Το ιστολόγιο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγριάς 1st dimotiko Agria's blog

Ό,τι αφορά τη Σχολική μας κοινότητα είναι εδώ!

Γιατί να υπάρχει ιστολόγιο (blog) Σχολείου

1         Τι είναι Ιστολόγιο

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρέχει σε όλα τα μέλη του (διοικητικές και σχολικές μονάδες, εκπαιδευτικοί, μαθητές Γυμνασίου) τη δυνατότητα να αποκτήσουν εύκολα και σε διάστημα δευτερολέπτων το δικό τους ιστολόγιο (blog)  μέσω της διεύθυνσης https://blogs.sch.gr .

Ένα Ιστολόγιο  “BLOG”  είναι ένας προσωπικός (ή και ομαδικός) δικτυακός τόπος με τα εξής χαρακτηριστικά:

  • περιέχει κυρίως νέα – δημοσιεύσεις (“posts”).
  • ενημερώνεται τακτικά.
  • έχει την μορφή προσωπικού ημερολογίου (οι πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις στο πάνω μέρος της σελίδας), με τις περισσότερες δημοσιεύσεις να ταξινομούνται και σε κατηγορίες.
  • έχει δημιουργηθεί συνήθως με την χρήση ειδικού λογισμικού.
  • συνήθως συντηρείται από ένα άτομο, πολλές φορές ανώνυμο.

 

Οι δημοσιεύσεις (posts) ενός ιστολογίου:

  • είναι συνήθως κείμενα, κάποιες φορές με εικόνες, συνδέσμους και όλο και πιο συχνότερα ήχους και video.
  • μπορούν να σχολιαστούν από τους επισκέπτες του ιστολογίου.
  • είναι αρχειοθετημένες ημερολογιακά στο ιστολόγιο και διατηρούνται ες αεί..

Έτσι ένα ιστολόγιο είναι ένας προσωπικός δικτυακός τόπος, ΑΛΛΑ:

  • είναι ευκολότερη η δημιουργία και η τακτική ενημέρωση του και έτσι πιο «ζωντανό»
  • διευκολύνει την έκθεση προσωπικών απόψεων με το ίδιαίτερο τρόπο έκφρασης του κάθε ατόμου
  • προωθεί σημαντικά την ανάπτυξη διαλόγου και αντιπαράθεσης μεταξύ επισκεπτών ή άλλων ιστολόγων (bloggers).
  • ακολουθεί (στην δομή του) ένα σύνολο παγκοσμίων κανόνων (δίστηλη ή τρίστυλη μορφή, σχόλια σε δημοσιεύσεις, κανάλι νέων RSS(Really Simple Syndication).

Το ιστολόγιο είναι ένα ψηφιακό εργαλείο δεύτερης γενιάς που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παιδαγωγική διαδικασία λόγω της διαδραστικότητας που ενθαρρύνεται από το λογισμικό και της δυνατότητας για ομαδική εργασία που προσφέρεται από το σχεδιασμό του.

Η δημιουργία και τήρηση προσωπικού ιστολογίου σηματοδοτεί την ανάπτυξη περιβάλλοντος δημοσιοποίησης των ιδεών, σκέψεων, απόψεων, γνώσεων των χρηστών χρησιμοποιώντας το λόγο και την εικόνα (κινούμενη ή μη) ως μέσα έκφρασης. Ο λόγος που καταγράφεται σε μορφή κειμένων (δημοσιεύσεις /posts και σχόλια/comments) συνδυάζει στοιχεία προφορικής και γραπτής έκφρασης και καθιστά το περιβάλλον ένα δυναμικό πυρήνα οικοδόμησης της γνώσης μέσω της κατάθεσης επιχειρημάτων, θέσεων και αντιθέσεων, μια διαδικασία δηλαδή που προωθεί την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και διαδικτυακών δεξιοτήτων.

Αυτή η νέα υπηρεσία επομένως, παρέχεται γιατί η χρήση των ιστολογίων για εκπαιδευτικούς σκοπούς μπορεί να προσδώσει μεγάλη αξία στο εκπαιδευτικό σας έργο. Η συντήρηση ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου (edublog) τεχνικά είναι πολύ εύκολη και σας παρέχει τη δυνατότητα να ενισχύσετε τη διδασκαλία σας. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο να ενισχύσει το μαθησιακό ενδιαφέρον μιας τάξης εξαρτάται από εσάς τους ίδιους αλλά και από τις ιδιαιτερότητας της τάξης με την οποία δουλεύετε κάθε φορά.

Μερικοί τρόποι με τους οποίους τα ιστολόγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία είναι:

  • Ιστολόγιο αντί για πίνακα ανακοινώσεων
  • Ιστολόγιο ως μέσο καθοδήγησης με την ανάρτηση οδηγιών
  • Ιστολόγιο ως μέσο παρότρυνσης για προβληματισμό και διάλογο
  • Ιστολόγιο ως συνεργατικό εργαλείο
  • Ιστολόγια ως τόποι δημοσιότητας

1.1       Ιστολόγιο αντί για πίνακα ανακοινώσεων

Τα ιστολόγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ένας εναλλακτικός ηλεκτρονικός πίνακας ανακοινώσεων. Εκεί μπορείτε να καταχωρήσετε όλη την πληροφορία που σχετίζεται με τα μαθήματα σας. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • κανόνες και ο χρονοπρογραμματισμός του μαθήματος
  • τρέχουσες ανακοινώσεις
  • ασκήσεις και ειδοποιήσεις για την παράδοση τους
  • δραστηριότητες
  • προτεινόμενη βιβλιογραφία
  • ανακοινώσεις και χρήσιμες πληροφορίες για τους γονείς

Μία σημαντική διαφορά των Iστολογίων από τους πίνακες ανακοινώσεων είναι ότι τα πρώτα παρέχουν τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων, κάτι το οποίο δεν παρέχεται από τους πίνακες ανακοινώσεων. Οι μαθητές μπορούν να δημοσιεύσουν τα σχόλιά τους και τις παρατηρήσεις τους και να προτείνουν ιδέες, ως μέσο αποδοτικότερης διδασκαλίας.

1.2       Ιστολόγιο ως μέσο καθοδήγησης με την ανάρτηση οδηγιών

Τα Ιστολόγια είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία καθοδήγησης για τους μαθητές –και τους γονείς τους- που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις ασκήσεις τους και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια. Μπορείτε να αναρτήσετε πληροφορίες, εξηγήσεις και επιπλέον παραδείγματα για να βοηθήσετε τους μαθητές σας να αποφύγουν πιθανή σύγχυση και να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις ασκήσεις τους. Επίσης, μπορείτε να αναρτήσετε υπερσυνδέσμους σε πηγές πληροφοριών που σχετίζονται με τις εργασίες, όπως on-line λεξικά, χάρτες, πίνακες και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Με αυτόν τον τρόπο έχετε τη δυνατότητα να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των μαθητών σας και να τους δώσετε ερείσματα για περαιτέρω μελέτη.

1.3       Ιστολόγιο ως μέσο παρότρυνσης για προβληματισμό και διάλογο

Το ιστολόγιο είναι ένας ωραίος τρόπος να ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να προβληματιστούν ζητώντας τους να καταγράψουν:

  • τις απόψεις τους σε ερωτήματα κρίσεως
  • τις αντιδράσεις τους σε φωτογραφίες με θέματα κοινωνικού, περιβαλλοντολογικού κτλ περιεχομένου
  • τα σχόλια τους σε δημοσιευμένα στον τύπο άρθρα
  • την εκτίμηση τους και τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουν αποτελέσματα δημοσκοπήσεων εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος
  • τις ιδέες τους για θέματα που συζητήθηκαν στην τάξη.

1.4       Ιστολόγια ως συνεργατικά εργαλεία

Με τα ιστολόγια είναι πιο εύκολο να ωθήσετε τους μαθητές στη συνεργατική και αθροιστική εκμάθηση. Οι μαθητές μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και να αναλάβουν τμήματα μιας εργασίας. Στη συνέχεια κάθε ομάδα εργασίας παρουσιάζει την πρόοδο της δουλειάς της στο ιστολόγιο περιμένοντας σχόλια και διορθώσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές και δίνουν και παίρνουν γνώση – υλικό από τις υπόλοιπες ομάδες της τάξης.

Η συνεργατικοτήτα μπορεί να επεκταθεί και σε εσάς τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί μπορείτε να δημιουργήσετε ιστολόγια στα οποία θα περιγράφετε τις εμπειρίες σας από την εκπαίδευση, σχήματα μαθημάτων από εκπαιδευτικές ενότητες, πληροφορίες και μεθόδους διδακτικής που εφαρμόσατε με επιτυχία ή όχι.

1.5       Ιστολόγια ως τόποι δημοσιότητας

Τα ιστολόγια μπορούν να λειτουργήσουν ως τόποι δημοσιότητας των εργασιών της τάξης. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές έχουν στη διάθεση τους επιτυχημένα παραδείγματα άλλων εργασιών αλλά και διορθώσεις, σχόλια και προσθήκες στις δικές τους εργασίες. Ειδικότερα, στην περίπτωση που ωθήσετε τους μαθητές σας να φτιάξουν το δικό τους ιστολόγιο και να φιλοξενήσουν εκεί όλες τις εργασίες τους, όλες τις δραστηριότητες στις οποίες έχουν συμμετάσχει και τα βραβεία που έχουν πάρει, ουσιαστικά θα έχετε καθοδηγήσει τους μαθητές να φτιάξουν τον ηλεκτρονικό τους φάκελο (e-portfolio) από τον οποίο θα διαφαίνεται η πρόοδος του κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής περιόδου.

Οι παραπάνω τρόποι δεν είναι μοναδικοί, κάθε ένας από εσάς μπορεί να εντάξει τα ιστολόγια του ΠΣΔ στην παιδαγωγική πράξη με όποιον τρόπο προτιμά. Ο στόχος πάντα είναι να δώσει στους μαθητές αφορμές για αυτόνομη μάθηση και δημιουργία κουλτούρας διαλογικής συνεργασίας, στοιχεία που αποτελούν θεμελιώδη συστατικά για την εξέλιξη των ανθρώπων και της κοινωνίας.

Πηγή: https://blogs.sch.gr/manuals/

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Σύνδεση με τα στοιχεία που διαθέτετε στο ΠΣΔ


Σύνδεση



 

Ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Ιούνιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαΐ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Free counters!

Το ιστολόγιό μας λειτουργεί από τη σχολική χρονιά 2011-12.

Στο ιστολόγιο τηρούνται ρητά οι αρχές προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Αποφεύγονται κοντινές φωτογραφίες μαθητών/τριών και δεν αναγράφονται ποτέ τα προσωπικά τους στοιχεία μαζί με τυχόν φωτογραφία . Στο Σχολείο μας τηρείται αρχείο αδειοδότησης – συγκατάθεσης γονέων για ανάρτηση φωτογραφιών.

Το Σχολείο μας λειτουργεί ως 6/θέσιο και Ολοήμερο. Βρίσκεται στο κέντρο της Αγριάς του Βόλου και χτίστηκε στην θέση του παλιού διώροφου σχολείου που γκρεμίστηκε στους σεισμούς της περιόδου 1954-’57.  (http://www.diki.gr/museum/EL/city/chronos.asp?year=1955). Λειτούργησε για πρώτη φορά ως δημόσιο σχολείο το 1917.

Αρχείο



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων