Η εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Ε΄και Στ΄τάξης στο ΚΠΕ Περτουλίου Τρικάλων

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκπ/κή εκδρομή του σχολείου μας στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Περτούλι Τρικάλων. Στην εκδρομή συμμετείχαν 41 μαθητές από την Ε΄και Στ΄τάξη με τις εκπαιδευτικούς κ. Καλτσούνη Ξένη, κ. Λυρίτση Χάιδω,κ. Σαμαρά Μαρινέλα και κ. Χρυσάγη Μαρία.

Οι μικροί εκδρομείς ξεκίνησαν το μεσημέρι της Τρίτης 11 Δεκεμβρίου από τη Σκιάθο γεμάτοι προσδοκίες  και όνειρα και επέστρεψαν την Πέμπτη το πρωί ενθουσιασμένοι και γεμάτοι με όμορφες  εμπειρίες, εικόνες και καινούργιες γνώσεις.

Στο  Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου Τρικκαίων

υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αειφόρο ελατόδασος Περτουλίου» .

Το ενδιαφέρον των μαθητών να ακούσουν, να δουν ,να μυρίσουν ,να αισθανθούν και να μάθουν για το δάσος ήταν μεγάλο.

Οι παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές :

  • Να εισαχθούν στην έννοια δάσος.
  • Να επισημάνουν τις ωφέλειες, αξίες και κινδύνους του δάσους
  • Να ενημερωθούν για το ελατόδασος Περτουλίου και τους παραδασόβιους οικισμούς.
  • Να έρθουν σε επαφή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής (γεωγραφική θέση, προσανατολισμός, κλιματολογικές συνθήκες).
  • Να αντιληφθούν την μοναδικότητα του εν λόγω δάσους (χλωρίδα, πανίδα, βιότοπος, μορφολογία)
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την συστηματική εκμετάλλευση του δάσους από τους ανθρώπους. (επιστημονική ομάδα του ΑΠΘ).
  • Να κατανοήσουν τους λόγους που οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται το δάσος (πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα).
  • Να εντοπίσουν στο πεδίο στοιχεία που μαρτυρούν ανθρώπινη παρέμβαση στο δάσος.
  • Να επισημάνουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ανθρώπινης παρέμβασης στο δάσος.
  • Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προστασίας των δασών και να προτείνουν ιδέες για την αρμονική συμβίωση ανθρώπου και φύσης.
  • Να καλλιεργήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς την φυσική κληρονομιά.
  • Να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση μέσω των αισθήσεων.

                 

Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ υποδέχθηκε τα παιδιά στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Κέντρου, όπου μετά τις απαραίτητες συστάσεις, έλαβε χώρα παιχνίδι γνωριμίας. Ακολούθησε σύντομη αναφορά  και προσανατολισμός των παιδιών στο Πρόγραμμα που θα ακολουθούσε.

Εν συνεχεία ακολούθησε στην αίθουσα του Κέντρου διαδραστική προβολή με συμμετοχή κι ενδιάμεση εμπλοκή των μαθητών/τριών συνολικής διάρκειας μιας ώρας όπου αναλύθηκε και παρουσιάστηκε το θεωρητικό τμήμα του Προγράμματος.

Έπειτα έγινε χωρισμός σε 3 ομάδες με τυχαίο τρόπο (παιχνίδι)και προετοιμασία για τις δραστηριότητες που θα υλοποιούνταν στο πεδίο.

Κάθε ομάδα συνοδευόμενη από ένα μέλος της Π.Ο. ακολούθησε διαφορετικό   μονοπάτι του δάσους, με κριτήριο την υλοποίηση των στόχων που τέθηκαν και την εμπέδωση κι εφαρμογή των εννοιών που εισήχθηκαν κατά το θεωρητικό μέρος του Προγράμματος. Κατά την διάρκεια της περιήγησης, για την περαιτέρω κατανόηση και εμβάθυνση, εκπονήθηκαν δραστηριότητες από τα φύλλα εργασίας, με την ανάλογη υλικοτεχνική υποστήριξη. Τα τρία μονοπάτια συναντήθηκαν σε ξέφωτο του δάσους. Εκεί τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά  σε δραστηριότητες .

 

Εκτός από το ΚΠΕ Περτουλίου οι μαθητές επισκέφτηκαν στην πόλη των Τρικάλων το Μύλο των Ξωτικών ,όπου διασκέδασαν με την ψυχή τους.

Επίσης επισκέφτηκαν το Βράχο των Μετεώρων και έφαγαν στο Καστράκι.

Στο Βόλο επισκέφτηκαν το «Πάρκο των παγετώνων» στην παραλία.

                 

Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας του ΚΠΕ  Περτουλίου για την εκπληκτική φιλοξενία και την παρουσίαση του προγράμματος που έκανε τους μικρούς μας μαθητές να το παρακολουθήσουν με μεγάλο ενδιαφέρον!

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για την άψογη συμπεριφορά που έδειξαν σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής και στις δασκάλες τους που με αγάπη και αφοσίωση φρόντισαν για την ασφάλεια και την ψυχαγωγία τους.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς των μαθητών για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν για ακόμα μία φορά!

Σχετικά με 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΙΑΘΟΥ

Είμαστε το 1ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Σκιάθου. Ανήκουμε στα σχολεία με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και λειτουργούμε με 13 τμήματα.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες τάξεων. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση