«Ζωγραφίζοντας τον Έλμερ, βήμα-βήμα» – «Drawing Elmer Step by Step»
- Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα 2025 (11–26 Οκτωβρίου), το Τμήμα Ένταξης του 19ου Νηπιαγωγείου Δράμας συμμετείχε ενεργά στη δράση «Ζωγραφίζοντας τον Έλμερ, βήμα-βήμα», μια βιωματική και συμπεριληπτική προσέγγιση μάθησης που συνδύασε τη λογική της κωδικοποίησης με την τέχνη, τη φαντασία και το παιχνίδι. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτική συμμαχία με το Νηπιαγωγείο Κεντριού Ιεράπετρας, αναδεικνύοντας τη δύναμη της συνεργασίας μεταξύ των σχολικών μονάδων από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας.
- Η πρωτοβουλία είχε ως στόχο να εισάγει τα παιδιά στη σκέψη της ακολουθίας, της ταξινόμησης και των βημάτων, βασικά στοιχεία της κωδικοποίησης, μέσα από τη γνωριμία και την καλλιτεχνική αναπαράσταση του Πολύχρωμου Ελέφαντα Έλμερ, αγαπημένου ήρωα της παιδικής λογοτεχνίας.
Η δράση αναπτύχθηκε σε πολλαπλά μαθησιακά επίπεδα, μέσα και έξω από την τάξη:
- Αφήγηση παραμυθιών του Έλμερ: Διαβάστηκαν και συζητήθηκαν τρεις παραλλαγές του παραμυθιού, μέσα από τις οποίες τα παιδιά γνώρισαν τον Έλμερ, τα συναισθήματά του και τα μηνύματα της αποδοχής και της μοναδικότητας.
- Καθοδηγούμενη Ζωγραφική — “Drawing Elmer Step by Step”: Τα παιδιά σχεδίασαν τον Έλμερ βήμα-βήμα, ακολουθώντας οδηγίες (εντολές) για τη σωστή σειρά των σχημάτων και των χρωμάτων, εξασκώντας τη λογική της ακολουθίας και της ακρίβειας.
- Χρωματισμός με αντιστοίχιση αριθμών και χρωμάτων: Σε ειδικά φύλλα εργασίας, οι μαθητές χρωμάτισαν τον Έλμερ αντιστοιχίζοντας αριθμούς με χρώματα, καλλιεργώντας έτσι δεξιότητες αντιστοίχισης, συγκέντρωσης και αναγνώρισης συμβόλων.
- Παιχνίδια στον υπολογιστή και στο tablet (Wordwall): Οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια στο Wordwall, με θέμα τον Έλμερ και τις χρωματικές του ακολουθίες, εφαρμόζοντας τη γνώση τους σε ψηφιακό περιβάλλον με παιγνιώδη και συμμετοχικό τρόπο.
- Παιχνίδια στην αυλή – Κινητικές δραστηριότητες: Στην αυλή, τα παιδιά δημιούργησαν ζωντανές χρωματικές ακολουθίες, αναπαριστώντας με τα σώματά τους το πολύχρωμο μοτίβο του Έλμερ. Παράλληλα, δραματοποίησαν με χιούμορ και φαντασία την προβοσκίδα του Έλμερ, εκφράζοντας συναισθήματα και κινήσεις με θεατρικό παιχνίδι.
- Συνεργασία όλων των τμημάτων: Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με συνεργασία του Τμήματος Ένταξης και των τμημάτων τυπικής εκπαίδευσης.
Η συλλογική συμμετοχή ενίσχυσε το πνεύμα ενότητας, τη συνεργατική μάθηση και την καλλιέργεια θετικού κλίματος αποδοχής μέσα στο σχολείο. Μέσα από το σύνολο των δραστηριοτήτων, τα παιδιά:

- Ανέπτυξαν αλγοριθμική και κριτική σκέψη, μαθαίνοντας να οργανώνουν ενέργειες σε βήματα.
- Ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μέσα από την τέχνη και το παιχνίδι.
- Καλλιέργησαν συνεργατικές δεξιότητες και έμαθαν να εκφράζονται μέσα από το σώμα, τον λόγο και την εικόνα.
- Εξοικειώθηκαν με ψηφιακά εργαλεία, μαθαίνοντας ότι ο προγραμματισμός μπορεί να συνδυάζεται με τη χαρά και τη δημιουργία.
- Εμβάθυναν στις αξίες της ενσυναίσθησης, της ισότητας και της αποδοχής της διαφορετικότητας, που είναι άλλωστε και η σημασία της μοναδικότητάς μας!!