Αρχική » ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

ΕΠΑΙΝΟΣ BRAVO

ΕΠΑΙΝΟΣ BRAVO SCHOOLS

FOOD EDUCATORS

2025 Activity weeks badge

Πρόγραμμα eTwinning

IMG aba5002c02dfe55640d42189c4f1a0f1 V

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

τίτλο

Τα δικαιώματα του παιδιού

Τα δικαιώματα του παιδιού

Πρόσφατα άρθρα

Ιστορικό

Πρόσφατα σχόλια

    ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

    ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

    FOOD EDUCATORS

    unnamed 2 1

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

    ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-26

     

    Α’ ΤΑΞΗ

    ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΑΣ;

    Συμμετέχοντας στις Εβδομάδες δραστηριοτήτων 2025 του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου FOODEDUCATORS, το σχολείο μας πραγματοποίησε βιωματική εκπαιδευτική επίσκεψη, στην επιχείρηση συσκευασίας βιολογικών αγροτικών προϊόντων «Εκ Φύσεως», στον Άγιο Δημήτριο Ορχομενού στις 23 Οκτωβρίου.

    Οι μαθητές των Α΄ Β΄ Γ΄ τάξεων, γνώρισαν από πού προέρχονται τα φρούτα και τα λαχανικά και πώς συσκευάζονται. Κατανόησαν τη διαδρομή που διανύει το τρόφιμο για να φτάσει από το αγρόκτημα στο πιάτο, από το χωράφι στο κολατσιό. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κι ενθουσιασμό. Η επίσκεψη αυτή, θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για επιπλέον δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διατροφή!

    1761222024912

     

    ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ; 

    Οι μαθητές της Α΄ τάξης, συμμετείχαν σε παιγνιώδεις δράσεις με στόχο να κατανοήσουν, γιατί είναι σημαντικό να τρώνε κάθε είδος τροφής, πόσο συχνά πρέπει να το κάνουν και πόσο σημαντικά είναι για την υγεία, τα θρεπτικά συστατικά των τροφών.

    · Έπαιξαν με κάρτες, ξεχωρίζοντας τα φρούτα από τα λαχανικά.

    · Γέμισαν το πιάτο τους με υγιεινές τροφές παίζοντας το επιτραπέζιο παιχνίδι: HEALTHY FOODS .

    · Σχημάτισαν με ξύλινα παζλ.

    · Διάλεξαν κι αγόρασαν φρούτα, από το μαγαζάκι της τάξης μας.

    176253326247017625332624841762533262436

    1762533262454

     

     

    ΡΟΥΛΗΣ Ο ΥΓΙΕΙΝΟΥΛΗΣ

    ΡΟΥΛΗΣ Ο ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΟΥΛΗΣ

    Με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, οι μαθητές της Α΄ τάξης, ζωγράφισαν και κατασκεύασαν τον Ρούλη τον Υγιεινούλη και τον Ρούλη τον Ανθυγιεινούλη. Στη συνέχεια, μαθαίνοντας να ξεχωρίζουν τις υγιεινές τροφές από τις ανθυγιεινές, τους τάισαν με χαρά!

    1762596365594

    1762596365580

    Β’ ΤΑΞΗ

    Το ελαιόλαδο, ένας θησαυρός στο πιάτο μας

    Η Β ΄ τάξη στα πλαίσια του προγράμματος <<Food Educators – Από πού προέρχονται οι τροφές μας>> ασχολήθηκε με το θέμα << Το ελαιόλαδο , ένας θησαυρός στο πιάτο μας >> . Μία από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, ήταν και η δραματοποίηση του μύθου για την ελιά με την Αθηνά και τον Ποσειδώνα για την ονομασία της πόλης της Αθήνας .

    1762533229780

    1762533229751

    1762533229766

     

    Γ’ ΤΑΞΗ

    ΤΡΩΜΕ ΣΩΣΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ

    Η παιδική ηλικία είναι η πιο σημαντική περίοδος για να γνωρίσουν τα παιδιά νέα υγιεινά τρόφιμα και να αποκτήσουν καλύτερες υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Οι συνήθειες είναι ενέργειες που μαθαίνονται με την επανάληψη στο σπίτι και στο σχολείο.

    Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ζωγράφισαν υγιεινά πιάτα κι επέλεξαν υγιεινά τρόφιμα για το κολατσιό τους στο σχολείο.

    1762540697096

    1762540697079

    1762540697061

     

    Δ’ ΤΑΞΗ

    ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

    Οι μαθητές της Δ` Τάξης στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα FOOD EDUCATORS συζήτησαν και ενημερώθηκαν από τη δασκάλα τους για το ρόλο της τροφής στη ζωή τους, γνώρισαν τις ομάδες τροφών και τη Μεσογειακή Πυραμίδα Διατροφής και κατάλαβαν τη σπουδαιότητα και την αξία της για την καλή λειτουργία του οργανισμού τους.

    1762012206279 1

     

    Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

    Η σωστή διατροφή είναι το «κλειδί» για υγεία, ενέργεια και καλή διάθεση!
    Στο πλαίσιο της διατροφικής μας εκπαίδευσης, ετοιμάσαμε ένα διατροφικό κουίζ για να δοκιμάσουμε τις γνώσεις μας σχετικά με τη συχνότητα κατανάλωσης των ομάδων τροφών αλλά και για να μάθουμε πώς μπορούμε να κάνουμε πιο σωστές επιλογές στην καθημερινότητά μας.

    Πραγματοποιήσαμε επίσης μια άσκηση με φωτογραφικό υλικό, όπου οι μαθητές κλήθηκαν να διακρίνουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, συζητώντας παράλληλα για τους λόγους που κάποιες επιλογές είναι πιο ωφέλιμες για τον οργανισμό μας.

    Μέσα από φωτογραφίες και παραδείγματα πιάτων, μάθαμε ακόμη πώς πρέπει να είναι ένα ισορροπημένο πιάτο διατροφής — με σωστές αναλογίες από όλες τις ομάδες τροφών.
    Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε τη σημασία της ισορροπίας, της ποικιλίας και της μέτριας κατανάλωσης, αλλά και να μπορούμε να ξεχωρίζουμε ποιες τροφές ωφελούν πραγματικά την υγεία μας και ποιες είναι καλό να αποφεύγουμε. Έτσι, χτίζουμε υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα μας συνοδεύουν σε όλη μας τη ζωή!

    1762548523595 1762548551284

    1762548337700 1762548302005

    1762548493417

    1762548615932

     

    Ε’ ΤΑΞΗ

    ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

    Oι μαθητές της Ε΄ τάξης, έφτιαξαν ένα δικό τους “πιάτο” συμπεριλαμβάνοντας όλες τις ομάδες τροφίμων καθώς και τις σωστές αναλογίες που αυτές πρέπει να καταναλώνονται.

    Η υγιεινή διατροφή συμβάλλει στην προστασία της υγείας μας και στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, της παχυσαρκίας, του διαβήτη και άλλων σοβαρών ασθενειών.

    Η υγιεινή διατροφή επιτρέπει στο σώμα μας να λειτουργεί κανονικά και παράλληλα να μειώνει τον κίνδυνο να υποφέρουμε από κάποιες ασθένειες. Δημιουργώντας το δικό τους πιάτο, έμαθαν τη σημασία της κατανάλωσης όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ποικιλίας από κάθε ομάδα τροφίμων ,καθώς κάθε τρόφιμο παρέχει μοναδικούς συνδυασμούς θρεπτικών συστατικών που είναι ευεργετικά για την υγεία!

    1762539642739

    1762539642712

    1762539642699

    1762539642727

     

    ΣΤ’ ΤΑΞΗ

    Ήρωες Βιώσιμων Ζυμαρικών

    Οι μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια του προγράμματος FOOD EDUCATORS και αφού συζήτησαν για την προέλευση των τροφίμων μας, χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησε κάθε ομάδα τη δική της νόστιμη και υγιεινή μακαρονάδα.

    1
    «ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ»
    Μια μακαρονάδα που μας ταξιδεύει στις γεύσεις της ελληνικής χωριάτικης σαλάτας και του καλοκαιριού. Ήλιος , ανεμελιά και όλες οι γεύσεις της ελληνικής υπαίθρου. Ντομάτα, ελιές, πιπεριά, καλαμπόκι και άρωμα δυόσμου!

     

     

    2

    «ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ»
    Μεσογειακή νοστιμιά που μας ταξιδεύει στα αρώματα της ελληνικής φύσης, της απλής φιλοξενίας με τη γεύση της φρέσκιας ελληνικής ντομάτας συνοδευόμενη από ντόπια αρωματικά και τυρί , για ολοκληρωμένη απόλαυση.

     

     

    3

    « ΛΙΓΚΟΥΙΝΙ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ»
    Το συγκεκριμένο πιάτο μοσχοβολά Μεσόγειο. Το σκόρδο, η φρέσκια ντομάτα και ο βασιλικός μας ταξιδεύουν σε άσπρες αυλές και αυλές με ολάνθιστα λουλούδια στον ήλιο. Την εικόνα και τη γεύση συμπληρώνει η τριμμένη παρμεζάνα.

     

     

    4

    «ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ»
    Ένα υγιεινό πιάτο με απλή και γεμάτη νοστιμιά. Μακαρόνια ολικής άλεσης συνοδευόμενα από φρέσκια ντόπια ντομάτα και αρωματικά από τον κήπο μας. Η απόλαυση δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκη. Απλές καθαρές γεύσεις και αγάπη.

     

     

    5

    «ΠΑΠΑΡΔΕΛΕΣ ΤΡΙΧΡΩΜΕΣ»
    Πανδαισία χρωμάτων χωρίς επιπλέον υλικά. Ένα πιάτο ουράνιο τόξο . Κάθε χρώμα και μια γεύση. Ένα γευστικό ταξίδι με τη συνοδεία του ελληνικού ελαιόλαδου που τόσο δεμένο είναι με τη φροντίδα που κλείνει μέσα της η μεσογειακή διατροφή.

     

    20251103 151130

    «ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ»
    Μια μακαρονάδα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού με μπέικον.
    Είναι ξεκάθαρες οι επιρροές της Μεσογείου στα υλικά αυτού του πιάτου, που συνδέει Ελλάδα, Ιταλία και Αμερική.

    ΜΗΝΥΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ

    ΜΗΝΥΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

    images

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

    Ο Γραφούλης και η Γραφούλα

    Ο Γραφούλης και η Γραφούλα

    Diana Loomans

    Αν είχα το παιδί μου να μεγαλώσω από την αρχή ….Θα ζωγράφιζα με τα δάχτυλα περισσότερο και θα έδειχνα με το δάχτυλο λιγότερο. Θα σταματούσα να έχω τα μάτια στο ρολόι μου και θα άρχιζα να βλέπω με τα μάτια μου. Θα νοιαζόμουν να ξέρω λιγότερα και θα ήξερα να νοιάζομαι περισσότερο. Θα σταματούσα να το παίζω σοβαρή και θα έπαιζα στα σοβαρά. Θα αγκάλιαζα περισσότερο και θα τραβολογούσα λιγότερο. Θα ήμουν άκαμπτη λιγότερο συχνά και θα επιβεβαίωνα πολύ περισσότερο. Θα έχτιζα πρώτα αυτοεκτίμηση και αργότερα το σπίτι. Δεν έχει σημασία αν το παιδί μου είναι μεγάλο ή μικρό. Από σήμερα και στο εξής θα τα εκτιμώ όλα περισσότερο ….