Europe Code Week_ 4 Οκτωβρίου ημέρα των Ζώων_  Coding Through Storytelling “Η πριγκίπισσα και ο Λάκυ”

Σε όλο τον κόσμο η ημέρα των ζώων γιορτάζεται στις 4 Οκτωβρίου.   Με αφόρμηση τον πίνακα “Lady with Maltese _ Gaston Camillo Lenthe (German, 1805-1860)” δημιουργήσαμε και εικονογραφήσαμε την ιστορία ” Η πριγκίπισσα και   ο Λάκυ”, τοποθετώντας τον πίνακα στο τέλος της ιστορίας.  Αν ο πίνακας αυτός είναι το τέλος της ιστορίας ποια θα μπορούσε να είναι η αρχή της;  Εικονογραφήσαμε λοιπόν 8 σκηνές σε μικρά χαρτονάκια που αριθμήθηκαν, τοποθετήθηκαν στο πλέγμα, χαράχτηκαν οι διαδρομές με τα βελάκια και το Βeebot, η μελισσούλα μας ξεκίνησε την περιπέτεια.

Η δράση μας υλοποιήθηκε  στο πλαίσιο της ομάδας “ The Codally Team”,  Coding Through Storytelling για την  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και  ονομάζεται  « Η Πριγκίπισσα και ο Λάκυ», με τον τίτλο να της αποδίδεται,  όταν ολοκληρώθηκε η ιστορία που δημιουργήθηκε από την ολομέλεια της τάξης.

Με αφορμή λοιπόν τον πίνακα του Gaston Camillo Lenthe_lady with Maltese (German, 1805-1860)  , προχωρήσαμε πρώτα στο τι βλέπουν στον πίνακα αυτόν και το αποτυπώσαμε με posts it σε ένα χαρτόνι χωρισμένο σε τρία μέρη με τα αντίστοιχα emoji (Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι). Περάσαμε με τα posts it, στο σημείο που σκέφτονται κάτι για τον πίνακα αυτόν και τέλος στα ερωτήματα που τους δημιουργούνται όταν παρατηρούν τον πίνακα. Τα παιδιά ήταν ήδη εξοικειωμένα με αυτή την Ρουτίνα Σκέψης και αυτά που είδαν, σκέφτηκαν και αναρωτήθηκαν, τους βγήκαν αβίαστα.

Με αυτόν τον τρόπο, στην ολομέλεια της τάξης με τέλος έναν πίνακα ζωγραφικής, δημιουργήθηκε η ιστορία « Η Πριγκίπισσα και ο Λάκυ».  Τα παιδιά είδαν  τον ήρωα μας τον Πάρη, ένα  γλυκό άσπρο μαλτεζάκι, να ζει ευτυχισμένο σε μια οικογένεια σε ένα ωραίο σπίτι κοντά στο δάσος.  Όμως μια πυρκαγιά τον τρόμαξε τόσο πολύ που φοβισμένο έτρεξε για να σωθεί μακριά από τη μεγάλη καταστροφή.  Περνώντας οι μέρες και μόνο του,  το βρήκε μια καλή κοπέλα που τον πήρε στο σπίτι της και του έδωσε την αγάπη που αποζητούσε.  Η πριγκίπισσα ( γιατί αποδείχθηκε ότι ήταν πριγκίπισσα), τον πήρε στο παλάτι της και του έδωσε ένα καινούριο όνομα.  Τον ονόμασε Λάκυ… γιατί πραγματικά ήταν ένα τυχερό σκυλάκι, φτάνοντας και στην τελευταία εικόνα της ιστορίας που είναι ο πίνακας του Gaston Camillo Lenthe_lady with Maltese (German, 1805-1860), εκεί και όπου πρέπει να καταλήξει το Beebot, η γλυκιά μας μελισσούλα, μετά από αλλεπάλληλα ανεβοκατεβάσματα πάνω στο πλέγμα.

Έτσι ξεκίνησε  « Η Πριγκίπισσα και ο Λάκυ», πάνω σε ένα πλέγμα 42 τετραγώνων με πολλές δοκιμές για τον σχεδιασμό των διαδρομών για την πλήρη εκμετάλλευση του Beebot και  βασικό στόχο την αφήγηση της ιστορίας από τα παιδιά με την τέχνη και την δημιουργικότητα των παιδιών, να εξελίσσονται σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό την μορφή παιχνιδιού και την εξοικείωσή τους με την Ρομποτική, καθώς το κάθε παιδί που προγραμματίζει το Beebot, καλείται να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή, τις περισσότερες φορές αρκετά μεγάλη και περίπλοκη, προκειμένου να το οδηγήσει στη σωστή κάρτα και ως εκ τούτου και στο σωστό καρέ της ιστορίας μας.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ