Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου)

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων, μιας διεθνούς ημέρας δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και της καλής τους διαβίωσης, καλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας τον κτηνίατρο και γονέα μαθητή του σχολείου μας κ. Γιώργο Αγγελόπουλο.  Ο κ. Αγγελόπουλος επισκέφθηκε ξεχωριστά  και τα τρία τμήματα του Νηπιαγωγείου μας, ενημέρωσε τους/τις  μαθητές/τριές  μας για το συγκεκριμένο  θέμα και  παρουσίασε καλούς τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα. Τα παιδιά  ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν ενεργά στην επικείμενη συζήτηση. Τον ευχαριστούμε πολύ για τις γνώσεις που μεταλαμπάδευσε στους μαθητές μας!

eikona Viber 2025 10 12 21 33 30 805 eikona Viber 2025 10 12 21 33 30 886 eikona Viber 2025 10 12 21 33 31 239 eikona Viber 2025 10 12 21 33 31 325 eikona Viber 2025 10 12 21 33 31 456 eikona Viber 2025 10 12 21 33 31 407 eikona Viber 2025 10 12 21 33 31 528

Εκπαιδευτική επίσκεψη από της Τροχαία Ξάνθης!

Tη Δευτέρα 9/3/2026 και στα πλαίσια υλοποίησης του 2ου Εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια”, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη αρμοδίων από το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης, προκειμένου να ενημερώσουν τους/τις μαθητές/τριες για θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας. Συγκεκριμένα, ο Διοικητής της Τροχαίας κ. Φραγκουλάνδης, όπου τυγχάνει να είναι και πατέρας μαθήτριας μας, ενημέρωσε τα παιδιά για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, κάλεσε έναν συνάδερφό του, όπου είναι αστυνομικός της ομάδας “ΔΙΑΣ”, ο οποίος παρουσίασε τη μηχανή με όλα τα εξαρτήματα στα παιδιά. Στο τέλος, μας παρουσίασαν το ανακριτικό της τροχαίας, όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες μπήκαμε μέσα στο συγκεκριμένο όχημα και λάβαμε τις απαραίτητες πληροφορίες. Η συγκεκριμένη δράση ήταν ενδιαφέρουσα και αρκετά σημαντική για την οδική συμπεριφορά των μαθητών/τριών. Ευχαριστούμε πάρα πολύ το τμήμα τροχαίας της Ξάνθης. Οι μαθητές/τριές μας έδωσαν μια ευχαριστήρια κάρτα στον Διοικητή της Τροχαίας!

IMG 20260309 103827 IMG 20260309 104326 IMG 20260309 103729 IMG 20260309 105738 IMG 20260309 110932 Screenshot 2026 03 10 21 46 47 777 com.instagram.android edit Screenshot 2026 03 10 21 50 05 493 com.instagram.android edit IMG 71298f7186289239ee8bea594e73e10d V

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού

Σήμερα, στο νηπιαγωγείο μας, τιμήσαμε την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού μέσα από δράσεις προσαρμοσμένες στην ηλικία των μικρών μαθητών μας. Με αφορμή σχετικά παραμύθια και εικόνες, τα παιδιά συζήτησαν για τη φιλία, τον σεβασμό και τη σημασία του να μιλάμε όμορφα και να φερόμαστε με καλοσύνη στους άλλους. Μέσα από ερωτήσεις και παραδείγματα από την καθημερινή σχολική ζωή, εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και προβληματίστηκαν για το πώς μπορεί να νιώθει κάποιος όταν τον στεναχωρούν ή τον αφήνουν έξω από το παιχνίδι.

Στη συνέχεια συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες και δημιουργικές κατασκευές, αποτυπώνοντας με ζωγραφιές και λέξεις μηνύματα αγάπης, συνεργασίας και αποδοχής. Οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά έστειλαν το δικό τους μήνυμα: “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” και “ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΜΕ, ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΜΕ”.

eikona Viber 2026 03 06 20 21 54 265 eikona Viber 2026 03 06 19 52 16 856

Επίσης, συμμετείχαμε στη δράση “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” που οργάνωσε το “ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ”, όπου οι μαθητές της κάθε τάξης του νηπιαγωγείου μας έδωσαν το παραπάνω μήνυμα με ποικίλους τρόπους.

Screenshot 2026 02 27 13 35 47 350 com.instagram.android editIMG 346e475a809f7028aa365a686a2251c1 VIMG 3183311b78a214a75d08ebcffc0c2f37 VIMG ad0a14ceb19bee6c38c47f2098af0087 V

Μέσα από αυτές τις μικρές αλλά ουσιαστικές δράσεις, οι μαθητές μας έκαναν ένα σημαντικό βήμα προς την κατανόηση της αξίας της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στο σχολικό περιβάλλον.

Χριστουγεννιάτικος περίπατος!

Την Δευτέρα, 22/12/2025, μετακινηθήκαμε πεζοί στην Κεντρική Πλατεία με τη συνοδεία γονέων και κηδεμόνων. Αρχικά, πήγαμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και είπαν οι μαθητές μας τα κάλαντα στην Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών θεμάτων. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στην “Ευχούπολη”. Εκεί τραγουδήσαμε τα κάλαντα “ζωντανά” στον ραδιοφωνικό σταθμό “paradise” που βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Πλατεία και μεταδίδει από εκεί. Ήταν μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας. Στη συνέχεια, πήγαμε στα ΕΛΤΑ για να ταχυδρομήσουμε τα γράμματα που είχαμε γράψει στο σχολείο για τον Άγιο Βασίλη. Τέλος, κατευθυνθήκαμε στην παλιά πόλη και συγκεκριμένα στο “Ίδρυμα Δημητράκη”, το οποίο βρίσκεται στην Πλατεία Μητροπόλεως. Οι μαθητές έμειναν ενθουσιασμένοι με τις θεματικές και τις συλλογές που μας παρουσίασαν στο “Ίδρυμα Δημητράκη”.

IMG 20251222 102052 IMG 20251222 110348 IMG 20251222 113653 IMG 20251222 113703 IMG 20251222 120408 IMG 21d79690ea39daac573b4aec5be769a8 V IMG 30018c55b029c1da30d554273eb3faf2 V IMG b171b9b2eb7bc727c39be23714f6f3a4 V IMG 85e4372f110acccda30cb3d0162f6e9e V IMG c4d134de1912efe731ad762993ee7bd1 V

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΛΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ!

Την Παρασκευή, 21/11/2025, επισκεφτήκαμε τον οικογενειακό ελαιώνα της κ. Μαριώς Τσαουσέλη (εκπαιδευτικός του νηπιαγωγείου μας) με τη συνοδεία γονέων. Σκοπός ήταν η βιωματική μάθηση μαζέματος της ελιάς. Οι μαθητές μας, έχοντας μαζί τον κατάλληλο εξοπλισμό (τσουγκράνες, γάντια), έστρωσαν το ελαιόπανο και “χτένισαν” τα ελαιόδεντρα, ώστε να πέσουν οι ελιές. Στη συνέχεια, τις τοποθέτησαν σε ένα δίχτυ-τσουβάλι για να τις πάρουν μαζί τους στο ελαιοτριβείο και να τις ρίξουν στα μηχανήματα για να παραχθεί το λάδι!

IMG 20251121 101607 IMG 20251121 101648 IMG 20251121 101714 IMG 20251121 101656 IMG 6a5da83a39017d91e1a8bde8f3f58d32 V IMG acc55f0965f06812fadaacc9a3702d50 V IMG f982c443e26157edbb131248d7792cf4 V IMG 00014a02f7d1215b83d638e70b6d84f5 V IMG 20251121 101726  IMG 68986d7807741bd71f598f8a46eaa23c V IMG 4844364def59d9f335ed0feea83c45ab V IMG 20251121 102120

Έπειτα, επισκεφτήκαμε το ελαιοτριβείο του κ. Δεμερτζίδη στο Τύμπανο Ξάνθης, παππού μαθήτριας μας, με σκοπό να διδαχθούν οι μαθητές μας και να παρακολουθήσουν τη διαδικασία της παραγωγής του λαδιού! Στο τέλος της επίσκεψης, δοκιμάσαμε όλοι φρέσκο λάδι με ψωμί και έδωσε η εγγονή στον παππού μία ευχαριστήρια κάρτα που έφτιαξαν οι μαθητές.

i l IMG 20251121 113356 IMG 20251121 114102 IMG 20251121 114402 IMG 20251121 114505 IMG 8f72fb4b613c0ebefbeccdc839389069 V IMG 68f43682f0bbb9057891fde1837fd81a V IMG 6734eb9a5cb513a77ee6764010cc3f74 V IMG 39911957eadbea44435a994d3df0181a V IMG ad05d9e875d77311df14db377d679db6 V IMG a131a390d0de9777243d47958dc9016d V IMG 20251121 115251e

Επίσκεψη στο Πάρκο Αρπακτικών Νυκτόβιων και Ημερόβιων Πτηνών

 

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε την ημερήσια εκδρομή του. Επισκεφτήκαμε Το Πάρκο Αρπακτικών Ημερόβιων και Νυκτόβιων Πτηνών , που βρίσκεται, σε ένα πανέμορφο φυσικό περιβάλλον, στην Αγορά Δράμας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά κάποια από τα υπέροχα αρπακτικά πουλιά που φιλοξενούνται στο χώρο.  Ο υπεύθυνος του πάρκου κ.  Κώστας Ελευθεριάδης, αρχικά  μας έδωσε χρήσιμες  πληροφορίες για τη ζωή της κουκουβάγιας, του γερακιού και του μπούφου, ενώ ταυτόχρονα μικροί και μεγάλοι είχαμε την ευκαιρία να αγγίξουμε την κουκουβάγια και  να φωτογραφηθούμε με τον μπούφο.  Όμως  η  εμπειρία  κορυφώθηκε  με τη θεαματική επίδειξη ελεύθερης πτήσης του γερακιού, καθώς το είδαμε να εφορμά στο δόλωμα,  να πετά ψηλά και να κατεβαίνει  με ταχύτητα κατακόρυφα ή κάνοντας ελιγμούς. Στο τέλος οι μικροί μας μαθητές απόλαυσαν το παιχνίδι στον ασφαλή χώρο του πάρκου, ενώ οι συνοδοί τους είχαν την ευκαιρία να ξεκουραστούν συζητώντας μεταξύ τους κάτω από τη φυσική σκιά των δέντρων. Ήταν μια υπέροχη μέρα, που θα μας μείνει αξέχαστη!

1750233157231 1750233265839 1750235008303 1750237635239 IMG 20250611 110327

Ταξιδεύοντας στο χρόνο…

Την Παρασκευή 23/5/2025 και στα πλαίσια  του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο «Ταξιδεύοντας στο χρόνο… ήθη κι έθιμα του τόπου μου αναβιώνω!», που υλοποιεί το σχολείο μας την τρέχουσα σχολική χρονιά, επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης.  Περιηγηθήκαμε στους χώρους του «Αρχοντικού Κουγιουμτζόγλου», θαυμάσαμε τις ιδιαίτερες τοιχογραφίες, οροφογραφίες και ξυλόγλυπτες οροφές,  είδαμε αντικείμενα καθημερινής χρήσης, μουσικά όργανα,  ενδυμασίες κεντήματα, πλεκτά και υφαντά  υφάσματα, βιβλία και έγγραφα της οικογένειας Κουγιουμτζόγλου και άλλων οικογενειών και ατόμων της πόλης,  φωτογραφίες και κάρτες, κοσμήματα και πολύτιμα αντικείμενα που περιγράφουν τους ανθρώπους και τον τρόπο ζωής τους στο τέλος του 19ου αιώνα.

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στα στενά γραφικά δρομάκια της Παλιάς Πόλης με ξεναγό μας την εξαιρετική κ. Νατάσα Μιχαηλίδου, ανακαλύπτοντας τις βρύσες που υπάρχουν ακόμη στην περιοχή και μαθαίνοντας  τα μικρά μυστικά και τις ιστορίες τους στο πέρασμα των χρόνων.

Φθάνοντας στην Κεντρική Πλατεία μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Μια  λατέρνα στο κέντρο της πόλης  να βγάζει ήχους μια άλλης εποχής, εντελώς άγνωστους στα παιδιά,  που την κοίταζαν με  περιέργεια και ενδιαφέρον.

Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς, αλλά και τους/τις παππούδες/γιαγιάδες των μαθητών/τριών του σχολείου μας, που μας συνόδευσαν σ΄αυτό το υπέροχο ταξίδι στο χρόνο, που μας εντυπωσίασε όλους!!

5l 4l 3l 2l 1l

«Στοματική Υγιεινή»

Την Παρασκευή 28/3/2025    πραγματοποιήθηκε δράση  ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου μας  στα πλαίσια του Προγράμματος Δράσεων Αγωγής Υγείας και  Παρεμβάσεων που υλοποιείται από το Κ.Υ. Ξάνθης.  Η κ. Αικ. Κουτσομιχάλη  ενημέρωσε τα παιδιά του σχολείου μας   για την στοματική υγιεινή, και έδωσε χρήσιμες συμβουλές για τη  καθημερινή περιποίηση του στόματος και των δοντιών.    

 

«Χελιδονίσματα 2025»

Φέτος, υποδεχτήκαμε την Άνοιξη συμμετέχοντας στη δράση που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Δ/νση  Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Α.Μ.Θ.

Κρατώντας χελιδόνια από χαρτόνι στα χέρια και τραγουδώντας τα «Χελιδονίσματα», συγκεντρωθήκαμε στην Πλατεία Ελευθερίας την Παρασκευή 21/3/2025. Εκεί, ενώνοντας τις φωνές μας με αυτές των μαθητών/τριών των υπολοίπων σχολείων του Νομού μας που συμμετείχαν στη Δράση,  πραγματοποιήσαμε μια γιορτινή, ανοιξιάτικη παρέλαση μέχρι την Κεντρική Πλατεία της πόλης μας, αναβιώνοντας το παραδοσιακό έθιμο  της «Χελιδόνας».

Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς το  υπαίθριο Θεατράκι, όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Βιστωνίδας «Καλώς ήρθες χελιδόνι!» και συμμετείχαμε στην έκθεση που οργανώθηκε παρουσιάζοντας τις εικαστικές μας δημιουργίες.

Ευχαριστούμε τους γονείς των μαθητών/τριών του σχολείου μας που μας συνόδευσαν σε αυτή την εορταστική διαδρομή.

Και του χρόνου!!!

92B47657 34C8 4D59 9C3F B833D3BDA82C  68B8B108 2AD9 455E 87C0 DDF60479EE47 1C134B38 6E5F 408B BEEC C3896E8E78B9

«Ανακαλύπτοντας τη λίμνη Βιστωνίδα»

Την Παρασκευή 7/3/2025  επισκεφθήκαμε  την προστατευόμενη  περιοχή της Λίμνης Βιστωνίδας στα πλαίσια  του περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο «Ανακαλύπτοντας τη λίμνη Βιστωνίδα» που υλοποιεί το σχολείο μας την τρέχουσα σχολική χρονιά. Με  τη συνδρομή δύο ξεναγών, μελών της Μονάδας Διαχείρισης  Εθνικών Πάρκων Νέστου-Βιστωνίδας και Ροδόπης του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και  τη συνοδεία γονέων/κηδεμόνων,  γνωρίσαμε την Αποικία των Ερωδιών στο μικρό δασάκι στο Πόρτο Λάγος,  μάθαμε χρήσιμες πληροφορίες για τη χλωρίδα και την πανίδα της συγκεκριμένης περιοχής, παρατηρήσαμε με τηλεσκόπια πουλιά που ζουν στη λιμνοθάλασσα του Πόρτο Λάγους, επισκεφθήκαμε το γραφικό μοναστήρι του Αγ. Νικολάου, και  απολαύσαμε το υπέροχο τοπίο!

b2 b3 b1