ΤΑ ΖΩΑ ΑΓΑΠΩ ΝΑ ΤΑ ΣΩΣΩ ΠΡΟΣΠΑΘΩ !

Εργαστήριο 1ο

1η δραστηριότητα: 

Παρουσίαση    εισαγωγή στο θέμα, 

ζώα

 

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπεί να αναγνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία ανάληψης άμεσης δράσης για τον τερματισμό της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας καθώς και τη σπουδαιότητα ενίσχυσης της παγκόσμιας στήριξης των προσπαθειών καταπολέμησης της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών.
Συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 15 της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Απώτερος στόχος είναι να εισάγουμε τους μαθητές σε μια από τις θεματικές των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και να τους ευαισθητοποιήσουμε με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς Πολίτες του Αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.

Σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μπει σε ρόλο (π.χ. επιστήμονας, εκπρόσωπος φιλοζωικής κλπ.) και να «συστηθεί». Ζητά το ίδιο από τα παιδιά. 

– Έχω μια τρελή αγάπη για τα ζώα και γι’ αυτό ήρθα εδώ σήμερα. Να μιλήσουμε για τα άγρια ζώα και κυρίως για αυτά που κινδυνεύουν, να παίξουμε και να χαρούμε. Εσείς, αλήθεια, τα αγαπάτε τα ζώα; ….. ναι….. ζητώ πιο δυνατά γιατί δεν ακούω καλά…… 

– Α, ναι, τα αγαπάτε λοιπόν. Πείτε μου κάποιο ζώο που γνωρίζετε. …… ακούγονται ονόματα, αν ακούγονται κατοικίδια, επισημαίνω πως αναφερόμαστε σε άγρια ζώα και δίνω ένα παράδειγμα.. Ακούγονται ονόματα και αφού τελειώσουν ρωτώ αν ξέρουν αυτά τα ζώα και δείχνω φωτογραφίες. Για κάθε ζώο λέω όνομα, ζητώ να μου πουν πληροφορίες και εγώ συμπληρώνω. 

Τι νομίζετε ότι έχουν να μας πουν τα ίδια;

– Όμως δεν έχω και πολύ καλά νέα για όλους αυτούς τους φίλους μας τα ζώα γιατί κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τί πιστεύετε ότι μπορεί να φταίει; … εσείς πότε πιστεύετε ότι θα είχατε το ίδιο πρόβλημα;……. 

– Άλλα ζώα λοιπόν δε βρίσκουν φαγητό, άλλα δε βρίσκουν σπίτι για να μείνουν, πχ το δάσος που έμεναν μπορεί να κάηκε, ή να κόψαμε εμείς οι άνθρωποι δέντρα για τα ξύλα γιατί τα χρειαζόμασταν. Άλλα πάλι τα σκοτώνουν κάποιοι κακοί άνθρωποι γιατί έχουν πολύ ωραία γούνα. Για κοιτάξτε λίγο αυτές τις φωτογραφίες….δείχνω φωτογραφίες plus και εξηγώ τί δείχνει η κάθε μία…… 

– Τί έχετε να πείτε για όλα αυτά; …… 

– εμείς όμως τα αγαπάμε τα ζώα; …… και θα τα αφήσουμε να εξαφανιστούν; 

θα μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε και θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας για να συνεχίσουν να υπάρχουν όπως και εμείς; 

Επίσης, μέσα από την προβολή εικόνων, τα παιδιά βλέπουν & γνωρίζουν τα ζώα που απειλούνται..

2ο  εργαστήριο, 

2η δραστηριότητα: τα ζώα στο περιβάλλον τους                                                    Δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά, μια μακέτα οικοσυστημάτων ..

βάζουμε τα παιδιά να κάτσουν γύρω από τη μακέτα, 

στην οποία απεικονίζονται παραπάνω του ενός οικοσυστήματα 

(θάλασσα, ποτάμι-λίμνη, δάσος)…

παρουσιάζουμε το οικοσύστημα ρωτώντας τα παιδιά τι βλέπουν ….

20220216 09021820220218 143421

δίνουμε σε κάθε παιδί από ένα ζωάκι που το τοποθετούν στο δικό του οικοσύστημα 

(π.χ. στη θάλασσα οι χελώνες, στο δάσος ο λύκος κλπ)

ρωτάμε τα παιδιά αν σ’ αυτό το περιβάλλον μπορούν να ζήσουν τα ζώα…. 

20220218 143404 20220218 143341 20220218 143314 20220302 095955 20220302 100811 20220218 143215 20220218 143135 20220218 143117 20220218 143254 20220302 095035 20220302 095818στη συνέχεια, δίνουμε σε κάθε παιδί την ανθρώπινη δραστηριότητα με μια λογική σειρά… 

πρώτα οι δρόμοι …

μετά τα αυτοκίνητα …

μετά τα σπίτια….

 

20220302 100435 20220302 101051

ξαναρωτάμε τα παιδιά αν σ’ αυτό το περιβάλλον μπορούν να ζήσουν τα ζώα … 

ρωτάμε αν γύρω από κάθε σπίτι ή δρόμο που έχουμε φτιάξει 

μπορεί να ζήσει το ζώο που έχουμε γύρω του….

εξηγούμε για το κάθε ζώο αν μπορεί για παράδειγμα να πέσει σε χειμέρια νάρκη, 

να βρει εύκολα τροφή, να κολυμπήσει, να πιει καθαρό νερό κλπ. 

 σιγά-σιγά, βγάζουμε από το πανό μας ένα-ένα ζώο, 

εξηγώντας κάθε φορά τους λόγους που δεν μπορεί να ζήσει…

20220302 101631 20220302 102146 20220302 102149 20220303 165743

στο τέλος, δείχνουμε τη μακέτα μας ρωτώντας τα παιδιά 

αν τώρα είναι όμορφο το περιβάλλον 

και λέμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι για να το ξαναφτιάξουμε…

οι προτάσεις φυσικά “βροχή” …

3ο  εργαστήριο, 

3η δραστηριότητα: παρουσίαση ζώων

 Παρουσιάζουμε με τη σειρά κάποια ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. 

Τα ίδια θα μας «μιλήσουν» για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια. 

Έχουμε και στη χώρα μας ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. 

Και μάλιστα, θα μας μιλήσουν για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια . Γι’ αυτό έχω καλέσει κάποιους φίλους μας, από εδώ κοντά από τη χώρα μας, για να μας πούνε για τις δικές τους εμπειρίες. 

Παράλληλα, ανοίγω και χάρτη της Ελλάδας και κάθε ζωάκι  δείχνει με τον τρόπο του που ζει. – «Θα καλωσορίσουμε στην παρέα μας τη φίλη μας τη Μόνα, τη φώκια Monachus Monachus. (κουκλάκι φώκιας) – γεια σας παιδιά! Έρχομαι από το νησί της Αλοννήσου,

όπου οι περισσότερες από εμάς έχουμε τις φωλιές μας. Παλιά ήμασταν πολλές φώκιες σε όλο το Αιγαίο…» (Συνεχίζουμε την αφήγηση των αντίστοιχων ιστοριών και για τα υπόλοιπα ζώα …)

Εντοπίζουμε από τι κινδυνεύει το κάθε ζώο και γράφουμε τα συνθήματά μας  και τα προσθέτουμε στη μακέτα μας ..

20220302 102156 20220302 102654 20220302 102658 20220302 102718 20220302 102804 20220302 102900 20220302 102937 20220302 103250 20220302 103257 20220303 165455

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γράψαμε τα συνθήματα σε πλακάτ και ετοιμαστήκαμε να επικοινωνήσουμε τα μηνύματά μας και στους γονείς ..

20220302 10315920220302 10320020220302 10320120220302 10320920220302 10321120220302 10321320220302 10321520220302 103230 220220302 14401720220302 14413720220302 144231

 

20220303 112421 IMG 83b26110362d92f1b1bb70ac86a81d11 V 2 IMG 83b26110362d92f1b1bb70ac86a81d11 V

4ο/5ο  εργαστήριο, 

4η/5η δραστηριότητα: 

– μπαίνουμε στη θέση των ζώων και με μουσική υπόκρουση, ανάλογα με την ένταση του παιχνιδιού, τα παιδιά αποκτούν ρόλους ακολουθώντας τις οδηγίες. Παροτρύνονται να γίνουν κάποιο ζώο, της στεριάς, της θάλασσας, ή και του αέρα. 

οι οδηγίες που δίνονται είναι προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά του κάθε ζώου, στο φυσικό του περιβάλλον, στον τρόπο ζωή στου, στους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίζει.

 

Γινόμαστε αρκουδίτσες ….

20220303 102316 20220303 102319

 

Ελαφάκια …

20220303 102517 20220303 102535 20220303 102540 20220303 102544 20220303 101717Λύκοι …..

20220303 101758 20220303 1018100

 

Φώκιες ….

20220303 111936 20220303 111938 20220303 112214 20220303 112224 20220303 142206 20220303 142259

Ζωάκια της ζούγκλας …

20220304 164957 IMG 05c4aafcec94bc12d61880536ef08e0b V

 Βάζουμε στα παιδιά ήχους από διάφορα ζώα. 

τα παιδιά καλούνται να τα αναγνωρίσουν και να μιμηθούν τον ήχο τους.

Πατήστε για ακούσετε τους ήχους μας: ήχοι ζώων

Ευαισθητοποίηση … «Το δίχτυ της ζωής» …

6ο/7ο  εργαστήριο, 

6η/7η δραστηριότητα: 

Screenshot 4

Γίνεται μικρή κουβέντα με τα παιδιά με θέμα :

«Και τί με νοιάζει εμένα;» «Μα εγώ είμαι ένα μικρό παιδί». Παροτρύνουμε τα παιδιά να ενημερωθούν και να συμμετέχουν. Μέσα από την παρουσίαση*, τα παιδιά βλέπουν τις συνέπειες που προκαλεί ο άνθρωπος στα ζώα και γενικότερα στη φύση και μαθαίνουν για τις ΜΚΟ που βοηθούν τα ζώα.

Κάθε παιδί επιλέγει να είναι και ένα ζώο υπό εξαφάνιση και στεκόμαστε σε κύκλο. Έχουμε ένα κουβάρι το οποίο δίνεται στο πρώτο παιδί. Το παιδί λέει ποιο ζώο είναι, πού ζει και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί-ζώο (όχι διπλανό του), λέγοντας κάποιο κοινό τους στοιχείο. Στο τέλος έχει σχηματιστεί ένα δίχτυ.

20220415 102653 20220415 142102 20220415 142125 20220415 142141 20220415 142159 20220415 142217 20220415 142240

Παίζουμε λίγο κουνώντας τα χέρια, χωρίς όμως να καταστραφεί το δίχτυ ή να πέσει η κούκλα κάτω. Μετά, αρχίζουν τα προβλήματα. Ο εμψυχωτής λέει με λυπημένο ύφος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα ζώο από τον κύκλο και αυτό το ζώο πρέπει να φύγει από τον κύκλο. Τεντώνουν ώστε να μη χαλάσει το δίχτυ. Μετά, αναφέρονται τα προβλήματα ενός άλλου ζώου, το οποίο επίσης πρέπει να αποχωρήσει. Το παιχνίδι συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια παρατηρούμε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να μείνει ο άνθρωπος πάνω στο δίχτυ.

Στο τέλος ο άνθρωπος πέφτει κάτω, που σημαίνει ότι για την διατήρηση της ζωής όλοι είμαστε απαραίτητοι.

8ο  εργαστήριο, 

8η δραστηριότητα: 

φτιάχνουμε το δικό μας ζωάκι  .

20220311 111558 20220311 111619 20220311 114914 20220311 120157 20220311 120210 20220311 120224 20220311 120236 20220311 120518 20220311 120535 20220311 120550 20220311 120610 20220311 135704 20220311 135733 20220311 135815 20220311 135836 20220311 140033 20220311 140057 20220311 140304 20220311 140349 20220311 140423 20220311 140451 20220311 140517 20220311 140610 20220314 183136 20220314 183158 20220314 183223

Με πηλό ………….

20220406 184313 20220406 184333 20220406 184354 20220406 184422 20220406 184440 20220406 184504 20220406 184526 20220406 184544 20220406 184615 20220406 184638 20220406 184707 20220406 184729 Square 11032022 183508 Square 11032022 183648 Square 11032022 183808 Square 11032022 183926 Square 11032022 184041 Square 11032022 184212 Square 11032022 184408 Square 11032022 184608 Square 11032022 184719 Square 11032022 184858 Square 11032022 184904 Square 11032022 185358 Square 11032022 185520 Square 11032022 185742 Square 11032022 185920 Δώσαμε στο κάθε παιδί από ένα χάρτινο πιάτο …
 σε συνεργασία με τους γονείς, το παιδί, φτιάχνει  ένα ζωάκι της επιλογής του.

20220302 082325 2 20220302 082403 220220302 082436 2

Και με την εκπ/κό των αγγλικών τα παιδιά δούλεψαν το ίδιο θέμα .. 20220303 122957 20220303 141350 Κι επειδή είμαστε δυνατή ομάδα ,γίναμε και συγγραφείς και εικονογράφοι και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι !

ΠΑΡΑΜΥΘΙ   ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ;

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :

20220524 222751 20220524 222736 20220524 222721 20220524 222703 20220524 222642 20220524 222627 20220524 222609 20220524 222547 20220524 222530 20220524 222512 20220524 222455 20220524 222642 1 20220524 222436 20220524 222414 20220524 222232 20220524 222334 20220524 222312 20220524 222252 20220524 222352

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.