1ο Γυμνάσιο Αίγινας

Ιστολόγιο μαθητών – καθηγητών του 1ου Γυμνασίου Αίγινας

Περιβαλλοντική Ομάδα 2013-2014

52691

Η ομάδα μας !

 

Α΄ Γυμνασίου

Γκαργκανίτη Αφροδίτη

Λαμπριάδου Μαρία

Σεϊτάι Σεμίνα

Τζίτζη Κωνσταντίνα

Χαλδαιάκη Αναστασία

 

Β΄ Γυμνασίου

Βογιατζόγλου Άρτεμις

Κακούσης Στέλιος

Καλέμι Ντίνο

Καρακούση Νεκταρία

Κορναράκης Δημήτρης

Λογοθέτη Χαρά

Μιγκάχεντ Ιωσήφ

Ροδίτης Παναγιώτης

Ρουστεμάι Έντρι

Γ΄ Γυμνασίου

Γρυπαίος Χρήστος

Ζωγράφος Μιχάλης

Κουτσουράκη Δήμητρα

Μαργαρώνης Σώζων

Τζίτζης Νίκος

Χαϊντάρι Εουσέμπιο

Χαλδαιάκης Γιάννης

Χιμπαδάκης  Γιάννης

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Καλλιόπη Παπαβασιλείου

perivallon

Οι στόχοι της ομάδας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • να αναπτύξουν σχέσεις με το σχολικό προαύλιο χώρο, ώστε να κατανοήσουν τη σημαντική επίδραση του περιβάλλοντος στην καθημερινότητα τους.
  • να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση
  • να αναπτύξουν τη επικοινωνία μεταξύ τους
  • να αποκτήσουν συνεργατικές δεξιότητες μεταξύ τους αλλά και με την τοπική κοινωνία.
  • να αναπτύξουν δεξιότητες χειρισμού απλών εργαλείων.
  • να αναπτύξουν θετικά συναισθήματα κατά τη βελτίωση της σχολικής τους αυλής όπως: αυτοεκτίμηση, ικανοποίηση,
  • να εξασκηθούν στο πώς να ενημερώνουν και να ευαισθητοποιούν τρίτους σε θέματα περιβάλλοντος.

 

Οι μέθοδοι που ακολουθήσαμε

¯                 Μέθοδος project.

¯                 Μέθοδος αναζήτησης πληροφοριών μέσω διαδικτύου

¯                 Προβολή ταινιών και συζήτηση

¯                 Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των υπόλοιπων μαθητών του σχολείου μας, των καθηγητών  και γονέων αλλά και της τοπικής κοινωνίας

¯                 Παρουσίασης της εργασίας μας με PowerPoint

11111

Η μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου Βογιατζόγλου Άρτεμις, μέλος της ομάδας Δημοσίων Σχέσεων, ενημερώνει τους υπόλοιπους μαθητές για την εργασία μας ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να τους ευαισθητοποιήσει πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα.

1ο γυμνάσιο

ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

 

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στην πρώτη μας συνάντηση αφού πήραμε ένα χαρτόνι και μαρκαδόρους, γράψαμε τη φράση « σχολική αυλή» στο κέντρο και έπειτα γεμίσαμε το χαρτόνι με λέξεις (ουσιαστικά, επίθετα, ρήματα) που συνδέονται με το θέμα μας.

Έπειτα συζητήσαμε για το ρόλο που παίζει η σχολική  αυλή στην μαθητική μας ζωή. Η σχολική αυλή δεν είναι μόνο ο χώρος που περνάμε  το διάλειμμα μας, αλλά εκεί που συναντάμε τους φίλους μας , που συζητάμε θέματα σχολικά αλλά και προσωπικά, εκεί που θα τρέξουμε, θα παίξουμε, θα γελάσουμε , θα ζωγραφίσουμε, θα δημιουργήσουμε,  θα παρατηρήσουμε τη φύση (τα πουλιά, τα λουλούδια, τα δέντρα),θα αγωνιστούμε σε διάφορα αθλήματα ομαδικά και ατομικά, αλλά και ένας χώρος όπου μπορούμε να μάθουμε καινούργια πράγματα για τη φύση. Επίσης κάτι άλλο που δεν είχαμε πριν σκεφτεί , είναι ότι στη σχολική αυλή μπορούμε να κάνουμε  και άλλα μαθήματα εκτός από τη γυμναστική όπως τα καλλιτεχνικά, τα μαθηματικά, τη φυσική. Παρατηρώντας το χώρο γύρω μας μπορούμε να δούμε τη γεωμετρία και τα μαθηματικά στην πράξη, στοιχεία βιολογίας, χημείας , φυσικής, και άλλα.

 

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Για να μπορέσουμε να δουλέψουμε καλύτερα, χωριστήκαμε σε 4 ομάδες.

1.      Ομάδα Δημοσίων Σχέσεων.

Έχει αναλάβει την συνεχή ενημέρωση  του σχολείου, των γονέων και των εκπαιδευτικών για την πορεία της  εργασίας μας, την εύρεση βοήθειας από τον Δήμο της Αίγινας και το προγραμματισμό των συναντήσεων – ενημερώσεων με επαγγελματίες σχετικούς με το θέμα μας. Επίσης θα φτιάξουν και τα καρτελάκια που θα φοράμε κατά τις συναντήσεις μας και τις παρουσιάσεις που θα κάνουμε.

Συμμετέχουν οι :

Βογιατζόγλου Άρτεμις

Καρακούση Νεκταρία

Λογοθέτη Χαρά

2.      Ομάδα Κηπουρικής.

Έχουν αναλάβει τον προσδιορισμό του χώρου και των φυτών που θα καλλιεργήσουμε, την προετοιμασία του εδάφους και τη περίφραξη του «μποστανιού» μας.

Συμμετέχουν οι:

Γρυπαίος Χρήστος

Ζωγράφος Μιχάλης

Καλέμι Ντίνο

Κουτσουράκη Δήμητρα

Μαργαρώνης Σώζων

Ρουστεμάι Έντρι

Χαϊντάρι Εουσέμπιο

Χαλδαιάκης Γιάννης

Χιμπαδάκης  Γιάννης

3.      Ομάδα Η/Υ- Internet.

Έχουν αναλάβει την αναζήτηση στο διαδίκτυο πληροφοριών που θα μας βοηθήσουν στο θέμα μας, την εύρεση και προβολή ταινιών σχετικές με τα περιβαλλοντικά προβλήματα της εποχής μας και την συγγραφή της εργασίας μας.

Συμμετέχουν οι:

      Κακούσης Στέλιος

      Κορναράκης Δημήτρης

      Λογοθέτη Χαρά

      Μαλτέζου Ευαγγελία

Ροδίτης Παναγιώτης

4.      Ομάδα Φροντίδας Φυτών

Έχουν αναλάβει το φύτεμα και τη φροντίδα των φυτώ, δηλαδή το πότισμα, το καθάρισμα από τα ξερά φύλλα , το κλάδεμα και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί προκειμένου να αναπτυχθούν σωστά τα φυτά μας. Επίσης στα καθήκοντά τους είναι και το μάζεμα των σκουπιδιών

Συμμετέχουν οι:

Γκαργκανίτη Αφροδίτη

Κακούση Νεκταρία

Λαμπριάδου Μαρία

Σεϊτάι Σεμίνα

Τζίτζη Κωνσταντίνα

Τζίτζης Νίκος

Χαλδαιάκη Αναστασία

 

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα Η/Υ μας πρόβαλε 3 ταινίες για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της εποχής μας:

1.      το φαινόμενο του θερμοκηπίου

2.      η τρύπα του όζοντος

3.      η Γη και Εγώ (στην Αγγλική γλώσσα)

Ακολούθησε προβληματισμός και συζήτηση κυρίως ως προς τη βελτίωση της συμπεριφοράς μας απέναντι στο περιβάλλον.

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα δημοσίων σχέσεων κανόνισε συνάντηση με τον κηπουρό Μαλτέζο  στον Μαραθώνα όπου μας ξενάγησε στον κήπο του.

5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα δημοσίων σχέσεων κανόνισε επίσκεψη της Βιολόγου – Περιβαλλοντολόγου κυρίας Εμμανουήλ Φωτεινής στο σχολείο μας, η οποία μας ξενάγησε στα φυτά που ήδη υπάρχουν στον κήπο μας και μας έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για τις ιδιότητες και την ιστορία των φυτών. Επίσης μας πρότεινε φυτά κατάλληλα για το χώρο του σχολείου μας.

 unnamed

 

6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Συλλέξαμε φυτά από τον κήπο μας, τα αποξηράναμε και με τη βοήθεια της Βιολόγου – Περιβαλλοντολόγου κυρίας Εμμανουήλ Φωτεινής, κρατήσαμε τις ονομασίες τους και φτιάξαμε ένα φυτολόγιο.

ΤΑ ΦΥΤΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:

 

7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

‘Έπειτα από συζήτηση καταλήξαμε στο χώρο που θα χρησιμοποιήσουμε για να διαμορφώσουμε τον κήπο μας και στα φυτά που θα καλλιεργήσουμε.

Δύο θα είναι οι χώροι που θα διαμορφώσουμε:

¯     ο πρώτος μετά το γήπεδο μπάσκετ στα σύνορα με το ΕΠΑΛ ΑΙΓΙΝΑΣ, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για το λαχανόκηπό μας.

¯     Και ο δεύτερος δίπλα στο κιόσκι, όπου εκεί θα βάλουμε τα αρωματικά φυτά.

  8η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα κηπουρικής καθάρισε τους χώρους από τα αγριόχορτα.

perivallontiki1

 

9η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα κηπουρικής όργωσε το κομμάτι του κήπου όπου θα γίνει ο λαχανόκηπος.

pervallontiki2

10η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στις  19 Φεβρουαρίου μας επισκέφθηκε ο κύριος Κάσσης Γιάννης από την εθελοντική οργάνωση διατήρησης και διάδοσης παραδοσιακών σπόρων «Πελίτης», ο οποίος μας έφερε παραδοσιακούς σπόρους από διάφορα μέρη της Ελλάδας και μας έδειξε πώς να φτιάξουμε το φυτώριο μας.

Το φυτώριο μας αποτελείται από :

1.      Μελιτζάνα Φλάσκα

2.      Ντοματάκια Σαντορίνης

3.      Πιπεριά Φλωρίνης

4.      Ντοματοπιπεριά

5.      Κολοκυθάκια Αίγινας

6.      Καλαμπόκι

7.      Κολοκύθα Γλυκιά

8.      Πεπόνι

9.      Καρπούζι Μεθάνων

10.  Ήλιος

 perivallontiki3

Στη συνέχεια τοποθετήσαμε το φυτώριο μας πάνω σε θρανία και σε μέρος που να το βλέπει ο ήλιος και να είναι προστατευμένο από τον αέρα και την παγωνιά.

 

Μετά από λίγες μέρες, πιο σύντομα απ΄ ότι φανταζόμασταν, έκαναν την εμφάνισή τους οι νέοι «φίλοι» μας.

11η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα δημοσίων σχέσεων αφού πήρε προσφορές για τα υλικά που θα χρειαστούμε κατέληξε στον προμηθευτή και έδωσε την παραγγελία.

Τα αρωματικά φυτά που αγοράσαμε είναι:

1.      λεβάντα

2.      ρίγανη

3.      δυόσμος

4.      μέντα

5.      θυμάρι

12η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα κηπουρικής προετοίμασε το χώρο όπου θα μπουν τα αρωματικά. Έβαλε την προστατευτική περίφραξη, έσκαψε τους λάκκους για να μπουν τα φυτά και καθάρισε από τα αγριόχορτα.

 

13η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Σε αυτή τη συνάντηση φυτέψαμε υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας μας κυρίας Παπαβασιλείου Καλλιόπης και τη βοήθεια της ομάδας κηπουρικής.

 perivallontiki4

 

14η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στις 6 Απριλίου έγινε η γιορτή του «Πελίτι» στην Αίγινα. Στην γιορτή αυτή ανταλλάξαμε μερικά από τα φυτώρια που δημιουργήσαμε με παραδοσιακούς σπόρους, παρουσιάσαμε  την εργασία μας, ομιλήτρια ήταν η μαθήτρια Καρακούση Νεκταρία από τη Β΄ τάξη του Γυμνασίου και παρακολουθήσαμε τις παρουσιάσεις των περιβαλλοντικών προγραμμάτων σχολείων της Αίγινας που το θέμα τους σχετίζεται με τους παραδοσιακούς σπόρους.

peliti-aiginas-00

 

15η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Η ομάδα κηπουρικής έσκαψε τα αυλάκια όπου θα φυτέψουμε τα λαχανικά μας, έριξε κοπριά και την ανακάτεψε με το χώμα.

 

16η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στις 9 Απριλίου, ήρθε στο σχολείο μας για δεύτερη φορά ο κύριος Κάσσης Γιάννης, ο οποίος αφού μας έδειξε πώς να φυτέψουμε το φυτώριο στο λαχανόκηπο, μας έδωσε συμβουλές για το πότισμα αλλά και για το πώς θα κρατήσουμε σπόρους από κάθε φυτό ώστε να έχουμε για την επόμενη χρονιά αλλά και για να επιστρέψουμε στον «Πελίτι».

333333

444444

555555

 

17η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Έπειτα στηρίξαμε με καλαμάκια τα καλαμπόκια.

Αφήστε μια απάντηση

Το σχολείο μας

Το σχολείο μας

Βρείτε μας στο google maps

Η σελίδα μας στο facebook

Η σελίδα μας στο facebook

Αρχείο δημοσιεύσεων

Ο καιρός στην Αίγινα

Επισκεψιμότητα

free counter

kathigitis-panepistimiou

Οι καθηγητές που διδάσκουν στο 1ο Γυμνάσιο Αίγινας

(σχ. έτος 2014-2015)

ΒΑΛΩΜΕΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – Φυσικός  (διευθυντής)

ΜΟΝΟΚΡΟΥΣΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ – Φιλόλογος (υποδιευθύντρια)

ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – Θεολόγος

ΤΡΙΜΗ ΜΑΡΙΑ – Φιλόλογος

ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ – Φιλόλογος

ΜΕΛΙΓΚΩΝΗΣ ΝΙΚΟΣ – Φιλόλογος

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ – Φιλόλογος

ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ – Μαθηματικός

ΜΟΣΧΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ – Μαθηματικός

ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ – Μαθηματικός

ΜΠΑΡΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ – Φυσικός

ΚΑΡΥΔΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – Φυσικός

ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – Γαλλικής Φιλολογίας

ΣΚΑΡΜΟΥΤΣΟΥ ΕΥΗ – Αγγλικής Φιλολογίας (Αγγλικά & Ιστορία)

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Αγγλικής Φιλολογίας

ΛΟΡΕΤΖΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ – Γερμανικής Φιλολογίας (Γερμανικά & Ιστορία)

ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ – Τεχνολόγος

ΔΟΥΒΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ – Πληροφορικός

ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – Εικαστικός

ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΚΥΒΕΛΗ – Γυμνάστρια

ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΛΑΓΙΑ – Γυμνάστρια (Οικιακή Οικονομία)

ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ – Γυμνάστρια (Οικιακή Οικονομία)

ΠΑΥΛΟΣ ΑΡΗΣ – Γυμναστής (Οικιακή Οικονομία)

ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – Γαλλικής Φιλολογίας (Ιστορία)



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων