Για τη φετινή σχολική χρονιά 2022-23, στο πλαίσιο της Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας θα εκπονηθούν τα παρακάτω σχέδια δράσης:
1ο Σχέδιο Δράσης: Οικοδομώντας γέφυρες συνεργασίας.
Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Συντονιστής Δράσης: ΚΑΝΟΥΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Συνεχίζουμε και φέτος τις δράσεις μας στον ίδιο άξονα, θεωρώντας πως η επικοινωνία και η ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων σχολείου – οικογένειας αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη βελτίωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.
Στόχος μας η ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια, προκειμένου να σημειωθεί θετική επίδραση στην ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών, στη συμπεριφορά τους, στην αύξηση των κινήτρων για μάθηση, στην καλλιέργεια υγιών διαπροσωπικών σχέσεων και στη βελτίωση της συνεργασίας γονιών – μαθητών καθώς και εκπαιδευτικών – μαθητών.
Σκοπός μας είναι:
η δημιουργία συνθηκών για έγκαιρη παρέμβαση σε τυχόν προβλήματα, που μπορεί να συνδέονται είτε με τη μάθηση, τη συναισθηματική κατάσταση ή τη συμπεριφορά των παιδιών και η ενδυνάμωση των σχέσεων εκπαιδευτικών και γονέων, οι οποίες συνιστούν
θεμέλιους λίθους στην εύρεση εναλλακτικών, στον προβληματισμό, στην ανταλλαγή πληροφοριών και στο σχεδιασμό από κοινού λύσεων και
προτάσεων, που θα ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος “Δεν είμαστε απέναντι, είμαστε μαζί!” διαπιστώθηκε πως οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών εντός της τάξης και του ευρύτερου σχολικού πλαισίου επηρεάζουν σημαντικά τη μαθησιακή και κοινωνική τους εξέλιξη, το αίσθημα της αυτοεκτίμησης και της καλής ψυχολογικής τους διάθεσης. Η καλλιέργεια και διατήρηση υγιών σχέσεων μεταξύ τους δίνει δυναμική στην προσωπικότητα του κάθε παιδιού και ειδικότερα η ζεστασιά και τρυφερότητα του φιλικού λόγου, η ευαισθησία και ενσυναίσθηση και η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης, ιδιαίτερα σε δύσκολες στιγμές. Η βελτίωση του κλίματος εντός της τάξης και του σχολείου γενικότερα καθιστούν ολοένα και περισσότερο απαραίτητη την ανάγκη για την ανάδειξη αξιών, όπως ο αλτρουισμός, ο αλληλοσεβασμός, η κατανόηση, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η εμπιστοσύνη και η φιλία. Αξίες με τις οποίες κάθε μαθητής και μαθήτρια θα μπορεί να κατανοεί τόσο τον ίδιο του εαυτό και τα συναισθήματά του όσο και τα συναισθήματα των άλλων.
Η σύγχρονη πραγματικότητα της συνεχούς μεταβολής και εξέλιξης έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς δια βίου εκπαιδευόμενους οι οποίοι εμπλουτίζουν συνεχώς τις γνώσεις και στρατηγικές τους. Είναι επιτακτική η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ώστε να βελτιώνουν την ποιότητα και αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους και ταυτόχρονα να αισθάνονται την ικανοποίηση της προσωπικής, επιστημονικής και επαγγελματικής τους εξέλιξης.
Οι επιμορφωτικές δράσεις συμβάλλουν στην επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσω:
- της αναβάθμισης των ψηφιακών δεξιοτήτων,
- εκσυγχρονισμού των μεθόδων διδασκαλίας,
- της διάχυσης καλών διδακτικών πρακτικών,
- βελτίωσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου,
- της αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού της σχολικής μονάδας σε ενδοσχολικές δράσεις και δράσεις μεταξύ όμορων σχολείων.
Στο πλαίσιο των παραπάνω αναγκών θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα των επιμορφωτικών μας δράσεων.