4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: «ΣΕΡΦΑΡΩ» ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση του ψηφιακού κόσμου από ολοένα και μικρότερης ηλικίας χρήστες, επιβάλλει πλέον την αναγκαιότητα επιμόρφωσης και διαμόρφωσης αξιών που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τους αναδυόμενους κινδύνους από τη χρήση της τεχνολογίας. Οι δραστηριότητες στο συγκεκριμένο εργαστήριο, σκοπό έχουν οι μαθητές να γνωρίσουν τις βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας και ψηφιακής ιθαγένειας στο περιβάλλον της σχολικής τάξης και να μάθουν να εξερευνούν τον διαδικτυακό κόσμο με σιγουριά και ασφάλεια. Ειδικότερα ασχολούμαστε με :
- τα θετικά και αρνητικά του διαδικτύου
- τους κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
- την κριτική σκέψη και διαδικτυακή επικοινωνία
- την κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση
- τα προσωπικά δεδομένα
- την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο και τον εθισμό
- τα διαδικτυακά παιχνίδια
- και τον διαδικτυακό εκφοβισμό
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1
Το διαδίκτυο έχει μπει στην καθημερινότητά μας και χρησιμοποιείται και από παιδιά προσχολικής ηλικίας, έτσι συζητήσαμε σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου και ποια είναι η χρήση και χρησιμότητά του από τα παιδιά, τους μεγάλους, το σχολείο.
Οι απόψεις των παιδιών
Σε ένα φύλλο εργασίας φτιάξανε έναν υπολογιστή ενώνοντας τις τελείες με τη σωστή σειρά των αριθμών και ζωγράφισαν αυτό που τους αρέσει να βλέπουν ή να παίζουν περισσότερο.
2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Με σκοπό να μάθουν να χρησιμοποιούν το πληκτρολόγιο έγραψε ο καθένας το όνομά του στον υπολογιστή διαλέγοντας γραμματοσειρά και χρώμα.
- και τα εκτυπώσαμε
Από τις ηλεκτρονικές συσκευές που χειρίζονται τα παιδιά περισσότερο για χρήση του διαδικτύου είναι τα κινητά τηλέφωνα. Έτσι φτιάξανε πολύχρωμα τηλέφωνα.
- Στέλνουν μηνύματα
- Ωραίο κινητό!
- Ας μιλήσουμε..
- Σερφάρει..
- Τα δείχνουν με καμάρι!
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο εργαστήρι αυτό μαθαίνουν τα παιδιά τι σημαίνει Προσωπικά Δεδομένα
Η ιστοσελίδα SaferInternet4Kids.gr περιέχει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, κατανοητό από τα παιδιά και εύχρηστο από γονείς.
Παρατήρησαν τα παιδιά ένα πληκτρολόγιο, εντόπισαν τα γράμματα, τους αριθμούς και τα σύμβολα τα εξηγήσαμε και είδαμε τη χρήση τους.
Μετά κάναμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας
και χρησιμοποιώντας γράμματα, αριθμούς, σύμβολα έφτιαξε ο καθένας τον δικό του προσωπικό κωδικό
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Οι κανόνες για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Εκτός από τα προσωπικά δεδομένα συζητήσαμε με τα παιδιά και για άλλους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο και αποφασίσαμε να κάνουμε μια ομαδική εργασία.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να φιλοτεχνήσει κι από έναν κανόνα
Υποσχεθήκαμε να τηρούμε όλους αυτούς τους κανόνες
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μετά από αναστοχασμό σχετικά με αυτά που μάθαμε για τη χρήση του διαδικτύου κάναμε με τα παιδιά μια ψηφοφορία, τι προτιμούν περισσότερο:
Να ασχολούνται με τον υπολογιστή (κινητό-τάμπλετ) ή να παίζουν στην παιδική χαρά με τους φίλους τους;
Με μεγάλη διαφορά την πλειοψηφία πήρε το παιχνίδι!
Το αποτυπώσαμε σε ένα φύλλο εργασίας




























