Ολοκλήρωση του προγράμματος eTwinning SustainARTivity
17 Ιουνίου 2024 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Την Πέμπτη 6/6 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης του σχολείου μας συναντήθηκαν διαδικτυακά για τελευταία φορά τη φετινή χρονιά με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ τάξης του σχολείου Marconi, Castelfranco E. της Ιταλίας στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με τίτλο SustainARTivity: Creative Sustainable Art.
Η τελευταία δράση αφορούσε στην επιλογή ενός από τα 18 υποψήφια λογότυπα του προγράμματος τα οποία τα παιδιά και από τις δύο χώρες είχαν δημιουργήσει συνεργατικά σε ομάδες, χρησιμοποιώντας κομμάτια από παλιά υφάσματα και βάζοντας τη φαντασία και το ταλέντο τους, ώστε να γίνει επίσημα και το λογότυπο του προγράμματός μας.
Από την αρχή της χρονιάς, μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί συνεργαστήκαμε προκειμένου να ανταλλάξουμε ιδέες δημιουργικής επαναχρησιμοποίησης υφασμάτων και υλικών, δείχνοντας σεβασμό στο περιβάλλον και θέλοντας να ευαισθητοποίησουμε παιδιά και μεγάλους σε περισσότερο βιώσιμες πρακτικές μέσα από την τέχνη και τις χειροτεχνίες. Οι δράσεις ξεκίνησαν με τη δημιουργία ενός πρωτότυπου Χριστουγεννιάτικου δέντρου από υφασμάτινα τρίγωνα με ευχές που αντάλλαξαν οι μικροί μαθητές από τρεις χώρες (Ελλάδα, Ιταλία και Σουηδία) και μια βιντεοκλήση πρώτης γνωριμίας μεταξύ μαθητών από Ελλάδα και Ιταλία τα Χριστούγεννα, τραγουδώντας κάλαντα σε τρεις γλώσσες: Ελληνικά, Ιταλικά και Αγγλικά.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ετοίμασαν μικρά ανθρωπάκια, ντυμένα από κομμάτια παλιών ρούχων και παρουσίασαν τον εαυτό τους στην αγγλική γλώσσα. Αφού ολοκλήρωσαν αυτή την κατασκευή, τα παιδιά τόσο της Β΄ όσο και της Γ΄ τάξης συναντήθηκαν διαδικτυακά για να παίξουν το παιχνίδι “Guess who?” περιγράφοντας τον εαυτό τους και τα ρούχα τους και προκαλώντας τους άλλους να μαντέψουν ποιο απ’ όλα τα παιδιά ήταν.
Παράλληλα τα παιδιά της Β΄ τάξης με τη δασκάλα τους έφτιαξαν πανέμορφες μολυβοθήκες ανακυκλώνοντας κουτιά από πλαστικό ή αλουμίνιο, που ‘έντυσαν΄ με πολύχρωμα παλιά υφάσματα, ενώ συνεργάστηκαν σε μια κατασκευή patchwork ενώνοντας τετράγωνα κομμάτια από ύφασμα για να φτιάξουν ένα χρήσιμο τραπεζομάντηλο για το πικνίκ τους στην αυλή του σχολείου!
Τα παιδιά της Γ΄ τάξης παρουσίασαν στα παιδιά της Ιταλίας πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας εναλλακτικός αργαλειός- μύλος, που έμαθαν από την κ. Ειρήνη στο “Χειροποίητο Αργαστήρι” στις Λίμνες, για να φτιάξουν βραχιολάκια. Όλες τις ιδέες τις μοιραστήκαμε με τους φίλους μας από την Ιταλία, όπως αντίστοιχα αυτοί μας παρουσίασαν τις δημιουργίες τους με τους δικούς τους αυτοσχέδιους αργαλειούς.
Μια ακόμα συνεργατική δράση που υλοποιήθηκε με τα παιδιά της Ιταλίας ήταν η δημιουργία πρωτότυπων αργαλειών-σελιδοδεικτών που ανταλλάξαν τα παιδιά των δυο χωρών, ξεκινώντας καθένα το δικό του έργο, αλλά αναλαμβάνοντας να τελειώσουν το έργο ενός άλλου παιδιού, σε κλίμα σεβασμού, συνεργατικότητας και αλληλοβοήθειας. Η τεχνική του αργαλειού, που αποτελεί κοινή παράδοση των δυο χωρών και αναπόσπαστο μέρος της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, ενθουσίασε όλα τα παιδιά που ασχολήθηκαν ευχάριστα, με υπομονή, επιμονή και δεξιοτεχνία, προσφέροντάς τους μια δημιουργική απασχόληση εναλλακτική των ηλεκτρονικών συσκευών.
Ελπίζουμε μέσα από τις δράσεις που υλοποιήσαμε να έχουμε εμπνεύσει τη διάθεση για δημιουργία και καλλιτεχνική έκφραση, περνώντας συγχρόνως το μήνυμα για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών για ένα βιώσιμο μέλλον με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Οι εκπαιδευτικοί: Κονσολάκη Μάρια, Παλόγου Ιωάννα, Χρονάκη Χαρά
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Γενικά ,Ευρωπαϊκά Προγράμματα .
Πρόσφατα σχόλια