Ρωμαίος και Ιουλιέτα. Επιστήμη και θέατρο

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο», οι μαθητές του Στ΄1 του σχολείου μας κλήθηκαν να δημιουργήσουν και να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με τις Φυσικές Επιστήμες και συγκεκριμένα με το φαινόμενο της Θερμότητας. Με αφορμή τη θερμότητα οι μαθητές ερεύνησαν και την υπερθέρμανση του πλανήτη αλλά και το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Η δράση είχε σαν στόχο οι μαθητές να μάθουν με δημιουργικό τρόπο συνδέοντας την επιστήμη με την τέχνη του θεάτρου. Να ερευνήσουν ένα φυσικό φαινόμενο και παράλληλα να δημιουργήσουν/ να εκφραστούν μέσα από τις δυναντότητες που παρέχει το θέατρο.


Το θεατρικό έργο που συνέγραψαν οι μαθητές είχε τη δομή ενός Δωματίου Απόδρασης, μέσα στο οποίο βρέθηκε μια ομάδα παιδιών, αναζητώντας τα ίχνη του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Απαντώντας σε μια σειρά γρίφων που οι ίδιοι οι μαθητές εφηύραν, η ομάδα οδηγήθηκε σε μια ακολουθία αποκαλύψεων για τους τρόπους μετάδοσης της θερμότητας, καταλήγοντας σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο πλανητης, την αύξηση της θερμοκρασίας και την κλιματική αλλαγή.
Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του τμήματος καθώς χωρισμένοι σε ομάδες ανέλαβαν να παρουσιάσουν κάποιο πείραμα με θέμα τη θερμότητα, το οποίο και βιντεοσκοπήθηκε και εντάχθηκε σε κομβικά σημεία μέσα στην παράσταση.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στο Noesis, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης μαζί με τις παραστάσεις που είχαν ετοιμάσει τα σχολεία που συμμετείχαν, τόσο από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όσο και από τη Δευτεροβάθμια.

Η παράσταση που παρουσίασαν οι μαθητές απέσπασε 3 βραβεία συνολικά:
Καλύτερης συνολικής παρουσίασης​, Καλύτερης σκηνοθεσίας και Καλύτερης μουσικής επένδυσης.

Συγχαρητήρια τόσο στους μαθητές και τις μαθήτριες που αγκάλιασαν με ιδιαίτερο ζήλο όλη την προσπάθεια, αλλά και τους υπεύθυνους της δράσης για την ιδέα και διοργάνωση μιας τόσο ενδιαφέρουσας προσέγγισης, με την οποπία οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις φυσικές επιστήμες έξω από τα όρια της απλής χρήσης του σχολικού βιβλίου.

Αφήστε μια απάντηση