Την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου 26-11-2023 έως 2-12-2023, τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας(Μονοχάρη Άννα, Παρασκευοπούλου Ελένη, Ιβάνοβα Ραντίνα) μετακινήθηκαν με το πρόγραμμα Erasmus+ στην πόλη Μερσίνη της Τουρκίας. Παρακολούθησαν θεματικές που αφορούσαν «Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» και «Εργαλεία Web2, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Ρομποτική και το Arduino».
Αναφορικά με την πρώτη θεματική «Καινοτόμες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση», στα πλαίσια του job shadowing, επισκεφθήκαν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Μερσίνης, παρακολουθήσαν μαθήματα σε σχολικές τάξεις βασισμένα σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές που προωθούν τη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Η επαφή με ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα και διδακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια και περιβάλλοντα, διευρύνει τους ορίζοντες και ανοίγει νέες οδούς για συνεργασία. Όταν πρόκειται για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, παρατηρείται ότι όποιες διαφορές κι αν υπάρχουν στις βασικές δομές των εκπαιδευτικών συστημάτων, η ουσία είναι μια….η ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ και η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ όλης της σχολικής κοινότητας ανεξάρτητα το πολιτισμικό πλαίσιο, το κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο ή τις όποιες μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζει το μαθητικό δυναμικό.
Μέσω του προγράμματος Erasmus τα άτομα της ομάδας του Course Training, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά σεμινάρια που είχαν οργανωθεί από τους/τις συναδέλφους από την Τουρκία. Η εκπαιδευτική διαδικασία είχε πάντα ως κοινό άξονα την έννοια του STEM (STEAM) και τη σπουδαιότητά του στη σύγχρονη εκπαίδευση. Τονίστηκε η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη της εκπαίδευσης του σήμερα να συμβαδίζει με τον ραγδαία εξελισσόμενο τεχνολογικά κόσμο. Ενημερωθήκαν για καινοτόμα, αλλά απλά υλικά που μπορούν να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως το υλικό SAP (Super Absorbent Polymers), αλλά και για ιστοσελίδες με εργαλεία που μπορούν να ενταχθούν στη διδασκαλία. Γνώρισαν τη διαδικασία του soldering χρησιμοποιώντας το απαραίτητο εργαλείο και το πώς αυτό χρησιμεύει στη δημιουργία κυκλωμάτων. Μυήθηκαν στον κόσμο της ρομποτικής, δοκίμασαν να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομπότ και παρατήρησαν καινούριους τρόπους να τα εντάξουν στη διδασκαλία. Παραδειγματικά αναφέρονται το Microbit, το Arduino, το Ozobot. Επισκέφθηκαν το Bahcesehir Koleji, σχολείο που περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, και διδάχθηκαν νέους τρόπους ενθάρρυνσης και ενασχόλησης των μαθητών/τριών με την επίλυση προβλημάτων και την εφευρετικότητα, μέσα από ατομικές αλλά και ομαδικές εργασίες. Τέλος, διδάχθηκαν καινοτόμους τρόπους προσέγγισης της διδασκαλίας όπως για παράδειγμα την έννοια της ανεστραμμένης τάξης. Όλα τα παραπάνω τα συνέδεσαν και με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, όπως αυτοί έχουν καθοριστεί μέσα από τη Γενική Συνέλευση Ηνωμένων Εθνών. Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία αποκτήθηκαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, τις οποίες και μοιράστηκαν με τους/τις συναδέλφους/ισσες του σχολείου μας μέσω διάχυσης που πραγματοποιήθηκε. Με τη νέα χρονιά και διασχολικές επιμορφώσεις, το σχολείο θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής της γνώσης και της εμπειρίας που αποκτήθηκε από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.