Α΄ θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα-Ευ ζην- Υποθεματική: Υγεία-Διατροφή -Αυτομέριμνα- Ασφάλεια

Χωρίς τίτλο

Α΄ θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα-Ευ ζην- Υποθεματική: Υγεία-Διατροφή –Αυτομέριμνα, Ασφάλεια

Τίτλος: «Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω»

Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος  είναι:

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά τη θρεπτική αξία των ομάδων τροφών , τη μεσογειακή διατροφή καθώς και τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές για τον οργανισμό μας.
  • Να γνωρίσουν την στοματική κοιλότητα ,τα όργανα που βρίσκονται σ’ αυτή και τις λειτουργίες που επιτελούν.
  • Να αντιληφθούν την σπουδαιότητα της στοματικής υγιεινής
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ουαιώνα.

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος

Στο 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων προκειμένου να ανιχνευτεί η γνώση των παιδιών με το τι είναι διατροφή, δημιουργήθηκε ένα ιστόγραμμα στο οποίο καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις τους.

ιστογραμμα

Έπειτα παρουσιάσαμε εικόνες με διάφορες υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και  ακολούθησε συζήτηση κατά την οποία τα παιδιά κατάθεσαν τις εμπειρίες τους καθώς και τις διατροφικές τους  προτιμήσεις .Στη συνέχεια ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό, το οποίο παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.

αγαπημενο φαγητο

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο ωραίος Δαρείος» της Σ.Ζαραμπούκα .

PA120337

Συζητήσαμε  για τις διατροφικές συνήθειες του Δαρείου, καθώς και για τις τροφές που του έκαναν καλό  και τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι.

ο ωραίος δαρείος

Στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων γνωρίσαμε τις ομάδες τροφών, φτιάξαμε τα σπιτάκια τους και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας ομάδα….

ομάδες τροφων

Η δεύτερη ομάδα τροφών που είναι των φρούτων και των λαχανικών κέρδισε στις προτιμήσεις μας….

φρούτα

 Γι ’αυτό προσκαλέσαμε τη  μανούλα του Στέφανου ,η οποία  σπουδάζει στο τμήμα επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας, για να μας μιλήσει για τα οφέλη των τροφών που ανήκουν σ΄ αυτήν την ομάδα.

φωτογραφια με μαμα 2

Μαζί της φτιάξαμε και μία φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής.

φρουτοσαλατα

Και εμείς για να την ευχαριστήσουμε της χαρίσαμε τη βαλίτσα της υγείας ….

η βαλιτσα εμπρόςβαλιτσακι από πίσωβαλιτσακι με φρούτα εσωτερικό

Επίσης κατασκευάσαμε  μήλα με χάρτινα πιάτα και μάθαμε την παροιμία « ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα».

μηλα πολλά

Στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων μιλήσαμε  για τις βιταμίνες, τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες  και τα λύπη………..

βιταμινες και πρωτεινες        υδατανθρακες και λυπη

Μάθαμε ποιες είναι  υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές τροφές καθώς και το τραγούδι με τα ναι και τα όχι της υγιεινής διατροφής….

το ναι και οχι

Μας επισκέφτηκε και η κυρία Χαρά ,η οποία είναι διατροφολόγος και μας μίλησε για τα οφέλη της  υγιεινής διατροφής .Μάθαμε πολλά παίζοντας  μαζί της για το τι πρέπει να τρώμε για να μεγαλώσουμε σωστά !!!

η χαρα με τα κουτιά

Σ’ ένα από τα παιχνίδια  βάλαμε τις υγιεινές τροφές στο χαμογελαστό κουτί ενώ τις ανθυγιεινές στο λυπημένο….

η χαρα και φωτεινή

Παίξαμε χωρισμένοι σε ομάδες  και το παιχνίδι της φρουτοσαλάτα το οποίο μας άρεσε πολύ!!!!

Επίσης,  φτιάξαμε με την καθοδήγησή της και ένα φύλλο εργασίας, στο οποίο έπρεπε να βάψουμε το χαρούμενο ή λυπημένο προσωπάκι ανάλογα με το αν η τροφή που έδειχνε η εικόνα ήταν υγιεινή ή ανθυγιεινή.

τα παιδια κάνουν εργασία

Και για να μην ξεχνάμε τι πρέπει να τρώμε για να είμαστε πάντα υγιείς, μας χάρισε το « δεκάλογο της υγιεινής διατροφής».

ο δεκαλογος της υγιεινης διατροφής

Εμείς, της χαρίσαμε ένα δωράκι για να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για όλα αυτά που μάθαμε και πραγματοποιήσαμε μαζί της……

Σ’ ευχαριστούμε πολύ κυρία Χαρά!!!!

η χαρα με το δωρο του

Στο 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων μιλήσαμε  για την σημασία  της  πυραμίδας , της μεσογειακής  διατροφής και της άσκησης .Παρατηρήσαμε εικόνες σχετικές…..

πυραμιδα και άσκηση

Και παρακολουθήσαμε βίντεο ….

https://youtu.be/BoOPz-4Sou8

https://youtu.be/G6UcWhtNslg

https://youtu.be/JVgXkRzxJ8k

https://www.youtube.com/watch?v=ASO6Zd29-LY

Κατασκευάσαμε ομαδικά την πυραμιδούλα μας, με εικόνες τροφών από περιοδικά και με την τεχνική του κολάζ ….

πυραμιδούλα

Και την αποτυπώσαμε ατομικά σε φύλλο εργασίας…..

η πυραμίδα διατροφης

Στο 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με την αξιοποίηση σχετικού βιβλίου μάθαμε για την στοματική κοιλότητα, τα όργανα που υπάρχουν σ’αυτήν, και τις λειτουργίες που επιτελούν.

βιβλιο δοντια 2

Με την παρακολούθηση σχετικού βίντεο γνωρίσαμε γιατί πέφτουν τα δόντια, καθώς και για τα νεογιλά και μόνιμα δόντια https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8

Παρατηρήσαμε από πίνακα αναφοράς  τα νεογιλά και μόνιμα δόντια . Μετρήσαμε τα νεογιλά και διαπιστώσαμε ότι είναι 20 ενώ τα μόνιμα 32 .Μάθαμε την ονομασία των δοντιών καθώς και γιατί χρησιμεύει το καθένα.

μονιμα και νεογιλά

Στο 6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη».

ο σοκολάκης και η ζαχαρούλα παραμύθι

Και το ζωγραφίσαμε….

ο σοκολάκης και η ζαχαρούλα

Επίσης μιλήσαμε για τις τροφές που κάνουν χαμογελαστά τα δοντάκια μας και για αυτές που τα κάνουν λυπημένα και έπειτα τις αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας….

χαμογελαστο και λυπημένο δόντι

Με το εκπαιδευτικό βίντεο του πίκου πίκου συνειδητοποιήσαμε την σημασία της στοματικής υγιεινής και  μάθαμε για το πώς  πρέπει να φροντίζουμε τα δόντια μας.  https://youtu.be/Xk_LzymYOUI

Στο 7ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για εμπέδωση όλων αυτών που μάθαμε κατασκευάσαμε το φανάρι της υγιεινής διατροφής …

φαναρι

Παίξαμε σχετικά επιτραπέζια παιχνίδια ….

φιδακι μεγάλο            επιτραπεζιο

Ομαδοποιήσαμε εικόνες τροφών από διαφημιστικά περιοδικά σε υγιεινές και σε ανθυγιεινές και κολλήσαμε τις υγιεινές στο χαμογελαστό δοντάκι ενώ τις ανθυγιεινές στο λυπημένο….

χαμογελαστο και λυπημενο δοντακι

τα παιδιά μετέφεραν το δικό τους μήνυμα…..

και τέλος έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια τα οποία σχετίζονταν με την στοματική υγιεινή  (https://wordwall.net/el/resource/11641892, https://wordwall.net/el/resource/14150464).