1ο Εργαστήριο: Γνωριμία με τα επαγγέλματα: Αρχιτέκτονας βιοκλιματικών σπιτιών
Σε αυτό το πρώτο εργαστήριο μιλήσαμε για τα επαγγέλματα γενικά και πιο συγκεκριμένα
για τα επαγγέλματα του μέλλοντος, πώς ορίζονται, από τι εξαρτάται η διάρκειά τους στον
χρόνο κ.λπ. Έπειτα μιλήσαμε για το επάγγελμα του αρχιτέκτονα βιοκλιματικών – πράσινων
σπιτιών. Παρακολουθήσαμε μια συνέντευξη μιας αρχιτέκτονα βιοκλιματικών σπιτιών στον
σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=xjQczXO7buY. Είδαμε εικόνες τέτοιων
σπιτιών και εστιάσαμε στις διαφορές που έχουν από ένα κοινό σπίτι. Τέλος, οι μαθητές
έγιναν οι ίδιοι αρχιτέκτονες και σχεδίασαν το δικό τους βιοκλιματικό σπίτι.
2ο Εργαστήριο: Γνωριμία με τα επαγγέλματα: Διατροφολόγος
Σε αυτό το δεύτερο εργαστήριο γνωρίσαμε το επάγγελμα του διατροφολόγου. Οι μαθητές
αρχικά αναζήτησαν στην wikipedia https://el.wikipedia.org/wiki τους όρους διατροφολογία
και διαιτολογία και στη συνέχεια επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα της Ελληνικής
Διατροφολογικής Εταιρείας https://www.elde.gr/epaggelma/orism os-diaitologos-
diatrofologos/ για να μάθουν περισσότερα για το συγκεκριμένο επάγγελμα. Τέλος,
μιλήσαμε για την αξία μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής και οι μαθητές
ζωγράφισαν τη διατροφική πυραμίδα και πρότειναν μια υγιεινή και ισορροπημένη
διατροφή.
3ο Εργαστήριο: Γνωριμία με τα επαγγέλματα: Ψυχολόγος
Σε αυτό το εργαστήριο επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ψυχολογικής
Εταιρείας https://elpse.com/kladoipsyxologias και γνωρίσαμε τους επιμέρους κλάδους του
επαγγέλματος του ψυχολόγου. Συζητήσαμε για το επάγγελμα, για τις δυσκολίες και τις
προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας ψυχολόγος. Στη συνέχεια την τάξη επισκέφτηκε η
ψυχολόγος του σχολείου μας και συζήτησε με τα παιδιά για το επάγγελμά της.
4ο Εργαστήριο: Γνωριμία με τα επαγγέλματα του μέλλοντος: Ειδικός Ανάπτυξης Λογισμικού
– Προγραμματιστής (Software)
Σε αυτό το εργαστήριο γνωρίσαμε το επάγγελμα του Ειδικού Ανάπτυξης Λογισμικού –
Προγραμματιστή. Οι μαθητές αρχικά επισκέφτηκαν τη σελίδα της wikipedia
https://el.wikipedia.org/wiki και αναζήτησαν τον όρο μηχανικός λογισμικού. Στη συνέχεια
επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα του ΕΟΠΠΕΠ https://www.eoppep.gr/images/SYEP/Mon
ografies/SXEDIASTHS_HY.pdf όπου βρήκαν πληροφορίες για το επάγγελμα του σχεδιαστή
προγραμματιστή Software. Τέλος, προσπάθησαν να φανταστούν το περιβάλλον εργασίας
ενός προγραμματιστή και το αποτύπωσαν στο χαρτί.
5ο Εργαστήριο: Ποιο επάγγελμα μου ταιριάζει
Στο 5ο εργαστήριο οι μαθητές ζωγράφισαν κάποια επαγγέλματα σε ένα φύλλο εργασίας και
στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για το ποια από αυτά ίσως εξαφανιστούν στο μέλλον
και γιατί. Τέλος, οι μαθητές έγραψαν μία μικρή έκθεση στην οποία αποτύπωσαν ποιο
επάγγελμα θα ήθελαν να ακολουθήσουν στο μέλλον και γιατί. Διάβασαν την έκθεσή τους
στην τάξη και ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση.
6ο εργαστήριο: Τα επαγγέλματα του παρελθόντος
Σε αυτό το 6ο και τελευταίο εργαστήριο παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα
επαγγέλματα του παρελθόντος που δεν υπάρχουν πια
https://www.youtube.com/watch?v=whJs7L4D5kw και οι μαθητές αντάλλαξαν ιδέες και μοιράστηκαν στην τάξη τις δικές τους εμπειρίες/γνώσεις, αν υπήρχαν, για αυτά τα
επαγγέλματα. Σε ένα Post it τα παιδιά έγραψαν ένα επάγγελμα που θεωρούν ότι δεν θα
υπάρχει σε 50-100 χρόνια. Παρουσίασαν τις ιδέες τους στην τάξη και ακολούθησε
συζήτηση.