Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2022 (CodeWeek)

Συμμετείχαμε και φέτος σαν σχολείο στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού με δράσεις στην τάξη. Με τις μικρές τάξεις δείξαμε στους ήρωες του παιχνιδιού (angry bird και μελισσούλα) το σωστό δρόμο από τον ιστότοπο του studio.code.org.

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2021(CodeWeek)

Συμμετείχαμε και φέτος σαν σχολείο στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού με δράσεις στην τάξη.

Με τις μικρές τάξεις δείξαμε στους ήρωες του παιχνιδιού (angry bird και μελισσούλα) το σωστό δρόμο από τον ιστότοπο του studio.code.org.

Με τις μεγάλες τάξεις δημιουργήσαμε εικόνες με την τεχνική του Pixel Art. (www.zaplycode.it)

Πρόγραμμα από το Σ.Κ.Ε.Π.

Η Ε΄ τάξη του σχολείου μας συνεργάστηκε με τον Σ.Κ.Ε.Π. στα πλαίσια της καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και της ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων.

      Ο Σ.Κ.Ε.Π. (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους) είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ιδρύθηκε στην Αθήνα και στηρίζεται στο θεμελιώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ζει ελεύθερα χωρίς διακρίσεις. Από το 2009 υλοποιεί στα σχολεία το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης με την Αναπηρία “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο” στοχεύοντας στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας απέναντι στη διαφορετικότητα.
      Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια 1-2 διδακτικών ωρών (σε κάθε τμήμα χωριστά) με την επίσκεψη στον χώρο του σχολείου ενός νέου με κινητική και αισθητηριακή αναπηρία (συνεργάτη του ΣΚΕΠ) και της υπεύθυνης του προγράμματος. Ο Παναγιώτης, καθισμένος στο αμαξίδιό του, ανέπτυξε έναν ειλικρινή διάλογο με τα παιδιά, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις τους χωρίς περιστροφές, έλυσε απορίες και περιέγραψε πώς βρίσκει λύσεις στα δικά του εμπόδια και τρόπους για να νικά τις αντιξοότητες που παρουσιάζονται στη ζωή του.
      Ήταν μια εποικοδομητική εμπειρία για τους μαθητές που τους έδωσε τη δυνατότητα να δουν τον εαυτό τους και τους άλλους υπό άλλο πρίσμα.

Από το σπόρο μέχρι την ελιά…

Τα δευτεράκια μας πραγματοποίησαν  ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα όπου γνωρίσαμε τους διάφορους σπόρους και φυτέψαμε μερικούς σε γλαστράκια και παρακολουθήσαμε την ανάπτυξή τους. Άλλα γλαστράκια τα ποτίζαμε τακτικά κι άλλα όχι. Μελετήσαμε και την επίδραση του φωτός πάνω στα φυτά.

Επισκεφθήκαμε τον κήπο του σχολείου και παρατηρήσαμε τις μικρές ελιές που υπάρχουν εκεί. Διοργανώσαμε δεκατιανό με ψωμί και ελιές, ελιόψωμα και κουλουράκια λαδιού.

Μιλήσαμε για τις ποικιλίες της ελιάς και τον τρόπο καλλιέργειάς της.

Γνωρίσαμε τα λιόπανα και τα παλιά και καινούρια ελαιοτριβεία.

Όλη τη χρονιά συμπληρώναμε το λεύκωμά μας με παροιμίες, γνωμικά, ακροστοιχίδες, ζωγραφιές και πληροφορίες για την ελιά.

Την περίοδο που το σχολείο ήταν κλειστό, ασχοληθήκαμε με τους ολυμπιακούς αγώνες και την ιερή ελιά. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη.

Καρναβάλι των ζώων…

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής για να εξασκήσουμε την ακρόαση στους μαθητές, διδαχτήκαμε το “Καρναβάλι των ζώων” του Camille Saint Saens. Μάθαμε το πως η μουσική μπορεί να χαρακτηρίσει τις φωνές των ζώων. Είδαμε καινούρια όργανα ακούσαμε τον ήχο τους και στο τέλος οι μαθητές καλέστηκαν να αναγνωρίσουν τη μουσική του κάθε ζώου μέσω μιας καρτέλας με εικόνες στην οποία έπρεπε να σημειώσουν που ανήκει η μουσική.

Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τη δυνατότητα του ήχου να μπορεί να παρομοιάζει ή να δημιουργεί εικόνες που δεν βλέπουμε αλλά τις ακούμε!

 

Το καρναβάλι των ζώων Καμίλ Σεντ Σενς

Το κρυπτογραφικό αλφάβητο της Φιλικής Εταιρείας

Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 χρησιμοποιήσαμε το Κρυπτογραφικό Αλφάβητο της Φιλικής Εταιρίας και ανταλλάξαμε κρυπτογραφημένα μηνύματα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων από απόσταση με τις Ε΄ και ΣΤ΄τάξεις .

H ιστορία της Φιλικής Εταιρείας και τι ρόλο έπαιξε στην Επανάσταση του 1821.

Το κρυπτογραφικό αλφάβητο της Φιλικής Εταιρείας μέσα από δραστηριότητες:

 

Το μουσείο έχει τη (δική σου) ιστορία…

Η ιστορία κόμικ “Επιστροφή στη Σελήνη” που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του Γ2, πραγματοποιήθηκε για το πρόγραμμα του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης με θέμα ” Το μουσείο έχει τη (δική σου) ιστορία” και αφορά ιστορίες που χρησιμοποιούν σκεύη και αντικείμενα του μουσείου.

Όλα τα παιδιά του Γ2 δήλωσαν συμμετοχή, αλλά μόνο μία ομάδα πρόλαβε να την στείλει πριν το κλείσιμο των σχολείων, λόγω COVID.

Η ομάδα αποτελείται από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Ευμορφία Μηλιούλη και τα παιδιά: Αλέξανδρο Φιλόπουλο, Ιωάννα Τσαντιράκη, Γιώργο Χαλχαράπη, Μυρτώ Σωτηριάδου, Βασίλη Μητρατζά, Φοίβο Χατζηαρτεμίου.

Η ιστορία έχει ως βασικό αντικείμενο το αρχαίο λυχνάρι αλλά αξιοποιούνται δεόντως και πολλά άλλα: η πόρτα του Μακεδονικού τάφου, το κουδουνάκι, το γυάλινο αγγείο σε σχήμα πουλιού, το ομοίωμα άμαξας με άλογα. Απολαύστε την ευφάνταστη αυτή ιστορία!