ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ                       1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ 2024-25

Με τον όρο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋπόθεση για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής  ζωής οφείλει  να  εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί  σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας, ώστε οι μαθητές να ενστερνιστούν, σημαντικές αξίες, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός σε κοινά  συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας .

Ο κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας βασίζεται στην κείμενη  νομοθεσία και συντάσσεται μέσα από διαλογική συζήτηση του Συλλόγου Διδασκόντων , του συλλόγου γονέων και εκπροσώπου του Δ. Πάρου. Παρακάτω ακολουθούν οι βασικοί κανόνες που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου μας.

Γονείς & Κηδεμόνες

Οι γονείς & κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

Οι γονείς & κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το/τη δάσκαλο/α της τάξης/τμήματος σε καθορισμένη  ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης.

Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησης τους για την παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου είτε στο τετράδιο επικοινωνίας των μαθητών/τριών  είτε σε μορφή σημειώματος  και από τα ΜΑΙΛ που στέλνει το σχολείο.

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί ιστολόγιο, στο οποίο αναρτώνται όλες οι δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο:

Οφείλουν να γνωστοποιούν στο/στη δάσκαλο/α της τάξης και στη Διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του/της μαθητή/τριας.

Κανένας  ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, συζητείται πρώτα με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του/της μαθητή/τριας που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια-αν δεν επιλυθεί- με τον  Διευθυντή.

Γενικότερα, εκτός από τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου κανένας (ανήλικος ή ενήλικος) δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.

Σε περίπτωση κηδεμονίας ο/η αρμόδιος/α γονέας που έχει την κηδεμονία οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο παρέχοντας τα αντίστοιχα επίσημα έγγραφα.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, οι γονείς/κηδεμόνες είναι απαραίτητο να ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο. Στη περίπτωση που ο μαθητής/τρια απουσιάζει δεύτερη συνεχόμενη ημέρα ο/η εκπαιδευτικός του τμήματος/τάξης επικοινωνεί τηλεφωνικά με τους γονείς/κηδεμόνες.

Οι απουσίες των μαθητών/τριών συμπληρώνονται στο φύλλο ελέγχου και στον επίσημο ιστότοπο του κεντρικού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας «My school».

Το τηλέφωνο του σχολείου: 2284028154 είναι στη διάθεση των γονέων  για οποιαδήποτε ενημέρωση κατά την διάρκεια λειτουργίας του. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι εύκαιροι τις ώρες διαλείμματος και κυρίως τις ώρες επικοινωνίας που έχουν δώσει.   Οι γονείς οφείλουν να  έχουν δώσει  τα τηλέφωνα και ΜΑΙΛ επικοινωνίας .

 

ΜΑΙΛ ΣΧΟΛΕΙΟΥ : mail@1dimparoik.kyk.sch.gr

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του Σχολείου μας. Το Σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου.

   Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου διδασκόντων  . Τα θέματα της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων καθώς και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο εξαρτώνται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.
· Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου σπιτιού.
Κανόνες Εκπαιδευτικών
· Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου με την συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο Σχολείο.
· Είναι χρήσιμο και επιβεβλημένο να συνεργάζονται μεταξύ τους και να προβληματίζονται για την επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών, που χρειάζονται λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους.
· Οφείλουν να παρατηρούν να κατανοούν και να ερμηνεύουν σωστά τα προβλήματα των μαθητών τους, επιλέγοντας κάθε φορά κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς για την επίλυση τους.
· Η καθημερινή, συχνή και πολλαπλή επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους πρέπει να γίνεται με όρους παιδαγωγικούς, δηλ. με ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη, αγάπη για τον μαθητή, σεβασμό στην προσωπικότητα του μαθητή και την εξασφάλιση της ευταξίας στην τάξη αλλά και στο Σχολείο με την τήρηση κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς.
· Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του Σχολείου αλλά και για την ευκοσμία της αίθουσας στην οποία κάνουν μάθημα, ευαισθητοποιώντας τους μαθητές σε θέματα καθαριότητας, υγιεινής και καλαισθησίας. Προωθούν, οργανώνουν και ενθαρρύνουν τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
· Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά την διάρκεια παραμονής τους στο Σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων του.
· Οφείλουν να ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, προγραμματισμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, γνωστοποιώντας τις μέρες της εβδομάδας που μπορούν να δέχονται τους γονείς και να τους ενημερώνουν λεπτομερώς και υπεύθυνα.
· Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών και η σχέση τους με τα αντίστοιχα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και πρέπει να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.

Ας προσπαθήσουμε ο καθένας από την μεριά του να συμβάλλουμε στη σωστή λειτουργία του σχολείου μας

Φαρμακευτική Αγωγή εντός του σχολικού ωραρίου  

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα ή σε ενέσιμη μορφή) σε  ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών/τριών (εφηβικό ή ζαχαρώδη διαβήτη, επιληπτικές κρίσεις  κ.α.) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις.

Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να παρέχουν τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες στους/στις μαθητές/τριες του σχολείου.

Σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια του Διευθυντή της σχολικής μονάδας  προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο, το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου ώστε να τη χορηγήσουν.

Σε έκτακτα πολύ  σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών/τριών το σχολείο  οφείλει να καλέσει το ΕΚΑΒ για διακομιδή του/της μαθητή/τριας, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει τους γονείς του/της.

 

 

Παιδαγωγικός Έλεγχος – Κυρώσεις

Οι μαθητές/τριες πρέπει να γνωρίζουν ότι κάθε πράξη τους έχει κάποιες επιπτώσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητά της, έτσι θα μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους και να γίνουν υπεύθυνα άτομα.

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ενέργειες που μπορεί να οριστούν είναι:

  1. Παρατήρηση/Υπόδειξη λάθος συμπεριφοράς
  2. Επίπληξη για την επαναλαμβανόμενη λάθος συμπεριφορά
  3. Στέρηση προνομίων
  4. Παραπομπή  στον Διευθυντή
  5. Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων προσωπικά
  6. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων
  7. Ενημέρωση αρμόδιου συντονιστή εκπαίδευσης

Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

Όταν το παιδί μας … μας κάνει παράπονα

Όταν  παιδιά εκφράζουν παράπονα για το Σχολείο ή για τους συμμαθητές τους τα ακούμε προσεκτικά, χωρίς να παίρνουμε άμεσα θέση, αν δε βεβαιωθούμε πώς έχει το θέμα. Να μην μας διαφεύγει ότι συχνά τα παιδιά προκειμένου να δικαιολογηθούν ή επειδή αντιλαμβάνονται τα γεγονότα με τρόπο διαφορετικό απ’ ότι εμείς οι μεγάλοι, μεταφέρουν ανακρίβειες  ή παρουσιάζουν τη μισή αλήθεια, και όσο γίνονται πιστευτά, τόσο συνεχίζουν.

Στη συνέχεια απευθυνόμαστε στο Σχολείο για να ακούσουμε και την άλλη άποψη, στην περίπτωση που το παράπονο έχει να κάνει με αυτό ή να αναλάβει τη διερεύνηση και τη διευθέτηση του θέματος, αν υπάρχει διαφορά με άλλο παιδί.

Τα αρνητικά σχόλια προς το σχολείο, έστω και άθελά μας, βλάπτουν και το παιδί μας. Δεν στρεφόμαστε εναντίον άλλου παιδιού ή της οικογένειάς του.

Η αντιμετώπιση και η επίλυση κάθε προβλήματος,  μπορεί να προκύψει , μόνο μετά από τη συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων με το σχολείο και σε καμία περίπτωση οι γονείς δεν έχουν τη δικαιοδοσία επιβολής οποιαδήποτε ποινής ή επίπληξης προς άλλα παιδιά στο χώρο του σχολείου.

Ηλεκτρονικές Συσκευές 

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου. Τα παιδιά τα έχουν απενεργοποιημένα μόνο στις τσάντες τους.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.

 

Ολοήμερο Πρόγραμμα 

Οι μαθητές/τριες το πρωί αφήνουν τα τσαντάκια με το φαγητό τους, τοποθετώντας τα στο ψυγείο, εάν χρειάζεται. Τα σκεύη πρέπει να είναι γυάλινα ή κατάλληλα για να μπορούν να ζεσταθούν στο φούρνο μικροκυμάτων.

Το Ολοήμερο πρόγραμμα αποτελεί συνέχεια του πρωινού προγράμματος. Η φοίτηση των μαθητών/τριών που είναι γραμμένα στο Ολοήμερο πρόγραμμα είναι υποχρεωτική  μετά την λήξη του πρωινού τους προγράμματος. Οι  άνευ λόγου 10 συνεχείς απουσίες αποτελούν αίτιο διαγραφής  από το ολοήμερο . Η αίτηση συμμετοχής στο ολοήμερο πρόγραμμα γίνεται με βάση τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και συνίσταται  ενδελεχής σκέψη και συζήτηση γονέων και παιδιών για την αναγκαιότητα συμμετοχής  ώστε να μην δημιουργείται πρόβλημα στον προγραμματισμό του σχολείου.

Τηρείται το ωράριο αποχώρησης όπως έχει δηλωθεί από τους γονείς/κηδεμόνες. Οι μαθητές/τριες αποχωρούν με την συνοδεία των ενηλίκων που έχουν δηλωθεί. Σε περίπτωση που θα παραλάβει τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου άλλο πρόσωπο πρέπει να έχει προηγηθεί ενημέρωση του/της εκπαιδευτικού. Δεν δίνονται οι μαθητές/τριες του σχολείου σε άγνωστα άτομα  προς τον/την εκπαιδευτικό.

Οι μαθητές/τριες του ολοήμερου προετοιμάζουν τις εργασίες που τους έχουν ανατεθεί από το πρωινό πρόγραμμα με την βοήθεια και υποστήριξη του/της υπεύθυνου/ης  εκπαιδευτικού του ολοήμερου. Ακολουθούν τις οδηγίες του/της εκπαιδευτικού ώστε να μπορούν  να κάνουν τη σχολική εργασία τους για την επόμενη ημέρα. Στο σπίτι είναι απαραίτητος ένας επανέλεγχος των εργασιών.

Κυλικείο

Κύριο χαρακτηριστικό του κυλικείου είναι η καθαριότητα και η ποιότητα των τροφίμων που ελέγχονται προκειμένου να διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών/τριών και προσωπικού.

Παρέχει είδη τροφών σύμφωνα με τις εκάστοτε εγκυκλίους των αρμόδιων υπουργείων και ακολουθεί πιστά τις υγειονομικές υποδείξεις της νομοθεσίας.

Το κυλικείο διαχειρίζεται ο σχολικός μαθητικός συνεταιρισμός του σχολείου με την επίβλεψη του διευθυντή και του συλλόγου γονέων του σχολείου μας.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται , κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ημερήσιου σχολικού προγράμματος , να αγοράζουν τρόφιμα , ποτά και ανάλογα προϊόντα  από οποιονδήποτε εξωσχολικό παράγοντα ή επιχείρηση πλησιάζει το σχολικό χώρο .

 

                                Μαθητές  &  Μαθήτριες

Άφιξη  μαθητών/τριών στο σχολείο

Από τις 8.05 έως τις 8.15  οι μαθητές/τριες  το πρωί  φθάνουν στο σχολείο, η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι ενήλικοι συνοδοί των μαθητών/τριών αποχωρούν μόλις χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη της προσευχής.

Μετά την πρωινή προσευχή οι μαθητές/τριες εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας και η θύρα του σχολείου παραμένει κλειστή (εγκύκλιος: αρ.πρωτ.2368/Γ2/9-1-2007 ΥΠΕΠΘ). Οι γονείς μπορούν να εισέλθουν εφόσον υπάρχει σοβαρός λόγος.

Πρωινή συγκέντρωση – Προσευχή

Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή με σεβασμό.

Οι αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μην συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι/ες προσέρχονται με καθυστέρηση εισέρχονται στο σχολείο , μετά την ολοκλήρωση του πρώτου διδακτικού δίωρου με ευθύνη των γονέων τους. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού στην αίθουσα θεωρείται απουσία

Αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο 

Οι μαθητές/τριες δεν φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. θέμα υγείας)  γίνεται πάντοτε με την συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά  αφού είναι ενήμερος/η  ο/η δάσκαλος/α της τάξης.

Η ευθύνη  για την ασφάλεια των μαθητών/τριών, μετά τη λήξη του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, ανήκει αποκλειστικά στους γονείς ή στον κηδεμόνα οι οποίοι είναι ενήμεροι για το ωράριο των παιδιών τους και ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

Οι ενήλικοι συνοδοί των μαθητών/τριών περιμένουν έγκαιρα έξω από το χώρο του σχολείου τα παιδιά τους στη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου. Οι μαθητές/τριες που συνοδεύονται καθημερινά στην αναχώρησή τους δεν αποχωρούν μόνοι τους αν ο/η γονέα/κηδεμόνας τους προκύψει να καθυστερήσει. Περιμένουν στο σχολικό χώρο μέχρι την έλευση του γονέα/κηδεμόνα.

Οι εφημερεύοντες  εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών/τριών.

                        Ώρες διαλειμμάτων

1ο διάλειμμα 9.40 – 10.00

2ο διάλειμμα 11.30 – 11.45

3ο διάλειμμα 12.25 – 12.35

Η Αποχώρηση των μαθητών γίνεται στις παρακάτω ώρες:

Πρωινό  ωράριο:

Λήξη 6/ωρου για όλες τις τάξεις:13.15 μ.μ.

Ολοήμερο  πρόγραμμα:

1η αποχώρηση στις :15.00

2η αποχώρηση στις :16.00(εφόσον λειτουργεί το τμήμα)

Σχολικές γιορτές – Διδακτικές επισκέψεις

Οι σχολικές γιορτές (εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου π.χ. λήξης σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές/τριες απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.

Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης ή σχολικής εορτής το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων.

Φοίτηση & Συμπεριφορά μαθητών/τριών

Οι μαθητές/τριες δεν απουσιάζουν από το σχολείο, χωρίς σοβαρό λόγο, για να αποτρέπονται τα φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα λόγω ελλιπούς φοίτησης.

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών στην διάρκεια του μαθήματος είναι ευγενική και κόσμια προς τους/τις δασκάλους/ες και συμμαθητές/τριες.

Φροντίζουν να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους.

Η κατανάλωση των τροφών, αναψυκτικών ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Κάθε μπουκάλι νερού βρίσκεται στην θήκη της τσάντας και η κατανάλωση νερού γίνεται με προσοχή χωρίς να προκαλείται θόρυβος και να γίνεται άσκοπη χρήση.

Ο/Η δάσκαλος/α της τάξης/τμήματος είναι αρμόδιος/α για τη θέση του/της μαθητή/τριας στην αίθουσα διδασκαλίας καθώς και για τον τρόπο αλλαγής θέσης εν γένει.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πραγματοποιείται στον αύλειο χώρο του σχολείου, εφόσον ο καιρός  το επιτρέπει. Εάν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς το μάθημα της Φυσικής Αγωγής γίνεται στην αίθουσα διδασκαλίας της τάξης/τμήματος. Οι μαθητές/τριες ακολουθούν τις υποδείξεις του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής, όσο αφορά την αθλητική τους περιβολή και την συμμετοχή τους στο μάθημα.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α’ και Δ΄ Τάξεων.

 

Οι μαθητές/τριες μετακινούνται σε άλλη αίθουσα διδασκαλίας για μάθημα, όταν υπάρχει εσωτερική αλλαγή δίωρου,  με  την άδεια των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα τμήματα.

Διάλειμμα 

Οι μαθητές/τριες  σηκώνονται και αποχωρούν με  την άδεια του/της δασκάλου/ας τους, μόλις χτυπήσει το κουδούνι.

Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν τον προαύλιο χώρο που τους έχει οριστεί κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων. Δεν παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας ούτε στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας το διάλειμμα γίνεται στις αίθουσες διδασκαλίας.

Οι μαθητές/τριες δεν ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και έχει άμεσες συνέπειες. Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν, οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους/ες που βρίσκονται στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές/τριες τους . Στους διαδρόμους του σχολείου περπατούν και  κατεβαίνουν προσεχτικά τις σκάλες.

Χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών/τριών σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής.

Μόλις  χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνουν και κάθονται στις θέσεις τους. Παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν μάθημα Φυσικής  Αγωγής και εφόσον ο καιρός το επιτρέπει.

Οι μαθητές/τριες κατά την διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένουν στο Ολοήμερο τμήμα δεν εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους  του σχολείου.

Χρησιμοποιούν τα πράγματα των συμμαθητών/τριών τους με την σύμφωνη γνώμη τους. Προσέχουν και δεν προκαλούν φθορά στα πράγματα των συμμαθητών/τριών τους που δεν τους ανήκουν.

Καθαριότητα σχολικών χώρων 

Οι μαθητές/τριες φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας.

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ



Λήψη αρχείου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ  Π.&Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΚΥΚΛΑΔΩΝ

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΠΑΡΟΥ

Ταχ.Δ/νση:Παροικία Πάρου

Ταχ. Κώδικας: 84400,Πάρος

Τηλ : 2284021277

Email: mail@1dim-paroik.kyk.sch.gr

Πληροφορίες: Μαρινάκης Νικόλαος

 

 

 

   

 

 

 

    

             

 

 

 

  

 

 

Ημερομηνία :  19  /  03  /2024

        

   Αρ.Πρωτ. : 72

 

Προς   : ΔΠΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

   

 

 

ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ταξιδιωτικού γραφείου για τη διοργάνωση εκπαιδευτικής επίσκεψης  μαθητών και εκπαιδευτικών στο Κ.Ε.ΠΕ.Α Σύρου Ερμούπολης

ΣΧΕΤ.:  Φ11/944/Δ7/04-01-2023

 

Παρακαλούμε όσα ταξιδιωτικά γραφεία επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλλουν τις προσφορές τους σχετικά  με την εκδρομή (ή Μετακίνηση)  του σχολείου μας.

Η προσφορά κατατίθεται ή αποστέλλεται κλειστή στο σχολείο.

Με κάθε προσφορά κατατίθεται από το ταξιδιωτικό γραφείο απαραιτήτως και Υπεύθυνη Δήλωση ότι διαθέτει, βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου,  η  οποία βρίσκεται σε ισχύ.

 

1 ΣΧΟΛΕΙΟ 1ο Δημοτικό Σχολείου Παροικίας  Πάρου, Παροικία Πάρου, ΤΚ 84400, Πάρος

Τηλ: 2284021277

mail@1dim-paroik.kyk.sch.gr  

 
2 ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ  –

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ

 

Αναχώρηση από Πάρο για Σύρο

Τετάρτη 17-4- 2024  Μετά 14.00 μ.μ.

Επιστροφή από Σύρο για Πάρο

Πέμπτη 18-04-2024  9.25 μ.μ..

 
3 ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜ. ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ (μαθητές / καθηγητές/συνοδοί ) Μαθητές: 18  , αδέλφια μαθητών :7, συνοδοί:22 Εκπαιδευτικοί: 2  
4 ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ/Α ΜΕΣΟ/Α 1. Ακτοπλοϊκά εισιτήρια από Πάρο για Σύρο και αντίστροφα οικονομική θέση

2, μεταφορές με λεωφορείο:

Πέμπτη 18.4.2024

Αναχώρηση από ΕΡΜΟΎΠΟΛΗ  9.30 π.μ.

Επιστροφή από ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 13.00 μ.μ.

Ερμούπολη – Ποσειδωνία – Ερμούπολη

 
5 ΔΙΑΜΟΝΗ σε δίκλινα ,τρίκλινα και τετράκλινα  δωμάτια για μαθητές και γονείς και δίκλινο  για τους συνοδούς εκπαιδευτικούς χωρίς  πρωινό για 1 διανυκτέρευση και δυνατότητα φύλαξης των αποσκευών

11 δίκλινα

5 τρίκλινα

3 τετράκλινα

 
6. ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ( πρόγραμμα) Πρόγραμμα εκδρομής

 

Αναχώρηση από Πάρο με το πλοίο για Σύρο . Άφιξη στο λιμάνι της  Σύρου    Άμεση αναχώρηση από το λιμάνι για το ξενοδοχείο. Τακτοποίηση στα δωμάτια του ξενοδοχείου όπου θα διαμείνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. Πέμπτη 18-4-24 έναρξη των δραστηριοτήτων στο ΚΕΠΕΑ Σύρου Ερμούπολης. Λήξη προγράμματος. Παράδοση δωματίων και  ελεύθερος χρόνος μέχρι την αναχώρηση για Πάρο. 21.25 Αναχώρηση για Πάρο με Blue Star Ferries. Άφιξη στο λιμάνι της Πάρου 23:00. Τέλος της μετακίνησης- εκδρομής.

 
7. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗ (μόνο εάν πρόκειται για πολυήμερη εκδρομή)  

ΝΑΙ

 

 
8 ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΛΥΨΗΣ ΕΞΟΔΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ Η΄ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ*  ΝΑΙ  
9. ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΤΙΜΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ (συμπερ. ΦΠΑ) ΝΑΙ  
10. ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΑΝΑ ΑΤΟΜΟ (συμπερ. ΦΠΑ) ΝΑΙ  
11. ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑ  ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ Παρασκευή  29 Μαρτίου  
12. ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΦΟΡΩΝ Δευτέρα 1 Απριλίου  

 

β) Λεωφορείο για τις μετακινήσεις εντός Σύρου σύμφωνα με το πρόγραμμα. Το λεωφορείο πρέπει να διαθέτει όλες τις προβλεπόμενες από την ανωτέρω σχετική νομοθεσία προδιαγραφές (επαγγελματίας οδηγός, ζώνες ασφαλείας, έγγραφα καταλληλότητας οχήματος, ελαστικά σε καλή κατάσταση, για τις ημέρες και για τις μετακινήσεις στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα. Το ξενοδοχείο πρέπει να είναι κατηγορίας 3 ή 4 αστέρων, κατά προτίμηση κοντά στο λιμάνι της Σύρου, να διαθέτει την σχετική άδεια λειτουργίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες και κατάλληλες προδιαγραφές για τη διαμονή των μαθητών και των γονέων . Ζητούνται δίκλινα , τρίκλινα και τετράκλινα  και για τους συνοδούς καθηγητές 1 δίκλινο. Επίσης, πρέπει να αναφέρεται υποχρεωτικά η δωρεάν συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνοδών στην εκδρομή. Στην προσφορά θα πρέπει να περιλαμβάνεται η υποχρεωτική Ασφάλιση Ευθύνης Διοργανωτή, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία, καθώς και πρόσθετη προαιρετική ασφάλιση για περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας. Για τις παραπάνω υπηρεσίες ζητείται η τελική συνολική τιμή, αλλά και η επιβάρυνση ανά μαθητή. Υπενθυμίζεται ότι με κάθε προσφορά κατατίθεται από το ταξιδιωτικό πρακτορείο απαραιτήτως και υπεύθυνη δήλωση ότι διαθέτει ειδικό σήμα λειτουργίας, το οποίο βρίσκεται σε ισχύ. Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν τις προσφορές τους μαζί με υπεύθυνη δήλωση ότι το ταξιδιωτικό τους γραφείο διαθέτει ειδικό σήμα λειτουργίας, ηλεκτρονικά στο mail του σχολείου έως την Παρασκευή 29/03/ 2024 ώρα 13:00 μμ. Η αξιολόγηση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί από την Επιτροπή όπως προβλέπεται από την ίδια ανωτέρω αναφερόμενη νομοθεσία. Ομοίως η σύνταξη της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού και οι αναρτήσεις στο Διαύγεια. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλίζονται τα εξής: • Υποχρεωτική Ασφάλιση Ευθύνης (αστικής και επαγγελματικής) Διοργανωτή, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία, καθώς και πρόσθετη ασφάλιση για την περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας μαθητή ή συνοδού καθηγητή. • Την αντιμετώπιση της περίπτωσης που δεν θα πραγματοποιηθεί η εκδρομή στις προβλεπόμενες ημερομηνίες λόγω ανωτέρας βίας (απεργία, αντίξοες καιρικές συνθήκες κτλ).

 

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Είμαι ένα βιβλίο διάβασέ με!

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Το σχολείο μας γιόρτασε το βιβλίο την Παρασκευή 31 Μαρτίου υλοποιώντας μια σειρά από δράσεις τις οποίες οργάνωσαν οι μαθητές με τις δασκάλες των τμημάτων Α2,Β2,Γ1,Δ1 και ΣΤ1.                           Οι εκδηλώσεις περιελάμβαναν:                                                                                                        Ανάγνωση του μηνύματος «Είμαι ένα βιβλίο διάβασέ με» στην πρωινή συγκέντρωση από  μαθητές της ΣΤ1 τάξης. Το μήνυμα έγραψε ο συγγραφέας  Βαγγέλης Ηλιόπουλος, τιμώντας την παγκόσμια ημέρα του παιδικού βιβλίου, ως εκπρόσωπος του  Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) το οποίο ήταν υπεύθυνο για το 2023.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας λειτούργησε ένα ανταλλακτικό παζάρι βιβλίων, τα οποία είχαν φέρει οι μαθητές μας.

16807736614641680773661340

16807736613891680773661400

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά του Β2 τμήματος συμμετείχαν εκθέτοντας  τις  δικές τους δημιουργίες με εικονογραφημένες ιστορίες.

1 2 3 4 6

Δημιουργία αφίσας από τους μαθητές του Α2

vfdskgkjdaf 5 page 0001unnamed file

Οι μαθητές των τμημάτων που συμμετείχαν στην οργάνωση της εκδήλωσης φιλοτέχνησαν σελιδοδείκτες ,τους οποίους πρόσφεραν στους μαθητές που έπαιρναν βιβλίο.

1680773661410

Είμαι ένα βιβλίο.
Είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.

Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.
Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.

Εδώ μπορείς να διαβάσεις ολόκληρο το μήνυμα.

 

E1 Φιλαναγνωσία ” Ο θησαυρός της Βάγιας”



Λήψη αρχείου

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας



Λήψη αρχείου

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.