Για τη θεματική ενότητα Φροντίζω το περιβάλλον επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το πρόγραμμα «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την προστασία των ζώων», Δίκτυο Τέχνης και Δράσης, Γεώργιος Κέκερης, Ευαγγελία Κέκερη, Χριστίνα Νομικού, Έλενα Καραγιάννη. Υλοποιήσαμε πολλές από τις δραστηριότητες που προτείνονται αλλά δημιουργήσαμε και δικές μας.
Καταιγισμός ιδεών – Τα ζώα γύρω μας
Κατηγοριοποίηση σε δεσποζόμενα, αδέσποτα και άγρια.
Οι φίλοι μας τα ζώα – Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης, κειμένων, τραγουδιών
Παρατηρούμε και περιγράφουμε πίνακες ζωγραφικής και αναπαράγουμε αυτόν που μας άρεσε πιο πολύ!
Τα δικά μας κατοικίδια- φέρνουμε φωτογραφίες ή ζωγραφίζουμε το κατοικίδιο που θα θέλαμε να έχουμε.
Χορεύουμε και τραγουδούμε μαζί με την “Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Οι Φίλοι Μου Τα Ζώα” https://www.youtube.com/watch?v=RT1g-i1pqbA
Διαβάζουμε από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Ε΄& Στ΄ τάξεων Δημοτικού: “Ένας σκύλος σωτήρας- Τζακ Λόντον¨ http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E111/322/2157,7830/
Ζωγραφίζουμε την σκηνή που μας άρεσε πιο πολύ
Πώς νιώθουν τα ζώα;
Παρατηρούμε πίνακες ζωγραφικής και συζητούμε για το πως νιώθουν τα ζώα
Παίζουμε με καρτέλες που μας δάνεισε η κυρία Άρτεμις και αντιστοιχίζουμε παιδιά και ζώα με κοινά συναισθήματα
Τα Δικαιώματα των ζώων
Διαβάζουμε άρθρα από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων. Κάθε παιδί ζωγραφίζει κάποια από τα δικαιώματα και παρουσιάζει την εργασία του.
Όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ
Συζητούμε το θέμα: Εσείς τι θα θέλατε να πείτε στον κόσμο για τα ζώα γύρω μας; Ποιο είναι το δικό σας μήνυμα;
Φτιάχνουμε αφίσα και την δείχνουμε στους γονείς
Αναλαμβάνοντας δράση – Φτιάχνουμε μπισκότα για τα αδέσποτα σκυλάκια
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο συνταγή για μπισκότα για σκύλους και διαλέξαμε την ακόλουθη συνταγή:
Ακολουθήσαμε τις οδηγίες, γράψαμε λίστα, αγοράσαμε τα υλικά και παρασκευάσαμε τα μπισκοτάκια. Μας τα έψησε στο φούρνο η μαμά του Άρη και μας τα έφερε στο σχολείο. Εμείς τα συσκευάσαμε, γράψαμε και εκτυπώσαμε σε καρτελάκι τι είναι το προϊόν μας.
Δώσαμε μπισκοτάκι στην κυρία Αναστασία για το Ρόκυ και πήραμε τα υπόλοιπα μπισκότα να τα μοιράσουμε στα αδέσποτα σκυλάκια της γειτονιάς μας.
Αξιολόγηση-Αυτοαξιολόγηση
Συζητήσαμε με τα παιδιά κατά πόσο τους άρεσε η ενασχόλησή μας με το πρόγραμμα. Στη συνέχεια συμπλήρωσαν φύλλο αυτοαξιολόγησης για τη συμμετοχή τους, με μια μικρή βοήθεια από τις εκπαιδευτικούς.