Έγκαιρη προσέλευση μαθητών στο σχολείο – “Κάθε λεπτό μετράει..!!!”

Δεκ 20211

Αγαπητοί γονείς,

Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, εκτός αν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ΔιδασκουσώνΤεύχος B’ 491/09.02.2021 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 4723 έχει αποφασίσει διαφορετικά για τη είσοδο των μαθητών/μαθητριών στην τάξη τους.

Το παραπάνω απόσπασμα της εγκυκλίου αποτελεί το τυπικό-νομοθετικό κομμάτι της έγκαιρης πρoσέλευσης των μαθητών στο σχολείο. Πίσω όμως από αυτό, υπάρχει  ένας μεγάλος αριθμός παραγόντων,  ψυχολογικών – συναισθηματικών, παιδαγωγικών, διδακτικών και παραγόντων οι οποίοι αφορούν στη γενικότερη λειτουργία της σχολικής μονάδας και οι οποίοι σχετίζονται με την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών  το πρωί στο σχολείο.

Δεν αναφερόμαστε σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις καθυστερημένης προσέλευσης μαθητών/τριών, αλλά στην καθυστερημένη προσέλευση η οποία επαναλαμβάνεται και αποτελεί καθημερινή συνήθεια και ρουτίνα για ορισμένα παιδιά.

Το παιδί που συστηματικά καθυστερεί να προσέλθει στο σχολείο, μπαίνει πάντα στην τάξη, αφού όλοι έχουν τακτοποιηθεί και έχει ξεκινήσει η διδακτική διαδικασία. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το παιδί σας θα αρχίσει την ημέρα του με άγχος προκειμένου να προλάβει τις διαδικασίες και την εργασία των υπόλοιπων συμμαθητών του. Αυτός δεν είναι ο ωραιότερος τρόπος για να ξεκινήσει κάποιος την ημέρα του!! Και αυτό το άγχος  ακολουθεί  το παιδί, πολλές φορές, όλη την ημέρα…

Η ορθογραφία, π.χ.,έχει ξεκινήσει και το παιδί έχει χάσει ένα μεγάλο ή μικρό κομμάτι της διαδικασίας, δεν έχει σημασία, και προσπαθεί ή να δει από τον διπλανό του, ή ο εκπαιδευτικός ξαναρχίζει την υπαγόρευση, έτσι ώστε να αναπληρωθεί το κενό… Όλη η τάξη περιμένει λοιπόν να γράψει το παιδί την ορθογραφία που έχασε.  Έτσι χάνεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος.

Έχει υπολογιστεί ότι 5 λεπτά αργοπορίας στην τάξη σημαίνει 3 χαμένες μέρες το χρόνο, 10 λεπτά, 6 μέρες χαμένες και 15 λεπτά, 9 μέρες χαμένες το χρόνο!! Και δυστυχώς αυτό δεν αφορά μόνο στο παιδί που καθυστερεί, αλλά και σε ολόκληρη την τάξη. Εάν λοιπόν το παιδί σας αργεί συστηματικά στο σχολείο, αυτό θα  επηρεάσει αρνητικά τη διαδικασία μάθησής του, αλλά και τη σχέση του με το σχολείο και τους συμμαθητές του.

Διότι, η καθυστερημένη προσέλευση στο σχολείο δεν συνεισφέρει θετικά στην κοινωνική εικόνα του παιδιού, επηρεάζοντας αρνητικά και την αυτοεικόνα του….” Όλο αργεί ο… η….” Πάλι η δασκάλα λέει την ορθογραφία για τον… την…¨κλπ… Αυτό το καταλαβαίνουν τα παιδιά που δεν έρχονται με συνέπεια στο σχολείο και επηρεάζονται ψυχολογικά, προκαλώντας τους αρνητικά συναισθήματα.

Η καθυστερημένη άφιξη του παιδιού στο σχολείο, και μάλιστα όταν βλέπει ότι αυτή η καθυστέρηση δεν αξιολογείται αρνητικά από τους γονείς του, καλλιεργεί εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με τις υποχρεώσεις του και  τη σχέση του με το σχολείο. Ως εκ τούτου δεν το βοηθάμε να γίνει υπεύθυνο και ώριμο.

Ο χρόνος από τις 8:00 μέχρι τις 8:15  που χτυπάει το κουδούνι, είναι ένα χρονικό διάστημα πολύτιμο για τα παιδιά. Είναι χρόνος προσαρμογής. Αποχαιρετούν τους συνοδούς τους στην πόρτα του σχολείου και συναντιούνται με τους συμμαθητές τους. Θα πουν τα νέα τους και θα κουβεντιάσουν.  Είναι λοιπόν αυτό το χρονικό διάστημα, διάστημα προσαρμογής και μετάβασης από το σπίτι και την οικογένεια, στο σχολείο και στη “σχολική οικογένεια”. Είναι κρίμα αυτό το χρονικό διάστημα να το στερούμε από τα παιδιά μας…. Τους βοηθά να ξεκινήσουν την ημέρα τους με ηρεμία.

Εκτός όμως από τους  ψυχολογικούς – συναισθηματικούς, παιδαγωγικούς, διδακτικούς λόγους που καθιστούν σημαντική και απαραίτητη την έγκαιρη προσέλευση των παιδιών, υπάρχουν και λόγοι που αφορούν στη λειτουργία του σχολείου.

Το σχολείο δε διαθέτει φύλακα ή κάποιον που να επιφορτίζεται με το άνοιγμα της πόρτας μετά την προσευχή. Όταν λοιπόν οι πόρτες κλείνουν από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχει κάποιος που να τις ανοίγει προκειμένου να μπουν στο χώρο του σχολείου οι μαθητές/τριες που έχουν καθυστερήσει . Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να μπουν με τους μαθητές/τριες στην τάξη για να αρχίσει το μάθημα. Είναι αυτό το διάστημα καίριο για το σχολείο διότι πρέπει όλοι να μπουν στις τάξεις τους  και να ρυθμιστούν πλήθος ζητημάτων από τον Δ/ντή/ντρια του σχολείου. Όταν λοιπόν  πρέπει κάποιος να ανοίγει την πόρτα, αυτό σημαίνει ότι δεν ολοκληρώνει εργασίες που οφείλουν εκείνη την ώρα να ολοκληρωθούν. Αυτό δημιουργεί μεγάλη δυσλειτουργία στη σχολική μονάδα.Είμαστε βέβαιοι ότι θα βοηθήσετε τα παιδιά σας, με την έγκαιρη προσέλευσή τους, να ξεκινούν την ημέρα τους με ηρεμία, διασφαλίζοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που βοηθούν στην ανάπτυξή τους και στην ομαλή προσαρμογή τους στο σχολείο.

από κάτω από: Ανακοινώσεις| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έγκαιρη προσέλευση μαθητών στο σχολείο – “Κάθε λεπτό μετράει..!!!”    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΛΙΟΥ ΚΩ

    Αγαπητοί γονείς και επισκέπτες ,

    Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του σχολείου μας, ο οποίος δημιουργήθηκε με σκοπό να λειτουργήσει ως εργαλείο επικοινωνίας και ενημέρωσης αλλά και ως μέσο παρουσίασης των δραστηριοτήτων των τάξεων και των μαθητών του σχολείου.

    .png

    .png

    .png

    .png

    .png

    Γενικές πληροφορίες για το σχολείο μας

    Το Δημοτικό Σχολείο Πυλίου ιδρύθηκε το 1946. Η αρχική κατασκευή περιελάμβανε τις δύο ανατολικές αίθουσες. Ακολούθησε η κατασκευή των δυτικών αιθουσών και του παλιού γραφείου το 1950 και ολοκληρώθηκε με τις βόρειες αίθουσες το 1960. Το 2000 χτίστηκε καινούριο κτίριο με μία μεγάλη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και τρεις (3) αίθουσες διδασκαλίας στον όροφο. Το 2012 τοποθετήθηκαν τρείς (3) αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ και το 2018 προστέθηκαν άλλες δυο (2).

    Το σχολείο μας σήμερα είναι 12/θέσιο. Βρίσκεται βόρεια και σε συνέχεια από τον Ιερό Ναό Αγ. Νικολάου και λίγα μέτρα ανατολικά της κεντρικής πλατείας Πυλίου.

    Φοιτούν σε αυτό από 250 (χειμερινή περίοδο) ως 262 μαθητές (τουριστική περίοδο) και το εκπαιδευτικό προσωπικό ανέρχεται, σε πλήρη επάνδρωση του σχολείου, στους 30 εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων.

    Λειτουργούν δεκατρία (13) τμήματα πρωινού προγράμματος, ένα τμήμα ολοήμερου, τμήμα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις. Επίσης διαθέτει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσα πληροφορικής, σχολική βιβλιοθήκη, γήπεδο καλαθοσφαίρισης και κυλικείο.

    Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές – Μαρμάρι, Αμανιού, Αγ. Γεώργιος – με δημοτικό σχολικό λεωφορείο.

     



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων