Α΄ θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα-Ευ ζην- Υποθεματική: Υγεία-Διατροφή –Αυτομέριμνα, Ασφάλεια
Τίτλος: «Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω»
Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος είναι:
- Να κατανοήσουν τα παιδιά τη θρεπτική αξία των ομάδων τροφών , τη μεσογειακή διατροφή καθώς και τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές για τον οργανισμό μας.
- Να γνωρίσουν την στοματική κοιλότητα ,τα όργανα που βρίσκονται σ’ αυτή και τις λειτουργίες που επιτελούν.
- Να αντιληφθούν την σπουδαιότητα της στοματικής υγιεινής
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ουαιώνα.
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος
Στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων προκειμένου να ανιχνευτεί η γνώση των παιδιών με το τι είναι διατροφή, δημιουργήθηκε ένα ιστόγραμμα στο οποίο καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις τους.
Έπειτα παρουσιάσαμε εικόνες με διάφορες υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και ακολούθησε συζήτηση κατά την οποία τα παιδιά κατάθεσαν τις εμπειρίες τους καθώς και τις διατροφικές τους προτιμήσεις .Στη συνέχεια ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό, το οποίο παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο ωραίος Δαρείος» της Σ.Ζαραμπούκα .
Συζητήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες του Δαρείου, καθώς και για τις τροφές που του έκαναν καλό και τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι.
Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων γνωρίσαμε τις ομάδες τροφών, φτιάξαμε τα σπιτάκια τους και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας ομάδα….
Η δεύτερη ομάδα τροφών που είναι των φρούτων και των λαχανικών κέρδισε στις προτιμήσεις μας….
Γι ’αυτό προσκαλέσαμε τη μανούλα του Στέφανου ,η οποία σπουδάζει στο τμήμα επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας, για να μας μιλήσει για τα οφέλη των τροφών που ανήκουν σ΄ αυτήν την ομάδα.
Μαζί της φτιάξαμε και μία φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής.
Και εμείς για να την ευχαριστήσουμε της χαρίσαμε τη βαλίτσα της υγείας ….
Επίσης κατασκευάσαμε μήλα με χάρτινα πιάτα και μάθαμε την παροιμία « ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα».
Στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων μιλήσαμε για τις βιταμίνες, τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και τα λύπη………..
Μάθαμε ποιες είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές τροφές καθώς και το τραγούδι με τα ναι και τα όχι της υγιεινής διατροφής….
Μας επισκέφτηκε και η κυρία Χαρά ,η οποία είναι διατροφολόγος και μας μίλησε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής .Μάθαμε πολλά παίζοντας μαζί της για το τι πρέπει να τρώμε για να μεγαλώσουμε σωστά !!!
Σ’ ένα από τα παιχνίδια βάλαμε τις υγιεινές τροφές στο χαμογελαστό κουτί ενώ τις ανθυγιεινές στο λυπημένο….
Παίξαμε χωρισμένοι σε ομάδες και το παιχνίδι της φρουτοσαλάτα το οποίο μας άρεσε πολύ!!!!
Επίσης, φτιάξαμε με την καθοδήγησή της και ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο έπρεπε να βάψουμε το χαρούμενο ή λυπημένο προσωπάκι ανάλογα με το αν η τροφή που έδειχνε η εικόνα ήταν υγιεινή ή ανθυγιεινή.
Και για να μην ξεχνάμε τι πρέπει να τρώμε για να είμαστε πάντα υγιείς, μας χάρισε το « δεκάλογο της υγιεινής διατροφής».
Εμείς, της χαρίσαμε ένα δωράκι για να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για όλα αυτά που μάθαμε και πραγματοποιήσαμε μαζί της……
Σ’ ευχαριστούμε πολύ κυρία Χαρά!!!!
Στο 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων μιλήσαμε για την σημασία της πυραμίδας , της μεσογειακής διατροφής και της άσκησης .Παρατηρήσαμε εικόνες σχετικές…..
Και παρακολουθήσαμε βίντεο ….
https://www.youtube.com/watch?v=ASO6Zd29-LY
Κατασκευάσαμε ομαδικά την πυραμιδούλα μας, με εικόνες τροφών από περιοδικά και με την τεχνική του κολάζ ….
Και την αποτυπώσαμε ατομικά σε φύλλο εργασίας…..
Στο 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με την αξιοποίηση σχετικού βιβλίου μάθαμε για την στοματική κοιλότητα, τα όργανα που υπάρχουν σ’αυτήν, και τις λειτουργίες που επιτελούν.
Με την παρακολούθηση σχετικού βίντεο γνωρίσαμε γιατί πέφτουν τα δόντια, καθώς και για τα νεογιλά και μόνιμα δόντια https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8
Παρατηρήσαμε από πίνακα αναφοράς τα νεογιλά και μόνιμα δόντια . Μετρήσαμε τα νεογιλά και διαπιστώσαμε ότι είναι 20 ενώ τα μόνιμα 32 .Μάθαμε την ονομασία των δοντιών καθώς και γιατί χρησιμεύει το καθένα.
Στο 6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη».
Και το ζωγραφίσαμε….
Επίσης μιλήσαμε για τις τροφές που κάνουν χαμογελαστά τα δοντάκια μας και για αυτές που τα κάνουν λυπημένα και έπειτα τις αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας….
Με το εκπαιδευτικό βίντεο του πίκου πίκου συνειδητοποιήσαμε την σημασία της στοματικής υγιεινής και μάθαμε για το πώς πρέπει να φροντίζουμε τα δόντια μας. https://youtu.be/Xk_LzymYOUI
Στο 7ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για εμπέδωση όλων αυτών που μάθαμε κατασκευάσαμε το φανάρι της υγιεινής διατροφής …
Παίξαμε σχετικά επιτραπέζια παιχνίδια ….
Ομαδοποιήσαμε εικόνες τροφών από διαφημιστικά περιοδικά σε υγιεινές και σε ανθυγιεινές και κολλήσαμε τις υγιεινές στο χαμογελαστό δοντάκι ενώ τις ανθυγιεινές στο λυπημένο….
τα παιδιά μετέφεραν το δικό τους μήνυμα…..
και τέλος έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια τα οποία σχετίζονταν με την στοματική υγιεινή (https://wordwall.net/el/resource/11641892, https://wordwall.net/el/resource/14150464).