Αρχική » Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ

Πλατφόρμα edupass

EDUPASS
EDUPASS1

ΕΥΖΗΝ

ΕΥΖΗΝ

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρ. Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ

Λεωφόρος Κηφισίας 20 & Γκύζη, Μαρούσι Αττικής, Τ.Κ. 15125

Δ/ΝΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Δρ. ΜΠΑΜΠΑΡΟΥΤΣΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Δ/ΝΤΗ
Καρκαλέτση Σ. 213 2105742
Νάννου Ε. 213 2105767

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

…κλικ στην εικόνα

.jpg

Τηλέφωνα επικοινωνίας

210 2710144 – 3ος όροφος Γραμματεία- Γραφείο Προϊσταμένου

210 2797176 – 5ος όροφος

210 2723275 – Γραφείο Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Φαξ 210-2719857

e mail :
1kesyvath@sch.gr
mail@1kesy-v.att.sch.gr

Ωράριο Γραμματείας Υποβολή Αιτημάτων
Δευτέρα ή Τετάρτη
8:30 – 13 :00

Ωράριο Υπηρεσίας
Δευτέρα – Παρασκευή
8:00-16:00

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

...κάνω κλικ στην εικόνα για εισαγωγή

e-class

e-class

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Ενημερωτικός Κόμβος
Πανελλήνιου Σχολικού δικτύου

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Φ Ω Τ Ο Δ Ε Ν Τ Ρ Ο Εκπαιδευτικό Λογισμικό

http://photodentro.edu.gr/edusoft/

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (e-me & e-me 4all )

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                         (e-me  &  e-me 4all )

...κλικ στην εικόνα

_____Ε Ο Δ Υ_____

              _____Ε Ο Δ Υ_____

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

Επικοινωνία
ΔΙΟΝΥΣΟΥ & ΜΥΡΣΙΝΗΣ 2
+30 213 2007100
info@kifissia.gr

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Αν. Τσόχα 36, 115 21 Αθήνα

Τηλ.: 213 1335 100

Fax: 213 1335 111

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: info[at]iep.edu.gr

WROHellas ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

WROHellas ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Επικοινωνία - υποβολή αναφοράς
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας:
τηλεφωνικά
800.11.32.000 - τηλέφωνο χωρίς χρέωση για παιδιά
213 1306703, 213 1306605 - Γραμματεία Δικαιωμάτων του Παιδιού

με φαξ
210 7292129 (με ένδειξη για Συνήγορο του Παιδιού)

στο διαδίκτυο
e-mail : cr@synigoros.gr

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

πικοινωνία με τον Συνήγορο
του Πολίτη
Ωράριο λειτουργίας για το κοινό

Δευτέρα - Παρασκευή 08.30πμ-2μμ
κάθε Τετάρτη έως 4.30μμ

Χαλκοκονδύλη 17
Τ.Κ. 104 32 Αθήνα
E-mail: press@synigoros.gr

Τηλ:
(+30) 213 1306 600

Φαξ:
(+30) 213 1306 800
(+30) 210 7292 129

International Hellenic University

International Hellenic University

The International Hellenic University comprises three Schools, each offering specialist programmes in cutting edge disciplines taught by leading instructors: the School of Economics, Business Administration & Legal Studies, the School of Humanities and the School of Science & Technology. You are welcome to browse below and explore the different programmes on offer within each School

Σίνα 30, 106 72 Αθήνα
Τ: 210.36.00.628
Φ: 210.36.38.016

Πληροφορίες για εθελοντισμό/ακτιβισμό
Αν θέλεις να συμμετάσχεις ενεργά στη δράση της οργάνωσης, ατομικά ή σε ομάδα επικοινώνησε στα
Τ: 210.36.00.628, εσωτ. 4
Email: activism@amnesty.org.g

Το Erasmus+ είναι το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της απασχολησιμότητας καθώς και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης, κατάρτισης και νεολαίας, σε όλους τους τομείς της Δια Βίου Μάθησης (Ανώτατη Εκπαίδευση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Σχολική Εκπαίδευση, δραστηριότητες νεολαίας, κτλ). Το πρόγραμμα Erasmus+ δομείται σε 3 βασικές Δράσεις (Key Actions) για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη νεολαία οι οποίες είναι:

Βασική Δράση 1 (KA1/ΒΔ1): Κινητικότητα των ατόμων

Βασική Δράση 2 (ΚΑ2/ΒΔ2): Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών

Βασική Δράση 3 (KA3/ΒΔ3): Ενίσχυση σε θέματα μεταρρυθμίσεων πολιτικής

Καλώς ήρθατε!

Dialogue about the future of Europe

Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα!

Είτε μας αναζητούσατε είτε βρεθήκατε εδώ τυχαία, ελπίζουμε ότι θα διαθέσετε λίγο χρόνο για να περιηγηθείτε στις σελίδες μας.

Εδώ θα βρείτε πληροφορίες για σπουδαστές και επιχειρηματίες, ειδήσεις και πρακτικές πληροφορίες, σημεία ευρωπαϊκής πληροφόρησης στην Ελλάδα και ευκαιρίες χρηματοδότησης, πληροφορίες για εκδηλώσεις και εκπαιδευτικό υλικό, αλλά και ειδικές θεματικές ενότητες όπως η οικονομική επικαιρότητα. Και φυσικά, αν ψάχνετε κάποια άλλη πληροφορία, ή ακόμα αν έχετε κάποια πρόταση, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία ή σκέψη σας σχετικά όχι μόνο με τον ιστότοπό μας αλλά και με τις δραστηριότητές μας και την Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα. Μπορείτε να μας τηλεφωνήσετε, να μας στείλετε email (link sends e-mail)ή να έλθετε σε επαφή μαζί μας μέσω facebook (link is external) και twitter (link is external).

Η Αντιπροσωπεία εκπροσωπεί την Ευρωπαϊκή Ένωση στην Ελλάδα αλλά θα θέλαμε να την θεωρείτε και ως δίαυλο επικοινωνίας με την Ένωση και τις κεντρικές υπηρεσίες της.

Η Αντιπροσωπεία «ζει» στην Ελλάδα, μαζί σας, αφουγκράζεται, κατανοεί, συμπάσχει και χαίρεται μαζί σας. Θα θέλαμε να μας θεωρείτε φίλους και συμβούλους - το πρώτο βήμα για να μάθετε περισσότερα για την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και για να συνομιλήσετε μαζί της.

Καλή πλοήγηση!

WWF ΕΛΛΑΣ

Για ένα μέλλον όπου άνθρωπος και φύση συνυπάρχουν αρμονικά

Για ένα μέλλον όπου άνθρωπος και φύση συνυπάρχουν αρμονικά

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΕΔΡΑ

WWF ΕΛΛΑΣ
Λεμπέση 21, 117 43 Αθήνα - Τηλ.: 210 3314893 - Fax: 210 3247578 - Email: support@wwf.gr

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ WEBEX

        (κλικ στον σύνδεσμο)

Χαχάμη Χρύσα (Α1)

https://minedu-primary.webex.com/meet/chchachami

 

Τρεμπέλα Αικατερίνη ( Α2)

https://minedu-primary.webex.com/meet/atrempela

 

Γκιόκα Ιφιγένεια (Β1)

https://minedu-primary.webex.com/meet/ifgioka

 

Αργυριάδου  Άντα (Β2)

https://minedu-primary.webex.com/meet/andargyr

 

Παναγάκου  Μάρθα (Γ2)

https://minedu-primary.webex.com/meet/mapanaga

 

Μακρυδάκης  Σπύρος (Γ1)

https://minedu-primary.webex.com/meet/smakrydak

 

Στεργιάκη  Καλομοίρα(Δ1)

https://minedu-primary.webex.com/meet/kstergi

 

Μενδωνίδου  Ολυμπία (Δ2)

https://minedu-primary.webex.com/meet/molympia

 

Καραλή Κατερίνα (Ε2)

https://minedu-primary.webex.com/meet/katkaralis

 

Κανελλόπουλος Κανέλλος(Ε1)

https://minedu-primary.webex.com/meet/kankan

Χατζηλάμπρου  Κων/νος(ΣΤ1)

https://minedu-primary.webex.com/meet/kchatzilam

 

Καλτσή Ελένη (ΣΤ2)

https://minedu-primary.webex.com/meet/elenkaltsi

Γαλάζιου Ελένη (ΑΓΓΛΙΚΑ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/egalaziou

 

Ανδρικοπούλου  Κάλλια (Τ.Ε.)

https://minedu-primary.webex.com/meet/kaland

 

Μακρής Κώστας (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/kmakris68

 

Γιανναρέα  Νατάσα (ΟΛΟΗΜΕΡΟ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/giannareaa

Μόσχου Φωτεινή(ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/fmoschou

 

Γεωργαλή Δήμητρα(ΑΓΓΛΙΚΑ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/dgeorgali

Πέτρου  Σπυριδούλα (Φ.Α.)

https://minedu-primary.webex.com/meet/sppetrou

 

Συμεωνίδη  Αγγελική  (ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/syangeli

 

Βελιανίτης Παναγιώτης(ΜΟΥΣΙΚΗ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/velianitis

Γαλανάκη Σοφία  (θεατρική Αγωγή)

https://minedu-primary2.webex.com/meet/sogalanaki

 

Τζενάκη Χρύσα (ΤΠΕ)
https://minedu-primary.webex.com/meet/ctzenaki

 

Χασιώτη  Βάσια (ΓΑΛΛΙΚΑ)

https://minedu-primary.webex.com/meet/vachasiot

το link για την ηλεκτρονική μου τάξη στο ΠΣΔ: https://eclass.sch.gr/main/portfolio.php

 

Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ

Δρ. Δώρα Μαυρομμάτη

  • Η βιολογική βάση της δυσλεξίας

Η δυσλεξία έχει βιολογική βάση, δηλαδή έχει οργανικές αιτίες και διαρκεί δια βίου. Είναι εγκεφαλική δυσλειτουργία και δεν αποκτάται ξαφνικά κάποια στιγμή της ζωής. Δεν είναι ποτέ συνέπεια κακής διαπαιδαγώγησης, ούτε δύσκολων εμπειριών του παιδιού. Δεν είναι συνέπεια χαμηλής νοημοσύνης. Δεν σχετίζεται με προβλήματα αισθητηριακά (π.χ. όρασης, ακοής). Δεν είναι συνέπεια νευρολογικών προβλημάτων (π.χ. στην κινητικότητα). Δεν σχετίζεται με προβλήματα συναισθηματικά, ψυχολογικά ή ψυχικής υγείας.

  • Η δυσλεξία σαν εγκεφαλική δυσλειτουργία

Δυσλειτουργία δεν σημαίνει βλάβη. Στην περίπτωση της δυσλεξίας σημαίνει ότι ο εγκέφαλος λειτουργεί με ένα διαφορετικό τρόπο από ότι στους μη δυσλεξικούς όταν ενεργοποιείται για να επεξεργαστεί γλωσσικές πληροφορίες.

Γλωσσικές λέγονται οι πληροφορίες που συνδυάζουν ένα μέρος γλωσσικό (π.χ. λέξεις με νόημα) και ένα μέρος οπτικό (μορφή και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά – π.χ. η μορφή των γραμμάτων). Γλωσσικές πληροφορίες είναι η γραπτή μας γλώσσα και ο προφορικός μας λόγος.

Όταν η επεξεργασία των γλωσσικών πληροφοριών δεν γίνεται απρόσκοπτα και σωστά, τότε η συγκράτησή τους στην μνήμη γίνεται πάρα πολύ δύσκολα.

Τα δυσλεξικά παιδιά επειδή ακριβώς δεν επεξεργάζονται εύκολα τη γλώσσα δεν απομνημονεύουν την ορθογραφία των λέξεων, δηλαδή τη μορφή της γλώσσας, ούτε τις λέξεις που είναι όροι στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία κ.λπ., ούτε και τις φράσεις που είναι ορισμοί ή κανόνες.

Γενικότερα φαίνεται να είναι διαρκώς εγκλωβισμένοι σε μια ερώτηση του τύπου «ποιό είναι ποιό», σε όλα αδιακρίτως τα μαθήματα.

  • Κληρονομικότητα και δυσλεξία

Έχει υποστηριχθεί ότι υπάρχει κληρονομική προδιάθεση στη δυσλεξία. Αρκετές σοβαρές μελέτες έχουν δείξει ότι όταν υπάρχει δυσλεξικό άτομο στις οικογένειες των γονέων είναι αυξημένη η πιθανότητα το παιδί να έχει δυσλεξία. Επίσης σε μελέτες που έγιναν σε παιδιά δίδυμα από το ίδιο ωάριο, έδειξαν ότι σε σημαντική πλειοψηφία ήταν και τα δύο δυσλεξικά ή δεν ήταν κανένα από τα δύο.

  • Το φωνολογικό πρόβλημα στη δυσλεξία

Λέγοντας «φωνολογικό πρόβλημα» αναφερόμαστε στη δυσκολία που παρουσιάζουν τα δυσλεξικά παιδιά να συνειδητοποιήσουν ό,τι ακριβώς ακούγεται στον ρέοντα προφορικό λόγο, δηλαδή από τους φθόγγους, τις «φωνές», τους «ήχους» από τους οποίους αποτελούνται οι λέξεις που ακούμε.

Η δυσκολία αυτή παρατηρείται στα δυσλεξικά παιδιά κυρίως στη προσχολική ηλικία και στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου. Επειδή οι δυσλεξικοί δεν επεξεργάζονται εύκολα και σωστά τον προφορικό λόγο, δυσκολεύονται πολύ να συνειδητοποιήσουν ποια φωνήματα περιέχουν οι λέξεις, δηλαδή τους ήχους των γραμμάτων με τη σωστή σειρά και θέση.  Για τον λόγο αυτό τα δυσλεξικά παιδιά της προσχολικής και ίσως και της πρώτης σχολικής ηλικίας (6 – 8 χρ), όταν μιλάνε «ανακατεύουν»τα γράμματα ή τις συλλαβές των μεγάλων ή δύσκολων λέξεων και γράφουν με πολλά λάθη.

Αφού δεν συνειδητοποιούν την ύπαρξη των σωστών φωνημάτων (ήχων των γραμμάτων) στις λέξεις, είναι αναμενόμενο όταν γράφουν χωρίς να βλέπουν τις λέξεις, να παραλείπουν γράμματα ή συλλαβές ή να προσθέτουν δικά τους που δεν ακούγονται ή και να αντικαθιστούν αυτά που ακούγονται με άλλα που δεν υπάρχουν καθόλου.

Επίσης, επειδή η επεξεργασία του λόγου δεν γίνεται με ευχέρεια παρατηρούμε ότι μερικά δυσλεξικά παιδιά μικρών ηλικιών (5 – 8 χρ) ή ακόμα και μεγαλύτερα, μπερδεύουν τα γράμματα μεταξύ τους, και όταν μιλάνε αντικαθιστούν κάποια από αυτά με άλλα που ακούγονται να είναι φωνολογικά συγγενικά, που μοιάζουν δηλαδή σε κάποια στοιχεία τους. Για παράδειγμα μπορεί να αντικαθιστούν στην ομιλία τους το «β» με το «φ», ή το «β» με το «δ»,· ή το «φ» με το «θ» ή το «ρ» με το «λ» κ.λπ.

Όλα τα λάθη των τύπων που αναφέρθηκαν ονομάζονται «Φωνολογικά λάθη» και δείχνουν την έντονη αδυναμία του δυσλεξικού να επεξεργαστεί το φωνολογικό επίπεδο του λόγου και να αναπτύξει φυσιολογικά και επαρκώς την ικανότητα που λέγεται «Φωνολογική Συνειδητότητα».

Για να ξεπεραστεί η δυσκολία αυτή και να καταφέρει το παιδί να γράφει φωνολογικά σωστά, πρέπει να διδαχθεί με ειδικό «Πρόγραμμα Καλλιέργειας Φωνολογικής Συνειδητότητας», και με ειδικό πρόγραμμα κατάκτησης του μηχανισμού Ανάγνωσης και Γραφής, όσο το δυνατόν νωρίτερα, αμέσως μόλις παρατηρήσουμε έντονες δυσκολίες στην Πρώτη Τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Η παρακολούθηση ενός τέτοιου προγράμματος επιβάλλεται επίσης όταν ένα παιδί νηπιαγωγείου δεν αρθρώνει καλά όλα τα φωνήματα, όταν δηλαδή δεν λέει καθαρά τους φθόγγους – τους ήχους όλων των γραμμάτων. Στην περίπτωση αυτή, έτσι κι αλλιώς, επιβάλλεται αξιολόγηση από Λογοπεδικό ο οποίος θα εκτιμήσει τη σοβαρότητα της δυσκολίας και θα προτείνει το σωστό και κατάλληλο πρόγραμμα.

  • Δυσλεξία και αδυναμία στην απομνημόνευση

Τα παιδιά που δεν είναι δυσλεξικά από τη στιγμή που θα εκτεθούν στο γραπτό λόγο καταρτίζουν σιγά-σιγά στην μνήμη τους ένα «Οπτικό Λεξικό» το οποίο περιλαμβάνει είτε ολόκληρες λέξεις που έχουν δει, είτε μικρά μέρη των λέξεων αυτών.

Από την προσχολική ηλικία κιόλας, και πολύ πριν να μάθουν τα γράμματα, παρατηρούν τις τυπωμένες λέξεις στις ετικέτες των προϊόντων, στις επιγραφές, στα παραμύθια τους κ.λπ.. Έχουν ένα έντονο φυσικό ενδιαφέρον για το γραπτό λόγο και έχουν την ικανότητα να απομνημονεύουν φωτογραφικά όλο και περισσότερα στοιχεία από όλες τις λέξεις που βλέπουν.

Τα δυσλεξικά παιδιά επειδή δεν μπορούν να επεξεργαστούν το λόγο καλά δυσκολεύονται πολύ να απομνημονεύσουν τις λέξεις. Ακόμα και πολλές φορές να τις έχουν δει δεν θυμούνται πώς γράφονται.

Στο δημοτικό σχολείο κάνουν ορθογραφικά λάθη ακόμα και σε λέξεις που έχουν διδαχθεί συστηματικά. Ακόμα και όταν μαθαίνουν τους κανόνες της ορθογραφίας δεν μπορούν να τους εφαρμόσουν γρήγορα και αυτόματα στο αυθόρμητο γράψιμο. Όταν προσέχουν και σκέφτονται όσα έχουν διδαχθεί μπορούν ακόμα και να διορθώσουν τα γραπτά τους, όταν όμως γράφουν απρόσεκτα μπορεί να κάνουν πάρα πολλά λάθη ακόμα και στις πιο απλές καταλήξεις.

Η δυσλεξία διαρκεί δια βίου και τα προβλήματα στην ορθογραφία παραμένουν έντονα ως και την ενήλικη ζωή. Αν όμως τα δυσλεξικά άτομα παρακολουθήσουν – σε οποιαδήποτε ηλικία – πρόγραμμα διδασκαλίας της ορθογραφίας με ειδικές μεθόδους τότε μπορούν και αυτοί να γίνουν πολύ καλοί αναγνώστες και πολύ καλοί ορθογράφοι και να διαθέτουν πλέον κι αυτοί ένα πολύτιμο εφόδιο για την προσωπική και την επαγγελματική τους ζωή.

  • Δυσκολία για απόκτηση αυτοματοποίησης στην ανάγνωση

Κάθε διαδικασία στη ζωή μας καταλήγει να αυτοματοποιηθεί σαν αποτέλεσμα πολλών επαναλήψεων της επιτυχημένης προσπάθειας. Περπατάμε, οδηγούμε, δακτυλογραφούμε, χορεύουμε «μηχανικά», δηλαδή αυτοματοποιημένα, χωρίς να σκεφτόμαστε και χωρίς να προσέχουμε τις κινήσεις μας.

Ο αναγνώστης που δεν είναι δυσλεξικός διαβάζει τόσο αυτοματοποιημένα τις προτάσεις και τα κείμενα που ακόμα και όταν αφαιρείται η προσοχή του, και καταλήξει να κάνει άσχετες σκέψεις την ώρα της ανάγνωσης, ακόμα και τότε, δεν θα διαβάσει τις λέξεις που βλέπει λάθος και μάλιστα ούτε καν που θα κομπιάσει!

Ο δυσλεξικός αναγνώστης όχι μόνο δεν μπορεί να διαβάσει εύκολα, γρήγορα, «μηχανικά», αυτοματοποιημένα, αλλά έχει μεγάλη ανάγκη να προσέχει πάρα πολύ για να μην κάνει λάθη. Κουράζεται πολύ γρήγορα, διαβάζει με αργό ρυθμό και δισταγμούς, και πολλές φορές ως και λαχανιάζει από την προσπάθειά του να αναγνώσει σωστά και γενικότερα να αντιμετωπίσει το κείμενο.

  • Δυσκολία για απόκτηση αυτοματοποίησης στην ορθογραφία

Τα μη δυσλεξικά παιδιά από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού σχολείου καταρτίζουν σιγά-σιγά με το χρόνο στην μνήμη τους ένα «Οπτικό Λεξικό» γιατί συγκρατούν φωτογραφικά την εικόνα των λέξεων που βλέπουν.

Στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου έχουν πια απομνημονεύσει τόσα πολλά στοιχεία των λέξεων που μπορούν να γράφουν σχεδόν ορθογραφημένα όλα τα κείμενα. Γράφουν «μηχανικά» σωστά ακόμα και όταν συζητούν, ή όταν ακούνε κάποιον ομιλητή ή συμμαθητή τους, ή όταν διασπάται εντελώς η προσοχή τους από άσχετα ερεθίσματα. Έχουν αποκτήσει αυτοματοποίηση στην ορθογραφία.

Αντίθετα, οι δυσλεξικοί μαθητές όταν γράφουν χωρίς να σκέφτονται ή χωρίς να προσέχουν, κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη ακόμα και σε λέξεις που έχουν διδαχθεί πολλές φορές, και ακόμα και στις πιο απλές και εύκολες γραμματικές καταλήξεις.  Η ανορθογραφία τους αυτή συνεχίζεται και στις μεγαλύτερες τάξεις του σχολείου και ως και την ενήλικη ζωή τους, εκτός βέβαια αν διδαχθούν με ειδικές μεθόδους από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό, οπότε θα μπορούν και αυτοί να γίνουν πολύ καλοί ορθογράφοι.

«Το ακούω και το ξεχνώ. Το βλέπω και το θυμάμαι. Το κάνω και το μαθαίνω»

Κομφούκιος, Κινέζος φιλόσοφος

Ιούνιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαΐ    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

ΣΑΡΡΗΣ & THIAMIS TOURS

 

ΣΑΡΡΗΣ Δ. & ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.  :

  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Νο 2                         ώρα αναχ.  07:45΄ π.μ.

 

  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Νο 3                         ώρα αναχ.  07:50΄ π.μ.

 

  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Νο 4                      ώρα αναχ. 07:55΄ π.μ.

 

THIAMIS TOURS  :

  • ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Νο  1                     ώρα αναχ. 07:55΄ π.μ.

Αρχείο

Translate

Σκακιστική άσκηση

European Radio Logo
Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς