Θεματικός κύκλος: “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ”
Υποθεματική ενότητα: Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη.
Τίτλος: ” Ο μοναδικός εαυτός μου”
Στόχος του Εργαστηρίου είναι να αναπτύξει στάσεις αποδοχής και σεβασμού προς τον εαυτό μας αλλά και στο διαφορετικό. Να δώσει έμφαση στη μοναδικότητα του ατόμου ώστε να αποκτήσει αυτοεκτίμηση, αυτό-επιβεβαίωση και να αναπτύξει δεξιότητες που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη συμπεριφορών για υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις. Να αισθανθούν ασφάλεια, εμπιστοσύνη και αναπόσπαστο-απαραίτητο μέλος της ομάδας η οποία διέπεται από κανόνες για τη λειτουργία της και στην οποία τα παιδιά έχουν συγκεκριμένο ρόλο, υποχρεώσεις και δικαιώματα.
1o Εργαστήριο: “Ας γνωριστούμε..”
Τα νήπια να γνωριστούν και να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και στοιχεία από την καθημερινότητα τους. Μας παρουσιάζουν κάτι αγαπημένο , που έχουν φέρει στο σχολείο από το σπίτι: παιχνίδι, φωτογραφία…
2o Εργαστήριο: ” Η ταυτότητα μου”
Να εκφραστούν και να αποκαλύψουν τις ιδέες που έχουν για την ταυτότητα, να μιλήσουν για τον εαυτό τους περιγράφοντας εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους. Να δημιουργήσουν τις δικές τους ταυτότητες.
3ο Εργαστήριο: “Στηρίξου πάνω μας”
Να αναπτύξουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να νιώσουν μέλη μιας ομάδας μέσα από το παιχνίδι: με κουβάρι νήματος που ξετυλίγεται και πηγαίνει από παιδί σε παιδί. Το παιδί που κυλάει το νήμα ,αφού κρατήσει την άκρη λέει για τον φίλο του που το πήρε κάτι θετικό. Τα νήπια ανά δυάδες σχηματίζουν βαρκούλα με τα χέρια τους και προστατεύουν από την τρικυμία τον επιβάτη που έχουν μέσα. Ο αέρας λυσσομανά, τα κύματα είναι τεράστια και η βάρκα τραντάζεται! Ευτυχώς είναι δυνατή, δεν τσακίζεται κι ο επιβάτης προστατεύεται. Τα παιδιά αλλάζουν ρόλους ώστε να γίνουν όλοι βαρκούλες- κύματα-επιβάτες.
4ο Εργαστήριο: “Οι κανόνες της ομάδας μας”
Αφηγούμαστε την ιστορία του Άνω-Κάτω και της Φύρδιν-Μίγδιν και ξαναθυμόμαστε πόσο σημαντικοί είναι οι κανόνες για την λειτουργία της ομάδας μας. Και με αφορμή αυτό φτιάχνουμε μερικούς ακόμη νέους κανόνες που αφορούν την ανεκτικότητα ,στην αποδοχή του άλλου και την συνεργασία.
- Δεν αφήνω κανένα μόνο του
- Αν κάποιο παιδί μείνει εκτός ομάδας προσπαθώ να το φέρνω δίπλα μου
- Δεν κοροϊδεύω τους άλλους
- Προσπαθώ να φερθώ ευγενικά και με ωραία λόγια
- Συνεργάζομαι με όλους
- Αν κάποιο παιδί είναι λυπημένο θα καθίσω δίπλα του, το παρηγορώ
- Προσπαθώ να παίζω με όλα τα παιδιά
- Βοηθάω τους φίλους μου να συμμαζέψουν
- Είναι όλοι φίλοι μου
Και έτσι φτιάχνουμε την αλυσίδα της τάξης, που ο ένας συγκρατεί και στηρίζει τον άλλον όπως οι κρίκοι της αλυσίδας.
5ο Εργαστήριο
Διαβάζουμε τα βιβλία: «Μοιάζουμε διαφορετικοί ,αλλά είμαστε ίδιοι» και «Ένας για όλους και όλοι για έναν». Και μέσα από την συζήτηση και την επεξεργασία των βιβλίων αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικοί είμαστε όλοι για τη σωστή λειτουργία της ομάδας , της οικογένειας , του κόσμου ευρύτερα. Όπως τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι διαφορετικά, όμως όλα μαζί φτιάχνουν αυτό το υπέροχο θέαμα, έτσι και εμείς είμαστε διαφορετικοί, ξεχωριστοί και μοναδικοί και όλοι μαζί δημιουργούμε μια υπέροχη ομάδα, στην οποία είμαστε όλοι απαραίτητοι.
Ζωγραφίζουμε τον μοναδικό εαυτό μας , τα αγαπημένα μας πρόσωπα, τι μπορώ να κάνω και ας είμαι παιδί, τα αγαπημένα μου μέρη.
















