Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βουρκάρι και στο Τείχος της Αγίας Τριάδας Μεγάρων

Την Τρίτη, 10 Μαΐου 2002, οι μαθητές των Ε1 και Ε2 τμημάτων επισκέφθηκαν με τους δασκάλους τους και τη Διευθύντρια του Σχολείου το Βουρκάρι και το Τείχος της Αγίας Τριάδας, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά αυτόν τον μοναδικό υδροβιότοπο της περιοχής μας και ταυτόχρονα την Τοπική Ιστορία και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

  Στην α΄ φάση της εκπαιδευτικής επίσκεψης, οι μαθητές μας, με την πολύτιμη συμβολή της Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π.Ε Δυτικής Αττικής, κ. Τσίγκου Αλεξάνδρας, κατανόησαν τις έννοιες του υδροβιότοπου και του οικοσυστήματος, έμαθαν για τους κινδύνους που τον απειλούν και την ανάγκη προστασίας του, για τον χαρακτηρισμό του ως Περιφερειακό Πάρκο, για τα ποικίλα είδη πτηνών που επισκέπτονται το Βουρκάρι ως τόπο διαχείμασης και μεταναστευτικό σταθμό. Κατόπιν έκαναν ορνιθοπαρατήρηση με το Τηλεσκόπιο και τα κιάλια σε κάποια από τα είδη των πτηνών που βρίσκονται αυτή την εποχή στον υδροβιότοπο, τα εντόπισαν στα ενημερωτικά έντυπα που τους είχαν διανεμηθεί από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, παρατήρησαν προσεκτικά τα χαρακτηριστικά του καθενός, μαθαίνοντας και την επιστημονική τους ονομασία.

  Στη β΄ φάση της επίσκεψης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο ιστορικό τείχος της Αγίας Τριάδας από τον εκπαιδευτικό κ. Μιχάλη Ξιδιά. Τους μίλησε αναλυτικά για την περιοχή κατά τα προϊστορικά χρόνια, για την Ιστορία των Μεγάρων στα αρχαία χρόνια, για τον χρόνο και τρόπο κατασκευής τους Τείχους και τον λόγο για τον οποίο το κατασκεύασαν οι Μεγαρίτες, για την ιστορία της Πύλης του, καθώς και τον ρόλο του στην περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης. Τα παιδιά κατανόησαν γεωγραφικά την ευρύτερη περιοχή, έγινε αναφορά για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, ενώ γνώρισαν διάφορες παραδόσεις των Μεγάρων που σχετίζονται με την ιστορία του Τείχους.

 Στην γ΄ φάση, οι μαθητές περπάτησαν μέσα στη μαγευτική ανοιξιάτικη φύση και πήγαν στο εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας. Εκεί η Διευθύντρια του Σχολείου τους μίλησε για την ιστορία της εκκλησίας και του πηγαδιού που βρίσκεται στο προαύλιο του ναού και για τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται εκεί κοντά. Μέσα από φυλλάδια που τους είχε ετοιμάσει, εμπέδωσαν όλα όσα είχαν δει κι ακούσει για το Τείχος.

  Κατόπιν, με την κ. Αλεξάνδρα Τσίγκου έπαιξαν παιχνίδια εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης, συνεργασίας και «ανταγωνισμού» και κατόπιν εκφράστηκαν εικαστικά, ζωγραφίζοντας τις εντυπώσεις τους από αυτή την όμορφη εμπειρία που έζησαν.

Οι μαθητές επέστρεψαν κατενθουσιασμένοι, ζητώντας επανάληψη αυτής της όμορφης βιωματικής δράσης του Σχολείου μας.

  Ευχαριστούμε θερμά την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία για τα τεχνικά μέσα και το εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχε, καθώς και την κ. Τσίγκου και τον κ. Ξιδιά για την πολύτιμη συνδρομή τους σε αυτή την προσπάθεια ευαισθητοποίησης των μαθητών μας, δημιουργίας περιβαλλοντικής συνείδησης και γνωριμίας με την Τοπική μας Ιστορία.

  Η Διευθύντρια του Σχολείου

Μαρκέλλα Ι. Θεοδοσίου

οθόνης 2022 05 11 172902280562498 10221785623171703 3215926482942792161 n280191139 10221785622571688 4511903665463144429 nIMG 1284οθόνης 2022 05 10 201247οθόνης 2022 05 10 200901οθόνης 2022 05 10 201537οθόνης 2022 05 10 201118οθόνης 2022 05 11 174826IMG 12801 1thumbnail 1οθόνης 2022 05 11 175940οθόνης 2022 05 11 175637οθόνης 2022 05 11 180429IMG 1307thumbnail 5οθόνης 2022 05 11 181038οθόνης 2022 05 11 181459οθόνης 2022 05 12 180558