Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων- Ζήσε χωρίς εκφοβισμό

Ευ Ζην

ΕΥ ΖΗΝ – Β΄τάξη

Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων-Ζήσε χωρίς εκφοβισμό

ΑΓΑΠΗΣ ΜΠΑΛΟΝΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ .jpg ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ .jpg ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

Εγκαινιάζουμε σήμερα μια νέα και πάρα πολύ σημαντική κατηγορία των εργαστήριων σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Γαλλικής γλώσσας Ειρήνη Ματθαίου. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επικοινωνίας, λεκτικής και σωματικής, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας (Δεξιότητες 21ου αιώνα), της αυτομέριμνας, της ενσυναίσθησης, της διαμεσολάβησης, της επίλυσης συγκρούσεων (Δεξιότητες ζωής) και της στρατηγικής σκέψης (Δεξιότητες του Νου). Στο επίκεντρο όμως, δεδομένων των προτεραιοτήτων που θέτει η σχολική ηλικία των συγκεκριμένων παιδιών κατά την οποία ολοκληρώνεται το ξεκίνημα του βασικού αλφαβητισμού, ήταν η ανάπτυξη της ευεξίας , μιας ψυχοκοινωνικής στάσης που επάγει ευεργετική επίδραση στη συστηματική εκμάθηση δεξιοτήτων και εννοιολογείται ως σύνθετη συνθήκη:Eντός ευχάριστου  και αποδοτικού κλίματος μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών, προάγεται η αυτοεκτίμηση των μαθητών ενδυναμώνοντας την ενσυναίσθηση  και προτεραιοποιώντας  την ανάδειξη θετικών τρόπων επίλυσης συγκρούσεων. Όλα με σκοπό την ευαισθητοποίηση πάνω στο επίκαιρο θέμα του σχολικού εκφοβισμού.                                                                      Το εργαστήριο  ήταν καινοτόμο γιατί σφυρηλάτησε εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα σε δύο μεσογειακές  κουλτούρες, μια τοπική, νησιωτική και μια μεγάλη, ευρωπαϊκή. Ταυτόχρονα έβαλε μεγαλόπνοους στόχους στη συνεργασία ανάμεσα σε διδάσκοντες εκπαιδευτικούς. Γιατί έχει αναγνωριστεί στην Ελληνική σχολική πραγματικότητα ως εξαιρετικά ασυνήθιστη η ισότιμη συνεργασία ανάμεσα στη δασκάλα της τάξης και την εκπαιδευτικό ειδικότητας, μια καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας αλλά το συγκεκριμένο εργαστήριο έγινε αφορμή για μια εξαιρετικά γόνιμη πνευματική συνεργασία δυο εταίρων, χρόνια αφοσιωμένων σε μια φιλία υπό την  αριστοτελική έννοιά της που απέδωσε εποικοδομητικούς καρπούς στη σχολική αίθουσα.  Η  διαθεματική σύνδεση με τη  Γαλλική Γλώσσα  επιδιώχθηκε  με  συγκριτική μελέτη ανάμεσα σε παροιμίες πάνω στη φιλία και στην προάσπιση της πολύτιμης αυτής συνθήκης όπως αντικατοπτρίζεται μέσα από τον διάλογο ανάμεσα σε δύο ευρωπαϊκούς πολιτισμούς.

Μετά από την ολοκλήρωση του εργαστηρίου «Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων-Ζήσε χωρίς εκφοβισμό» και λαμβάνοντας υπόψη το συντονισμό με την παραπάνω έννοια (resonance) εννοούμε μια διαφορετική προσέγγιση στην σχέση των μαθητών με τον πολιτισμό και την κουλτούρα του σχολείου. Το πρώτο βήμα σε αυτές τις σχέσεις είναι ότι κάτι τους άγγιξε με την ψυχική επαφή που ανέπτυξαν με τη δασκάλα γαλλικής γλώσσας και έπειτα ανταποκρίθηκαν. Δεν έμειναν οι ίδιοι, υπήρξε μια μετατόπιση στη σκέψη τους, και αυτό το ρίσκο, η αντιαυταρχική άσκηση διδασκαλίας ενθάρρυνε τα παιδιά και εμάς  να συντονιστούμε έμψυχα και όχι ψηφιακά όπως την περίοδο της πανδημίας .