Erasmus+ KA2 Κλιματική Αλλαγή “My sustainable way of life” 2019-2021

“My sustainable way of life-Climate Change”

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος  ERASMUS+, δράση ΚΑ2/”Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών”, το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος στη στρατηγική σύμπραξη με τίτλο “My sustainable way of life” με συντονιστή το σχολείο Jokirannan koulu, Ylivieska της Φινλανδίας. Οι υπόλοιποι εταίροι είναι τα σχολεία: Instituto de Educación Secundaria de Candás της Ισπανίας και Ernst-Ludwig-Schule της Γερμανίας.

Το θέμα του προγράμματος αφορά ένα σημαντικό θέμα της εποχής μας, την κλιματική αλλαγή, συνέπειες της οποίας βιώνουμε καθημερινά ( ακραία καιρικά φαινόμενα, υψηλές θερμοκρασίες, πλημμύρες, πυρκαγιές, αύξηση της στάθμης του νερού των θαλασσών)

Οι στόχοι του είναι η ανάδειξη της κρισιμότητας του φαινομένου που απασχολεί, όχι μόνο την Ευρώπη αλλά και όλον τον πλανήτη, η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των αυριανών πολιτών σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η υιοθέτηση πρακτικών κι ενός τρόπου ζωής φιλικού στο περιβάλλον, η γνωριμία με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την ιστορία και τον πολιτισμό τους, η εξοικείωση με τις πολιτισμικές διαφορές, η επίσκεψη σε σχολεία του εξωτερικού και η γνωριμία με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και επικοινωνίας ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές, η βελτίωση της αγγλικής γλώσσας και η απόκτηση δεξιοτήτων σε ποικίλες εφαρμογές της πληροφορικής, η ενίσχυση της ταυτότητας του ευρωπαίου πολίτη.

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει δύο διδακτικά έτη, 2019-20 και 2020-21 και σε αυτό το χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο της συνεργασίας και της ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών θα πραγματοποιηθούν τρεις εκπαιδευτικές μετακινήσεις (Φινλανδία, Ισπανία, Γερμανία)

Σε κάθε ταξίδι προβλέπεται να ταξιδέψουν έξι μαθητές. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Eυρωπαικη Eνωση.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκε  το Φεβρουάριο του 2020 μετακίνηση στη  Φινλανδία, το Φεβρουάριο του 2021 δεύτερη μετακίνηση στη Φινλανδία, τον Απρίλιο του 2022 μετακίνηση στην Ισπανία και το Μάιο του 2022 φιλοξενία στην Ελλάδα. Η μετακίνηση στη Γερμανία ματαιώθηκε λόγω πανδημίας .

_______________________________________________________________________

Περαιτέρω διάχυση του προγράμματος

Στην εφημερίδα (τόμος 1, τεύχος 1, έτος 3) που εκδίδει η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου (ΣΕΕ) κυρία Δήμητρα Μακρή  ( 2ο ΠΕΚΕΣ  Αττικής) και υπεύθυνη παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας και περιλαμβάνει καλές πρακτικές και δράσεις των σχολείων παιδαγωγικής της ευθύνης.

σελ. 36-38

https://online.fliphtml5.com/grvee/llfu/

_________________________________________________________________________

ΜΑΙΟΣ 2022

Με τη φιλοξενία στη χώρα μας καθηγητών και μαθητών από Φινλανδία και Ισπανία ολοκληρώνεται τo ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα.

Ενα μεγάλο ευχαριστώ στη Διευθύντρια κυρία Αρέστη Νίκη και την υποδιευθύντρια κυρία Χατζέλη Δήμητρα που από την αρχή μέχρι το τέλος υποστήριξαν την παιδαγωγική ομάδα, ενέπνευσαν μαθητές και καθηγητές στις δράσεις και συμμετείχαν ενεργά σε κάθε εκδήλωση !

Ενα μεγάλο ευχαριστώ και σε όλο το σύλλογο καθηγητών που κατά τη φιλοξενία υπήρξαν οι θερμότεροι οικοδεσπότες και οι καλύτεροι πρεσβευτές του σχολείου και της χώρας μας!

Τα θερμά μας συγχαρητήρια στους μαθητές μας που με το ήθος, τη συνέπεια και το χαμόγελό τους μας εκπροσώπησαν επάξια τόσο στις μετακινήσεις στο εξωτερικό όσο και στη φιλοξενία !

Εύγε και στους γονείς που ανατρέφουν τόσο καλά παιδιά!

Η εμπειρία του Erasmus αφήνει το σχολείο μας πλουσιότερο και σοφότερο!

 

2-6 Μάη 2022

Στόχος αυτής της εκπαιδευτικής μετακίνησης ήταν να επισημανθεί η έννοια της βιώσιμης παραγωγής τροφίμων και επίσης να εμπλακούν οι μαθητές να 
κάνουν τη διαφορά για το κλίμα στην καθημερινότητά τους. Και πάλι  η συμμετοχή των μαθητών για να δράσουν και να 
οικοδομήσουν ένα βιώσιμο μέλλον και επίσης καλύτερες δεξιότητες πληροφορικής ήταν οι στόχοι. Λόγω της κατάστασης του COVID-19 δεν 
μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε την εβδομάδα στην Ελλάδα  όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Χρειαζόμασταν να διατηρήσουμε αποστάσεις 
ασφαλείας και να ελαχιστοποιήσουμε τις επαφές με άτομα εκτός σχολείου.  Αυτό περιόρισε λίγο τις δυνατότητες συμμετοχής στην 
εβδομάδα στην Ελλάδα αλλά και τις δυνατότητες να γίνουν οι προεργασίες. Εξαιτίας αυτών των πραγμάτων η Γερμανία δεν μπόρεσε 
να λάβει μέρος στο έργο στην Ελλάδα.
Προεργασία: συνταγές παραδοσιακών φαγητών και προαιρετική παρουσίαση για παραδοσιακό φαγητό/σχολικό φαγητό
Όλες οι συμμετέχουσες χώρες επέλεξαν μια συνταγή παραδοσιακού φαγητού για να δείξουν το τοπικό φαγητό κάθε χώρας. 
Ως προαιρετική προετοιμασία, οι Φινλανδοί μαθητές ετοίμασαν μια παρουσίαση για τη φινλανδική διατροφική κουλτούρα, 
τις διατροφικές συνήθειες και ένα μενού μιας εβδομάδας από την καντίνα του φινλανδικού σχολείου μας. Μέτρησαν επίσης 
τα απορρίμματα φαγητού για μια εβδομάδα στο κυλικείο του σχολείου, κάτι που βοήθησε να αυξηθούν οι σκέψεις σχετικά με τη 
σπατάλη τροφίμων στη μαζική εστίαση.
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας φιλοξενίας στην Ελλάδα οι μαθητές εμβάθυναν για πρώτη φορά τις γνώσεις τους σχετικά με την κλιματική
 κρίση. Συμμετείχαν σε διάλεξη δύο κλιματικών ερευνητών και ενημερώθηκαν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ευρώπη και
 στην Ελλάδα. Επίσης συμμετείχαν σε άλλη παρουσίαση για τις δράσεις στο δήμο Αμαρουσίου για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της 
κλιματικής αλλαγής. Στο πρώτο εργαστήριο οι μαθητές εργάστηκαν σε πολυπολιτισμικές ομάδες εργασίας και συζήτησαν και έμαθαν 
ο ένας από τον άλλο. Με βάση τις γνώσεις τους και όσα είχαν μόλις μάθει, ετοίμασαν μια αφίσα και μια παρουσίαση για την κλιματική 
αλλαγή. Η έμπνευση αντλήθηκε από τα παραδοσιακά παραμύθια και το θέμα της κλιματικής κρίσης αντιμετωπίστηκε με αφήγηση ιστοριών. 
Ο στόχος ήταν να κάνουν τους μαθητές να σκεφτούν διαφορετικά και να σκεφτούν θετικά τις δυνατότητες περιορισμού της κλιματικής 
κρίσης συμμετέχοντας και ενεργώντας μόνοι τους για το κλίμα.

Το δεύτερο εργαστήριο ασχολήθηκε με τα τρόφιμα και τα απόβλητα τροφίμων. Τα τρόφιμα είναι ένα σημαντικό μέρος του πολιτισμού, 
αλλά η παραγωγή τροφίμων και άλλα μέρη της επεξεργασίας τροφίμων έχουν επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή. Ο στόχος αυτού του 
εργαστηρίου ήταν να συνειδητοποιήσουμε την ποσότητα των απορριμμάτων τροφίμων που παράγουμε, γιατί είναι πρόβλημα και πώς η 
κατανάλωση τροφίμων μπορεί να αλλάξει προς μια φιλική προς το κλίμα διατροφή. Το εργαστήριο βασίστηκε στο πρόγραμμα του 
WWF eat4change και διηύθυνε η εκπρόσωπος του WWF Ελλάδας κυρία Ελένη Σβορώνου. Επίσης, η φινλανδική ομάδα είχε την παρουσίασή της σχετικά με το φινλανδικό 
φαγητό και τα σχολικά τρόφιμα στη Φινλανδία. Η ιδέα του εργαστηρίου ήταν να δημιουργηθεί μια καμπάνια για τα σχολεία που συμμετείχαν. 
Το θέμα της εκστρατείας υποτίθεται ότι αφορά τη σπατάλη τροφίμων ή τη φιλική προς το κλίμα διατροφή.
Οι μαθητές έχουν τώρα καλύτερες ιδέες για το φαγητό που τρώνε μετά από αυτήν την εβδομάδα. Οι μαθητές έμαθαν πώς η παραγωγή 
τροφίμων επηρεάζει την κλιματική αλλαγή και πώς μπορούν να τρώνε με βιώσιμο τρόπο. Έμαθαν να αποφεύγουν τη σπατάλη φαγητού και 
πώς να συνεργάζονται - πάλι σε διεθνικές ομάδες και έμαθαν επίσης πολλές ιδέες πώς να εμπνέουν τους άλλους ανθρώπους για να 
ελαχιστοποιήσουν τη σπατάλη τροφίμων και να αλλάξουν τη διατροφή τους. Στην παρουσίαση των Φινλανδών μαθητών σκέφτηκαν και έμαθαν 
επίσης για την οικολογική πλευρά του τοπικού και παραδοσιακού φαγητού και το εκτίμησαν περισσότερο χωρίς να ξεχνούν την υγιεινή 
πλευρά του φαγητού. Οι μαθητές εξέπληξαν επίσης το πόση σπατάλη τροφίμων προέρχεται από τα κυλικεία των σχολείων. Η σπατάλη 
τροφίμων είναι ένα μεγάλο θέμα που πρέπει να προσέξουμε  όταν μιλάμε για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της 
κλιματικής αλλαγής, αλλά πρέπει επίσης να αλλάξουμε τη διατροφή μας για να είμαστε πιο φιλικοί προς το κλίμα. 
Αυτό είναι πλέον πολύ ξεκάθαρο για τους μαθητές. Η θεματική εκστρατεία τροφίμων σχεδιάστηκε για να συνεχιστεί σε κάθε συνεργαζόμενο 
σχολείο και οι ιδέες διαδόθηκαν σε μαθητές που δεν συμμετείχαν στην εβδομάδα αυτή στην Ελλάδα.
Οι καθηγητές από Ισπανία και Φινλανδία και η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχαν σε διαδικτυακή ημερίδα που διοργάνωσε 
η υπεύθυνη παιδαγωγικής ευθύνης κυρία Μακρή Δήμητρα με θέμα  '4η Μαθητική Προσομοίωση Συνέντευξης Τύπου' την Πέμπτη 5 Μαΐου 2022 
(λινκ https://youtube.com/watch?v=CW5P6l4psDY&feature=share )για τη διάχυση του σχεδίου μας.
Και πάλι οι αθλητικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με βιώσιμο τρόπο απολαμβάνοντας την τοπική φύση: οι μαθητές έκαναν πεζοπορία
 στην πόλη αλλά και στην Πάρνηθα και ταυτόχρονα μυήθηκαν στην τοπική βλάστηση με οδηγό ή τηλεφωνική εφαρμογή (plantnet) την οποία
μας πρότεινε υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κυρία Πετρίδου Βαρβάρα και μας βοήθησε να την εφαρμόσουμε στο πεδίο κατά τη διάρκεια 
της πεζοπορίας στην Πάρνηθα.Οι μαθητές γνώρισαν επίσης τον παραδοσιακό ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα του φαγητού καθώς είχαμε 
την παραδοσιακή μας Βραδιά Πολιτισμού με πιάτα, χορούς και τραγούδια από κάθε χώρα. Όλες οι δραστηριότητες υποστήριξαν τη μάθηση στην 
καθημερινή ζωή και ενίσχυσαν την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών. Μόνο ορισμένοι από τους μαθητές είχαν την ευκαιρία να μείνουν σε
 οικογένειες υποδοχής, αλλά οι μαθητές είχαν ακόμα πολλές επαφές και έκαναν νέους φίλους, επειδή σχεδόν όλοι οι μαθητές του ελληνικού 
σχολείου μπόρεσαν να συμμετάσχουν σε ορισμένες από τις δραστηριότητες, όπως στο πικ νικ που διοργανώθηκε στο Αλσος Συγγρού που βρίσκεται ακριβώς 
δίπλα στο σχολείο και συμμετείχε ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα.

Ευχαριστούμε την υπεύθυνη παιδαγωγικής ευθύνης κυρία Μακρή Δήμητρα και την υπεύθυνη περιβαλλοντικής 
εκπαίδευσης κυρία Πετρίδου Βαρβάρα που στέκονται πάντα δίπλα μας αρωγοί και πηγές έμπνευσης για καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις!
Ευχαριστούμε τη wwf Ελλάδας και την κυρία Σβορώνου Ελένη για το βιωματικό εργαστήρι που οργάνωσε με τους φιλοξενούμενους μαθητές! 
Ευχαριστούμε την κυρία Αναστασία Πούκπου και τον κύριο Σταύρο Σολωμό από την Ακαδημία Αθηνών για τις κατατοπιστικές εισηγήσεις τους!
Ευχαριστούμε το Δήμο Αμαρουσίου για τη φιλοξενία στο Δημαρχείο και την περιγραφή των περιβαλλοντικών δράσεων του Δήμου! 
https://maroussi.gr/ton-dimo-amarousiou-episkefthike-antiprosopeia-mathiton-ekpaideftikon-tou-evropaikou-programmatos-erasmus-gia-tin-klimatiki-krisi/
Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε την Αντιδήμαρχο κυρία Χαλιώτη και τον πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου κύριο Σμυρνή Δημήτριο! 

.png
 

IMG 20220502 152616 DRO IMG 20220502 153852 DRO IMG 20220502 190531 DRO

IMG 20220503 110228 DRO IMG 20220503 122452 DRO IMG 20220503 124821 DRO

IMG 20220503 145011 DRO IMG 20220504 101103 DRO IMG 20220504 122602 DRO

IMG 20220504 135234 DRO IMG 20220504 123941 DRO IMG 20220504 191851 DRO

IMG 20220505 133320 DRO IMG 20220505 124755 DRO IMG 20220505 124747 DRO

IMG 20220505 111726 DRO IMG 20220505 130940 DRO IMG 20220505 135045 DRO

________________________________________________________________________

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

Εκπαιδευτική μετακίνηση στην Ισπανία 3-9 Απριλίου στην πόλη Candas

Προεργασία: Μια παρουσίαση για την παραγωγή ενέργειας σε κάθε χώρα και τις πηγές ενέργειας
Πριν την εκπαιδευτική μετακίνηση οι μαθητές  έμαθαν πώς παράγεται ενέργεια στη χώρα τους, ποιος κλάδος 
καταναλώνει ενέργεια στη χώρα τους και ποιες άλλες τυπικές ερωτήσεις υπάρχουν σχετικά με την 
ενέργεια σε κάθε χώρα (η επίδραση των κλιματικών συνθηκών, η ποσότητα της βαριάς βιομηχανίας κ.λπ.)
 Οι μαθητές έκαναν παρουσιάσεις χρησιμοποιώντας διαφορετικά είδη λογισμικού (Thinglink, Canva ή 
Power Point) ή χρησιμοποιώντας θεατρικές παραστάσεις.
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας στο Ισπανικό σχολείο οι μαθητές παρουσίασαν τις προεργασίες τους και
 εμβάθυναν τις γνώσεις τους σχετικά με διαφορετικές πηγές ενέργειας χρησιμοποιώντας συνεργατικές 
και ενεργητικές μεθόδους μάθησης. Οι μαθητές μυήθηκαν επίσης στην ιστορία της εξόρυξης και της 
μεταλλευτικής βιομηχανίας του δήμου. Αυτό ενίσχυσε την κατανόηση των επιπτώσεων της βιομηχανίας 
και την ανάγκη για πιο φιλική προς το κλίμα παραγωγή ενέργειας. Οι μαθητές επισκέφτηκαν τοπικές 
φάρμες, οι οποίες είχαν επενδύσει σε βιώσιμους τρόπους παραγωγής τροφίμων. Με βάση τα πράγματα που 
είχαν μάθει οι μαθητές, προσπάθησαν να επηρεάσουν τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων γράφοντας 
ανοιχτές επιστολές στους πολιτικούς και ζητώντας μεγαλύτερη ευαισθησία για την υλοποίηση 
συγκεκριμένων ενεργειακών έργων και τη λήψη μέτρων για τη μείωση της σπατάλης. Πήραν επίσης 
συνεντεύξεις από τοπικούς φορείς λήψης αποφάσεων σχετικά με την παραγωγή ενέργειας στην περιοχή.
Μια μέρα ήταν αφιερωμένη σε θέματα κατανάλωσης και σπατάλης, που ήταν αρχικά τα θέματα της 
ακυρωθείσας εβδομάδας LTT (Γερμανία). Η κύρια ιδέα ήταν να παρατηρήσουμε την ποσότητα των 
απορριμμάτων που παράγουμε και να μάθουμε να επαναχρησιμοποιούμε τα απόβλητα. Αυτό εφαρμόστηκε 
σε δημιουργικά εργαστήρια με επικεφαλής Γερμανούς δασκάλους.
Επιπλέον, οι μαθητές είχαν πολιτιστικές και αθλητικές εμπειρίες. Έμαθαν για υγιείς ασφαλείς και 
βιώσιμους τρόπους αθλητισμού κάνοντας πεζοπορία στο εθνικό πάρκο και έμαθαν ο ένας για τον 
πολιτισμό του άλλου και την κουλτούρα του φαγητού στην πολιτιστική βραδιά.
Όλες οι δραστηριότητες και οι μαθησιακές εργασίες υλοποιήθηκαν κυρίως μεταξύ των μαθητών που 
συμμετείχαν στο έργο από τέσσερις διαφορετικές χώρες. Θέλαμε να ελαχιστοποιήσουμε τις επαφές με 
άτομα εκτός του έργου. Ωστόσο, καταφέραμε να συνεργαστούμε με άτομα από τον τοπικό χώρο της 
βιομηχανίας, της γεωργίας και των υπευθύνων λήψης αποφάσεων.
Οι συμμετέχοντες μαθητές έμαθαν νέα πράγματα για την ενέργεια και εμβάθυναν τις γνώσεις τους για 
ενεργειακά θέματα και ιδιαίτερα για την πράσινη ενέργεια. Έμαθαν πώς η παραγωγή και η κατανάλωση 
ενέργειας διαφέρει σε διάφορα μέρη της Ευρώπης και έμαθαν για την ιστορική εξέλιξη από τη χρήση 
ορυκτών καυσίμων έως τη χρήση πιο πράσινων πηγών ενέργειας. Αν και υπάρχουν διαφορές στην παραγωγή 
και κατανάλωση ενέργειας στην Ευρώπη, οι μαθητές έμαθαν να κατανοούν τη σημασία της ευρωπαϊκής 
συνεργασίας σε ενεργειακά ζητήματα και στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. 
Οι μαθητές εξασκήθηκαν σε δεξιότητες συνεργασίας σε πολυπολιτισμικές ομάδες εργασίας για όλη την 
εβδομάδα. Ταυτόχρονα συνήθισαν να χρησιμοποιούν τα αγγλικά ως γλώσσα εργασίας και ενίσχυσαν τις 
γλωσσικές τους δεξιότητες. Το λεξιλόγιο των ενεργειακών ερωτήσεων ήταν αρκετά δύσκολο για τους 
μαθητές, οπότε έπρεπε να επικεντρωθούμε στα βασικά στην αρχή.
Οι μαθητές έμαθαν επίσης τρόπους να επηρεάζουν τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων. Ήταν κεντρικός 
στόχος σε αυτήν την εβδομάδα LTT να ενεργοποιηθούν οι μαθητές να δράσουν για ένα βιώσιμο μέλλον 
και να τους δοθούν εργαλεία για το πώς να το κάνουν. μετατρέποντας τις ανησυχίες σε δράση, 
οι μαθητές βελτίωσαν τον ρόλο τους ως ενεργών πολιτών και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη 
βιωσιμότητα εργαζόμενοι συλλογικά. Οι ερωτήσεις σχετικά με τα απόβλητα ως μέρος ενός πιο βιώσιμου 
μέλλοντος αντιμετωπίστηκαν με δημιουργικό εργαστήριο, το οποίο χρειάστηκε πολύ καταιγισμό ιδεών 
σε ομάδες και έδωσε νέες προοπτικές στους μαθητές.
Ήταν σημαντικό οι μαθητές να μάθουν να γνωρίζουν τους νέους και να κάνουν φίλους σε όλη την 
Ευρώπη. Παρά τις πολιτισμικές διαφορές, απολάμβαναν ο ένας την παρέα του άλλου. Επίσης, η εμπειρία 
της ζωής σε τοπικές οικογένειες υποδοχής τους βοήθησε να μάθουν για την ισπανική κουλτούρα. 
Μερικοί από τους μαθητές ταξίδεψαν στην Ευρώπη για πρώτη φορά στη ζωή τους. Όλα αυτά ενίσχυσαν 
την εμπειρία τους σχετικά με την ευρωπαϊκή ταυτότητα.
Στο τέλος της εβδομάδας οι μαθητές αξιολόγησαν τη μαθησιακή τους διαδικασία και πράγματα που είχαν 
μάθει. Όλοι οι μαθητές ένιωσαν ότι είχαν αποκτήσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ενέργεια
 και τη βιωσιμότητα.

 IMG 20220406 132512 DRO IMG 20220408 125623 DRO  IMG 20220407 163903 DRO
 IMG 20220406 181949 DRO IMG 20220405 201416 DRO IMG 20220405 172901 DRO
 IMG 20220405 091906 DRO IMG 20220404 132621 DRO IMG 20220404 120013 DRO

________________________________________________________________________

ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

 

Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά  που συνέβαλαν με τις ιδέες και την εργασία τους στην επιτυχία και των φετινών μας προγραμμάτων!

Καλό καλοκαίρι!

Η παιδαγωγική ομάδα του erasmus

__________________________________________________________________________________

ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ στις μαθήτριες που αποτελούν την NEGT ( nutrie eco growth team):

Τριάντου Βασιλική

Παπανικολάου Μαρία Φραντσέσκα

Σαράτση Μαρία

Πορτέλλου Χαρά

και Ρούσσου Κρυσταλία

για τη βράβευσή τους σε πανευρωπαικό επίπεδο από τη WWF για τη φετινή τους δράση

Κορίτσια μας κάνετε πολύ περήφανους!

Αυτό σημαίνει ενεργός πολιτειότητα!

 

_______________________________________________________________________________

Το σχολικό έτος 2020-21 υπήρξε ξεχωριστό και απρόβλεπτο. Οι δυσκολίες πολλές αλλά για την ομάδα erasmus του σχολείου μας αποδείχθηκε ιδιαιτέρως δημιουργικό!

Ενημερώσεις, ευαισθητοποίηση της σχολικής μονάδας πάνω στη διατροφή και τη βιώσιμη μόδα.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές δημιούργησαν

Α) ένα ηλεκτρονικό βιβλίο συνταγών χωρίς κρέας στοχεύοντας στη μείωση κατανάλωσης κρέατος και στη μεσογειακή διατροφή

https://www.canva.com/design/DAEi27qKGEI/R1y-_Z7-nAP5l3fvZqupaw/view?utm_content=DAEi27qKGEI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

και

Β) μία εναλλακτική επίδειξη μόδας (green catwalk) από ρούχα που σχεδίασαν και κατασκεύασαν οι ίδιες οι μαθήτριες από ρούχα που δε φορούσαν πια, δίνοντάς τους μια δεύτερη ζωή, και ανακυκλώσιμα υλικά.

https://1drv.ms/u/s!AkvW8FOIZWz1iQsCuknl7SXDYBxY?e=FAuHP

Τη δράση μας αυτή σχετικά με τη βιώσιμη μόδα την παρουσιάσαμε

στην εξ Αποστάσεως Ημερίδα με θέμα  ‘‘Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Οικοσυστήματα και βιοποικιλότητα’’ για τον Εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 2021 την Πέμπτη 17 Ιουνίου  2021 που συνδιοργάνωσαν οι Δ/σεις Β΄/θμιας Εκπ/σης Β΄& Γ΄ Αθήνας, Κυκλάδων, Ημαθίας, Ρεθύμνου,  Ηρακλείου & Δ/σεις Α΄/θμιας Εκπ/σης Κερκύρας και Ζακύνθου

https://padlet.com/iodinou/f0dpsbst423vv520

_______________________________________________________________________

 

ΜΑΙΟΣ 2021

Προετοιμασίες μέσα στις διακοπές του Πάσχα!

  1. Οι μαθητές με τη βοήθεια της γιαγιάς , του παππού, της μαμάς , του μπαμπά δημιουργούν ένα σύντομο βιντεάκι μιας συνταγής χωρίς κρέας φαγητού, γλυκού, σαλάτας, ποτού….

2. Προετοιμασία και της επίδειξης μόδας δίνοντας “δεύτερη ζωή” σε ρούχα που δε φοράμε πια.

Τον Ιούνιο θα ολοκληρωθούν οι δύο αυτές εργασίες. Για να δούμε τι θα δούμε……

 

________________________________________________________________________

ΜΑΡΤΙΟΣ 2021

  1. Συμμετοχή στην “ώρα της γης” το Σάββατο 27 Μαρτίου με συζήτηση σε κάθε τμήμα για ευαισθητοποίηση και με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

#EarthHour  #Connect2Earth #WWFGreece #Eat4Change #Restart_eat_repeat

2. Συμμετοχή στη διαδικτυακή Ευρωπαική συνάντηση νέων  με θέμα “motivated and inspiring youth from around Europe and the world for 3 days of powerful sharing, deep connections, & action planning.”

Hosted by the Eat4Change International Youth Team and supported by WWF and AIESEC

φωτογραφία από την ευρωπαική συνάντηση νέων που συμμετείχαν οι 5 μαθήτριες NEGT

Μπράβο κορίτσια !

________________________________________________________________________________

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Διαγωνισμός αφίσας με θέμα “μειώνω την κατανάλωση κρέατος και βοηθώ τον πλανήτη”

17 συμμετοχές είχαμε τις οποίες βλέπετε ακριβως παρακατω

Μετά από διαδικτυακή ψηφοφορία μαθητών και καθηγητών ξεχώρισε η δημιουργία της μαθήτριας Ευαγγελίας Ανευλαβή από το Γ1

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν!

_________________________________________________________________________________

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Οι influencers μας συμμετειχαν σε δύο ενημερωσεις πάνω στο θέμα διατροφή και κλιματική αλλαγή (στα πλαίσια του προγράμματος E4C (Eat for Change)) που διοργάνωσε η WWF, παρουσιάζοντας τη δουλειά τους και εμπνέοντας μαθητες και καθηγητες από όλη την Ελλαδα!

Ειναι μεγάλη τιμή για το σχολείο μας αυτή η συνεργασία!

 

Τα κορίτσια μας ενημερώνουν ανά τμήμα και ευαισθητοποιούν όλο το σχολείο για την επίδραση της διατροφής στο περιβάλλον

Στόχος να μειώσουμε την εβδομαδιαία κατανάλωση κρέατος κατά μία μερίδα έκαστος. Αυτό και μόνο έχει μεγάλο θετικό αντίκτυπο!

Ακολουθούν ερωτήσεις από ένα kahoot παιχνίδι ερωτησεων που έφτιαξαν

Οι μαθητές μαθαίνουν διασκεδάζοντας!

________________________________________________________________________

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2020

Τα κορίτσια “Influencers” του σχολείου μας εργάζονται με ζήλο!

Ακολουθούν τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου που σχεδίασαν μόνες τους και συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά σχεδόν όλοι οι μαθητές του σχολείου:

Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου



Λήψη αρχείου

ΚΑΙ

ακολούθως έφτιαξαν ένα  φυλλάδιο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης:

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2020

  1. Τελευταίο Σάββατο του Νοεμβρίου 28 του μηνός και ενώ έχουν περάσει τρεις εβδομάδες καραντίνας δεν εφησυχάζουμε! Συζητάμε διαδικτυακά για το θέμα:

    fast fashion vs slow fashion

    Ευχαριστώ τις μαθήτριες :Ρομποτή Λιάνα (Β3), Φουστέρη Εβελίνα (Β3), Σαράτση Μαρία (Γ3), Τριάντου Βασιλική (Γ3) και Παπανικολάου Μαρία-Φραντσέσκα (Γ3) που αφιέρωσαν λίγη από τη σαββατιάτικη ξεκούρασή τους για να επικοινωνήσουμε και να κατασκευάσουν διαδικτυακά και συνεργατικά ταυτόχρονα την παρακάτω αφίσα ευαισθητοποίησης

    https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/11/fast-fashion-vs-slow-fashion.pdf

https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/11/fast-fashion-vs-slow-fashion.pdf

2. Οι influencers  του σχολείου μας εν μέσω καραντίνας εργάζονται και σχεδιάζουν τις επόμενες δράσεις τους!

Εφτιαξαν  το logo τους!!!! Μπράβο κορίτσια! Επαγγελματική δουλειά!!!

Σχεδίασαν ερωτηματολόγιο που προωθήθηκε σε όλους τους μαθητές ηλεκτρονικά για να βγάλουν στατιστικά στοιχεία των γνώσεων τους για τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή που δεν θωρακίζει μόνο την υγεία μας, αλλά και την υγεία του πλανήτη!!

Η WWF δηλώνει περήφανη που σας έχει για συνεργάτες!!

Σύντομα τα αποτελέσματα!

 

_______________________________________________________________________

ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2020

Ξεκινάμε δυναμικά τη νέα σχολική χρονιά 2020-21 διότι το περιβάλλον δεν μπορεί να περιμένει!

Τρίωρο σεμινάριο της WWF με τίτλο “eat for change” και ψάχνουμε τους influencers  του σχολείου μας!

Τους μαθητές που είναι αποφασισμένοι να κάνουν τη διαφορά!

Τους μαθητές που έχουν διάθεση και θάρρος να κινηθούν ενάντια στο ρεύμα, να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν τη σχολική κοινότητα να τρώει τοπικά και εποχικά προιόντα, μη επεξεργασμένα και λιγότερο κρέας!

Και η ομάδα των influencers  του σχολείου μας βρέθηκε! Εξι κορίτσια από το Γ3 !

Εκαναν ήδη την πρώτη τους συνάντηση και αρχισαν να καταστρώνουν το σχέδιο δράσης τους!

Σύντομα θα έχουμε νεότερα…..

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κυρία Σβορώνου Ελένη απο τη WWF που  επιμόρφωσε την κυρία Ρουμπή και την κυρία Φέλλιου ώστε να είμαστε το πρώτο σχολείο στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί αυτό το εκπαιδευτικό υλικό πιλοτικά.

Αισιοδοξούμε πως αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί!

________________________________________________________________________

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Καλησπέρα παιδιά!
Σας στέλνω έναν σύνδεσμο
στον οποίο μπορείτε να βρείτε με πολύ ομορφο και κατανοητό τρόπο στατιστικά στοιχεία παγκόσμια σχετικά με το οικολογικό μας αποτύπωμα.
Αν υπάρχουν άγνωστες λέξεις χρησιμοποιείστε το google translate.
Επίσης επισυνάπτω
https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/05/our-planet-our-future-greek1.pdf
ένα ευκολοδιάβαστο άρθρο/μελετη σχετικά με την κλιματική αλλαγή. ¨οποιος δυσκολεύεται να το διαβάσει όλο ας διαλέξει μία σελίδα και να μου στείλει με μέηλ τις σκέψεις του για τομθέμα της σελίδας που διάλεξε και ίσως μια ζωγραφία σχετική.
¨ολοι θα μελετήσετε τη σελίδα 28 που γραφει “η σειρα σου τώρα”
Ακολουθούν οι σκέψεις της Βασιλικής Τριάντου:
Ο πλανήτης μας, το μέλλον μας!
Ο πλανήτης μας, το μέλλον μας, πρέπει να γίνει το slogan όλων μας. Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία εξελίσσεται και όλα γίνονται με μεγάλη ευχέρεια σε σχέση με το παρελθόν…όμως αυτή η άνεση όλα να γίνονται με μηχανήματα βλάπτει σε μεγάλο βαθμό τον πλανήτη μας. Και όπως είπα πριν, δεν είναι ότι θα καταστραφεί ο πλανήτης και δεν θα είναι όμορφος, είναι ότι δεν θα υπάρχει πια ζωή.
Γι΄αυτό και το δικό μας slogan πρέπει να γίνεται τρόπος ζωής, να κινητοποιούμε τους υπόλοιπους, να κάνουν το σωστό. Κάποιος διαβάζοντας αυτό μπορεί να αναρωτηθεί : «εγώ τι μπορώ να κάνω για τα μηχανήματα; Δεν γίνεται να σταματήσουν να λειτουργούν…» Σε αυτό πράγματι δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά…όμως υπάρχουν άλλα μικρά και απλά πράγματα στην καθημερινότητα που είμαι σίγουρη πως πολλοί από εμάς δεν τα βάζουν σε λειτουργία παρόλο που δεν κοστίζει τίποτα, παρά μόνο μικρές κινήσεις.
Η υπερθέρμανση του πλανήτη, οι πλημμύρες, οι ισχυροί άνεμοι, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και άλλα πολλά είναι πολλές από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Με την υπερθέρμανση του πλανήτη είναι σαν οι τέσσερις εποχές του χρόνου να γίνονται μία εποχή χωρίς χειμώνα, χωρίς φθινόπωρο, χωρίς άνοιξη…οι πάγοι λιώνουν, πολλά από τα ζώα που ζουν εκεί θα πεθάνουν. Με τις πυρκαγιές καίγονται τα δάση με αποτέλεσμα να χάνεται το οξυγόνο και να εξαφανίζονται πολλά ζώα.
Ποτέ δεν είναι αργά, όλα μπορούν να διορθωθούν στο χέρι μας είναι, αρκεί να πειθαρχήσουμε και όπως είπα να κάνουμε τα απλά πράγματα.
Βασιλική Τριάντου B3
 και η ζωγραφιά της Βασιλικής:
Ακολουθεί η απάντηση της Μαρίας-Φραντσέσκας Παπανικολάου
Και η απάντηση της Εβελίνας Φουστέρη
Και η άποψη του Παναγιώτη Καμπάνη:
Είμαι ο Παναγιώτης Καμπάνης. Σας γράφω για να σας εξέφρασω τη γνώμη μου σχετικά με την σελίδα 28 του άρθρου που στείλατε. Καταρχήν, πρέπει να πω ότι εκπλάγηκα με κάποιες πληροφορίες που περιείχε η σελίδα. Για παράδειγμα, δεν ήξερα ότι το να τρώμε πιο πολύ λαχανικά από κρέας είναι υγιές προς το περιβάλλον. Επιπλέον, σοκαρίστηκα με το γεγονός ότι ο μέσος άνθρωπος παράγει 7 τόνους Co2 ανά χρόνο. Δεν φαντάστηκα ότι μπορεί να είναι τόσοι άνθρωποι τόσο καταστροφικοί προς το περιβάλλον! Αλλά πιο πολύ εκπλάγηκα με το ότι γίνεται να μειώσει κανείς το 10 τοις εκατό του λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας της οικογένειας του μειώνοντας 1 βαθμό κελσίου τον θερμοστάτη. Σκέφτηκα ότι, έφ όσον είναι τόσο απλό, άμα ο κόσμος αρχίσει να μειώνει την θερμοκρασία του θερμοστάτη έστω και λίγο, θα υπάρχει τεράστιο οικονομικό, καθώς και περιβαλλοντικό κέρδος και συμφέρει όλους μας. Τέλος, σχετικά με τις ερωτήσεις της σελίδας, πιστεύω το προφανές. Ότι ναι, με απασχολεί ιδιαίτερα το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και για αυτό προσπαθώ όσο μπορώ και πρέπει ο καθένας να προσπαθεί να το καταπολεμήσει όσο δύσκολο κι αν είναι. Ο καθένας μπορεί να βοηθήσει πιστεύω στην καταπολέμηση του. Κι επιπλέον, πιστεύω όπως και οι περισσότεροι ότι πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα αρκετά. Μάλιστα, έχω ακούσει ότι η υπερβολική μόλυνση του περιβάλλοντος ήταν ένας από τους κύριους λόγους που δημιουργήθηκε ο κοροναϊος. Και αυτός ο ιός προκάλεσε φόβο στις ζωές δισεκατομμυρίων ανθρώπων και είναι πολύ φονικός. Αυτό πιστεύω ότι είναι ένα καλό παράδειγμα για να καταλάβει κανείς ότι πρέπει να σέβεται και να προστατεύει το περιβάλλον, αντί να το μολύνει.

_________________________________________________________________________

Μάτια που δε βλέπονται ΔΕ  λησμονιούνται!!!!

Το σχολείο είναι κλειστό. Είμαστε μακριά ο ένας από τον άλλον αλλά οι μαθητές του erasmus καταφέρνουν να γιορτάσουν μαζί!

Με αφορμή τα γενέθλια της Βασιλικής της Τριάντου,  Ισπανοί μαθητές της έκαναν έκπληξη  με βιντεικλήση!

Χρόνια πολλά Βασιλική!!!!

_________________________________________________________________________

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

14η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 🙁

Ομως κάποιοι μαθητές ανταποκρίνονται στο κάλεσμα και εργάζονται απο το σπίτι.

Ετσι ακολουθούν δύο εργασίες με θέμα την ηλιακή ενέργεια που έκανε η μαθήτρια Τριάντου Βασιλική

Η μία εργασία χρησιμοποιεί την εφαρμογή Padlet  και η άλλη την εφαρμογή  Thinglink

Μετάβαση στο padlet.com

και

__________________________________________________________________________

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

13η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

ΔΕΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 🙁

Οι πρωτόγνωρες, παγκόσμιες συνθήκες οδήγησαν στο επ’ αόριστον κλείσιμό των σχολείων. Οσο δελεαστικό φαίνεται αυτό στην αρχή, πολύ γρήγορα γίνεται ξεκάθαρο πως ο ελεύθερος χρόνος πρέπει να επενδυθεί με σύνεση. Γιαυτό το λόγο συνεχίζουμε τις συναντήσεις μας διαδικτυακά! Ηδη σας έχει σταλεί μνμ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τρεις μαθητές απάντησαν άμεσα! Με πολλή χαρά περιμένω και τους υπόλοιπους μαθητές να ανταποκριθούν καθώς ιδίως σε αυτές τις μέρες χρειαζόμαστε την επικοινωνία, την αλληλουποστήριξη και την εκτόνωση της έμφυτης ανθρώπινης δημιουργικότητας!

Το επόμενο θέμα  που καλούμαστε να μελετήσουμε είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης.
Reuse, recycle, repaire
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, εντελώς πρακτικά , θέλουμε να πάρετε ένα παλιό ρούχο που δε φοράτε πια και να του δώσετε καινούρια ζωή. Να φτιάξετε ένα άλλο ρούχο ή χρηστικό αντικείμενο. Ακολουθεί  λινκ με ιδέες ξεκινώντας από ένα τζην παντελόνι.
Στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα ιδεών.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε παλιό ρούχο/ύφασμα θέλετε , όχι απαραίτητα τζην.  Είμαι σίγουρη πως θα μας εκπλήξετε με τις δικές σας ιδέες!
Παρακαλώ στείλτε εδώ τις ιδέες σας ή στο mail, ή στο viber ή στο whatsup .
Πρώτα να φωτογραφίσετε το ρούχο στο οποίο θα δώσετε καινούρια ζωή. Και στη συνέχεια σε κάθε στάδιο πάλι να βγάζετε φωτογραφίες.
Περιμένω με αγωνία τις ιδέες σας!
1. Ακολουθεί η εργασία της Θεοδώρας!

Πρώτη ανταποκρίθηκε στην πρόκληση της μετατροπής ενός παλιού ρούχου σε κάτι καινούριο και χρηστικό! Ξεκίνησε από ένα παλιό t-shirt, το έκοψε σε λωρίδες και το έπλεξε σε κορδόνι. Στη νέα ζωή του το t-shirt έγινε ζώνη και κορδέλα για τα μαλλιά!

https://blogs.sch.gr/1gymamar/files/2020/03/ΘΕΟΔΩΡΑ-ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΥ.pdf
2. Η Κωνσταντίνα μετασχημάτισε δύο ρούχα. Από  μία παλιά κάλτσα έφτιαξε θήκη για το κινητό! Και από ένα μπλουζάκι κόκκινο έφτιαξε ένα μαξιλαράκι/καρδούλα!
Αισιόδοξο  το κόκκινο χρώμα να κρατήσουμε το ηθικό μας υψηλό αυτές τις μέρες ! Ευχαριστούμε πολύ και την Κωνσταντίνα!
3. Και η Εβελίνα μας στέλνει ένα σημαντικό μνμ  “small things with great love ” !   Και ένα παιχνίδι για το σκύλο της!  Mπράβο και στην Εβελίνα!
4. Η Βασιλική έκανε το παλιό της τζην σε σορτσάκι
5. Η Λιάνα έφτιαξε μια υπέροχη τσάντα! Κι ένα πουγκί!
6. Η Μαρία-Φραντσέσκα ένα τετράδιο !
7. Η Βαλέρια Πετσίνη με  επικαιρη κατασκευή μάσκας!!!!
Και ένα κόσμημα!!!
Ευχαριστούμε την Αγγελίνα που αν και δεν είναι μέλος της ομάδας συμμετείχε!!

________________________________________________________________________________________________

Αρθρο στην εφημερίδα Αμαρυσία για την εμπειρία της επίσκεψης στο φινλανδικό σχολείο

https://amarysia.gr/marousi/1%ce%bf-%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%ac%cf%83%ce%b9%ce%bf-%ce%b1%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%b5%ce%bd-%ce%b4%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7

_________________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

12η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Ημέρα Εργασίας

Σελιδοδείκτες με φράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης. Ευχαριστούμε την κυρία Χαρβούρου για τις όμορφες ιδέες της και τη διάθεσή της να μας βοηθήσει!

το αλφαβητάρι της κλιματικής αλλαγής και κρυπτόλεξα

 

Ευχαριστούμε τις μαθήτριες Τριάντου Βασιλική και Παπανικολάου Μαρία-Φραντσέσκα για την εργασία τους : “Μορφές ενέργειας που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα”

Ερευνα και άψογη παρουσίαση! 

 

______________________________________________________________________________

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

11η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Σήμερα ξεκινάμε τη μελέτη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και ποιος καλύτερος τρόπος από το να πάρουμε συνέντευξη από έναν επαγγελματία του χώρου;

Χρησιμοποιήσαμε και φέτος την πλατφόρμα 100mentors. Υπενθυμίζουμε πως το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα του Tipping Point. Το Tipping Point είναι ένας οργανισμός, ο οποίος μας  συνδέει με ανθρώπους-πρότυπα (mentors) που αντιστοιχίζονται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας 100mentors.”  Ερχεται να καλύψει το κενό που άφησε η κατάργηση του μαθήματος σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν οι ίδιοι τον επαγγελματία που θα ήθελαν να ακούσουν. Εχουν τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήσεις πριν αλλά και και κατά τη διάρκεια της συνεδρίας. Συνδεόμαστε διαδικτυακά σε μία αίθουσα του σχολείου που διαθέτει προβολέα και ηχεία.

Μιλήσαμε με τον κύριο Χρήστο Σταμάτη  ο οποίος μας ενημέρωση για τις ανανεώσιμες πηγές εμέργειας στην Ελλάδα και απάντησε στις ερωτήσεις μας.

Ακολουθούν τα σχόλια των μαθητών για τη συνέντευξη/επικοινωνία που είχαμε μαζί του.

…μου έκανε μεγάλη εντύπωση η φραση του ομιλητή”η γή δεν καταστρέφεται  αλλά αλλάζει, εμείς δε θα μπορούμε να επιβιώσουμε στις νέες συνθήκες”…

…μας έδωσε ιδέες και πρακτικές συμβουλές για να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας…

…έμαθα πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι 100% φιλικά στο περιβάλλον όπως νόμιζα…

Κι επειδή το προγραμμα erasmus+ δεν είναι θεωρητικό αλλά στοχεύει σε ενεργούς πολίτες κι ευαισθητοποιημένους μαθητές συζητήσαμε και δεσμευτήκαμε όλη η ομάδα να κάνουμε έστω μία μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά μας ωστε να βοηθήσουμε έμπρακτα τον πλανήτη μας!

Διότι:

_________________________________________________________________________________

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

10η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Οι 6 μαθητές που ταξίδεψαν στη Φινλανδία μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους με τους υπόλοιπους μαθητές.

Κι αυτό έγινε με βιωματικό τρόπο: η επικοινωνία πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα! Οι μαθητές που ταξίδεψαν πήραν το ρόλο του εμψυχωτή κι εδωσαν οδηγίες στα αγγλικά για τα παιχνίδια γνωριμίας που είχαν παιξει στη Φινλανδία και τα επανέλαβαν εδώ! Μανταλάκια που έπρεπε να “κλέψουν” και στη συνέχεια να “ξεφορτωθούν” , ομαδικά παιχνίδια με κίνηση και πολύ κέφι! Ακολούθησε αναλυτική περιγραφή των εργασιών στο σχολείο και των απογευματινών δραστηριοτήτων στο χιόνι!

  

Τρεις μαθήτριες της ομάδας η Θεοδώρα, η Αννα και η Λιάνα κατασκευάζουν χειροποίητα σαπούνια!

Μας μίλησαν για τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε λιγότερες πλαστικές συσκευασίες απορρυπαντικών και για τα δικά τους σαπούνια στα οποία χρησιμοποιούν φυσικά συστατικά και αρωματικά!

Η παρασκευή σαπουνιών στο σχολείο δεν είναι εύκολη αλλά μας περιέγραψαν τη διαδικασία και μας έστειλαν φωτογραφίες από το ερασιτεχνικό εργαστήρι που έχουν στο σπίτι της Θεοδώρας

Σας ευχαριστούμε πολύ κορίτσια! Μας δώσατε τροφή για σκέψη και διάθεση αλλαγής καταναλωτικής  στάσης !

 

___________________________________________________________________________________

Δευτέρα 3 έως Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

Επίσκεψη στο Jokiranta school στην πόλη Ylivieska της Φινλανδία

6 μαθητές από την Ελλάδα, 10 από την Ισπανία, 10 από τη Γερμανία και 35 από τη Φινλανδία είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να δουλέψουν μαζί και χτίσουν φιλίες που θα κρατήσουν στο χρόνο!

Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των εργασιών που εκπόνησαν οι μαθητές στο σχολείο τις πέντε μέρες της επίσκεψης ακολουθώντας το ωράριο 8.20-14.20

Εργάστηκαν με σοβαρότητα και συνέπεια τις πέντε αυτές μέρες πάνω στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Αρχικά έκαναν μετρήσεις του ύψους και του βάρους του χιονιού, σύγκριναν τα στοιχεία που μάζεψαν με αντίστοιχες μετρήσεις παρελθόντων ετών και με έκπληξη διαπίστωσαν τη σημαντική μείωση του χιονιού σε μια χώρα που το χιόνι είναι απαραίτητο τόσο για τη χλωρίδα όσο και για την πανίδα της. Φέτος, όπως μας είπαν, ήταν μια χρονιά χωρίς χειμώνα, αλλά με ένα συνεχιζόμενο Φθινόπωρο.

Στη συνέχεια συμμετείχαν σε ένα εργαστήρι ενημέρωσης και παρουσίασης των παραμέτρων της κλιματικής αλλαγής και προετοιμάστηκαν για ένα παιχνίδι ρόλων την τελευταία μερα της επίσκεψης. Το συγκεκριμένο παιχνίδι ρόλων είναι  μια προσομοίωση συνάντησης κορυφής όλων των χωρών και των κοινωνικών ομάδων (https://www.climateinteractive.org/) Η προσομοίωση αυτή, φτιαγμένη από συνεργασία πανεπιστημίων, έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν πως, ενώ θεωρητικά όλοι θέλουμε να ανατρέψουμε την κλιματική αλλαγή, στην πραγματικότητα υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα και η επίτευξη συμφωνίας απαιτεί θυσίες και συμβιβασμούς.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Μία ομάδα αντιπροσώπευε τις αναπτυγμένες χώρες, μία άλλη τις ταχεία αναπτυσσόμενες, μία άλλη τις αναπτυσσόμενες, μία τους γεωργούς και κτηνοτρόφους, μία τους βιομήχανους και μία τις οικολογικές οργανώσεις. Μέσα από δημόσια συζήτηση (Debate), επιχειρήματα και διορθωτικές κινήσεις σε 18 παράγοντες (εξηλεκτρισμός, αναδάσωση, βιοενέργεια, πυρηνική ενέργεια, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κλπ) κατάφεραν οι μαθητές να περιορίσουν την αύξηση της θερμοκρασίας στους 1,6 βαθμούς Κελσίου!

 

Ακολουθούν οι εργασίες που έκαναν οι μαθητές σχετικά με την προσομοίωση και για να προετοιμαστούν γιαυτήν

Copy of Clean Tech – Group Lumikko

Copy of Land&Agriculture&Forestry_Group Metsäjänis

Copy of Developing Nations – Group Orava

 

Σχετικά με τις απογευματινές δραστηριότητες των μαθητών ακολουθούν φωτογραφίες

 

   Φινλανδική  εφημερίδα παρουσιάζει τη συνεργασία μας και τις εργασίες μας!

 

____________________________________________________________________________________

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

9η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Η πρώτη αποστολή μαθητών του σχολείου μας είναι έτοιμη να αναχωρήσει για τον πρώτο σταθμό της ευρωπαικής μας περιπέτειας!

6 μαθητές και 2 καθηγήτριες για μία εβδομάδα στην παγωμένη Φινλανδία και συγκεκριμένα στην πολή Ylivieska θα μελετήσουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στις βόρειες χώρες. Είναι το χιόνι αρκετό φέτος; είναι ο χειμώνας τους τόσο βαρύς όσο συνήθως; και γιατί χρειάζεται το χιόνι στη χλωρίδα και στην πανίδα της χώρας αυτής;

Θα κανουμε μετρήσεις, θα βγάλουμε στατιστικά, θα ετοιμάσουμε debate και θα κάνουμε και φιλίες!

¨Ολα αυτά αμέσως μετά θα τα μοιραστούμε μαζί σας!

________________________________________________

Ακολουθεί το βίντεο που φτιάξαμε με θέμα τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα το οποίο και θα παρουσιάσουμε στους εταίρους.

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Κολάση που είχε την έμπνευση να χρησιμοποιήσουμε την τεχνική των παγωμένων εικόνων και καθοδήγησε και την υλοποίηση του βίντεο.

Ευχαριστούμε το μαθητή Φρέντυ Βαρθαλίτη για την τεχνική υποστήριξη και την επεξεργασία του βίντεο καθώς και το μαθητή Αλέξη Φούρλα που βοήθησε στη βιντεοσκόπηση και τη φωτογραφική κάλυψη.

https://www.youtube.com/watch?v=KIiUiJynnYI&feature=youtu.be

_____________________________________________________________________________________

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020

8η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Κοπή βασιλόπιτας!!!

Ευχαριστούμε τη μητέρα της Μαρίας-Φραντσέσκας Παπανικολάου που ετοίμασε και μας πρόσφερε τη νοστιμότατη βασιλόπιτα!

Η τυχερή της χρονιάς η Αννα Κατσανάκη!!!

 

Σήμερα φτιάξαμε κι ένα λεξικό όρων σχετικούς με την κλιματική αλλαγή!

Σε ελληνικά, αγγλικά, φινλανδικά, ισπανικά και γερμανικά!

 

 

______________________________________________________________________________________

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020

7η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Ευχαριστούμε θερμά τις μαθήτριες Βασιλική Τριάντου και Μαρία-Φραντσέσκα Παπανικολάου που έφτιαξαν αυτήν την τόσο όμορφη παρουσίαση του σχολείου μας!! Χρησιμοποίησαν την εφαρμογή padlet και δημιούργησαν αυτήν την "ζωντανή αφίσα"!
ακολουθήστε το λινκ και απολαύστε τη ζωντανή αφίσα !

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως και τους μαθητές της γ’ τάξης Φρέντυ Βαρθαλίτη και Φρίντα Φιλιππαίου που πάντα μας βοηθούν τεχνικά αλλά και με τις ιδέες τους!

  Η παιδαγωγική ομάδα!

_______________________________________________________________________________________

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

6η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Παιδί=Παιχνίδι!!!!!

Και κατασκευάζουμε το εναλλακτικό χριστουγεννιάτικο δέντρο!!!

Επαναχρησιμοποιούμε!

Αξιοποιούμε !!!

Δίνουμε δεύτερη ζωή σε αντικείμενα απρόσμενα και στη γη μας μια ανάσα!!

 

_________________________________________________________________________________________

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Πρώτη επικοινωνία με βιντεοκλήση των τεσσάρων σχολείων και συντονισμός της συνεργασίας.

 

_________________________________________________________________________________________

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Ημερίδα για την κλιματική αλλαγή στο μουσείο Γουλανδρή με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Χρήστο Ζερεφό

Η παιδαγωγική ομάδα των καθηγητών ενημερώνεται και προετοιμάζεται για την εκπόνηση του σχεδίου erasmus+ climate change

 

__________________________________________________________________________________________

1η συνάντηση του Erasmus+ KA2 με τίτλο: 

“My Sustainable way of Life“ 

28 έως 31 Οκτωβρίου 2019 στη Φινλανδία

 

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη συνάντηση του προγράμματος στην πόλη Ylivieska της Φινλανδίας στο Jokiranta school που είναι και το σχολείο που συντονίζει το ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα.

Στόχοι της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή καλών πρακτικών και διδακτικών εργαλείων ώστε να χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος και ο προγραμματισμός των εργασιών για τα δύο χρόνια συνεργασίας μας.

Αναλυτικά πραγματοποιήθηκαν τα παρακάτω εργαστήρια:

Εργαστήρι 1: Καλές πρακτικές σε διεθνή προγράμματα: Γιατί χρειάζονται δραστηριότητες γνωριμίας? Εφαρμογή αποτελεσματικών δραστηριοτήτων γνωριμίας. Κοινωνικές πτυχές της συνεργασίας μαθητών από διαφορετικές χώρες: Πως να προλάβετε τις συγκρούσεις?  Πως να αποτρέψετε τις συγκρούσεις? Διαχείριση συγκρούσεων ανάμεσα σε μαθητές.Ενδυναμώνοντας την ευρωπαική μας ταυτότητα. Προώθηση της επικοινωνίας νέων ανθρώπων. Τι μπορούν να κάνουν οι δάσκαλοι? (από τη γερμανίδα συντονίστρια Erasmus Annegret Zozmann).

Εργαστήρι 2: Επίσκεψη στο εργαστήρι ηλεκτρονικών υπολογιστών για να ανακαλύψουμε την “Loi Lo” εκπαίδευση και το ψηφιακό σύστημα διδασκαλίας που ακολουθείται στο σχολείο Jokiranta.

Εργαστήρι 3: Jokiranta 360°-πρόγραμμα: η ψηφιακή 3D-κάμερα σε σχολική χρήση. Μαθαίνοντας τις πρακτικές εφαρμογές ( από τον φινλανδό καθηγητή Η/Υ και Μαθηματικών  Markus Översti).

Εργαστήρι 4: Περιβαλλοντικές και σχετικές με τη βιωσιμότητα δραστηριότητες παρουσιαζόμενες από  το σχολείο IES de Candás. Παρουσίαση του λογισμικού Scientix, μία επιστημονική, εκπαιδευτική κοινότητα στην Ευρώπη  (από τον Ισπανό συντονιστή Erasmus Javier Redondas).

Εργαστήρι 6 : Το νέο σχολικό περιβάλλον της νέας παιδαγωγικής στη Φινλανδία μέσα σε μια “φλούδα καρυδιού”. Βασικές πληροφορίες για την επίσκεψη της επόμενης μέρας.  (από τις φινλανδές συντονίστριες Erasmus Ulla Kortesuo και Mervi Tikkanen).

Εργαστήρι 5: Εργαλεία για καλές πρακτικές: ThingLink και eTwinning platforms (από τη συντονίστρια Erasmus Ulla Kortesuo).

  • Εργαστήρι 6: Το νέο σχολικό περιβάλλον της νέας παιδαγωγική στη Φινλανδία. Επίσκεψη στο σχολείο Torkinmäki.
  • Εργαστήρι 7: Εργαλεία για καλές πρακτικές: χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία στην εκπαίδευση. Πως το 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου έχει χρησιμοποιήσει τη φωτογραφία τα τελευταία τρία χρόνια. (από τη συντονίστρια Erasmus Κατερίνα Ρουμπή).
  • Εργαστήρι 8: Εφαρμογές στη διδακτική πρακτική:  Qr-codes και chatterpix (από τη συντονίστρια  Erasmus Γεωργία Φέλλιου).

  3D printer

Εργαστήρι ξυλουργικής                                    Τραπεζαρία                                     Workshops

________________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

1η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Ασκήσεις γνωριμίας και βιωματικές δραστηριότητες εμπιστοσύνης από την κυρία Κολάση.

__________________________________________________________________________________

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

2η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Συζητήσαμε και γράψαμε το Συμβόλαιο της ομάδας!! Διότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τις καλές ομάδες!!!

Σκέψου! Μοιράσου! Δεσμεύσου! Η κυρία Κολάση συντόνισε.

__________________________________________________________________________________

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

3η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Γνωριμία με τα τρία σχολεία που συνεργαζόμαστε!

Ψάξαμε στις ιστοσελίδες τους.

Μελετήσαμε γεωγραφικά, κλιματικά και  πολιτιστικά στοιχεία των τριών χωρών: Φινλανδία, Ισπανία και  Γερμανία.

Και ιδού οι παρουσιάσεις των μαθητών!

 

Ολες οι κατασκευές των μαθητών  είναι τοποθετημένες στην αίθουσα της Βιολογίας η οποία θα λειτουργήσει ως αίθουσα Erasmus ώστε όλα τα τμήματα να ενημερώνονται για την εξέλιξη του προγράμματος. Στο μάθημα της Βιολογίας, λοιπόν, οι μαθητές που συμμετέχουν στην ομάδα Erasmus για την κλιματική αλλαγή θα έχουν την ευκαιρία για τρία λεπτά κάθε εβδομάδα να παρουσιάζουν τα παραγόμενα στους υπόλοιπους συμμαθητές τους και με αυτόν τον τρόπο όλη η σχολική κοινότητα ευαισθητοποιείται και ενεργοποιείται σε θετικές δράσεις.

______________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

4η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Μελέτη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Σε ομάδες οι μαθητές ψάχνουν στο ιντερνετ, καταγράφουν και μοιράζονται στην ολομέλεια στοιχεία για το φαινόμενο και τις επιπτώσεις του στην Ελλάδα και στον πλανήτη ολόκληρο.

   Less polution is the best solution!

_____________________________________________________________________________________________

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

5η Συνάντηση της ομάδας των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ climate change

Μελέτη των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής στη Ελλάδα μέσα από παγωμένες εικόνες. Τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση από την κυρία Κολάση.

1η παγωμένη εικόνα: Ωωω, Βαλέρια, Βαλέρια! Τι καύσωνας είναι αυτός που μας έδωσες σήμερα…μέχρι και το νερό είναι ζεστό…μακάρι τώρα να είχαμε δέντρα να μας κάνουν σκιά…αλλά τα έχουμε κόψει όλα….

2η παγωμένη εικόνα: Σώστε τα δάση μας

 

3η παγωμένη εικόνα: Μη σπαταλάτε νερό. Σκεφτείτε και τους άλλους.

 

4η παγωμένη εικόνα: Οσα (όσους) παίρνει ο άνεμος…

 

Στο τέλος “δεθήκαμε” σε έναν ιστό εξάρτησης και αλληλοβοήθειας. Και όλα αυτά με αφορμή την κλιματική αλλαγή και τη δική μας ευαισθητοποίηση στο θέμα αυτό. Η ισχύς εν τη ενώση….