Το έπος του΄40, αλλά και υλικό που είδαμε από σύγχρονους πολέμους με τον πόνο, τη δυστυχία και την προσφυγιά που φέρνουν, προκάλεσαν συζητήσεις που οδήγησαν τα παιδιά να εκτιμήσουν το αγαθό της ειρήνης που έχουμε την τύχη να απολαμβάνουμε σήμερα. Εικόνες που ανασύραμε από το διαδίκτυο βοήθησαν να γίνει σύγκριση των δύο καταστάσεων. Τα παιδιά, αφού μίλησαν για τα συναισθήματα που τους προκαλεί ο πόλεμος και για το πώς φαντάζονται την ειρήνη, απέδωσαν εικαστικά αυτές τις δύο αντίθετες έννοιες. Στη συνέχεια, διαβάσαμε το κανόνι της ειρήνης και το αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές μας.
Η έννοια του χρόνου και της ιστορίας για τους μαθητές προσχολικής ηλικίας είναι δύσκολη να κατανοηθεί. Την προσεγγίσαμε με μια ιστοριογραμμή συγκρίνοντας το τότε και το τώρα και προσπαθήσαμε να παραθέσουμε τα χρονικά γεγονότα με την βοήθεια των χρωματιστών ξυλομπογιών (ιδέα δανεισμένη από εδώhttps://www.meleniro.gr/2018/10/28%ce%b7-%ce%bf%ce%ba%cf%84%cf%89%ce%b2%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85-1940-%ce%b7-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bb%ce%ac/) . Ξεκινήσαμε από τον τορπιλισμό της Έλλης.. καταλήξαμε σε βομβαρδιστικά αγάπης..
Την ημέρα της γιορτής διηγηθήκαμε τα γεγονότα, τραγουδήσαμε και φυσικά παρελάσαμε..