Η Α’ τάξη ολοκλήρωσε την 1η θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
με τον Ρούλη τον Τροφούλη και την περιπέτειά του στον κόσμο της
υγιεινής διατροφής»
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της
υγιεινής διατροφής»
1ο εργαστήριο
Τα παιδιά μαζεύτηκαν σε κύκλο και σε ένα χαρτί του μέτρου υπέγραψαν τους κανόνες, το συμβόλαιο της τάξης. Επιλέξαμε όλοι μαζί τον «Ρούλη», τον ήρωά μας, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Αυτός είναι μια κούκλα-χαρακτήρας και ένα (ομιλούμενο avatar) από τη σελίδα
https://l-www.voki.com/site/create
- Ο Ρούλης μέσα από διάφορες δραστηριότητες βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν πόσο σημαντική είναι η διατροφή για την υγεία , πως πρέπει να αποφεύγουν τρόφιμα με χαμηλή διατροφική αξία και να συμμετέχουν σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.
2ο εργαστήριο
Τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσίασαν στην τάξη. Είδανε σε βίντεο το βιβλίο << «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» και συζητήσαμε για τα τρόφιμα και την αξία κάθε ομάδας τροφίμων για την υγεία μας. Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη για τις υγιεινές και μη τροφές.
3ο εργαστήριο
Δόθηκε στους μαθητές φωτοτυπία με την πυραμίδα διατροφής, συζητήσαμε και παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι «ο Τάκης ο Ρομποτάκης». Κάθε μαθητής έφτιαξε την δική του διατροφική πυραμίδα στο Φωτόδεντρο μέσω υπολογιστή και ακολούθησε άσκηση κατά την οποία οι μαθητές τοποθέτησαν τις τροφές σε σπιτάκια υγιεινών και μη υγιεινών τροφών . Ακολούθησε συζήτηση και αναστοχασμός του εργαστηρίου.
4ο εργαστήριο
Φτιάξαμε ομαδικά την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής και ανακαλύψαμε ζωγραφίζοντας τα φρούτα κάθε εποχής.
5ο εργαστήριο
Μιλήσαμε για την παιδική παχυσαρκία και παρακολουθήσαμε το βίντεο « η παιδική παχυσαρκία.wmv». Χορέψαμε τραγούδια για φρούτα και λαχανικά όπως το «χοντρό μπιζέλι» και το « Μήλο μου κόκκινο » (μουσικοκινητική άσκηση). Χωρίσαμε τις τροφές σε οικογένειες με βάση τα θρεπτικά τους συστατικά και φτιάξαμε αφίσες λαχανικών ,φρούτων και του νερού λόγω της μεγάλης αξίας του στην υγεία και την ενυδάτωση του οργανισμού μας.
6ο εργαστήριο
Οι μαθητές έφεραν στο σχολείο φρούτα και όλοι μαζί απολαύσαμε μια μοναδική φρουτοσαλάτα! Συζητήσαμε, ανακεφαλαιώσαμε και έλυσαν το σταυρόλεξο της διατροφής.