Code With Art “Παίζω με τα χρώματα του Έλμερ”

Η δράση  υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της ομάδας “ The Codally Team” για την  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και  ονομάζεται « Παίζω με τα χρώματα του Έλμερ» με τον τίτλο να της αποδίδεται,  όταν ολοκληρώθηκε στην ολομέλεια της τάξης η ανάγνωση της ιστορίας «Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας» του Ντέιβιντ ΜακΚί, εκδόσεις Πατάκη.

Αποφασίσαμε λοιπόν να χρησιμοποιήσουμε το πλέγμα των 42 τετραγώνων 15χ15, που είχαμε δημιουργήσει για την προηγούμενη μας ιστορία που ταξιδέψαμε με το Beebot σε όλο τον κόσμο, σε κάτι πιο απλό για να εμπεδώσουν τα μικρότερα παιδιά τα χρώματα και τα σχήματα και στόχο την άμεση συνεργασία για την επίτευξη κοινού έργου, την καλλιέργεια δεξιοτήτων προσεκτικής παρατήρησης, την εξέλιξη δραστηριοτήτων προγραμματισμού και την εξοικείωσή τους με τη Ρομποτική.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας:

  • Η ομάδα που χρωμάτισε τα 20 τετράγωνα χαρτιά 15χ15 σε διαφορετικά χρώματα όπως επίσης και τα υπόλοιπα χαρτονάκια που θα αποτελούσαν το σώμα του Έλμερ (οι κάρτες αυτές, στη συνέχεια πλαστικοποιήθηκαν για να χρησιμοποιηθούν και για αρίθμηση, μέτρηση, καταμέτρηση, αντιστοίχιση )
  • η ομάδα που έκοψε και κόλλησε σαν puzzle τα πόδια, το κεφάλι ,το αυτί και την ουρά του Έλμερ, που επίσης πλαστικοποιήθηκαν
  • η ομάδα τοποθέτησης των 20 σταθερών καρτών που αποτέλεσαν το σώμα του Έλμερ και στη συνέχεια των πρόσθετων μελών.
  • η ομάδα σχεδιασμού κάθε διαδρομής από το ένα χρώμα στο άλλο, οι οποίες ήταν και πιο μικρές για να τις αποδώσουν πιο εύκολα τα μικρότερα παιδιά.
  • η ομάδα προγραμματισμού του Βeebot και
  • η ομάδα επαλήθευσης της διαδρομής του Βeebot

Έτσι ξεκίνησε η δράση « Παίζω με τα χρώματα του Έλμερ» πάνω σε ένα πλέγμα 42 τετραγώνων με πολλές δοκιμές για τον σχεδιασμό των διαδρομών για την πλήρη εκμετάλλευση του Beebot και  βασικό στόχο την εμπέδωση των χρωμάτων και σχημάτων και με την δημιουργικότητα των παιδιών να εξελίσσεται σε δραστηριότητες προγραμματισμού υπό την μορφή παιχνιδιού και την εξοικείωσή τους με την Ρομποτική, καθώς το κάθε παιδί που προγραμματίζει το Beebot, καλείται να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή για να φτάσει στο σωστό χρώμα και σχήμα.