Μαρ 18
12

Παίζω με τον”Φρίξο” και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις

Στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος σεξουαλικής αγωγής “Παίζω με τον Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις” που υλοποιούμε με   τις Β΄και Γ΄Τάξεις, προσκαλέσαμε σε συζήτηση τους γονείς των παιδιών.  Στη συνάντηση εισηγήτριες ήταν η  Σχολική Σύμβουλος και ειδική σε θέματα σεξουαλικής αγωγής κ. Γερούκη Μαργαρίτα  και η  Βιταλάκη Ελένη, εκπαιδευτικός, αναπτυξιακή ψυχολόγος.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της πρώην Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ρεθύμνου, που παραχωρήθηκε στο Σχολείο μας.

 

 

Η σεξουαλικότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Αφορά το σώμα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, την αναπαραγωγή, τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στηρίζεται σε γνώσεις, σε καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας αλλά και στην υιοθέτηση αξιών και στάσεων που προάγουν την υγεία και την ευεξία των ατόμων.
Είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τρόπο συστηματικό, οργανωμένο και κυρίως μέσα από επιστημονικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τα παραπάνω θέματα καθώς από τη μία μεριά το θέμα της σεξουαλικότητας παρουσιάζεται με διάφορους τρόπους, πολλές φορές όχι αξιόπιστους, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικούς χώρους, από την άλλη κάποιοι γονείς, που είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την καθοδήγηση των παιδιών τους και σε θέματα σεξουαλικότητας και σεξουαλικής υγείας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο σε αυτά τα καθήκοντα. Επιπλέον γνωρίζουμε ότι στο στενό οικογενειακό και φιλικό περίγυρο ενός παιδιού βρίσκονται συνήθως οι υπεύθυνοι για την κακοποίησή του. Είναι λοιπόν στο ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αναλάβουν, σε συνεργασία πάντα με την οικογένεια, να παρουσιάσουν και συζητήσουν μεθοδικά και επιστημονικά το ζήτημα αυτό.
Τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βρίσκονται στο αναπτυξιακό αυτό στάδιο της ζωής τους όπου θα πρέπει να γνωρίσουν ζητήματα που αφορούν το σώμα τους, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, επίσης ζητήματα που αφορούν τις κοινωνικές ανθρώπινες σχέσεις, να επεξεργαστούν αποδεκτούς κώδικες επικοινωνίας και να μάθουν να προστατεύονται από τυχόν επιβλαβείς συμπεριφορές των ενηλίκων. Όλα τα παραπάνω είναι δυνατό να γίνουν διδακτικές ενότητες μιας συστηματικής παρέμβασης με στόχο τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών.
(Απόσπασμα από την Εισαγωγή του προγράμματος  που επιμελήθηκαν οι Μαργαρίτα Γερούκη, εκπαιδευτικός, Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας Εκπ/σης -Βιταλάκη Ελένη, εκπαιδευτικός, Αναπτυξιακή ψυχολόγος -Μαυράκη Δέσποινα, εκπαιδευτικός- Τριαματάκη Αθηνά, εκπαιδευτικός.)



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *