-shirt έγινε ζώνη και κορδέλα για τα μαλλιά!

https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/03/ΘΕΟΔΩΡΑ-ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΥ.pdf
2. Η Κωνσταντίνα μετασχημάτισε δύο ρούχα. Από  μία παλιά κάλτσα έφτιαξε θήκη για το κινητό! Και από ένα μπλουζάκι κόκκινο έφτιαξε ένα μαξιλαράκι/καρδούλα!
Αισιόδοξο  το κόκκινο χρώμα να κρατήσουμε το ηθικό μας υψηλό αυτές τις μέρες ! Ευχαριστούμε πολύ και την Κωνσταντίνα!
3. Και η Εβελίνα μας στέλνει ένα σημαντικό μνμ  «small things with great love » !   Και ένα παιχνίδι για το σκύλο της!  Mπράβο και στην Εβελίνα!
4. Η Βασιλική έκανε το παλιό της τζην σε σορτσάκι
5. Η Λιάνα έφτιαξε μια υπέροχη τσάντα! Κι ένα πουγκί!
6. Η Μαρία-Φραντσέσκα ένα τετράδιο !
7. Η Βαλέρια Πετσίνη με  επικαιρη κατασκευή μάσκας!!!!
Και ένα κόσμημα!!!
Ευχαριστούμε την Αγγελίνα που αν και δεν είναι μέλος της ομάδας συμμετείχε!!

________________________________________________________________________________________________

Αρθρο στην εφημερίδα Αμαρυσία για την εμπειρία της επίσκεψης στο φινλανδικό σχολείο

https://amarysia.gr/marousi/1%ce%bf-%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%ac%cf%83%ce%b9%ce%bf-%ce%b1%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%b5%ce%bd-%ce%b4%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7

_________________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

12η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Ημέρα Εργασίας

Σελιδοδείκτες με φράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης. Ευχαριστούμε την κυρία Χαρβούρου για τις όμορφες ιδέες της και τη διάθεσή της να μας βοηθήσει!

το αλφαβητάρι της κλιματικής αλλαγής και κρυπτόλεξα

 

Ευχαριστούμε τις μαθήτριες Τριάντου Βασιλική και Παπανικολάου Μαρία-Φραντσέσκα για την εργασία τους : «Μορφές ενέργειας που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα»

Ερευνα και άψογη παρουσίαση! 

 

______________________________________________________________________________

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

11η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Σήμερα ξεκινάμε τη μελέτη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και ποιος καλύτερος τρόπος από το να πάρουμε συνέντευξη από έναν επαγγελματία του χώρου;

Χρησιμοποιήσαμε και φέτος την πλατφόρμα 100mentors. Υπενθυμίζουμε πως το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα του Tipping Point. Το Tipping Point είναι ένας οργανισμός, ο οποίος μας  συνδέει με ανθρώπους-πρότυπα (mentors) που αντιστοιχίζονται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας 100mentors.»  Ερχεται να καλύψει το κενό που άφησε η κατάργηση του μαθήματος σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν οι ίδιοι τον επαγγελματία που θα ήθελαν να ακούσουν. Εχουν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήσεις πριν αλλά και και κατά τη διάρκεια της συνεδρίας. Συνδεόμαστε διαδικτυακά σε μία αίθουσα του σχολείου που διαθέτει προβολέα και ηχεία.

Μιλήσαμε με τον κύριο Χρήστο Σταμάτη  ο οποίος μας ενημέρωση για τις ανανεώσιμες πηγές εμέργειας στην Ελλάδα και απάντησε στις ερωτήσεις μας.

Ακολουθούν τα σχόλια των μαθητών για τη συνέντευξη/επικοινωνία που είχαμε μαζί του.

…μου έκανε μεγάλη εντύπωση η φραση του ομιλητή»η γή δεν καταστρέφεται  αλλά αλλάζει, εμείς δε θα μπορούμε να επιβιώσουμε στις νέες συνθήκες»…

…μας έδωσε ιδέες και πρακτικές συμβουλές για να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας…

…έμαθα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι 100% φιλικά στο περιβάλλον όπως νόμιζα…

Κι επειδή το προγραμμα erasmus+ δεν είναι θεωρητικό αλλά στοχεύει σε ενεργούς πολίτες κι ευαισθητοποιημένους μαθητές συζητήσαμε και δεσμευτήκαμε όλη η ομάδα να κάνουμε έστω μία μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά μας ωστε να βοηθήσουμε έμπρακτα τον πλανήτη μας!

Διότι:

_________________________________________________________________________________

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

10η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Οι 6 μαθητές που ταξίδεψαν στη Φινλανδία μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τους υπόλοιπους μαθητές.

Κι αυτό έγινε με βιωματικό τρόπο: η επικοινωνία πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα! Οι μαθητές που ταξίδεψαν πήραν το ρόλο του εμψυχωτή κι εδωσαν οδηγίες στα αγγλικά για τα παιχνίδια γνωριμίας που είχαν παιξει στη Φινλανδία και τα επανέλαβαν εδώ! Μανταλάκια που έπρεπε να «κλέψουν» και στη συνέχεια να «ξεφορτωθούν» , ομαδικά παιχνίδια με κίνηση και πολύ κέφι! Ακολούθησε αναλυτική περιγραφή των εργασιών στο σχολείο και των απογευματινών δραστηριοτήτων στο χιόνι!

  

Τρεις μαθήτριες της ομάδας η Θεοδώρα, η Αννα και η Λιάνα κατασκευάζουν χειροποίητα σαπούνια!

Μας μίλησαν για τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε λιγότερες πλαστικές συσκευασίες απορρυπαντικών και για τα δικά τους σαπούνια στα οποία χρησιμοποιούν φυσικά συστατικά και αρωματικά!

Η παρασκευή σαπουνιών στο σχολείο δεν είναι εύκολη αλλά μας περιέγραψαν τη διαδικασία και μας έστειλαν φωτογραφίες από το ερασιτεχνικό εργαστήρι που έχουν στο σπίτι της Θεοδώρας

Σας ευχαριστούμε πολύ κορίτσια! Μας δώσατε τροφή για σκέψη και διάθεση αλλαγής καταναλωτικής  στάσης !

 

___________________________________________________________________________________

Δευτέρα 3 έως Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

Επίσκεψη στο Jokiranta school στην πόλη Ylivieska της Φινλανδία

6 μαθητές από την Ελλάδα, 10 από την Ισπανία, 10 από τη Γερμανία και 35 από τη Φινλανδία είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να δουλέψουν μαζί και χτίσουν φιλίες που θα κρατήσουν στο χρόνο!

Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των εργασιών που εκπόνησαν οι μαθητές στο σχολείο τις πέντε μέρες της επίσκεψης ακολουθώντας το ωράριο 8.20-14.20

Εργάστηκαν με σοβαρότητα και συνέπεια τις πέντε αυτές μέρες πάνω στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Αρχικά έκαναν μετρήσεις του ύψους και του βάρους του χιονιού, σύγκριναν τα στοιχεία που μάζεψαν με αντίστοιχες μετρήσεις παρελθόντων ετών και με έκπληξη διαπίστωσαν τη σημαντική μείωση του χιονιού σε μια χώρα που το χιόνι είναι απαραίτητο τόσο για τη χλωρίδα όσο και για την πανίδα της. Φέτος, όπως μας είπαν, ήταν μια χρονιά χωρίς χειμώνα, αλλά με ένα συνεχιζόμενο Φθινόπωρο.

Στη συνέχεια συμμετείχαν σε ένα εργαστήρι ενημέρωσης και παρουσίασης των παραμέτρων της κλιματικής αλλαγής και προετοιμάστηκαν για ένα παιχνίδι ρόλων την τελευταία μερα της επίσκεψης. Το συγκεκριμένο παιχνίδι ρόλων είναι  μια προσομοίωση συνάντησης κορυφής όλων των χωρών και των κοινωνικών ομάδων (https://www.climateinteractive.org/) Η προσομοίωση αυτή, φτιαγμένη από συνεργασία πανεπιστημίων, έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν πως, ενώ θεωρητικά όλοι θέλουμε να ανατρέψουμε την κλιματική αλλαγή, στην πραγματικότητα υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα και η επίτευξη συμφωνίας απαιτεί θυσίες και συμβιβασμούς.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Μία ομάδα αντιπροσώπευε τις αναπτυγμένες χώρες, μία άλλη τις ταχεία αναπτυσσόμενες, μία άλλη τις αναπτυσσόμενες, μία τους γεωργούς και κτηνοτρόφους, μία τους βιομήχανους και μία τις οικολογικές οργανώσεις. Μέσα από δημόσια συζήτηση (Debate), επιχειρήματα και διορθωτικές κινήσεις σε 18 παράγοντες (εξηλεκτρισμός, αναδάσωση, βιοενέργεια, πυρηνική ενέργεια, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κλπ) κατάφεραν οι μαθητές να περιορίσουν την αύξηση της θερμοκρασίας στους 1,6 βαθμούς Κελσίου!

 

Ακολουθούν οι εργασίες που έκαναν οι μαθητές σχετικά με την προσομοίωση και για να προετοιμαστούν γιαυτήν

Copy of Clean Tech – Group Lumikko

Copy of Land&Agriculture&Forestry_Group Metsäjänis

Copy of Developing Nations – Group Orava

 

Σχετικά με τις απογευματινές δραστηριότητες των μαθητών ακολουθούν φωτογραφίες

 

   Φινλανδική  εφημερίδα παρουσιάζει τη συνεργασία μας και τις εργασίες μας!

 

____________________________________________________________________________________

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

9η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Η πρώτη αποστολή μαθητών του σχολείου μας είναι έτοιμη να αναχωρήσει για τον πρώτο σταθμό της ευρωπαικής μας περιπέτειας!

6 μαθητές και 2 καθηγήτριες για μία εβδομάδα στην παγωμένη Φινλανδία και συγκεκριμένα στην πολή Ylivieska θα μελετήσουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στις βόρειες χώρες. Είναι το χιόνι αρκετό φέτος; είναι ο χειμώνας τους τόσο βαρύς όσο συνήθως; και γιατί χρειάζεται το χιόνι στη χλωρίδα και στην πανίδα της χώρας αυτής;

Θα κανουμε μετρήσεις, θα βγάλουμε στατιστικά, θα ετοιμάσουμε debate και θα κάνουμε και φιλίες!

¨Ολα αυτά αμέσως μετά θα τα μοιραστούμε μαζί σας!

________________________________________________

Ακολουθεί το βίντεο που φτιάξαμε με θέμα τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα το οποίο και θα παρουσιάσουμε στους εταίρους.

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Κολάση που είχε την έμπνευση να χρησιμοποιήσουμε την τεχνική των παγωμένων εικόνων και καθοδήγησε και την υλοποίηση του βίντεο.

Ευχαριστούμε το μαθητή Φρέντυ Βαρθαλίτη για την τεχνική υποστήριξη και την επεξεργασία του βίντεο καθώς και το μαθητή Αλέξη Φούρλα που βοήθησε στη βιντεοσκόπηση και τη φωτογραφική κάλυψη.

https://www.youtube.com/watch?v=KIiUiJynnYI&feature=youtu.be

_____________________________________________________________________________________

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020

8η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Κοπή βασιλόπιτας!!!

Ευχαριστούμε τη μητέρα της Μαρίας-Φραντσέσκας Παπανικολάου που ετοίμασε και μας πρόσφερε τη νοστιμότατη βασιλόπιτα!

Η τυχερή της χρονιάς η Αννα Κατσανάκη!!!

 

Σήμερα φτιάξαμε κι ένα λεξικό όρων σχετικούς με την κλιματική αλλαγή!

Σε ελληνικά, αγγλικά, φινλανδικά, ισπανικά και γερμανικά!

 

 

______________________________________________________________________________________

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020

7η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Ευχαριστούμε θερμά τις μαθήτριες Βασιλική Τριάντου και Μαρία-Φραντσέσκα Παπανικολάου που έφτιαξαν αυτήν την τόσο όμορφη παρουσίαση του σχολείου μας!! Χρησιμοποίησαν την εφαρμογή padlet και δημιούργησαν αυτήν την "ζωντανή αφίσα"!
ακολουθήστε το λινκ και απολαύστε τη ζωντανή αφίσα !

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως και τους μαθητές της γ’ τάξης Φρέντυ Βαρθαλίτη και Φρίντα Φιλιππαίου που πάντα μας βοηθούν τεχνικά αλλά και με τις ιδέες τους!

  Η παιδαγωγική ομάδα!

_______________________________________________________________________________________

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

6η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Παιδί=Παιχνίδι!!!!!

Και κατασκευάζουμε το εναλλακτικό χριστουγεννιάτικο δέντρο!!!

Επαναχρησιμοποιούμε!

Αξιοποιούμε !!!

Δίνουμε δεύτερη ζωή σε αντικείμενα απρόσμενα και στη γη μας μια ανάσα!!

 

_________________________________________________________________________________________

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Πρώτη επικοινωνία με βιντεοκλήση των τεσσάρων σχολείων και συντονισμός της συνεργασίας.

 

_________________________________________________________________________________________

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ημερίδα για την κλιματική αλλαγή στο μουσείο Γουλανδρή με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Χρήστο Ζερεφό

Η παιδαγωγική ομάδα των καθηγητών ενημερώνεται και προετοιμάζεται για την εκπόνηση του σχεδίου erasmus+ climate change

 

__________________________________________________________________________________________

1η συνάντηση του Erasmus+ KA2 με τίτλο: 

“My Sustainable way of Life“ 

28 έως 31 Οκτωβρίου 2019 στη Φινλανδία

 

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη συνάντηση του προγράμματος στην πόλη Ylivieska της Φινλανδίας στο Jokiranta school που είναι και το σχολείο που συντονίζει το ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα.

Στόχοι της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή καλών πρακτικών και διδακτικών εργαλείων ώστε να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και ο προγραμματισμός των εργασιών για τα δύο χρόνια συνεργασίας μας.

Αναλυτικά πραγματοποιήθηκαν τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήρι 1: Καλές πρακτικές σε διεθνή προγράμματα: Γιατί χρειάζονται δραστηριότητες γνωριμίας? Εφαρμογή αποτελεσματικών δραστηριοτήτων γνωριμίας. Κοινωνικές πτυχές της συνεργασίας μαθητών από διαφορετικές χώρες: Πως να προλάβετε τις συγκρούσεις?  Πως να αποτρέψετε τις συγκρούσεις? Διαχείριση συγκρούσεων ανάμεσα σε μαθητές.Ενδυναμώνοντας την ευρωπαική μας ταυτότητα. Προώθηση της επικοινωνίας νέων ανθρώπων. Τι μπορούν να κάνουν οι δάσκαλοι? (από τη γερμανίδα συντονίστρια Erasmus Annegret Zozmann).

Εργαστήρι 2: Επίσκεψη στο εργαστήρι ηλεκτρονικών υπολογιστών για να ανακαλύψουμε την “Loi Lo” εκπαίδευση και το ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας που ακολουθείται στο σχολείο Jokiranta.

Εργαστήρι 3: Jokiranta 360°-πρόγραμμα: η ψηφιακή 3D-κάμερα σε σχολική χρήση. Μαθαίνοντας τις πρακτικές εφαρμογές ( από τον φινλανδό καθηγητή Η/Υ και Μαθηματικών  Markus Översti).

Εργαστήρι 4: Περιβαλλοντικές και σχετικές με τη βιωσιμότητα δραστηριότητες παρουσιαζόμενες από  το σχολείο IES de Candás. Παρουσίαση του λογισμικού Scientix, μία επιστημονική, εκπαιδευτική κοινότητα στην Ευρώπη  (από τον Ισπανό συντονιστή Erasmus Javier Redondas).

Εργαστήρι 6 : Το νέο σχολικό περιβάλλον της νέας παιδαγωγικής στη Φινλανδία μέσα σε μια “φλούδα καρυδιού”. Βασικές πληροφορίες για την επίσκεψη της επόμενης μέρας.  (από τις φινλανδές συντονίστριες Erasmus Ulla Kortesuo και Mervi Tikkanen).

Εργαστήρι 5: Εργαλεία για καλές πρακτικές: ThingLink και eTwinning platforms (από τη συντονίστρια Erasmus Ulla Kortesuo).

  • Εργαστήρι 6: Το νέο σχολικό περιβάλλον της νέας παιδαγωγική στη Φινλανδία. Επίσκεψη στο σχολείο Torkinmäki.
  • Εργαστήρι 7: Εργαλεία για καλές πρακτικές: χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία στην εκπαίδευση. Πως το 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου έχει χρησιμοποιήσει τη φωτογραφία τα τελευταία τρία χρόνια. (από τη συντονίστρια Erasmus Κατερίνα Ρουμπή).
  • Εργαστήρι 8: Εφαρμογές στη διδακτική πρακτική:  Qr-codes και chatterpix (από τη συντονίστρια  Erasmus Γεωργία Φέλλιου).

  3D printer

Εργαστήρι ξυλουργικής                                    Τραπεζαρία                                     Workshops

________________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

1η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Ασκήσεις γνωριμίας και βιωματικές δραστηριότητες εμπιστοσύνης από την κυρία Κολάση.

__________________________________________________________________________________

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

2η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Συζητήσαμε και γράψαμε το Συμβόλαιο της ομάδας!! Διότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τις καλές ομάδες!!!

Σκέψου! Μοιράσου! Δεσμεύσου! Η κυρία Κολάση συντόνισε.

__________________________________________________________________________________

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

3η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Γνωριμία με τα τρία σχολεία που συνεργαζόμαστε!

Ψάξαμε στις ιστοσελίδες τους.

Μελετήσαμε γεωγραφικά, κλιματικά και  πολιτιστικά στοιχεία των τριών χωρών: Φινλανδία, Ισπανία και  Γερμανία.

Και ιδού οι παρουσιάσεις των μαθητών!

 

Ολες οι κατασκευές των μαθητών  είναι τοποθετημένες στην αίθουσα της Βιολογίας η οποία θα λειτουργήσει ως αίθουσα Erasmus ώστε όλα τα τμήματα να ενημερώνονται για την εξέλιξη του προγράμματος. Στο μάθημα της Βιολογίας, λοιπόν, οι μαθητές που συμμετέχουν στην ομάδα Erasmus για την κλιματική αλλαγή θα έχουν την ευκαιρία για τρία λεπτά κάθε εβδομάδα να παρουσιάζουν τα παραγόμενα στους υπόλοιπους συμμαθητές τους και με αυτόν τον τρόπο όλη η σχολική κοινότητα ευαισθητοποιείται και ενεργοποιείται σε θετικές δράσεις.

______________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

4η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Μελέτη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Σε ομάδες οι μαθητές ψάχνουν στο ιντερνετ, καταγράφουν και μοιράζονται στην ολομέλεια στοιχεία για το φαινόμενο και τις επιπτώσεις του στην Ελλάδα και στον πλανήτη ολόκληρο.

   Less polution is the best solution!

_____________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

5η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Μελέτη των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής στη Ελλάδα μέσα από παγωμένες εικόνες. Τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση από την κυρία Κολάση.

1η παγωμένη εικόνα: Ωωω, Βαλέρια, Βαλέρια! Τι καύσωνας είναι αυτός που μας έδωσες σήμερα…μέχρι και το νερό είναι ζεστό…μακάρι τώρα να είχαμε δέντρα να μας κάνουν σκιά…αλλά τα έχουμε κόψει όλα….

2η παγωμένη εικόνα: Σώστε τα δάση μας

 

3η παγωμένη εικόνα: Μη σπαταλάτε νερό. Σκεφτείτε και τους άλλους.

 

4η παγωμένη εικόνα: Οσα (όσους) παίρνει ο άνεμος…

 

Στο τέλος «δεθήκαμε» σε έναν ιστό εξάρτησης και αλληλοβοήθειας. Και όλα αυτά με αφορμή την κλιματική αλλαγή και τη δική μας ευαισθητοποίηση στο θέμα αυτό. Η ισχύς εν τη ενώση….