ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ Α’ ΚΑΙ Β’ ΕΠΑΛ

Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές,

Αγαπητοί γονείς,

Το φετινό σχολικό έτος πρόκειται να εφαρμοστεί στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης ΕΠΑΛ. Όπως αναφέρεται στο Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 4786/2020, Αριθμ. Φ4/116552/ΓΔ4 Καθορισμός των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, της εξεταστέας ύλης και του τρόπου αξιολόγησης αυτών κατά το σχολικό έτος 2021-2022, βάσει του άρθρου 9 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), (το ΦΕΚ μπορείτε να το δείτε εδώ)
τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη είναι:

  1. ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  2. ΙΣΤΟΡΙΑ
  3. ΑΛΓΕΒΡΑ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
  4. ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
  5. ΦΥΣΙΚΗ (ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)
  6. ΧΗΜΕΙΑ (ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)
  7. ΑΓΓΛΙΚΑ

και ομοίως, για την Β΄ τάξη:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

  1. ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
  2. ΑΛΓΕΒΡΑ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
  3. ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
  4. ΦΥΣΙΚΗ (ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)
  5. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΜΕΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ (Β΄ΕΠΑΛ)

ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

  1. ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
  2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  3. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ

ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ

  1. ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΑΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
  2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  3. ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ

  1. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΤΟΧΗ ΥΛΙΚΩΝ
  3. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

  1. ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ Ι-  ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
  2. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΛΟΙΟΥ Ι
  3. ΕΝΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

  1. ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  2. ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ

  1.  ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ Ι
  2. ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  3. ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Πρόκειται για ένα σχέδιο που αναβλήθηκε πέρυσι, λόγω της πολύμηνης τηλεκπαίδευσης και της επακόλουθης ματαίωσης των προαγωγικών εξετάσεων. Ωστόσο, φέτος όλα δείχνουν πως πρόκειται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή, παρά τις όποιες αντιξοότητες αντιμετωπίσαμε κατά τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη και οι οποίες είχαν αντίκτυπο στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και στον βαθμό κατανόησης και κάλυψης της ύλης των προηγούμενων τάξεων.

Αυτός ο τρόπος αξιολόγησης περιλαμβάνει τέσσερα θέματα δομής πανελληνίων εξετάσεων, δηλαδή ένα Α θέμα κλειστού τύπου (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και Σ-Λ), ένα θέμα Β τύπου με πολλαπλής επιλογής ερωτήματα κρίσεως με αιτιολόγηση της απάντησης, ένα θέμα Γ ως απλή άσκηση και ένα θέμα Δ ως πρόβλημα σύνθετο και πολυσυνδυαστικό. Τα θέματα Α και Γ επιλέγονται από τους διδάσκοντες το κάθε μάθημα ενώ τα θέματα Β και Δ, που ομολογουμένως είναι και τα πιο απαιτητικά, προέρχονται με τυχαία κλήρωση μέσα από την ΤΘΔΔ.

Επομένως γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι αυτός ο τρόπος αξιολόγησης αυξάνει κατακόρυφα τον βαθμό δυσκολίας των προαγωγικών εξετάσεων και καθιστά σε μεγάλο βαθμό αμφίβολη την προαγωγή, εάν δεν έχει προηγηθεί κατανόηση των αντικειμένων, επιμελής μελέτη και εμβάθυνση. Για μία τράπεζα θεμάτων η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς με δεκάδες θέματα, ο μόνος τρόπος προσέγγισης είναι η σε βάθος γνώση του αντικειμένου και η καλλιέργεια της κριτικής και συνδυαστικής σκέψης, κάτι που συγκαταλέγεται και στους στόχους εφαρμογής της τράπεζας αυτής, αφού όντας αδύνατον κάποιος να επεξεργαστεί και να αποστηθίσει τις λύσεις σε χιλιάδες θέματα, ο μόνος τρόπος να αντεπεξέλθει είναι να αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες, να αφομοιώσει την ύλη και να μπορεί να αυτενεργεί μπροστά σε νέα κάθε φορά θέματα.

Έχουμε ανηφορικό δρόμο μπροστά μας και χρειαζόμαστε την υποστήριξη σας, με καλοπροαίρετη πάντα συνεργασία, ώστε να επιστήσουμε την προσοχή και να καταστήσουμε σαφές στο σύνολο της μαθητικής κοινότητας ότι χρειάζεται προσπάθεια, συνεπής παρακολούθηση και συνειδητή προετοιμασία των μαθημάτων κάθε αντικειμένου, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος. Η πραγματικότητα με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι, μετά από δύο σχολικά έτη με μήνες τηλεκπαίδευσης και απουσία προαγωγικών εξετάσεων, σε συνδυασμό με την χαλάρωση και τον παρορμητισμό της ηλικίας, δίνει μικρά περιθώρια αισιοδοξίας!

Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουμε όλη την καλή διάθεση και την υπομονή να αφιερώσουμε τον απαραίτητο χρόνο στην προετοιμασία των μαθητών μας για αυτόν τον τρόπο εξέτασης και στην εις βάθος διδασκαλία των αντικειμένων,κάτι που από μόνο του όμως δεν επαρκεί, εάν δεν υπάρχει και από την άλλη πλευρά η διάθεση και η εργατικότητα. Πιστεύουμε ωστόσο ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και σας χρειαζόμαστε δίπλα μας σε αυτό το τόσο σημαντικό έργο.